Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Nicitel1993
    V něčem má určitě pravdu ten chlap :). Myslím si že Skyrim určitě stojí např. za 1199 Kč, ale když to přirovnám k Modern Warfare 3 tak třeba tam nevím co za dvanáct stovek dostanu, vlastně vůbec nic. Ani cz lokalizace, ani česká krabice a jestli je to za Multiplayer, tak by se jim spíš vyplatila metoda free-to-play, která začíná být moderní :)
  • "proti tomuto utopistickému plánu možná měla několik připomínek skupinka lidí zabývajících se kartelovými dohodami a monopoly"

    A to, že teď nové hry stojí 60 dolarů je náhoda?!? Smutný by měl honem rychle někam nahlásit spiknutí celosvětových rozměrů....
  • Zbytečná debata, jestli se někomu hry od Bethesdy nelíbí, ať je nekupuje. Co tu řešíte ? Pro mě Fallout 3 i NV naprosto úžasný hry s perfektní atmosférou i hratelností, stejně tak celá série Scrolls ... ještě že Bethesda dává na trh takový A tituly. Ptákovin je dost ...
    • To, že FNV je úžasná hra, o tom žádná. Jen je tvůrce Obsidian na enginu Beteshdy. Na rozdíl od mnohých ctitelů značky Fallout neodsuzuji F3, ale dle mého se neměla hra jmenovat "Fallout", protože mnoho z tohoto světa v duchu předchůdců prostě nepřináší. Na tom se ostatně shoduje celá komunita ctitelů tohoto universa. Čistě z pohledu akčního RPG je F3 jistě dobrá hra, ale ve světě Falloutu je to propadák, který nástupci FNV nesahá ani po kotníky. Jinou věcí je série TES, kde kraluje, dá Bůh že dočasně, zatím stále TES III. Oblivion byl graficky zajímavý (mimo postavy NPC a hráče), ale sáhl radikálně na to podstatné, co činí RPG hru hodnou tohoto názvu. Hře to dle komunity kolem TES opět nepomohlo. Jak TES IV, tak i F3 si koupilo mnoho casual hráčů a proto se dosáhlo zajímavého prodejního výsledku a na komunitu se kašle. Otázkou je jak dlouho si to Beteshda bude moci dovolit. Jsou již firmy, které za toto podcenění komunity zaplatily svou cenu a odešly na věčnost. Slavný JoWood a propadák Arcania kupříkladu hovoří sám za sebe. Jistě, JoWood byl výrazně slabší nežli je Bethesda, ale bojkot her donutí ke kolapsu každého, byť sebesilnějšího hráče na trhu.
    • F:NV neni od Bethesdy. Je postaven na enginu F3 a vyvojari Obsidianu pomahali,ale nedelala ho Bethesda.
  • K téhle celé flame-war mezi Bethesda boys a Fallout fans *4*
    Předem upozorňuji, že teda stojím na straně originálních Falloutů.

    Z mýho pohledu je celej problém v tom, že Bethesda dělá RPG pro lidi, co nemají rádi RPG.
    Neradi se prokousávají většinou nudným začátkem, dlouhými rozhovory. Neradi dělají důležitá rozhodnutí které nemůžou vzít zpět. Nesnesou pocit, že na jedno dohrání se nemohou užít celou hru, nebo že tuhle překážku prostě nikdy nepřekonají.
    Chtějí se zkrátka bavit, co nejlíp hned a pořád. Pro mě Oblivion a Fallout 3 blíž ke GTA, než k jakémukoliv RPG.

    Neříkám že to není špatná hra, ale rozhodně to není to, co hardcore hráč RPG hledá.
    A v tom je právě problém. Originální Fallouty, jsou do dnes společně je Planescape: Torment (schovávám si ho na horší časy, osobně jsem ho nikdy nehrál) asi nejčistějším role-play zážitkem. Tahový system soubojů člověka často ubíjel. Člověka nic nenutilo pokračovat ve hře dál, protože hlavní příběhová linie vás ve hře moc netlačí. Fallout 2 byl navíc už ve své době celkem technicky zaostalý (i když to nemůžu upřít ani F3 *3* ). Nicméně pokud člověk věděl co chce a Fallouty byly to co hledal, našel v nich zábavu na desítky hodin a dohrání.
    Bethesda rozhodně nedělá hry, které by naplnili očekávání hráčů Falloutu. Vlastně nemůže ani moc naplnit očekávání hráčů jakýchkoliv RPG ( těch starších), alespoň do té doby dokud se bude chvástat, že dělá nejlepší role-play hry, protože to role-play není. Je těžké se z toho označení vymanit, ale F3 do toho žánru prostě nespadá. Může to být free-form akční adventura, sand-box FPS s RPG prvky, ale ne Nejlepší RPG roku *5*
    • trolo
      ked to neni RPG tak co to je? rpg nemusi mat milion skillov a statov. ma to hrdinu? robis tam rozhodnutia? mas tam skilly? ucis sa dovednosti? vyberas si cestu pre svojho hrdinu? na vsetko je ano takze to je RPG. mna novy fallout bavil aj new vegas a hral som aj 1 + 2 takze chyba je asi v tych hardcore co ocakavaju milion statov a milion neviem coho. aj napriek nedostatkom to boli dobre hry tak neviem na co furt pindate.
      • Přesně tak ...
      • Btw.: Právě skilly a staty je to poslední o co jde.
        Za skilly a statisticky se dnes schovává spoustu her s "roleplay" prvky, ale o tom to není.
        V právém RPG by hráč měl mít nekonečné možnosti reflektování sama sebe v herním světě.
        K tomu patří rozvětvené dialogy, s logickým dopadem na svět. A to v Oblivionu úplně chybí.

        Ve Falloutech je aspoň náznak, ale nic moc. Hráč se v dialogu většinou jen ptá, málokdy něco skutečně udělá. Zničení Megatonu? Whoah, díra v zemi, žádné další následky.

        Ono to plyne už ze samotného názvu role-play. Hraní role.
        Nemá to nic společného s čísly a pravděpodobnostmi. *3* *6*
        • trolo
          zniceni megatonu. dira v zemi... a co ine chces? chces aby tam zili ludia alebo akoze co? nepochopil som. znicil si megaton nic tam neni na konci hry to mas zhrnute od toho rozpravaca ze si zly a kktiny neviem co vsetko hotovo. vo f:nw mas na konci krasne zhrnutie aj mensich questov.

          vysvetli mi prosim logicky dopad rozhodnuti. ako si to predstavujes alebo mi sem daj hru kde su take logicke rozhodnutia a je to RPG a nie FPS s rpg prvkami ako tu niekto spominal.

          podla mna len ocakavate strasne vela. traktory z neba padat nebudu este dlho tak bud hrajte tie RPG co tu su alebo si hraje call of duty, pripadne hrajte stale dokola tie vase true hardcore blood old school rpgcka ktore su uzasne a maju logicky dopad rozhodnuti, logicke dialogy, a milion statistik... proste vsetko co treba nie?

          k poslednemu odstavcu: ja viem co je RPG prave preto sem pisem ze to neznamena ked uberu skilly (blunt + blade len do 2hand alebo 1 hand) tak to neni roleplay game zase... stale si mozes vybrat ci budes hrat so sekerou alebo lukom. ci zabijes oneho alebo nie.... ci pomozes vesnicanom alebo nie... ak pomozes tak bla bla bla ... ak nie tak bla bla bla ... toto neni to tvoje logicke rozhodnutie?
          • Tak cekal bych to, ze tvoje karma nějak ovlivní zbytek hry, že Megaton bude někdo řešit. A New Vegas mi nikdy nevadilo :). Ale to už jsou detaily. Pořád platí, že v Bethesdě primárně vždy tvořili free-roam světy, ne RPG.
            • No vidis. Ja zase nemusim ty pribehove '''rpg'' ala BIOWARE. Pro me je RPG prave freeform jako Morrowind nebo Fallout:New Vegas. A Fallout 3 nebo Oblivion? Nejsou to mozna nejlepsi hry,ale i u nich jsem se x hodin bavil.
            • trolo
              mne zase ta karma prisla ako totalne useless vec. nepochopil som jej zmysel. a v oblivione to bolo uplne do*ebane. si ukradol jablko z domu a vedel to cely svet.... hlavne ze ta nikto nevidel a co bol este vacsi fail bolo to ze obchodnici vedeli ze to jablko je kradnute a nemohol si ho predat... ale inac to bola dobra hra. a free roam hra to ano ale ze nebolo rpg je blud. oblivion je rpg aj skyrim bude.

              a vplyv karmy na hru by bol nezmysel lebo nikto nemoze vediet kto odpalil megaton a kto vie aku ty mas karmu? vidia tvoje staty alebo ako by to malo fungovat? potom by zase boli hadky ze to je nerealne ze ako vedia ze si zly a podobne...

              a navyse to ze nikto neriesil megaton bolo normalne. ved to bol zapadakov a v post apokalyptickom svete kde sa kazdy stara len o to aby prezil je im nejaky megaton vies kde :D
      • Potom je RPG v podstatě každá hra, včetně prahistorických interaktivních filmů.
      • Cahir
        těmi rozhodnutími si nejsem jistý *3*
      • furt pindame bo kvoli vam co vam staci akcna fps tvariaca sa ako rpg nerobia rpg ktore chceme my, ti to este nedoslo, troll? :)
    • Masa-san
      Osobně mě to také štve, ale kdyby sis měl vybrat mezi prodám 1 milion (casual) a prodám 0,3 milionu (hradcore) co by sis vybral ?
      • Tohle neni o prodeji, ale o jejich stylu RPG her, ktery maji od roku 1994, kdy vysla Arena, jejich prvni TES, coz byla pecka srovnatelna s ostatnimi legendarnimi hrami. Otevreny svet, kde si muzete delat co chcete a jen tak mimochodem plnit hlavni pribehovou linii.
  • samozrejme kecy...vsechno je urcene nabidkou a poptavkou, kdyby nenexistovalo piratstvi, tak by hry staly dvojnasobek
    • Masa-san
      Tak kdyby to takle bylo, tak neexitsuje plýtvání a ceny jsou mnohem nižší protože více poptávané jsou ty výrobky, které jsou nejlevnější a zároveň nabízejí žádaný obsah a vlastnosti.

      Ty mluvíš o dokonalé konkurenci, která je jen zjednodušený model z počátků ekonomie (neviditelná ruka trhu atd), ve skutečnosti to takle nefunguje. Je zde tolik možných vlivů,že se ani nedají vzít v úvahu. Např. ani jedna firma nepujde s cenou níž protože by to sice znamenalo vyšší prodeje nyní, ale mohlo spustit cenovou válku a pak by polovina z firem mohla zkrachovala v momentě, kdy se příjmy dostanou pod úroveň nákladů což je jěště zkomplikováno tím že u her se vlastně jedná o nejistou investici do budoucna, kde se po dobu roku či déle platí vývoj *5*
    • MrSanta
      Nebo by to mohlo být přesně naopak...? Některé firmy si část ztrát způsobných nekalými živly kompenzujou zvýšenou cenou.
      • Masa-san
        zvýšená cena muže po určité hranici znamet větší ztratu obzvláš u her,ty mají teoreticky neomezenou klientelu ( USA, EU,ASIA) ale povětšinou všichni maji horní hranici kterou jsou ochotni zaplatit...(samozřejmě každý jinou)
      • Myslis, ze se firmy dobrovolne pripravi o cast sveho zisku ? ;] Podivej se na ceny her u konzoli, kde piratstvi prece jen neni tak rozsirene.
        • MrSanta
          Tož nevím jak by to bylo, ale zdražování by asi hráči neunesli. I na těch konzolích se pirátí, ale prodeje jsou tam o dost vyšší.
          Ona by možná stačila jedna firma, která by začala prodávat své hry třeba za € 35,-...
          Možností je mnoholi, co udělá trh ví asi jenom náš pan profesor na Hradě *1*.
          Já za plnou cenu v den prodeje kupuju minimum her (ale zas je beru ve sběratelské edici), jinak čekám na slevy a kupuju až od cen pod € 20.
          Mám to přesně jak říká Howard - počítám si pečlivě kolik zábavy mi ta hra přinese a navíc se ještě rozhoduju, jestli na tu hru budu vůbec mít čas.
  • skaven123
    co preboha na Skyrime je take drahe? ved v podstate len ladili oblivion, + design sveta, ludi aj technologie uz mali.
    • MrSanta
      Do vývoje her nevidím, ale určitě stojí mraky člověkohodin vymodelovat komplet novou provincii, do ní zasadit domečky, jeskyně, dungeony a podobné vylomeniny. Taky tam jsou noví potvoráci, komplet přemodelované zbroje, zbraně atd. Questy se taky nenapíšou sami. Myslím, že je toho spousta k udělání i když už máš samotný engine skoro hotovej.
      • Jenom ten, kdo si na vlastní kůži zažil modding (v mém případě TES III a IV) ví co je to za dřinu, protože něco vytvoříte a ejhle, ono to nefunguje jak má, často se to chová jinak nežli by mělo a pak hodiny a hodiny hledáte a ladíte chyby. Od těch památných dob, co jsem nahlédl pod pokličku jsem ztratil mnoho ze své ostrosti jazyka vůči vyvojářům. Nemohu zde tedy nežli souhlasit. Spousta dřiny není vidět a běžně si ji člověk neuvědomí.
      • skaven123
        toto akceptujem, len je divne, ze nieje ziaden cenovy rozdiel medzi hrami ktore bezia na novom engine, a medzi hrami, kt. bezia na tych recyklovanych.
        je to asi v tom ze marze pre vydavatelov su take obrovske,ze sa ten cenovy rozdiel strati
    • Proboha zkus ladit Gamebryo... Myslíš že 5 let ladili? ehm... A i kdyby těch 5 let něco stojí...
      • skaven123
        hej, myslim ze 4-5 rokov len ladili oblivion, + medialnou masazou tvrdili nieco o jedinecnom a novom zazitku (predpokladam) a vsetci sme z toho nadseni ake ine to bude(prvu hodinu, alebo tak)
        pridanie par mini zmien nepomoze ze to je oblivion 2.0
        nechapem preco si myslite opak, ved je to viditelne na 1. pohlad
        podstata je ta ze moralne mali pravo za oblivion pytat 40-50e ale za skyrim uz nie, je to recyklat
        ..hoci aj morrowind je na gamebryu,
        ...ale je pravda ako niekto dole spominal, ze nikto nic podobne nerobi , takze peace :)
        • Myslet si to můžeš... u FNV se dá mluvit o ladění Gamebrya.... A to rok ladili blbou animaci pohybu a stejně to vypadá debilně...
          Creation Engine je nový engine vyvinutý přímo v Bethesdě (gamebryo nebylo)

          Hele dělat nebo počítat do budoucnosti s gamebryem je sebevražda...
  • nechapu kritiky oblivionu , ja oblivion miluju doted a je to pro me jedna z legend jako byl i morrowind ,proste role play jak ma vypadat. a verim ze skyrim se jim urcite povede jako vsechny predchozi dily,
  • Howard má podle mě pravdu. Když si vzpomenu na 400 hodin v Oblivionu, nějaké 2.000 Kč (za sběratelskou edici) jsou skutečně malá částka. Tím spíš v době, kdy i kvalitní hry mají kolem 15 hodin.

    Názory na Fallout 3 se rozcházejí. Mně se například líbil o dost víc než New Vegas. Bethesda podle mě umí líp vymyslet a vyprávět příběh a tvoří inteligentnější a zajímavější světy, než Obsidian. Ale je to samozřejmě věc názoru.

    Na Skyrim jsem velmi zvědavý. Za Fallout 3 sklidila Bethesda od některých hráčů velkou kritiku, tak mě zajímá, jak se s ní vypořádá ve své nejdůležitější herní sérii.
  • To vám ten Todd Howard tolik vadí? :-)
    Dělal on na tolik opěvovaném Morrowindu? :-)
    • Při vší úctě velmi hloupá otázka! Todd mi samozřejmě nevadí a pracoval samozřejmě i na TES III. Jenže královské RPG lze udělat asi opravdu jednou za x let.
    • MrSanta
      Mě naopak přijde Howard celkem fajn. Z velkých hráčů mi společně s Randy Pitchfordem (Gearbox) přijdou jako nejlepší.
      Jak Oblivion tak i F3 mají své mouchy (soudě podle reakcí lidí, mě osobně obě hry přišly celkem v poho), ale nikdo jiný RPG s takto velkým a otevřeným světem nedělá. Za to u mě má velké plus *3*.
      Uvidíme jak dopadne Kingdoms of Amalur: Reckoning.
      • To mas pravdu. RPG s otevrenym svetem nikdo nedela. Jednooky mezi slepymi kralem...
        Dokonce ani vyborny Fallout:New Vegas by zrejme nikdy bez Falloutu 3 nevznikl.
        Na Skyrim se tesim. Nejsem extra velky fanda Oblivionu a vubec serie Elder Scroll,ale miluji otevrene a dostatecne velke svety.
    • Cahir
      To bylo předtím než ho vláda unesla a nahradila klonem.
    • smejki
      dělal na všech TESech....
  • Je docela zajímavé, co se tu sneslo kritiky na F3, ale to, že slavný a všemi opěvovaný Fallout 2 byl tak zabugovaný, že zpočátku ani nešel dohrát dnes nikoho zase tolik netankuje...

    Ale v tom už měla určitě tenkrát prsty velká zlá Bethesda :)))
    • Hral jsem snad vsechny, i fallout tactics - take se to dalo hrat, byl to trochu jiny system a tyto hry za tu cenu staly (svou herni dobou i zabavou). Posledni dily Cod, ktere vypadaji, ale i trvaji jak film, podle me nemaji tu cenu za jakou se prodavaji :(
    • smejki
      zabugovanost F1/2 nebyla nikdy nikým zpochybňována, dokonce ani übernudný začátek dvojky. Ve výsledku ale nabídly obě hry mnohem více. F3 byl sotva dobrý a zabugovaný jak blázen (přes úzce lineární design).
      Ještě jedna zajímavost - Bethesda v F3 opravila pár bugů (jestli jich bylo 20, přeháním) jen v prvním patchi, zatímco u FNV se opravuje stále (opravy už čítají stovky položek), přičemž bugfest obou her před patchováním je poměrně srovnatelný.
      • Nejzajimavejsi je fakt,ze ja hral F:NV hned po vydani a bez problemu dohral. Nenarazil jsem ani na jeden bug(samozrejme je to i tim,ze F:NV behem jednoho dohrani nejde prijit cely,takze jsem neco proste minul). Na svuj prvni bug jsem narazil az po 4 hrani,kdyz nesel jeden quest udelat (a dodnes nejde) a pak na obcasne zasekavani v rezimu Vats,coz ovsem paradoxne zpusobil az opravny patch a cehoz jsem se dodnes nezbavil(jednou z 15 pripadu). Tolik k Bugfestu.
      • Psychotic
        Hm... nevíš, jestli už opravili to otravné přehřívání u PSka? Nešlo hrát víc, než pár hodin :-) Jeidné smítko, které mě na tom mástrpísu fakt děsně $@&Q%.
        Neboj, hádek o F3 už jsem měl dost :-)
        • smejki
          tak to netuším, sleduji opravy jen u PC
    • Tak ja třeba Fallout 2 nehrál vůbec a Fallout 3 se mi nelíbil. Tu hru jsem přímo nenáviděl. Jedna z mála her kde se můj názor na ní tak propastně liší od hodnocení v časopisech. Teďka potom co jsem dohrál New Vegas, což je mimochodem vynikající RPG, jsem si řikal že bych měl dát Falloutu 3 druhou šanci, ale ta hra je prostě beznadějná. Capital wasteland je příšerně nudná. Spousta špatných designérských rozhodnutí a debilní humor absolutně zabíjí atmosféru. RPG bez pořádného atmosférického světa je úplně k ničemu. I když tam možná někde jsou schovaný nějaký zajímavý questy, takhle nemám absolutně žádnou motivaci je vůbec hledat.
      • Já hrál všechny Fallouty, kromě právě New Vegas, na které si asi udělám čas. F3 bylo velice rozporuplné, neodsuzuji ho, ale nedivím se lidem, kteří ano, protože má své chyby. Daleko víc mi vadí, že z prvních dvou Falloutů se stal jakýsi kult, ač hry také nejsou ideální (viz. recenze, v době kdy hry vycházely).
        • Já původní Fallout ˇ1, 2) nehrál a F3 mi nějak neseděl. New Vegas je ale naprosto boží, určitě zkus!
          • smejki
            a ty zkus F1/2. Designově je to pojato velmi podobně jako FNV.
    • To byl velký zlý Iplay, který chtěl hru co nejdříve vydat a způsob vývoje. Jenže z F3 si pamatuji po dvou dohráních jen dvě osoby. Z F2 si jich pamatuji desítky.
      • dilinja
        tak to tam musel sefovat sam arci zaporak B.Kottick
    • dilinja
      jenom Bethesda? spis Axis of Evil (Bethesda,Activision/blizzard,EA) *1*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit