Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • KIMCID
    http://www.novinky.cz/krimi/294217-vrah-z-frenstatu-mel-zalibu-v-nasilnych-pocitacovych-hrach.html
  • Call of Duty mě naučilo, že můžu zabít 14 728 lidí za hodinu a přitom se mi nic nestane.
  • Ano Hry lze využít ke vzdělávání mládeže v takovém Battlefield 3 date na nepratele turbany a hned mate vycvicenou protiteroristickou jednotku, Bin Ladin by byl hned prach kdyby na nej sli decka odkojene na battlefield 3.
  • Když už se tu tedy bavíme o výuce a školách, tak jedním z největších problémů výuky dětí je podle mě její obrovská abstraktnost účelu. Děti nemají dostatek zkušeností a představivosti k tomu, aby pochopily, že to co se teď učí jim v budoucnu opravdu může k něčemu být.

    Kdyby mi někdo ve fyzice na základní škole představil fyziku zvuku prostřednictvím syntezátorů a komponování elektronické hudby, tak bych toho teď nemusel ve svém volném čase tolik dohánět a velice pravděpodobně bych se toto snažil vystudovat na akademické úrovni...

    Tehdy pro mě fyzika (a chemie a matika) byla jen zlo a opruz. Dnes matiku respektuju, chemie mě občas fascinuje a fyzika místy nenechává spát, ale už mám jiné zaměstnání a povinnosti a času je méně.

    Vysvětlete TOTO dětem bez stupidních výhružek, trestání a arogance a bude tu zase o něco lépe.
    • protože učení na zakladce není o predmetu ale o tom naučit se discipline, poslušnosti a naučit se učit a konstruktivne myslet.
    • Robotron3
      A přesně k tomuhle je dobrá výuka programování, protože to je aplikování matematiky, logiky a čehokoli, co se ve škole učí do praxe a může to být i zábava. Školu jsem vychodil sice s dobrými známkami, ale celkem s nezájmem pro to, co se tam učilo, protože jen málo z toho mi bylo v tom věku k užitku. Takže jsem se něco naučil, zapomněl to, a až dávno po tom, za několik let se k těm věcem vracel a vlastně se je učil znova, když jsem je už potřeboval. Jasně, i tak to bylo k něčemu, že to pak pro mě bylo snazší, ale kdyby se ve škole všechno víc uplatňovalo do praxe a souvislostí, i tehdy by mě to zajímalo.
      • ezechiel25-17
        Řekl bych, že dost velké procento lidí pro to prostě nemá předopklady a zatímco ty bys to ocenil, tak je by to spíš frustrovalo.
        • Robotron3
          Nemyslim si. Moderní "polidštěný" programovací jazyky jako Ruby jsou velice snadné na učení a lidi tak nějak pořád žijí v představě, že programování je ta strašně technická záležitost a že na to musí bejt chytrej člověk a ještě se toho hodně učit. To bylo dřív, ale dneska už je to mnohem, mnohem přístupnější, prakticky i těm menším dětem od základky.
          • ezechiel25-17
            Jazyk není všechno. Že jsou přístupnější je fakt, proto taky nárůst programátorské obce, ale pořád jsou dobří a špatní programátoři. Nehledě na to, že spousta lidí nemá ani kapacity na to být tím špatným. Chtěl jsem se toho vystříhat, ale zdaleka všichni nejsou chytří a schopní myšlení na nějakém takovém levelu, tak to prostě je. Přece si nebudem hrát na to, že je rok 2013 a máme lék na blbost a všichni jsou krásní atp. :)
            • ezechiel25-17
              Lidi jsou schopní vymýšlet neuvěřitelné krávoviny v čemkoliv a nejvíce zvěrstev se páchá pod vlajkou "já jsem tak zvyklý" :D

              Ale tak jo, když ukáže, že to obstojně zvládá, budu to taky tlačit :D
            • Robotron3
              No protože SQL je sice lehkej, ale nebezpečnej jazyk, když člověk neví, co dělá.
              Hele, vem si, když se může začít učit programování už v pokročilejšim věku prezident USA, tak to pak zvládnou i ty děti *1*
            • ezechiel25-17
              Já bych byl pro zavedení povinnosti nabízet tu možnost. Pokud to člověka těmi směry táhne a není zrovna na samostudium, tak zbytečně marní čas.

              A jako jazyk blízký našemu si vezmi SQL a jaká v něm lidi dokážou páchat zla *12* *1*
            • Robotron3
              No a to je třeba o tom. Vždyť co se v mládí naučíš... říkávali už naše babičky :) Podle mě by pro děti programování třeba v tom Ruby mohlo být i jednodušší a lépe pochopitelné než tradiční matematika, protože až na nějaké jednoduché počty už je pak matematika pro děti abstraktní záležitostí, kdežto při programování je velice konkrétní a člověk vidí, co dělá a co to dělá.
      • Souhlasím, protože kdybych tehdy programoval (alespoň jsem roku chodil do kroužku programování HTML, to bylo v šesté tříde, pak škola kroužek zrušila...), tak dneska nemusím považovat za vrchol svého snažení "programování" v PureData...

        Ale hlavně matematiku mi škola totálně zhnusila a prošel jsem jen tak tak a díky tomu nemám pořádně zažité matematické smýšlení a i, pro jiné vrstevníky, poměrně jednoduché počty mi dělají problémy.

        Dnes toho docela lituju.
  • aneb jak nejlepe si vychovat jeste tupejsi stado ovci )))
  • http://www.youtube.com/watch?v=dE1DuBesGYM
  • Tohle je zajímavé téma. Je fakt, že skoro všechny dnešní programátory k programování dostalo právě asi hraní her v dětství (ostatně, co je lepší motivace?). Na druhou stranu - kolik procent hráčů se v budoucnu opravdu stane programátory? A nemyslím si, že umění "kódovat" by zrovna mělo patřit k základnímu vzdělání. Bylo by hezké, kdyby každý aspoň zhruba věděl, jak počítače zhruba pracují a pochopil třeba "hello world", princip překladače atd., ale učit povinně cokoli navíc je asi blbost. Pro většinu lidí je důležitější klasická "uživatelská" gramotnost.

    Jiná věc je užití her jako edukativní pomůcka - tady by opravdu mohlo platit škola hrou a myslím si, že tahle oblast je zatím dost opomíjená (jak učiteli, tak vývojáři). Otázkou je, nakolik by se vývoj takových her vyplatil vzhledem ke konvenčnímu způsobu vzdělávání. Ale je dost možné, že v budoucnu se opravdu dočkáme výuky např. biologie ve stylu, že si celá třída nasadí 3D brýle a učitel je zábavným způsobem provede perfektně vymodelovaným virtuálním mikrosvětem. Předzvěstí něčeho takového je už dnes např. simulátor vesmíru Celestia.
    • Rozhodně bych nezmiňoval jenom programování, ale obecně všechno, co může být s hraním spojeno. Grafici, hudebníci, "příběhaři", tohle všechno může nakopnout jedna dobrá hra. Nemluvě o tom, co dokáže dobrá hra, např. historická strategie, naučit.
    • Robotron3
      Mě připadá, že si každý pod učením se programování hned představí nějaké šprtání se příkazů jazyka C. O tom by to ale určitě nemělo být. Programování v tom obecném smyslu by bylo prospěšné jako takové pojítko mezi matematikou, logikou, vědou a i tou počítačovou grafikou a tedy i uměním. Je to nástroj komunikace a je to souvislost, která se hned dá využít prakticky. Pod povinným programováním na školách bych si představoval pak některé moderní "lidštější" objektově orientované jazyky, kdy by se člověk učením se zdokonaloval hlavně v logickém myšlení a vůbec by to nemuselo znamenat šprtat se nějaký strojový kód.
      • Jo, "nastroj komunikace" je hodne presny termin. Ale umeni neni jenom grafika! I logika programu v sobe skryva umeni
        • Robotron3
          To rozhodně. A hned mě napadá, že i hudba má velice blízko k programování a matematice. Ten svět rádoby strohé logiky a matematiky oproti emotivnímu umění je mnohem víc propojenější, než si lidé možná myslí :)
          • Jasne viz: http://www.youtube.com/watch?v=RQuRFCE5NzI
    • Nejde o to naucit se kodovat, to neni to hlavni na vyvoji sw projektu. Muzes se na tom naucit mnohem vic. Napr. logickemu a algoritmickemu mysleni, tymove spolupraci a rizeni projektu, obsah hry se muze tykat fyziky, chemie, historie a dalsich oboru.
      • Jasne, ze vyvoj SW nerovna se programovani. Ale o vyvoji aplikaci tady rec neni, toto tema je ciste o programovani a jeho vyznamu na mysleni. Komplexni vyvoj SW by ale mel samozrejme taky svuj vyznam *15*
        • Ale prave ze je, tvorba hry je softwarovy projekt. A jen vytvorenim design dokumentu se toho hodne naucis, aniz bys napsal jedinou carku kodu.
    • Moc hezky receno *4*
  • Čaukes všichni! Tohle je pro všechny, co se chcou podívat na něco jinčího, než jen normální Minecraft Lets Play. A jak asi tušíte, bude se jednat o Minecraft Mód, který do Minecraftu přidá svět Pána Prstenů Středozem. A ano, z tohoto módu sem začal dělat Lets Play a budu velmi rád, když se někdo z vám na něho podívá. Zatím se lidem líbí, takže nevidím důvod, proč by se neměl líbit i dalším lidem. První díl najdete zde: http://www.youtube.com/watch?v=hIHuG7k5TI4 .
    • regant
      a tohle je tvůj kamarád co?
      http://www.youtube.com/watch?v=QZeaZLfuWZM
      Dej si inzerát do novin ne sem. Yogscast taky nezačali tak, že spamovali "coment section"
      • Pinkamena
        haha!..To je jeho kamarád....hahaha....ha--..ha ....vtipálek..ono to je vtipný protože....emh....emh..amh...emh--..aa----....Protože...emh.....

        ... aspoň jsem to zkusil.
  • smajdal
    Tak jak je to u nás na středních (gymplech)...programování i počítačová grafika na úrovni (jako odrazový můstek), ale jen jako volitelné předměty, nevidím jediný důvod proč přidávat k základnímu vzdělání něco, jen proto, že to někoho baví a může to později profesně využít (takových věcí jsou stovky)...zvlášť, když přihlédnu k americkému školství, které se už tak moc profiluje a větší rozsah obecných znalostí se dosti opomíjí.
    • Robotron3
      Programování je jazyk. Kolik umíš jazyků...
      • smajdal
        demagogie...
        Programátor je obyčejný konstruktér (tvoří pomocí nástrojů nějaké dílo a je schopen na základě svých znalostí identifikovat tvorbu jiných...jak moc se to liší od instalatérů, inženýrů aut, mobilů, architektů atd. ?) ve velmi specifické oblasti. Nic víc. Každopádně to neznamená, že bych programování podceňoval, naopak, programy BRUTÁLNĚ pomáhají ve výzkumu a vědě, ve zdravotnictví, snižování nákladů atd....ale rozhodně ne to, které se zabývá tvorbou her.
        • Robotron3
          Být spisovatelem je taky úzce specifická profese, a psaní se učí ve škole. Programovaní je mnohem víc, než technická záležitost pro konkrétní obory, je to jazyk, díky němuž se člověku otevřou další obzory a může to využít prakticky k čemukoli a nemusí být jen zaměstnán jako vývojář v nějaké firmě.
          • Byt spisovatel a byt programator mi prijde na dost podobne urovni, obe tyhle profese kloubi kreativitu s logikou (v ruzne danem pomeru)... rozdil je v tom, ze naucit se psat je mnohem praktictejsi (nechci rict lehci), nez se naucit programovat. Proto je tomu dan vetsi vyznam ve skolach.
            • Urcite ten vyznam bude stale rust, programatori jsou nedostatkove zbozi... ale dnes je tezke rict, do jake miry to az bude rust.
            • Robotron3
              Dnes, ale i Obama to určitě myslí do budoucna a o tom to přeci je. Tohle bude s roky čím dál důležitější a praktičtější.
      • Tu analogii s jazykem, na kterou poukazujes, vidim vicemene pouze v nazvu. Programovani je samo o sobe spis typ mysleni. Samozrejme k tomu potrebujes i znalost nejakych formalnich pravidel, ale v zakladu se jedna o zcela univerzalni logiku pouzitelnou vsude.
        • I kdyz je pravda, ze jazyk (coby lingvistika) taky neni jen soubor formalnich pravidel, ale vyzaduje i jisty "cit" pro vyjadreni svych predstav. Nic to ale nemeni na tom, ze kdyz znas treba Pascal nebo i pseudokod, tak je mnohem jednodussi prejit na C, nez treba z nemciny na cinstinu *4*
          • Jenze cinstina a nemcina je neco jak C a LISP, ne jako C a Pascal, ktere k sobe maji velmi blizko.
        • Robotron3
          To neni. Když programuju, tak si s počítačem povídám. Píšu mu, co má dělat a on to udělá, a když se mu něco nelíbí, tak mi odpoví, že to tak nechce. Normální komunikace a jelikož jsou dnes počítače všude a budou do budoucna ještě víc a ještě samozřejmější, tak je přece dobrý umět si s tim počítačem popovídat :)
          • Kdyz programujes, tak pocitac "ucis" si s tebou povidat (kdyz pomineme jeste nizsi uroven strojoveho kodu). *4*
            • "lidská formulace lidskýho uvažování, která se teprve překladačem překládá do počítačtiny" mi prijde stejne jako "ve svoji podstate pouha mnozina nejakych zakladnich povelu (=strojoveho kodu)"... ale myslim, ze uz si rozumime *2*
            • Robotron3
              Podle mě ne přesně. Jazyk jako C, C++ a moderní OOP jsou opravdu jazyky, je to jazyk pro nás, který počítač vůbec nepotřebuje. Je to lidská formulace lidskýho uvažování, která se teprve překladačem překládá do počítačtiny. Zkrátka jazyk, abychom si rozuměli :)
            • Jazyk (treba C) je ve svoji podstate pouha mnozina nejakych zakladnich povelu (strojoveho kodu). Prave jako treba u te souvislosti s ditetem. Alespon tak to chapu ja a myslim si, ze celkem spravne, nebo ne? *4*
            • Robotron3
              Neučim ho jazyk, to už za mě udělali jiní pánové, jako Dennis Ritchie, nebo Bjarne Stroustrup :)
            • Pozn. sam od sebe si s tebou pocitac nepovida, programovanim ho teprve ucis si povidat (tak jsem to myslel) :) neco jako naucit sveho potomka mluvit - ten take umi pracovat s nejakym strojovym kodem (umi pohybovat koncetinami, jazykem, atd...), ale bez programatora (rodice) si nikdy povidat nebude *5*
  • Robotron3
    Pan Spejbl má naprostou pravdu! Moudrá slova *5*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit