Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • J.V.Stalin

    No já tomu třeba vůbec nerozumím. X-Box je nepochybně výkonnější, o tom se tady snad ani nemá cenu bavit. Jenže já si konzoli budu kupovat hlavně kvůli hrám a tam má prostě PS5 opět větší potenciál.

    Třeba Microsoft změní strategii a konečně udělá nějaké hry exkluzivně na X-Box, ale obávám se, že se na to vykašlou úplně stejně jako v této generaci a tím pro mě naprosto ztratí význam ji vlastnit...

    Ale aspoň zase uštřím, když mi bude stačit kombinace PlayStation + PC, takže se nezlobím. Ale přece jen by to chtělo trochu agresivnější konkurenci.

    • Spades

      Aktualne se nevi, ktera konzole bude a nebude silnejsi, protoze se u takto moderni architektury uz neda srovnavat teraflop za teraflop. Vsechno ukaze az uvedeni na trh.


      Ad microsoft. Oni opravdu maji navrch, protoze ve svete nema zas TOLIK lidi herni PC, takze je to porad velmi zadana platformam, a to hlavne v USA.

      Ale samozrejme v zemich kde prevladaji herni PC jako u nas prevladaji PSka.

      • Ví se to docela dobře. Výkonnější bude XBOX. Playstation bude mít možná v některých specifických úlohách navrch a exkluzivity budou vypadat samozřejmě famózně, ale v majoritě bude vyhrávat hrubá síla Xboxu. U multiplatformovek se udělá základ, co poběží všude a na slabších platformách se to oseká tak, aby se to tam nějak rozumně hýbalo s nějakou optimalizací nad rámec základních optimalizací enginu pro různé platformy si bude hrát málokdo.


        A pokud si PS5 bude moct dovolit (díky rychlosti načítání)¨ vynecht "loadovací koridory", ale Xbox by to bez nich nedával, zůstanou i na PS.


        Technicky je to určitě zajímavé řešení inženýři v Sony nejsou žádní amatéři, ale vážně pochybuju, že je to zachrání. Stejně jako Xbox One nezachránilo 32 MB superrychlé ESRAM (článek zde na Games) ani brutální výpočetní výkon cloudu(TM) (video zde na Games). PS4 byla prostě výkonnější. 

        • Spades

          Opakuji NEVI se to, protoze ty specifikace na papire nejdou porovnat.

    • Problem je, ze i kdyz MS udela nejake hry exkluzivne na Xbox, tak se uz dusovali, ze hodlaji prvnich par let podporovat celou plejadu konzoli od Xbox One, coz je sice super pro ty, co prachy na nove zarizeni nemaji, ale v podstate to narusuje myslenku exkluzivity a nove generace konzoli. Ani nebudu zminovat problemy, ktere to prinasi pri designu hry, to asi chape kazdy, ze prizpusobovat se tak slabe konzoli jako xbox one prinasi strasne moc omezeni.

      Uz z toho duvodu jsem skepticky k tomu, co ty jejich nove koupene tymy vytvori, respektive neocekavam od nich nic moc grandiozniho, mozna za par let, az MS trosku tu filozofii uvolni.

      Snad se nejakych oznameni prvnich experimentu na platforme Sony dockame brzy. Ocekavam hlavne vetsi duraz na dynamicnost - fyziku, na kterou by mohly ty Ryzeny mit vykon a poradne rozlehle lokace s premirou detailu, at se to SSD pekne zapoti.

    • Hodně lidí mi říká, že exkluzivity nejsou třeba a že MS má navrh. Například propojením s PC platformou. Možná na tom něco je, každopádně pro mě to znamená, že si opět Xbox nepořídím. Protože jakožto majitel herního PC (kterého se vzdávat nehodlám) a konzole (kterou mám právě jen proto, že má exkluzivní hry) nemám důvod  si to kupovat. Ani fakt, že si rád zahraju na gauči nebo s kamarády v obýváku. To prostě obstará PSko + počítač, který se dnes dá do obýváku jednoduše streamovat...

  • Aby se na tom potom během boostu nedaly smažit vejce

    • spoock

      rozhodně to nebude tak hlučné jako moje PS3 Fat, kdy jsem v létě, když vyšlo TLOU, mohl ty vejce opravdu smažit a hučelo to jako když mám puštěný vysavač. Téhdá jsem se modlil, aby PS4 tak nehučela a kupodivu, i když PS4 hučí, pořád je to z mého pohledu hlasitější ševelení, ale nic, co by mi urvalo uši.

    • J.V.Stalin

      Jo, to může být velký problém. Jak známo v Sony mají poslední dvě generace naprosto katastrofální způsob chlazení. Ale třeba už se k nim ty stížnosti na hlučnost jejich zařízení dostaly a pokusí se s tím něco udělat...

      • To přesně Cerny adresoval. Cilej na tichý chod při max. zatížení. Jsem na to teda zvědavej :-). 

  • KrPa

    a ja myslel, ze optimalizace se provadi hlavne na urovni zdrojoveho kodu pred kompilaci, v sony to asi nevi nebo to neni zadna optimalizace?

    • Cvicme_v_rytme

      No jen zběžným prolítnutím toho, co řekl Cerny:

      "Mark Cerny sees a time where developers will begin to optimise their
      game engines in a different way - to achieve optimal performance for the
      given power level. "Power plays a role when optimising. If you optimise
      and keep the power the same you see all of the benefit of the
      optimisation. If you optimise and increase the power then you're giving a
      bit of the performance back. What's most interesting here is
      optimisation for power consumption, if you can modify your code so that
      it has the same absolute performance but reduced power then that is a
      win. ""

      Takže vlastně spíš otevírají vrátka dalším možnostem optimalizace her. A tyto optimalizace samozřejmě musí dělat vývojáři té hry. Automatické je přelévání výkonu dle potřeby. Ale vývojáři právě toto ovlivňují kvalitou optimalizace. Každopádně pokud to nebudou chtít optimalizovat, nemusí. Tím je myšleno, že pro hry vyvíjené na PC nebo dříve na PS4 nebude potřeba v tomto směru žádné dodatečné optimalizace. Bude se to dělat automaticky na základě toho, jak je hra napsaná. A u těch starších je to jedno, protože se přechází na výkonnější konzoli, takže je tam ta rezerva u CPU značná.

    • mr.clayman

      Hromadu optimalizací provádí na nižších úrovních abstrakce i samotný kompilátor, když generuje výsledný strojový kód.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit