Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • hra je úžasné nechápu co máte s tm že bojový systém je pomalií na rozdíl od her kde můžete dělat kotouli kolem nepřítele když jste v plné zbroji kingdom come deliverence aspň ukazuje reálný bojový systém jestli boj trvá čtyři minuty tak jste špatný co dodat.
  • Příkladná ukázka naprosto diletantského přístupu. Někdo se sebere a zaletí si přímo k vývojářům, nahrají tam spolu video a to pak vypustí to světa. A někdo sedí na zadku, shlédne to video, na základě toho sepíše tuhle hrůzu a ještě k tomu hází moudra, jako kdyby to bylo v jeho režii. Máte to opravdu zapotřebí? Myslím, že jeden JD na eurogameru české herní žurnalistice opravdu stačí. Opravdu netřeba kopírovat jeho styl *3*
  • Informační hodnota článku - nula. Stejně tak erudice.
  • Na žádné jiné hře v historii lidstva snad nikdo nevytýkal každou kravinu v takovém měřítku jako u kingdom come. Zahrajte si kteroukoliv jinou moderní hru, zaměřte se stejným způsobem na jednotlivosti a pak něco říkejte. Ten soubojovej systém člověka (aspoň mě) daleko víc vtáhne, protože jde opravdu s kůží na trh, je tam vidět všechno a reálně můžete reagovat na soupeřovo chování. V ostatních hrách se všechno schová nějakejma efektama nebo je to prostě pohled z třetí osoby viz mount and blades, kde ten combat vypadá oproti KCD tragicky (ale je to vidět víc z dálky) a nebo jako elder scrolls hry, kde jde soubojový systém taky s kůží na trh, ale je to komedie, kde jenom sekáte a nepřítel reaguje VELMI nepřirozeně. Vážně mi někteří z vás přijdete jako lehce zpomalení a trochu jednodušší jedinci. Proč se ztrapňujete svojí vlastní inteligencí... S kritikou problém nemám, ale když jsou to jenom nepromyšlené žvásty, protože dotyčný nezvládá ani tak jednoduchou věc jako pozorovat a vyvozovat relevantní závěry, tak by měl spíš radši zadržet své emoce a neobtěžovat s tím ostatní.
    • >>Zahrajte si kteroukoliv jinou moderní hru, zaměřte se stejným způsobem na jednotlivosti a pak něco říkejte<<

      Tohle dělá Vávra odnepaměti a právě tohle vede lidi k tomu, že stejnou metodu aplikují na KCD; Danovi vlastní meducínka evidentně nechutná, ale to má blbý. KCD bude rozebráno stejně, jako Vávra rozebral Skyrim, a dopadne to pro něj špatně, protože takový rozbor dopadne vždycky špatně. Resp. on dopadne pro KCD mnohem hůř, protože KCD staví na realističnosti a inzeruje realističnost, právě v kontrastu k ostatním hrám typu Skyrim. Takže zatímco v Bethesdě můžou na argument, že chodby mají ploché stropy, říct "je to pohádková fantasy, chlapci", tak Vávra nemá úniku a pěkně si to všechno vyžere. Ale je to jenom jeho problém; sám se střelil do nohy a udělal ze hry povolený cíl.
      • Naštěstí pouze tady v česku, všude jinde to bude mít dobrý prodeje.
      • Kristovy rány, dejte už pokoj s tím článkem o Skyrimu. Aspoň byl vtipnej a trefnej, což se nedá říct o místních a jejich žlučovitých výlevech. Banda omezenejch primitivů, nic jinýho. Kritizovat špatný hry je prostě potřeba a fakt už mě nebaví, jak se vždycky objeví skupina pitomejch lopat odněkud z horní dolní a nedokážou se přenést přes to, že si v dnešní době někdo dovolí být ostrej s trochou tý arogance a sebedůvěry, to se teď moc nenosí.
    • Rejsek
      Tak se podívej sem kluku a vyvoď si ten svůj relevantní závěr, než se tu budeš zase ohánět inteligencí a obtěžovat s ní ostatní *15* (jakkoliv spojování inteligence s hrami vypovídá spíš o tom, kdo toto spojení používá)...

      https://games.tiscali.cz/tema/100-duvodu-proc-dan-vavra-nesnasi-tes-v-skyrim-57711

      Pak zjistíš, odkud pramení velká část hate na Dana Vávru a jeho očekávanou, držkyrozervírající, srdce zastavující a oči z důlku vytlačující superhru. On si za to totiž může tak trošku sám, víš *3*
      • No koukám a dokonce moc dobře znám. Tady vidím jeden základní problém a to ten, že jsme se lehce nepochopili. Absolutně nebudu znovu rozebírat nějakej starej hejt. Ale prozdradim ti jeden drobnej rozdíl, kterej chápou všechny myslící bytosti. Je rozdíl mezi kritikou díla, kde je kritizovaný lemplovství, hloupost... (skyrim) a kritikou díla, kde je vidět snaha a pot s tím, že jsou některý věci na hranici technických možností. Prostě takhle ignorantsky a zaslepeně se dívat na tak náročnej a odvážnej projekt (za kterým je neskutečný množství talentovaných lidí) může jenom naprostej primitiv. A ještě o tý inteligenci. Já si třeba naopak myslim, že inteligence člověka se projevuje úplně ve všech chvílích, i když si třeba kupuje noviny a nebo si objednává jídlo v restauraci. Jinejma slovama spojování inteligence s lidma, co komentují současnej stav KCD, je naprosto normální, protože se tady ukazuje omezenost a ignorance osazenstva. Tohle je vyloženě takovej ten českej hejt, i když moc nemusim tohle ponižování Čechů a každej národ má svý specifika. No každopádně je tohle společný chování občas trochu na kopačku a jako mít český publikum je podle mě hodně tvdý, protože tady se člověk dočká podpory až když má něco úspěch. To pak přijde "Kdo neskáče není Čech". Nicméně to je jaksi pozdě, většinou se totiž ta podpora hodí v průběhu. Jestli nebude českej dabing, tak to podle mě bude přesně kvůli takovejm lidem, protože já jako autor bych se na takovou bandu idiotů vys***.
        • Ty, Yakuzo, a ty jsi tam byl, že o tom tak zasvěceně hovoříš? Kde přesně je vidět ve Skyrimu lemplovství a hloupost a v Kingdom Come snaha a pot a hranice technických možností? Máš nějaké vlastní zdroje, nebo jenom papouškuješ, co vymyslel a řekl Dan Vávra? Ty jsi tam byl, když Howard a spol. řešili, jestli ve Skyrimu budou záchody? Ty jsi tam byl, když Vávra a spol. řešili, jestli do hry dají psa nebo děti? Podle mě jsi nebyl ani tam ani tam, a pak se ptám, odkud se bere ta arogance. Napadlo tě někdy, že klenby, záchody, hrnce na hlavě, děti, psi a obléhání hradů mohou být ne o schopnosti nebo neschopnosti, ale třeba o prioritách herních designérů, rozpočtu, cílové skupině, celkovém zaměření hry atd.?

          Kingdom Come i Danu Vávrovi velmi fandím, hru jsem zafinancoval mezi prvními, ale přesto se nemůžu zbavit dojmu, že Vávra až teď zjistil, jaké to doopravdy je, udělat open-world RPG a teprve teď se může kvalifikovaně vyjádřit (alespoň zčásti) k tomu, co udělali Howard a spol. dobře a co špatně. Podle mě by o rozhodně stálo za další článek.
          • Začnu s tím, v čem s tebou souhlasím A to je to, že Daniel Vávra skutečně dostal v několika věcech lekci a až teď pořádně ví, co tvorba takový hry přesně obnáší. To je férovej argument. Ale už nesouhlasim s tím, že bych musel být nějak extrémně zasvěcenej, abych dokázal analyzovat lemplovství a hloupost. Člověk, kterej je dospělej, není úplnej hlupák a jeho práce spočívá v tvorbě prostředí pro RPG, které se silně odkazuje na severské země kulturně i přírodou, by rozhodně měl odvést lepší práci, než jak to dopadlo u Skyrimu. Slovo logičnost si často lidi spojují s tím, že to má být automaticky realistický. To je velkej omyl, protože i smyšlený svět nějak funguje. Proč Tolkien vymyslel prostředí Středozemě logicky? Protože to nebyl hlupák a je to tak prostě lepší. I když jsem si já jako malej kluk na základní škole kreslil mapy fiktivních světů a jejich měst, tak byly logičtější než ty v elder scrolls hrách. Tím se dostávám k tomu, že je to jejich dlouhodobej problém a asi vstupuju na hodně tenkej led. Úplně stejnej problém měl totiž třeba Morrowind a Gothic od malinkatýho německýho studia s touhle hrou vytře podlahu. Proč? Protože je vidět, že u toho někdo přemejšlel. Tenhle tvůj argument o prioritách je úplně k ničemu, protože přemýšlení nic nestojí a když na tvý hře žádný známky přemýšlení vidět nejsou, tak jsi buď blb a nebo lempl. A připomeňte mi někdo, jaká je cílovka pro Morrowind a Gothic? Já bych řekl, že asi stejná. A co se týče těch hranic technických možností u KCD... Je vidět, že některé systémy byly pro současné mainstream sestavy velmi náročné, takže muselo dojít k nějakým kompromisům. Ale pořád se jedná (v konkurenci všech špičkových RPG s otevřeným světem) o hru s daleka nesložitějšími systémy na fungování jejího světa. Takový Zaklínač 3 je sice supr, ale samotnej svět s jeho postavami je asi stejně plochej jako žehlící prkno postavené v obýváku. Zkrátka každýmu oslovi snad dojde, že se tady jedná o něco poměrně složitýho na výrobu, to je zřejmý. No každopádně vtipný je, že mě původně naštvalo chování zdejších lidí k autorům. Vůbec jsem nechtěl, aby to klasicky sklouzlo k debatě o Vávrovo legendárnímu článku, což bylo, jak se ukázalo, nevyhnutelné.
          • Možná tam nebyl, ale je to vidět na Fallout 4, který se vůbec neposunul dál a i Skyrim prostě technicky zamrzl v čase. A co se týče KCD, tak je to dobře vidět, protože celý projekt je dost "transparentní".
    • Mart9
      Holt jakmile tam nejde udělat 5 kotoulů na jedno bezhlavé seknutí, je to špatně.
  • Ty souboje prostě zatím vypadají hodně nudně a komicky. Opravdu někoho baví se 4 minuty bít s jedním řadovým nepřítelem a koukat se při tom na toporné animace a jak borec schytá 2 rány mečem do hlavy, aniž by ho to nějak rozhodilo? O zásahu šípem do krku radši ani nemluvím.

    Pěstní souboje vypadají také více než komicky. Přijde mi to jako nějaké kung-fu. A ta opěvovaná inteligence NPC asi také nebude nic moc. Při pěstní bitce skupinky se tam vesničani mezi nima prochází a zdraví Henryho, jako by se nechumelilo.

    Řeči typu, že do vydání se to zlepší mě opravdu nenaplňují optimismem.
    • To všechno se doladí. Vždyt na to mají jeste 7 mesíců *1* Jeste optimalizace výkonu a je hotovo. Jo a ještě nějaký obsah.
    • Jo, jak tam šel s tím kýblem, tak jsem trochu čekal, že řekne: "Nazdar, dík, že jsi zachránil Oblivion!"

      *3*
      • Hlavně bacha, abys nedostal šípem do kolena *1*
    • Šli do toho realisticky a nedotáhli to do konce. Osobně bych radši bych viděl jednoduchý systém jako ve Warband, nebo ultrarealismus, ne něco mezi tím.
      • Fordzy
        Mam pocit ze nechapete ze ten soubojak nema byt striktne realisticky, ale je realisticky s ohledem na RPG hratelnost. Takhle je to propagovane uz od Kickstarteru. Neni to simulator. Staci se podivat na jedno z prvnich videi kde to Viktor jasne vysvetluje.
  • Bude možné se v prirode utáborit a napr. tepelne zpracovat ulovene maso?
    • To je snad základ, ne?
  • Fordzy
    Pro neprejici mamlase a pseudo trolly bych zminil, ze od lidi hrajici hru na E3 jsou ohlasy vesmes pozitivni a vetsina chvali soubojak a povazuje ho za zabavny. Stejne tak reakce od backeru jsou taktez pozitivni, takze na soubojaku se jiste nic menit nebude, jen ho doladi.
    Josh Sawyer(F:New Vegas, POE) si hru taktez vyzkousel a oznacil ji za GOTY. Ales jiste napise jak moc je to vsechno "super" a bude vse v poradku.
    Takze vase amaterske dedukce si strcte za klobouk.
    Uz se tesim az vas Vavruv ksicht bude otravovat po celou dobu hrani a budete od nej dostavat rozkazy, to razem zapomenete na nejake nedokonale animace. :D
    • No tak když vezmu že na E3 bylo 70000 lidí a z toho 15000 hráčů tak to byly ohlasy vesměs od lidí, kteří si hry nekupují.
      No a když ti stačí že někdo vcelku známej a se zkušenostmi řekne že je to dobrý a tím pádem automaticky pro tebe tak ti nesmí uniknout informace že když na google play zadáš hry a kategorii RPG, tak nejlepší hra je tam teď Selfie Queen - takže to bude pro tebe taky top asi.
      • Fordzy
        Nestrelil ti nekdo cihlu do obliceje nebo proc blabolis takove blaboly? Srovnavat nejaky pofiderni zebricek pay to win her na android s reakcemi profi redaktoru a Joshe Sawyera je dost mimo. Redaktori napsali vesmes pochvalne clanky coz nasledne vede k tomu ze si to nekteri lidi predobjednaji nebo se zacnou o hru vubec zajimat. Ja se o KC zajimam od doby co Vavra ukazoval obrazky na mobilu, takze me nejake reakce nezajimaji, ale je vzdy pekne videt, ze se to lidem libi.
        • ne/není/no právě/jak komu
    • PreidaQ
      Mě se to líbí a věřím, že na takových krásných 7/10 by to dokonce skórovat mohlo (popř. solidních 6/10 v případě velké zabugovanosti).
  • Vypadá to skvěle, mistní kids co nikdy nic nedokázaly zase nedávaj, že se někomu něco povedlo, závist a brekot je holt náš národní sport :/
  • No, nevim... Kdyz pominu Vavrovo nekonecne ego... dle myho jsou v cechach desitky lepsich vyvojaru. Jen si tolik nelesti ego na verejnosti.
    Jako spatna hra to nevypada. Jako AAA take ne. Proste prijemna oddychovka pro milovniky sermu, stejne jako Arma pro milovniky airsoftu.
    Grafika me nebere a dle meho jde dost poznat, ze uz je stara... Treba na Vanishing of Ethan Carter jde videt, ze scany delaji hodne a setri i prachy (cca 8 vyvojaru). Ale tady jsou to stale rucne delany lowpoly sutry s texturou jako v Crysis. Trava vypada taky stejna jak v Cryengine sdk, jen s jinou texturou. Terain nema ani tesalaci. Ostatni uz davno delaji v pbr... Proste to jde videt.
    Design? Asi to stejny jako nejlepsi walking simulator se sermem a konem. Nej urcite bude.
    Animace se lehce zapoji. Snad...
    Jediny ceho bych se bal jsou tech. problemy, ale budiz.
    Proste prijemna hra ne pro kazdyho. Nebere me to, ale snaha se jim uprit neda, prestoze Vavra je *****
    • wenceslaus
      A tušíš co to je, ten PBR?
    • "Design? Asi to stejny jako nejlepsi walking simulator se sermem a konem"

      Tenhle blabol uz neni ani vtipnej trolling...
    • i586
      Sranda je, že i kdyby ta hra měla lepší grafiku než jakákoliv hra současnosti, tak tu budou komenty, že je to nuda a grafika hru nedělá.
      • grafika hru nedělá, ta hra je nudná až na půdu. Graficky bombastický Order to taky schytal v recenzích, zaslouženě. Jinak vlastně Order je Vávrova oblíbená hra *4* Ten člověk je divný.
    • Zajímalo by mě kdo *1* Leda AMANITA DESIGN, k tomu Dex a Factorio mělo úspěch. Arma je zabugovaná a neoptimalizovaní hra už od začátku. Stačí si zahrát Argo jak moc je rozbitý.
      • Dark Train?
        • Jako hříčka na chvíli dobrý. Snad se jim bude dařit, ale četl jsem rozhovor a říkali, že se nechtějí pustit do nějaké velké hry a že jim "stačí" když vydělají na další vývoj.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit