Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • omg kolik to bude mit dilu tenhle clanek? to nekdo cte? ze adventury lol *12* dnes kazdej hraje CoD a ne nejake adventury *5*
    • jsi omezeny pitomec...
  • O historii už bylo řečený asi vše, ty časy se nevrátí - naštěstí kvalitních adventur bylo ve zlatý éře takový množství že každej najde ještě spousty spousty her ke kterým se tenklrát nedostal. A vzhledem k tomu jakym typem se dělala grafika tak opravdu jenom málo jich je ve stavu, že by byly tak hnusný že se nedaj hrát. Mý favoriti byly vždycky hry od legendu - vycházeli ze známejch licencí, takže vývojáři nemuseli vyrábět novej svět ale jen se soustředili na to nejdůležitější.

    Každopádně co se týče budoucnosti jsem hodně skeptickej - Dreamfall a Fahrenheit měli být první vlaštovky, který tim žánrem pohnou někam jinam - k žádnýmu pilování a zlepšování už ale nedošlo, takže to jsou jen dvě pozapomenutý sochy, který svý příznivce mají, ale to je tak všechno.
    Takže ej to bud o víceméně indie/amatérských adventurách nebo mainstreamu á la Tunguzka, který jsou sice zábavný, ale jednoduchý a používat mozek u toho neni ptořeba, o kvalitě zápletky se snad ani vyjadřovat nebudu.
    • A co treba Overclocked, Still Life, The Path, Gray Matter ? Imho moc dobry "sochy".
  • Black_Hand
    se serialem jsem spokojen. naplnil presne to co jsem od nej ocekaval. dobra prace bigpeter. ad hrani na tabletech. zkousel jsem pres scummvm na EEE Touch a byl jsem zklamany, pac dotykovy display nezvladal zmenu rozliseni. ale ano, chtel bych to moc :).
  • Je to jednoduché - adventury jsou v krizi, protože nutí hráče přemýšlet a logicky uvažovat a bohužel většina současných hráčů jaksi nemá čím...
    • Adventury nejsou v kurzu, protoze nevyhovuji hrani na konzolich, a klasicke schema adventur je technicky zastarale, neda se srovnavat s technologickou vyspelosti her jako napr. Mass Effect. Lidi si nekupuji vykonna PC akonzole, aby na tom hrali hry, ktere jsou zpracovanim hluboko pod moznostmi soucasneho hardwaru. Proto se adventury transformuji do smesice zanru jako L.A.Noire, ci Heavy Rain, coz jsou technicke spicky, i obsahuji adventurni prvky.
      Navic jen malo adventur poskytovalo ten luxus, nad hrou a jejim dalsim postupem opravdu premyslet. Vetsinou slo o nahodne kombinovani predmetu. Pokud cloveku neni vylozene odporna akce, tak hry jako Dragon Age, zminene Mass Effect, La Noire a Heavy Rain, ktere cast adventur obsahuji, nejsou vubec spatne... (a rozhodne ne hloupe hry pro hrace, kteri jak rikas, nemaji cim premyslet....)
      • "Navic jen malo adventur poskytovalo ten luxus, nad hrou a jejim dalsim postupem opravdu premyslet."

        Jsi si timto soudem jisty? Hral jsem docela dost adventur predevsim z 90.let a tenhle pocit nemam. Nektere i slavne kousky jsou tim povestne, ale v drtive vetsine tech, co jsem hral byly nelogicke veci vyjimkou.
        • Logicky to je, az kdyz na to prijdes, ale jen v malo adventurach, a v malo pripadech bylo mozne predem vydedukovat, jak presne postupovat a rovnou to provyst bez toho, abych jako blazen zkousel vsechno na vsechno. Problem adventur tehle adventur byl, ze poskytuji jen jednu zamyslenou moznost reseni. Kdyz se ale zamyslis nad tim, jak bys situaci resil ty, vetsinou to nebyva to same, co zamysleli tvurci. I kdyz to jejich je "logicke".
          • No to, ze existoval jen jeden zpusob reseni mi tedy vubec nevadilo. A zkouset vsechno na vsechno? Nekdy ano, ale ty to pises jako by to byla vlastnost vsech tehdejsich adventur a s tim proste nesouhlasim. Co me nejvic vadi na starych adventurach jsou dead-endy, kdy ti hra ani neoznami, ze vlastne nemuzes hru dohrat, protoze jsi neco udelal jinak nez tvurci zamysleli.
            • Me to taky nevadilo, driv. Ale ted kdyz hraju soucasny hry jako Heavy Rain, tak vim, ze mohou jit adventury mnohem dal... A uz se na to divam jinak.
  • Moc zajimave cteni, jen to mohlo byt klidne trochu obsahlejsi. Kazdopadne skoda, ze uz je konec. Uvital bych dalsi podobnou serii clanku...
  • Mne osobně vždy bavili a hlavně zaujali téměř výhradně ručně kreslené adventury. Zatímco se totiž "plahočím" za výsledkem a řešením, můžu sledovat tu krásnou ruční práci. Broken Sword, RUnaway je tedy moje krev. Právě období 3D her, a převádění adventur do hnusné 3D grafiky (Gabriel k. 3, Dreamfall) mě totálně odradily od hraní adventur, a na dost dlouhou dobu jsem hraní přerušil. Z poslední doby mě zaujal jen Runaway, Posel smrti 3 a A Vampyre story, které jak se zdá své epizodické dobrodružství ani nedokončí.
    • Grim Fandango je dobry, aj ked je 3D.
    • Nejsem typickym hracem adventur. Za svuj zivot jsem dohral jen par skvostu-The Longest Journey a pokracovani Dreamfall(mimochodem u teto hry se mi grafika libila) a pak samozrejme Syberii 1 a 2(jedna z nejlepsich PC her vubec). Ale dokazu te pochopit. Kdyz mi grafika nesedne,dokaze znicit dojem i z dobre hry.
      • S tou Syberiou by som az tak nesuhlasil. Nie je zla, ale nie vynimocna. Hry nevyuzili svoj potencial.
  • Fahrenheit je nejlepší adventura, co jsem kdy hrál. Doporučuju. *4*
    • jo a ovlada svet modrofialovy tym, nebo oranzovocerveny? opravdu nejlepsi adventura s chytrym pribehem *7*
  • A čo napríklad Syberia?Tiež legenda
    • Legenda ano, ale ze zástupců 2,5D adventur jsem vybíral dvě hry a vybral jsem Runaway a Posla smrti. Syberia byla třetí v pořadí jako náhradník :-) Spíš mne překvapuje, že mi tu nikdo neotloukl o hlavu nepřítomnost Broken Swordu - vyjma jedné větičky v rámci CZ lokalizací. To je mnohem větší legenda než Syberia, ale nezmínil jsem ho záměrně, protože mi nezapadal do koncepce článku a pro vývoj žánru nebyl zlomový ani revoluční. Souvisí to s tím, co jsem uvedl hned na začátku prvního dílu tohohle seriálu, a pro úplnost to ještě jednou zopakuji: "Nepokusím se vám historii přiblížit prostřednictvím těch nejslavnějších a nejlegendárnějších titulů, z nichž mnohé se v tomhle seriálu nedočkají ani zmínky. Spíše se budu věnovat jednotlivým historickým etapám, které dokumentují vzestupy a pády adventur v jejich čtyřicetileté historii."
      • Jen malá poznámka pro upřesnění (nebo spíš pro zajímavost,která by zrovna Tebe mohla zaujmout)- Posel Smrti, alespoň ten první, nebyl z technického hlediska 2,5D adventura, ale plně 2D adventura. Ty postavy tehdy ještě nebyly ve 3d, ale byly to animované sprity tak jako v adventurách léta před ním. Až Nibiru bylo první 2,5D adventurou od Future Games.

        Jinak moc pěkný seriál :-)
        • Thorar
          Myslíš Posel bohů, ne Posel smrti, dvě odlišné hry.
      • Broken Sworda jsem mel v umyslu vytknout, slusne receno, ale uz sem nechtel bejt fakt za trolla. Ale ted se teda ozvat musim. Ze Broken Sword nebyl zlomovy a revolucni pro vyvoj zanru? V jakym smyslu? Jak muze byt bezpochyb nejlepsi hra ve svem zanru nedulezita pro vyvoj adventur? Kdybych delal adventury, Broken Sword by byl prvni, s kterym bych se pomeroval, mel bych ji jako vidinu nejlepsi hry klasickych 2d adventur (myslim 1 a 2). To je jako delat clanek o vzniku filmu a filmove komedie a nezminit Charlieho Chaplina ;)
        • OK, tak v čem tedy byl Broken Sword tak revoluční? Jaké nové prvky představil, které by ovlivnily následný vývoj žánru? Z mého pohledu to byla "jen" všestranně naprosto precizně zpracovaná klasická point-and-click adventura. Chaplin byl ve filmu první, Broken Sword ani zdaleka. V žádném případě mu neupírám jeho velké kvality, ale prostě nebyl zlomový. Jó, kdybych do seriálu zařadil kapitolu o nejlepších adventurách poloviny devadesátých let, byl by samozřejmě na prvním místě a v těsném závěsu by byly DiscWorldy, Simonové, hry od Legendu a další a další. Ale o tomhle tenhle seriál nebyl.
          • Zlomovy byl prave v tom, ze dotahl vsechny principy a mechaniky adventur k dokonalosti. Od te doby se vlastne neobjevila zadna lepsi adventura nez Broken Sword, pokud to bereme jako ciste adventury. Broken Sword je vrchol zanru. Chapu, ze to beres jako prinos ve smyslu inovace, nejakeho prvku, neceho, co predtim nikdo nepouzil, ale to je moc konkretni definice, jak hovorit o historii adventura, odepise to prave ty nejlepsi tytuly, o kterych by se urcite zminit melo. Navrhuju napsat jeste jeden dil nakonec jako bonus, nejlepsi adventury v historii minimalne podle Petra Tichacka :)
            • OK. Tohle nejsou nejlepší advenrury v historii, ale top10 adventur, které mě osobně nejvíc oslovily a nejvíc bavily (řazeno chronologicky):
              Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge (1991), Indiana Jones and the Fate of Atlantis (1992), Simon the Sorcerer II (1995), The Pandora Directive (1996), Broken Sword: The Shadow of the Templars (1996), DiscWorld II (1996), Blade Runner (1997), Grim Fandango (1998), Gabriel Knight 3 (1999), The Longest Journey (2000).
              Záměrně neuvádím hry z poslední desetiletky, ty je potřeba nechat chvíli usadit a až po letech usoudit, jestli opravdu byly tak jedinečné, jak se v době vydání zdají.
            • To je skoda, tak aspon v diskusi, pro zajimavost :)
            • Pánové, tak to zase ne - jednak tenhle seriál je uzavřen, a pak - osobně takový seznam nemám a byl by hrozně, hrozně subjektivní, ovlivněný osobními zážitky a nostalgií. Zfleku bych byl schopen jmenovat svoje top5, ale bez pořadí - kromě prvního místa :-). A jako oficiální článek bych ho určitě neprezentoval. Nanejvýš tady v diskusi...
            • smejki
              za výpis skvostů adventurní historie podle BigPetera se rozhodně přimlouvám
    • jj Syberia je výborná
    • Také mi tam chybí !!!
  • Nechapu, ze klasicky 2D adventury nedela nejake studio vyhradne na tablety, apple, a android, nebo i mobily. Tyhle platformy jsou na to naprosto idealni a jediny co mame jsou remaky starych her, nebo pitomosti... Jestli se na tech hrach tolik nevydela? Je to divny..
  • Nevím jak vám ale mě se hrál Dreamfall ze všech zmiňovaných adventur nejlépe. Zas tak jednoduchý nebyl ale na všechno se dalo přijít (zdravým a logicky uvažujícím mozkem) aniž by člověk vyzkoušel všechno na všechno. Adventury typu Polda 1 upřímně nenávidím, rád používám inteligenci a ne "co bych teď udělal, kdybych byl šíleně uvažující magor"
    • Cosi
      Dreamfall byl fajn, jen se z něj od půlky hry stal interaktivní film a ne hra. A jednoduchý byl asi jak pro koho. Pro ty, kdo adventury do té doby moc nehráli, se těžší mohl zdát. Nejtěžší na něm byli souboje, než se přišlo jak na ně. (Drtit tlačítko pro lehký útok)
      • Dreamfall je tezce precenovana hra. Uz puvodni The Longest Journey byla mnohem zajimavejsi, a to ani nejsem velkej priznivce tyhle hry (nemam rad krizeni sci-fi / fantasy a pribeh mi prisel naivni). A to i presto byl Dreamfall proti TLJ odvar a jeste k tomu ve 3d. Nedivim se, ze propadla. Ironii tehle studii je, ze si mysli, jak zjednodusovanim a pristupnosti jdou hracum vstric, nakonec ale prave to jim podrazi nohy. Staci udelat proste dobrou hru...
        • ucho
          s tvými názory zde nesouhlasím, ale není třeba se přít :) (u mě byl Dreamfall špička a zábavnější než TLJ), každopádně rád bych slyšel výčet tvých top 10 (čím víc, tím líp) adventur. rád bych si udělal přehled a třeba mi něco zajímavého uniklo, takže se rád nechám inspirovat :)
          • Top deset je docela hodne, ne ze bych to nedal, ale musel bych vzpominat :). Tak.

            Broken Sword, The Last Express, I Have No Mouth and I Must Scream, Syberia, Indiana Jones and the Fate of Atlantis, Gabriel Knight, Quest for Glory, Grim Fandango, Day of The Tentacle, a treba jeste Shadow of the Comet

            Nakonec to tak tezky nebylo :)
            • Z poslednich let co stoji za rec jsou jen hry od Benoita Sokala a Davida Cage, vsechny ty adventury hlavne z nemecky produkce je jedna podprumernost vedle druhy. Starsi adventky byly lepsi, hlavne ty pred prichodem 3d.
            • ucho
              no z toho jsem hrál sotva polovinu. všechno poměrně muzejní kousky :) určitě není nic z posledních pěti let?
        • Cosi
          Človeče koukám, Robotrone, že ty jsi tady ta zlá pesimistická strana, nobo prostě troll. Na vše reaguješ, stylem tyle hry mě nebaví a tahle zvlášť. Když nemáš rád křížení sfci-fi / fantasy, proč jsi hrál oba dva díly? Nebo jsi si přečetl recenze, a z toho usuzuješ? Výrok "A to i presto byl Dreamfall proti TLJ odvar a jeste k tomu ve 3d" - to má být co? Že všechny adventury, které jsou ve 3D jsou automaticky špatné, zlé a těhotné ženy nutící vzývat satana? Zjednodušování nemají na triku tvůrci, studia jak ty píšeš, ale producenti kteří do Dreamfallu nacpali bojové pasáže, a omezili adventurní část k obrazu svému a nakonec i to 3D, s čímže se tvůrci vypořádali na výbornou, byl nakonec taky jejich nápad.
          • A taky zajimavy. Ja jsem troll a nesmim mit svuj nazor na hru, pritom sam BigPeter pise v clanku to samy: Skalní fanoušky adventur Dreamfall nedokázal plně uspokojit, byl pro ně příliš jednoduchý, herně příliš povrchní. ...presny.
          • Takze co, clovek nemuze rict svuj nazor, protoze je negativni?

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit