Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • NumberFiveAlive
    ted hraju kampan a bohuzel to zase takova bomba neni :S
    - microvat se temer neda, protoze jsou jednotky hrozne pomaly, treba Purger (goo epic unit) ma plosnej utok, ale i kdyz z te oblasti posles skupinu jednotek pryc tak chcipnou driv nez staci uhnout
    - resource management hodne primitivni, ale to mely C&C hry taky
    - upgradu je malo a skoro v kazdy oblasti je jeden, kterej je jasne nejlepsi
    - jednotek je malo a jsou hodne genericky, beta a humani maji v podstate stejny, akorat jinak naskinovany jednotky, ke vsemu maji jednotky presne dany ucel (anti-air, stealth detector), takze jadro armady bude vzdycky stejny
    - zadny aktivni (zapinaci) schopnosti jednotek - dalsi cast micra pryc
    - staveni zakladny - Beta huby se jeste daji snest, ale jak retardovane se stavi humanska zakladna (vsechno musi byt napojeno), to je vazne porod, hlavne pri expandovani (sberu surovin)

    neni to uplne spatna hra, zvlast kdyz je takovy RTS sucho, pekny cutsceny, grafika, hudba a gameplay orezanej na kost no, hrat multiplayer to si moc nedovedu predstavit, warcraft, starcraft i C&C jsou vsechno o dost komplexnejsi hry
  • Tak jsem si přečetl skoro celou tuto diskuzi a jsem celkem překvapen, že tu při tom všem porovnávání nikdo nezmiňuje skvělou modifikaci od českého tvůrce do C&C 3 Tiberium Wars s názvem Tiberium Essence. Na stránkách moddb dokonce skončila jako devátý nejlepší mod roku 2014. Kdo chce, může se mrknout na screeny, případně si mod stáhnout a vyzkoušet.

    http://www.moddb.com/mods/tiberium-essence

    I po všech těch letech od vydání C&C 3 to vypadá skvěle a díky zmíněnému modu i o dost lépe než některé datem novější RTS.

    Grey Goo mi připadá z velké části nepřehledný a temný. Schovávačky v lesích mi nesedly a všudepřítomné vodní plochy někdy matou. Dříve voda tvořila hranici kam už se stavět nedá a jednotky nemohou. V Grey goo toto neplatí. Hezká grafika je tu pak druhým nepřítelem - způsobuje nepřehlednost map. Rovněž způsob těžby je zvláštní. Snad se mi ve skirmishi nestalo, abych neměl peníze a pořád jsem jen bez přemýšlení vyráběl nejsilnější jednotky a s těmi pak vyhrál. Hra mě vůbec nenutila taktizovat. Budu doufat, že některé nedostatky časem odstaní patche. Protože navzdory všemu jde stále o zajímavou RTS, která však dle mého měla o dost větší potenciál, než nyní předvádí.
  • Ja si vcera nainstaloval Tiberian sun a bavim se jako pred lety. Pritom ve sve dobe ta hra nic moc hodnoceni nesbirala. Nas na hodnoceni...
  • Hloupý příběh, málo inovace, moc těžký... Tvl hoši hoši todle je strategie všimli ste si? Bohužel za 10let herní historie, se kvalitou nic nezměnilo .. za to ale nemůže grey goo
    • ta recenze to je blivajz *11*
  • Ked dostal na vasom webe Starcraft 2 9/10... Tato hra si nezasluzi menej ako 8. Ja jej nemam co vytknut. Kto do hry prenikne je to uplny zmena od Stracraftu...

    Krasny pribeh, rasy, zvuky, soundrack, MP... nechapem, nechapem to hodnotenie co viac musi klasicka strategia mat....
    • nebo je to naopak a starcraft 2 mel dostat mene
    • no predsa musí mat toho správneho vyrobcu, a pseudo označenie AAA hry.
  • cauky cumim na twich ze hry
    http://www.twitch.tv/eghuk
    Kde mate to obrovske ui??? Hra prijde svizna
    • tak se koukni na tohle
      https://www.youtube.com/watch?v=9MEbzIUbkFk

      btw v tom tvem videu ma UI uprostred skryte ale když na to klikne (zrejme když chce stavat jednotky), tak to zabere 1/3 obrazovky.
      • ty nevidim to tak tragicky nejaky mod ci uprav hry nebo moznost nastaveni ui do budoucna to yvresi.Na to zeta hra je mesic venku a budou na ni makat
        • u humanu to tragicky není ale u goo mne to vyložene irituje. a i ty vyskakující okna pusobi rušive. hlavne mne štve že místo aby se vývoj ubíral smerem k minimalizaci interface, tak tam daji tohle.
          podobne rušive to bylo i u age of empires 3
          • mě se to UI docela líbí .. jeho hlavní výhoda je že se zavře když ho nepoužíváte ... takže když se naučíte hrát rychle sotva tam problikne .. ale je pravda že u goo je nejhorší ..
  • není divu že pod recenzi na zastaralou RTS prileze veskosav a začne ji chvalit *1* ja se tešil (predčasne) že už odtud definitivne zmizel. byl tady nejakou dobu od nej klid
  • Redakce mohli byste pls promazat ten Veskoslavův flame? Chci si něco přečíst o hře a ne spam nějakého butthurt fanboye. Děkuji.
  • na veskoslava nereagovat, rovnou nahlasit
    • To samé platí o tobě. Si s veskoslavem muzete podat ruce *3*
    • Nahlasil jsem tebe, cocksuckere.
  • Veskoslav
    A já se ptám. Je to špatně probůh? Pokud takto přísně hodnotíte skvělou RTS, tak prosím o přepsání poloviny AAA produkce CoDem můžete začít. Co je špatného na tom, že má mechaniky, které zamrzly? Může mi to někdo vysvětlit? Doufám, že si redakce vzpomíná na katastrofální 4. díl Command & Conquer Twilight, jak se snažili oživit nějaké ty mechaniky a udělat to "zajímavě". A přitom předchozí díly vycházeli z klasické RTS s heslem: "Natěž, postav, pošli a znič." A přesto je Twilight nejhorší odpad a předchozí díly patří skvělým RTS minulého desetiletí.
    • také mi přijde velice zvláštní celé to odsuzování za to že je to kopie starých RTS .. ten kdo psal tu recenzi evidentně v posledních 7 letech nehrál žádnou FPS nebo jak tomu říkám já konzolovou RPG či závodní hru ... tam žádná revoluce taky neproběhla a přesto tam je to v pořádku ? v poslední době mají na netradiční hry monopol idie studia a AAA hry bývají založeny na ověřených mechanikách... ano není to perfektní hra některé kampaňové mise nejsou geniální a je k dispozici jen málo muliplayer-ových map ale jinak kvalita výroby je nepopíratelná 7/10 je špatný vtip ...
    • Pointa je v tom, že old-school RTS mají v jádru stupidní hratelnost. Je to prostě neštěstí žánru jako takového. Pouze pár RTS kousků dokázalo ze stupidní hratelnosti udělat něco zajímavého, kde člověk musí alespoň trochu přemýšlet.

      Na druhou stranu třeba old-school RPG znamená sofistikovanost, propracovanost, nutnost přemýšlet a rozhodovat se.

      Takže na old-school jako takovém není v podstatě nic špatného. Je to individuální pro každou oblast zvlášť. Old-school neznamená nutně hned něco skvělého.
      • Veskoslav
        Stupidní hratelnost? Fetuješ nebo co? Znám tolik debilních oldschoolových RPG, že tvoje argumenti jsou pfff ve vzduchu. Mimoto ani klasické AoE atd. se systémem: Těž, buduj a znič nešlo nikdy hrát bezhlavě. Ani jednoduché RA nestačilo naklikat si miliardu vojáků a ty poslat do nepřátelské základny přes "bojový" přesun....Nesmíš hrát na easy.
        • Já nikdy nehraju na easy. Nepovažuju za vrchol strategičnosti naučit se zpaměti nejlepší vlastnosti nějaké rasy a pak je dokolečka opakovat v každé hře. Stačí si přečíst návody na hraní AoE a zjistíš, že stačí memorovat pár strategií, které takřka univerzálně fungují na každého protivníka. To nepovažuju za strategii, ale za "sériovou výrobu". Nenávidím stupidní RTS souboje, kde útok do zad nemá absolutně žádný význam, kde krytí nemá absolutně žádný význam, kde morálka a stamina jednotek nemá absolutně žádný význam... dávno překonaná nuda.
          • Veskoslav
            Takže si nám vlastně řekl, že místo toho, aby jsi hrál vlastní strategie a vytvářel je, tak jsi natolik jednoduchý, že se na ně podíváš, pár si jich zahraješ a řekneš, že je to nuda. Kdybych takto měl hrát například Sc II, tak mě přestane bavit po týdnu...

            Prostě to nehrej. Nějaká stamina atd. jsou mi naprosto jedno. Když budu chtít, tak si zahraji RTS, kde to je. To, že ty to naprosto nechápeš či spíše nechceš, to už je věc druhá. Chápu tvůj mozek, že není jenom jeden druh RTS, ale více? Stejně jako není jenom izometrické RPG? *7*
            • Veskoslave, promiň, ale Xek je tady více, než jen já. Nepamatuju si, že bych kdy něco říkal proti MOBA hrám, protože o nich absolutně nic nevím a vůbec mě nezajímají.
            • a ja myslel, ze x je recenzent. Tvrdit o necem, co se ti nelibi, ze je to "stupidni" spise vypovida o stupidite toho, co to rika, nez o cem to rika. Uplne staci to nesmyslne srovnani s dechovkou. To je totiz to same, jako bych ja tvrdil, ze adventury, nebo rpg jsou naprosto stupidni, protoze je nehraju a nebavi me ani za mak. No alespon jsi vyjasnil jak jsi uplne mimo misu a uz neni potreba s tebou nadale diskutovat. Pekny vecer preji.
            • Veskoslav
              Víš Xko, tvůj zásadní problém je ten, že téměř stejnou argumentaci si používal u diskuze u nějaké MOBA hry. Takže myslím, že nemá cenu se s tebou bavit. Mimochodem v Sc II na posledním větším turnaji byly tři zcela odlišné taktiky, které nikdo z vrcholové scény nepoužil. A to je jenom jeden turnaj. To, že se naučíš taktiku, tak tě někam dostane. Ale dokud ji nevytváříš, tak zůstaneš v průměru kopírovačů.
            • Jsem v diskuzi, protože souhlasím s recenzí, že hra zamrzla v čase a oponuju těm, kteří oponují recenzentovi.
            • Jinak pointa těch okoukaných strategií je ta, že jsou zcela funkční a využívají naplno možnosti dané RTS hry. To dokazuje slabost žánru, když je hráč schopný všechny jeho možnosti pokrýt pomocí pár okoukaných strategií. Opravdová strategie by se neměla opírat jen o pár naučitelných postupů. Opravdová strategie je o improvizaci.
            • Veskoslav
              Stupidní možná tak pro tebe. Většinou to bývá, že daný člověk to těžce nezvládá a proto je pro něj stupidní. Navíc když je to pro tebe stupidní, tak proč jsi v diskuzi ke hře, která žánrově nesnášíš? *7*
            • Já ale tvrdím, že některé žánry jsou prostě stupidní samy o sobě. Klasické RTS je prostě stupidní žánr. Je mi jedno, že je žánrů více. Já kritizuju jeden konkrétní a tím jsou klasické RTS. Je to stejné jako s dechovkou. Je mi jedno, že je to jen určitý hudební žánr. Je prostě stupidní. Hotovo. Jsou tady jiné a lepší žánry. Např. "neklasické" RTS, které se nebojí sofistikovanosti a pokroku.
        • Ha, Veskoslav ma novy slovo. Do ted vsem s jinym nazorem nadaval do trollu, ted nadava ze fetujou. *15*
      • GlaDOS
        Docela by mě zajímalo, co považuješ za stupidní hratelnost. Na systému "postav základnu, buduj armádu, válči" mi nepřijde nic špatného ani zastaralého.
        • Na tom, co jsi jmenoval, nic špatného ani zastaralého není. Špatný je ten detailnější obsah všeho toho, co jsi jmenoval, resp. nedostatek možností zejména v boji...
          • Veskoslav
            Proboha. Nechceš rozebírat i to, že dělníci těží zlato na povrchu v AoE a ne v dolech? *7*
            • x: chápu tobě vadí že ten s lepším micrem/macrem porazí hráče který v těchto oborech nevyniká i přesto že měl lepší strategii?... potom se obávám že RTS není pro tebe ... je třeba si uvědomit co znamená RT (reálný čas) .. musíš myslet za pochodu pokud se na chvilku zastavíš nepřítel toho využije a porazí tě ... micro je založeno na mechanické schopnosti ovládat jednotky ale zároveň na taktické úrovni to jak umíš předvídat jak se bitva bude vyvíjet a kde ..macro je založeno na schopnosti pomocí zkratek ovládat co nejefektivněji výrobu a stavbu ale zároveň o strategii zjistiti co dělá tvůj nepřítel a vymysle strategický build který ti dá největší výhodu v taktické části ...pokud hraješ více vymýšlíš strategie před začátkem zápasu a v průběhu hry použiješ tu strategii která se hodí pro danou situaci nejlépe a podle výslednu ji upravíš do dalšíh zápasů... neboli stejně jako v realitě nejen že musíš být dobrý jak ve strategii a taktice ale zároveň musíš být schopný VELET .. v reálném čase
            • del0
              Nechápu, na co se mě ptáš. Na rozdíl mezi logikou a strategií? *8* Nevim, jestli je vůbec nějaká počítačová hra vrcholem logiky, každopádně logiku při hraní potřebuješ, bez ohledu na to, jestli je to Q3 nebo RTS. Mimochodem, strategie je o globálním a dlouhodobém plánování. Q3 je tedy spíš taktickou hrou, což ale neznamená, že je to primárně o rychlosti a míření.
            • Já kdysi hrával "závodně" Americas Army, takže nejsem pomalé nemehlo. Jen nerad micruju v přednaučených sekvencích strategické postupy v RTS. Ale zeptám se tě: Je Quake 3 vrchol logiky? Protože to je to, co jsem původně napsal a od čeho se pak diskuze stočila trochu jinam. Je, nebo není? A pokud je, co jsou pak strategie?
            • del0
              Původně sem váhal se zapojit do debaty, ale s tím Q3 si to dost po*ral. *15* Ta hra je ze 75% o taktice (zbytek je pohyb po mapě a zbraně), kterou navíc musíš přelouskávat v hlavě mnohem rychleji, protože je to v realtimu a protivník většinou není AI. Něco jako rychlošachy. Prostě nic pro hráče tahovek.
            • Quake = skill rychlosti a přesnosti. Ale těžko bych to nazýval příkladem logiky a strategie (i když tam samozřejmě nějaká malé množství je).
            • Veskoslav
              Zrovna Quake je hra, kde požaduješ nejenom rychlost, ale i schopnosti. Už jenom skok pomocí raketometu či střelba na pohyblivý cíl. A mnohdy se podívej, že i zvolení taktiky jako zbraň a pohyb vyhrávají hry. To byl hodně špatný příklad. Protože kdo si myslí, že Quake je pouze o ruchlosti pohybu a střelby, tak na to rychle dojede.
            • Ne, to jenom ty všem okolo ukazuješ svou hloupost, když nechápeš, že microklikačka se nerovná strategie a logika :-* Nebo mi chceš říct, že Quake 3 je vrchol logiky? :-)))) To jsi vážně nezvládl.
            • takze mel Veskoslav, nebo kdo to rikal vlastne pravdu. Jenom proto, ze jsi pomalejsi a neumis klikat, tak je to pro tebe stupidni. Asi nebudes moc chytry, kdyz se takhle sam naprasis a udelas ze sebe totalniho hnupa. *3*
            • Dobře, tady máš určitě pravdu, ale já měl spíše namysli nutnost rychle klikat a microvat. Krom toho, blitzkrieg probíhal v konkrétních bitvách stejně takticky a pomalu, jako jiné bitvy. Rychlost blitzkriegu spočívala především v přesunech na delší vzdálenosti a moment překvapení, ale rychlost bitev muže proti muži to neovlivnilo.
            • Veskoslav
              Ano a proto se Blesková válka nazývá bleskovou, protože tam nepoužili taktiku a strategii;)
            • Nejsem nijak skvělý hráč klasických RTS, protože neumím dost rychle a přesně klikat. Proto preferuju tahovky, kde můžu v klidu rozvážit taktiku a strategii a vyhrát na základě logiky a ne rychlosti. A o tom je strategie. O logice. Ne o rychlosti.
            • Veskoslav
              Ty jsi nepochopil na co narážím. Tvrdíš, že klasické RTS jsou stupidní. Jenom bych tě fakt chtěl vidět, jak ty stupidní hry hraješ, protože si myslím, že v nich budeš hrozné ucho...
            • Tady jsi jasně dokázal, že jsi vůbec nepochopil, co mám namysli. Nejde o banality, které zmiňuješ, ale o velké, hratelnost ovlivňující prvky.
    • Tak hlavně si na ten blábol naklikej :)
      • Veskoslav
        Myslím, že drogově závislí by neměli mít přístup na net. Je zvláštní, že když jsem měl i -80, tak jsi prohlásil, že komunita ukázala, co si o mě myslí. Ale když mám pitomých +16, tak si naklikávám. Nefetuj tolik nebo se ufetuješ k smrti.
    • Keyz
      Další vtip celému rozporu dodává vychvalování starých mechanik u Grimrocku. Kde to je najednou dobře i když to je "starý styl" a hra není lehká. Jako tohle...
      • Jak jsem řekl dole, "starý styl" není určení kvality jako takové. Starý styl RTS však bohužel kvalitu určuje. Stejně jako staré letadlo, stará loď, starý počítač nebo staré rádio...

        U některých věcí prostě "starý" opravdu znamená horší. A RTS je, ve většině případů, jedna z těch věcí.
        • Bože, včem se RTS za ty roky změnili to mi řekni. Diť je to stále stejné, tak co tu zkoušíš :D
        • Tak mi teda napiš která strategie překonala Total Annihilation nebo první Supreme Commander, oh wait... žádná ;-)

          Nebo mi chceš snad tvrdit, že Sup Com 2 je lepší strategie ? :D Nebo C&C 4 ?:D
          (srry můj omezený rozhled, ono je těch starých RTS mnohem víc kteréžto válcují veškerou novou produkci)

          Tady musím souhlasit s Veskoslavem, Grey Goo si bere z předešlých RTS to lepší a dělá z toho slušný mix. Ve srovnání s RTS vydanými za poslední 2 roky exceluje ;-)
        • Keyz
          Třeba ty "filmové RTS" jakožto nový styl zcela nenahradily klasické RTS. Ovládá se to stejně a navíc tam často nestavíš anebo tam máš nějaké body které musíš držet.

          Klasicky postavit základu a zničit protivníka to je přeci pořád skvělé. Navíc tohle co jsem koukal vypadá graficky skvěle a opravdu to chce myslet. Je smutné, že dnes se debatuje o tom zda je známka kvalita obtížnější hra která od hráče vyžaduje nějaké soustředění. Nic extrémního jako u simulátorů.

          Bohužel podobná hodnocení ovlivňují hráče, kteří nepamatují "klasické RTS". Poté tuhle hru klidně přejdou a zapomenou....Pořád tvrdím, že recenze má být rádce k danému produktu anebo službě a proto by se autor měl sakra snažit aby poradil dobře nenapsal pouze vlastní silný názor. Ten patří do komentáře k něčemu, kde lidé sledují daného komentátora a znají jeho styl.
          • Stavět základnu a zničit protivníka JE skvělé, ano. Ale to je jen kostra celé hratelnosti. Já mluvím o tom detailnějším "zbytku", jako například a především možnosti taktiky a boje. Oblast, která v old-school RTS těžce zaostává za pokrokovější konkurencí.

            Prostě si všichni zahrejte Men of War, abyste pochopili, co to je mít boj opravdu pod kontrolou, kde člověk nečumí jen na postavičky s pár základními statistikami, kde zvítězí ten, kdo měl na začátku střetu více HP. Boj v MoW je o taktickém manévrování, krytí a přesně cílených úderech, které opravdu rozhodují o výsledku bitvy. Ale to je pro old-school RTS hráče asi už moc...
            • Asi správně řečeno, sice mi není jedno jestli prohraji nebo ne :D ale je lepší si dobře zahrát a právě v tomto SC 2 upadá, podle mě protože to tak opravdu vypadá občas. Spousta her má asi určitě "build", ale k tomu si rád prostě postavím základnu jak chci bez toho aby mě po 3 minutách obtěžovala armáda, která mě může zničit protože sem omylem klikl špatně a utratil sem spoustu peněz za něco jiného.
            • A neni to taky tim, ze nektere hry ani nemaji ranked zebricky apod., takze vlastne ani neni zadane hrat nejake buildy, protoze je vlastne burt, jestli vyhrajes ci prohrajes, hlavne ze si dobre zahrajes? *3*
            • vyborne a muzes tedy par titulu, ktere splnuji tve parametry vypsat? Nejsou ty buidy v nekterych hrach rozsirenejsi prave proto, ze je hraje radove ci dokonce rozdilem nekolika radu vice hracu nez nejake Men of War apod. a tudiz je komunita daleko sirsi a tudiz se najde vice nadsencu, kteri popisuji "buildy"?
            • Je pravda že toto se mi nelíbí na SC 2. Prostě všichni jedou Build kterej mají naučený a když vidí, že děla zas toto tak přeskočím na jinej build. Mám rád v RTS volnost, dělat si co chci, užívat si mapy a zabavit se příběhem, ale už je jedno jestli je to hardcore nebo ne, prostě to tam mám rád a klidně 1 hru budu hrát 40 minut. Například: Stronghold, Age of Empires, Warcraft 3, LOTR, RUSE. Možná proto mám radši jiný druhy strategií, protože toto dnešní RTS nezvládají:
              PŘÍBĚH+GRAFIKU+TAKTIKU+VOLNOST.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit