Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • sugyn

    Nemate to hatit jako atomic heart?

  • Ghillie

    Majitelia Edge of Darkness edicie mozu hrat offline oficialne. Takze maju k dispozicii moznosti naucit sa mapu atd… 

    • MishKonn

      Jak píše Ghost, možnost hrát offline sama o sobě není žádná výhra, protože: 

      - Performance je docela KO, 

      - Chybí zcela PMC (SPT-AKI přidává i PMC boty, které můžete vylootovat, scavi mají většinou prd, raideři - ostřejší scavi - jsou zase většinou s bossem, takže dost challenging), 

      - Jste odkázání na to, co máte ve stashi (takže když si chci vypimpit SR-25 nebo SVD, mám smůlu) 

      - Nulová perzistence (z mače si odnesu nic). 

      Až v případě toho, že single / coop hraní bude právoplatnou alternativou online MP, pozbyde SPT-AKI smyslu. Někteří ale tvrdí, že by to hře odebralo tu neúprosnou atmosféru, s čímž jde souhlasit. Otázkou je taky, co by to udělalo s PvP player base - aby se pak vůbec šlo namačovat. Za mě by to ale více otevřelo to, co mě na Tarkovu baví nejvíce - běhat s natuněnou zbraní tak, jak se líbí mně - bez nutnosti v tom mít 1000 hodin za wipe. 

    • Ghost47

      To můžou všichni, EOD má navíc jen možnost přihlásit se do offline mapy ve víc lidech. Ale pořád je to omezené na to, co si nasbírali v normální hře a na konci nic nezůstává.

  • Proky

    Jaké má autor zkušenosti s reálnými zbraněmi?

    • ales.smutny

      Široké. Aktivní střelec, krátké i dlouhé zbraně, má školící licenci, jen zbrojíř myslím není.

      • MishKonn

        Bacha na toho "aktivního střelce", to zní spíš na výjezd zásahovky. 😂

      • Proky

        Ok. To je dobré napsat na začátek článku. Může to psát někdo kdo má zkušenosti z cod nebo reálné. Bez této informace, jsme tomuto článku přisuzoval nulovou hodnotu

  • MishKonn

    Musím říct, je pro mě moc fajn si něco přečíst o Tarkovu. To se člověku často nenaskytne. Těším se i na dojmy z hraní. Žádná jiná hra (možná omezeně s výjimkou Huntu, který má podobný žánr) mi nedává takový pocit, jako Tarkov. Všechno, co napsal autor, obzvlášť o tahání po tlamě blátem za vlakem, platí, ale sakra, stojí to za to. Pravidelně se k EFT vracím a mám v něm asi 700 hodin. 

    Co mě jako hardcore fanouška zbraní mrzí, jsou efekty customizace zbraní a to je taky jediná věc, se kterou s autorem nesouhlasím. 

    Vývojáři šli už moc daleko, aby udělali (asi v rámci RPG mechanik) znatelný rozdíl mezi stock a "vymimpenou zbraní".

    A] stock zbraně zcela nerealisticky, koňsky (a hloupě) kopou. Říct, že je zde RPG systém a postava se to "učí" bych chápal u scava (obyvatelé Tarkovu, za které můžete hrát "for free" bez rizika ztráty vybavení), ale už tomu odmítám rozumět u PMC, vaší hlavní postavy, tedy private military contractora. Ten drží bouchačku jako patnáctiletý nerd co zvedal v životě jen dvoulitry Coca Coly? Asi ne. Poslední patch něco udělal se zpětným rázem obecně, po více než roce stížností, tak snad...

    B] Bez najeté postavy tedy jste odkázání na attachmenty, které ale pak přidávají zcela nerealistické benefity, jako např. pažba vzadu nebo pažbicka dopředu na rail zásadně snižují zpětný ráz, což je totální blbost - handling, příp. ergo, nebo ovladatelnost, ano, ale zpětný ráz v reálu zlepší pouze úsťové zařízení, hlaveň a střelivo. 

    Oba tyto body vytváří zásádní disbalancy v pozdější hře, kdy lidi s vyexpenými postavami plus dostatkem peněz mají laser beamy bez zpětného rázu a hrajou to jak CSko. To ale není všechno. 

    Další zásadní problém je palba od boku, která je obzvláště s taktickým zařízením jako laser nebo baterka tak přesné, že nemá smysl mířit (je to objektivně horší). Je to tak nedotažené, že i baterka nebo dokonce i IR baterka, co ve dne zapnutá není vidět, snižuje rozptyl palby od boku, takže máte pak nehledě na zpětný ráz (který vás ovlivňuje z 80% jen při mířené palbě) laser beam. Tady je za mě hlavní bod propasti mezi touto hrou a jinými, jako je GB, RoN nebo Squad. A to je další prů*er pro hru, co se tváří jako sim / realistická. 

    Posledním extrémem je nevyváženost zbraní a střeliva. DMR jako SR-25 a jiné zbraně v ráži 7.62 / .308, jsou několik wipů totální meta, kvůli svojí dostupnosti a účinnosti vůči armorům.  Jak autor píše, kvůli různým balancům a rebalancům střeliva, ač to autoři asi nezamýšleli, jsou tyhle zbraně momentálně totálně OP naprosto komickým, antirealistickým způsobem = s dlouhou, těžkou, DMR puškou běháte jak doomguy a střílíte na blízko od boku (ad vlastnost popsaná výše) spíš jak s brokovnicí s hrozivým účinkem a celé to je...srandovní. Vypadá to pak ještě víc jak CSko, což je pro realisticky tvářící se hru třetí prů*er jak mraky. 

  • uher

    O "SPT-AKI" jsem vůbec nevěděl. Jak to funguje? Je to vůbec povolené, když mám hru koupenou?

    • MishKonn

      Celá ta věc je samozřejmě odsouzena vývojáři a protože to hraničí s warezem, docela se divím, že článek do toho zachází. 

      Momentálně to funguje tak, že si stáhneš mod, vyžaduje to po tobě, abys hru měl, její obsah si vykopíruješ někam jinam, SPT ti to downgradene na poslední podporovanou verzi a voila. Server si spustíš lokálně a přihlásíš se do něho z té "nové hry" (do tvojí originální kopie to nezasahuje). 

      • uher

        Tak zase je fakt, že to původní hru nijak neovlivní. Takže bych v tom takový problém neviděl. Já to totiž kdysi hrál a vadilo mi, že si nemůžu v klidu někde zastřílet třeba na terč apod. a všechny svoje úpravy zbraní můžu vyzkoušet pouze v poli.

        Každopádně díky za info.

        • MishKonn

          Vývojářům to vadí, protože to ředí player base. 

          • uher

            Jo, to je oprávněná obava. Jak říkám, stačila by mi prostě jen nějaká střelnice (žádní boti, jen terče v různé vzdálenosti), kde bych se ze získanou zbraní sžil, případně bych si ji ještě doladil tak, aby mi vyhovovala. Stejně jako v reálu si musíš zbraň osahat než se pustíš do akce a o tom to je. V dobách když jsem EFT hrál tam taková možnost nebyla.

            Jinak si myslím, že kdyby ta hra dostala nějakej openworld singl, kde by jsi řešil nějaký lokální problémy a přitom by ti mohli ostatní hráči invadovat, tak by jim za to lidi utrhli pracky.

            Ten základ co si vývojáři vybudovali je naprosto bezprecedentní a možná si ani sami neuvědomují jak moc.

            • MishKonn

              Po posledním patchi se dá vybudovat v hideoutu střelnice s pohyblivými terči, najdi na Youtube. Stále si tam ale vyzkoušíš jen to, co si tvrdě vybojuješ, a už jen poskládat matroše na tu střelnici je questění na xy hodin. 

              Ten single zní skvěle, ale s tempem vývoje (hra je closed beta od července roku 2017!), mnohdy technickou nekompetentností (těžko říct, jestli to je rozměry studia, zkušenostmi, nebo omezeními engine Unity) a mnohdy hloupými rozhodnutími, které pálí BattleState Games s úctyhodnou kadencí, je zázrak, že ještě pořád nějak hratelně funguje ten multiplayer. Jakýkoliv jiný pokus, zdá se, by tu hru úplně položil. Uvidíme, jak vůbec dopadne Arena, která má tuhle dynamiku přenést do mnohem méně časově náročných týmových arénových bitek.

              Za mě by to spíš chtělo, aby ten model konečně odkoukalo zkušené (nebo talentované - ideálně obojí) studio, které by mu dalo do vínku všechno to, co v BSG jednoduše nedokážou.

               Zatím veškeré pokusy jsou bohužel jen buď moc velký příklon ke casual publiku tam, kde to tu hru přesně definuje (DMZ), celková neschopnost dát hráčům motivaci hrát (Hazard Zone), nebo třeba nadějný a i jinak herně povedený koncept, ale pro hráče Tarkovu (rozuměj, většinou fanatiky do zbraní, milsim, atd.) nezajímavý (Cycle, Marauders, Dark & Darker). 

              Road To Vostok se bude snažit, ale to je za mě už předem prohrané (jeden člověk), Ground Branchi by se to mohlo povést, ale spíš to tam nesměřuje a taky jich je málo. Otázka zní, jestli to tam někdo ambiciózní nedodělá, až vydají mod support. :) 


Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit