Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Chidlink
    V Gothicovy 2 v datadisku když jsem si vykoval Svatý exekutor za pomoci Innosových slz ... Na ten pocit nikdy nezapomenu a to hlavně kůli tomu, že jsem měl dojem, že jsem vyrobil něco výjmečného. Něco co může mít jen Innosův válečník. Tam šlo i to že jste měli nějakou velmi vzácnou surovinu, která je ve hře jedinečná v tomto případě Innosovy slzy.
    Co se týče předmětů, tam šlo i to že každý předmět má v Gothicovy svoji duši. Třeba když jsem našel u ledového draka Přivolávač bouří, hnedka mě začala pracovat představivost jaký válečník asi padl v souboji s ledovým drakem a kde vzal ten meč, jaký měl příběh ? Když si zapnu Skyrim, tak tam snad ani žádné takové výjmečné předměty nejsou, já si teda na žádný nevzpomínám. V DO:S jsou snad jen dva, ale alespoň něco. Třeba ve dvojce to bude lepší.
  • Podle mě je takový průzkum sice zajímavý, ale úplně k ničemu.
    Když se studio co se proslavilo izometrickým RPG zeptá na kameru tak jaký výsledek asi dostane?
    A hráč co ho baví především přeorávat mrtvoly raketometem třeba v Doomovi lezl na stránky Larionu kvůli anketě?
    No a crafting? Pokud není nějak intuitivní a člověk ho zkusí třeba až v půlce hry (protože ho nechápe a nechce se s ním zdržovat) tak začne vyrábět low level odpad a hned s tím taky sekne.
    Jo a taky tam v grafu vidím 2x coop, pokaždé s jiným výsledkem.
    • Ono jak se říká - Statistika je přesná věda o nepřesných číslech.
      • Statistika má váhu, ale záleží, kdo a jak dobře tu statistiku dělá.
        • To ano, ale je kouzelné, jak si vybereš vhodný vzorek a kritérium pro výpočet a pěkně si vše přiohneš dle potřeby. :-)
  • Craft je fajn, jen ho musi umet udelat aby to motivovalo se tim zabyvat. Odstrasujici priklad je zaklinac 3 kde je cely craft uplne k nicemu
  • Btw, co se týče "crafting byl do her převzatý z mmo". Bullshit. Crafting byl už v D&D. Dřív, než existovaly nějaký mmo.
  • Ten crafting je navíc často zcela otravný. Zejména u příběhových rpg...chápu to u diabla apod...

    Jako mastit x mečů v zaklínači... stejně to je na prd.
  • Znovuhratelnost. Dřív naprosto přirozená součást her, dnes něco, co AAA vývojáři nechtějí slyšet. Ideálně dohrát hru za pár dní a pak šup, kupovat další nebo DLCčko. S rozpočtama desítek mega se nikdo nebude patlat s obsahem a mechanikama, který objevíte až po několikátém hraní. Dneska chtějí lidi "filmové zážitky", všechno na stříbrném podnose a pokud možno rychle a snadno. Z hlediska marketingu je tohle naprostý nesmysl a kontraproduktivní, bohužel. Vítejte v době herní devoluce.
    • No, já ti nevím, hraju od půlky 80.let a nemyslím si, že je současnost z herního hlediska nějaká doba temna. Bylo úžasné pozorovat v devadesátých ten překotný pokrok. Definovala se spousta žánrů a vycházeli přelomové tituly, ale vycházela i spousta špatných titulů. Ty si dnes už logicky téměř nikdo nepamatuje. Poměr dobrý/špatný bude obdobný.
      Dneska je dobré, že máš spoustu her na výběr. Chceš spíš filmový zážitek, není problém, něco hardcore, vyber si.
    • Krescz
      Buď rád, že si zažil tu dobu rozvoje videoher. To už ti nikdo nevezme, ty zážitky při hraní prvních rpgéček a strategií.
  • v naprosté většině her, kam spadá i DOS1, stojí crafting za prd. Fungovalo to snad pouze v Gothic 1 a Gothic 2 a to hlavně díky tomu, že tam byl skvěle udělaný systém skillů, tj. vyplatilo se investovat do dovednosti alchymie, a ingredience byly rozmístěny ručně a ne náhodně. Bylo tam tuším přesně 50 vzácných bylinek, ze kterých šlo buď udělat lektvary, co vám zvyšují permanetně vlastnosti. A crafting tam byl podobný, museli jste se vycvičit u kováře nebo v lovu atd. Nad tím bylo vidět že někdo přemýšlel.
  • Data jsou to zajimava, ale ..... kdyz by byl pruzkum delany treba u hracu nejake asijske mmorpg, tak vam vyjde neco dost podobne, ale zase ve prospech teto hry.
  • V nejlépších RPG hrách všech dob žádný crafting nebyl. Je to pouze módní trend, za kterým vývojáři skrývají svoji nechopnost udělat pořádnou hru - trapný příběh a krátkou hrací dobu natáhnou sháněním ingrediencí. Navíc pak nemusí zasahovat do hry se světem sladěné legendární předměty, protože kdo by je chtěl a používal, když vycraftěný předmět má vždycky lepší statistiky.

    Podobný módní trend kazící RPGčka bylo idetifikování předmětů a nutnost jejich opravy, to od dob prvního Diabla taky cpali pár let všude, ale naštěstí vývojářům časem došlo, že to hráče akorát štve a zdržuje a nikdo to vlastně nechce. Doufám, že crafting brzo dopadne stejně.
    • Co? Třeba v BG2 nebo TES byl crafting. Stejně jako v hromadě starých JRPG. ;)
    • Crafting je oblibeny, viz ohroma obliba hry Minecraft, ale nezapadly ani terraria a podobne. Ale je to oblibeno u mladsich hracu, nikoliv starych nostalgiku, kteri hraji OS.
    • Spis, nez modni trend bych to nazval prirozeny vyvoj a jako ve vsem zalezi jako je to udelane. Ja si treba myslim, ze vylepsovani, uparava zbrani by udelala z prvnich Falloutu lepsi hru. Nakonec v samotne hre byly zbrane z rozsirenym zasobnikem, nocnim videnim, .... jen si je clovek nemohl urpavit.
      V ankete je taky zminen characeter progression a je dost nahore a do teto casti by sel klidne zaradit loot i crafting
      • ja preferuju unikatni predmety vic nez sbirani odpadu, z kteryho se magickou promenou stane neco vyznamnyho

        jestli se mi neco nelibilo na prvnim D:OS, tak random generator predmetu, alespon z bossu by melo padat neco uzitecnyho vzdy a klidne napevno danyho
    • Ten dovod preco sa tak rozmohol crafting je daleko priamociarejsi. Tak ako vzdy ide hlavne o peniaze. Jednak je to idealny a jednoduchy sposob monetizacie. Tazko generovat nejaky jednoduchy quest a spoplatnit ho alebo zaujimavo natiahnut hraciu dobu. Na druhu stranu generovat nove itemy a dat hracovi moznost si dokupit na to materialy alebo rovno kupovat cele itemy to je daleko jednoduchsie. A druhy dovod bol masivny uspech Minecraftu. Predpokladam ze marketaci museli z toho v momente zblbnut a teraz si myslia ze kazdy hrac si chce v hocijakej hre nieco montovat.
  • KrPa
    Crafting je pseudokravina v single RPG, prevzana z MMO, fakt neni treba.
    • Veskoslav
      Takže Zaklínač, PoE, Minecraft, crafting ve Stalkerovi (mód), defacto většina elder her, crafting má mít i nový Kingdom Come, Factorio má crafting (jednoduchý, ale je tam), Evil Islands (to jsi ještě nejspíš ani nebyl na světě), Grim Dawn, Diablo má také nějaký systém craftingu, Neo scavenger (doporučuji si zahrát), Kingdoms of Amalur: Reckoning. atd. Ty všechny mají nějakou formu craftingu. Protože už jenom to, že vezmeš nějaký recept a na něco ho aplikuješ, to je crafting. Takže co je podle tebe ta pseudokravina u craftingu? Nebo je to dáno tím, že po pojmem crafting si představíš 50 kytiček a upleteš z toho košík na koláče a brnění?...

      Takže kravina je to napsat takto jednoduše a vztáhnout to všeobecně. Ale to ty děláš často.
      • KrPa
        tak to byl craftin uz i v poldovi 1 *1*
    • PS: Samozrejme pokud je hra zamerena na nejaky pribeh, tak crafting muze akorát otravovat, a brat hraci pozornost od toho, co ho v te hre bavi a proc ji vlastne hraje. Rada RPG her byla i o prozkoumavani herni mechaniky a hledani nejlepšího mozneho hrdiny (build), kterého si clovek udela aby danou hrou prosel.
    • Crafting se samozrejme vic hodi do MMO světa nebo i do světa, kde by mel clovek nejaky sandbox a třeba chce jen obchodovat, prodávat, tvorit a to ho na tom bavi (ale v takovem svete by musela fungovat vlastní ekonomika, nejaky model viz blizko je relativne Elite Dangerous). Stvarneni craftingu je s rozumym důvodem udelano v albionu online, kde vlastne je prvek, ze clovek predmety ztraci, rozbijeji se. Existuje tam prvek spotreby a tedy nutnost si věci postupne porizovat znovu a znovu a narocnost na kraftovani je dana, jak moc clovek danou věc dela.
      Ale i v onom albionu online to není dokonale a clovek se porad potyka s určitou komunitou, kdy jsou dedikovani lidi, keri se to uci a tim vyleti velice rychle nahoru, coz rozhodi ekonomiku. Existuji pak lokalni a globalni a rekneme guildovni ekonomiky. Pak uz je to o vyvazeni ekonomiky, zda do ni zasahovat pokud ma omezena pravidla.

      I Lineage II mel prvek kdy krafteni mělo smysl, ale tam to bylo tak ze se věci snadno rozlomili když clovek něco vylepsoval nebo ztratil při smrti, ale nebylo to tolik o tom jak ten clovek je sikovnej ale porad na pozadi byla proste pravdepodobnost, zda se povede vylepseni ci nikoliv.

      Dle mého nazoru ma crafting potencial, ale jeho doba ještě prijde, az budou mnohem sofistikovanejsi systémy a vnitrni ekonomiky her. A pak by zalezelo na cloveku, zda by si danou hru uzil jako crafter, farmar, obchodnik, bojovnik, kral a nebo někdo s moci. Nebo jen hrdina, který ma splnit nejaky úkol.
      • KrPa
        krafting, kde na jednu vec clovek musi sehnat 40 ruznych surek, tak akoraz sere inventar, v gothicu byl taky crafting, ale clovek se proste recept naucil jako skill, ale jedine surky, co potreboval, byly vzdy jen dve, u kovani jen ingot a to i do 3 urovne mece a vyse jen ruda a ingot a jak nadherne to fugnovalo
        • Jo, to o cem mluvíš je o zpusobu jak udelat mechaniku craftingu. Ano vždy zalezi jak zapadne do celého kontextu daného světa nebo herního provedeni. Gothic to mel super, tam se me to tez libilo :)
          Rozhodne nejsem zastáncem prines 100 kusu dreva a udelame z toho jeden luk. Na luk potrebuju jedno kvalitni drevo nebo pripadne z toho udelas naopak i vic luku, pokud třeba zkacis jeden strom... a mira by byl prave jeden strom, ale na to by clovek potreboval povoz a ne ze to odtáhne v brasne :D

          Ale crafting je vlastne část ekonomiky a pokud v danem svete je absence ekonomiky tak nemá smysl. A nebo pokud je ta ekonomika fakt slaba... Dragon Age Inquisition, tam krafting spis me prijde prekazi. Kde je ekonomika? Kdo spotrebovava to co pripadne udelam a nepotrebuji? Mam to zpet prodat jen obchodnikovy, který ma jen urcity limit v kapse, co si od tebe muze koupit?
          • KrPa
            jenze co je to ekonomika v single rpg? nasbire a prodeJ? V MMO to smysl ma, tady ne
            • Co je to RPG? Ta definice mě zajímá. Pokračuj prosím.
            • KrPa
              ty asi nevis, co je rpg?
            • RPG bez sbírání?

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit