Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Myslím, že pro vytvoření "neprolomitelné" konzole se stačí poučit z minulosti:
    - nesvěřit vývoj a výrobu optické mechaniky (a ochran s ní spojených) externí firmě (X360)
    - nezvrtat implementaci šifrovacích algoritmů (PS3)
    - když se mi ozve hacker, že objevil v mé konzoli chybu, která může být využita k pirátství, opravit ji místo toho, abych hackerovi vyhrožoval (Wii)
    - mít funkci OtherOS, aby se ti nejchytřejší nezačali v mé konzoli vrtat s cílem pustit si tam Linux

    Piráti to bez hackerů imho nezvládnou (nebo aspoň ne tak rychle).
  • Je to nahlavu jako celej tento podelanej marketingovej svet. Proti piratstvi se vymysleji dalsi a dalsi ptakoviny kterych vysledkem je akorat to ze poctivy zakaznik je vice a vice buzerovan. Nakonec si mnozi z nich reknou ze je jednodussi poridit si hru nelegalne.
    Nutnost trvaleho pripojeni za buzeraci oznacit lze. Ostatne instalace s nutnosti pripojeni na tom neni o nic lepe. Je vam vnucovana dalsi sluzba ktera pro hrani SP neni nutna. Chcete si zahrat na chalupe kde nemate internet? Bohuzel to nepude.
    Ale pude hackeri se o to postaraji a hry bude legalne kupovat nakonec jen blbec. *1*
    • no hele kdyz se nekdy urvu z worku a dostanu se ke thyni na chalupu tak hry rozhodne nehraju *1* navic doma mam pc k internetu pripojeny nonstop tak konzoli to nevidm jako problem *3*
  • "Pirátství na konzolích lze zabránit jedině tím, že budoucí generace konzolí budou vyžadovat neustálé připojení k internetu" ... teda ja nevim co si od toho porad vsichni slibuji, ale porad se da obejit, je to stejne jako jine ochrany... but po prolomeni klice komunikace nekdo odposlechne co v ni je, a nasimuluje server a konzoli k nemu pripoji a tada... a nebo lepe, podari se opet prehrat firmware a ten bude posilat to co server ocekava a ilegalni hry bude maskovat... ty budou crackle a jsme zase kde jsme byli... Dle meho skromneho nazoru, muzete nesouhlasit ;-), software ci firmware je porad jenom datovy soubor a lze ho vzdicky prehrat, upravit a hlavne zkopirovat - staci znat metodu jeho ulozeni a mit rozhrani pro jeho ziskani. Treba auto po nakupu tezko zkopirujete... to by jste museli byt na hodne vyssim levlu, nebo cinani ;-)
    • S timto skromnym nazorem vskutku nesouhlasim z jednoho prosteho duvodu. Sony muze pristup k PSN zablokovat vskutku ruznymi zpusoby a diky tomu ztrati pro nekoho pirateni her kouzlo (nehlede na to, ze nektere hry primo vyzaduji byt online na PSN). Jednim z nich muze byt napr to, ze s vydanim noveho firmwaru proste a jednoduse udelaji HASH souborů pres jednosmernou funkci (tedy nikoliv asymetricky zasifrovane kdyz uz si to tim "nahodnym" cislem tak pohnojili) a prostou kontrolou zjisti, ze ten a ten uzivatel nema oficialni firmware. Cili myslenka neustaleho pripojeni k internetu je, rekl bych, dobra cesta.
      • Sony vydá nový firmware -> piráti dešifrují firmware pomocí klíče -> piráti craknou firmware tak aby vracel falešnou hodnotu hashe -> piráti podepíšou firmware pomocí klíče

        Jak Sony podle prosté HTTP komunikace zjistí jestli se baví s normální nebo hacknutou PS3? Veškeré šifrování atd. zůstane v konzoli neporušené tak jak je v novém FW od Sony.
      • Myslel jsem to tak, ze se podari (pokud se podari) prehrat a pozmenit firmware konzole, tudiz s vydanim noveho firmwaru se nic nestane protoze nebude nainstalovan (upraveny firmware to nedovoli). Pokud si server vyzada hash souboru z konzole, upraveny firmware posle serverem ocekavane hashe tutiz na druhe strane nikdo nic nepozna. Hry co vyzaduji byt online pouze z hlediska ochrany se daji cracknout, pokud jsou to vylozene online tytuly, tak to asi smula... pokud by nekdo nenasimuloval server - to uz je ale uprimne celkem nerealne, vyzadovalo by to tolik usili, ze by se to snad nikomu nevyplatilo, coz je mozna to, na co vyrobce bude spolehat. Bavime se samozrejmne pouze teoreticky, je to jenom muj nazor, vubec netusim jak funguje sit PSN nebo ochrana firmwaru ci rozhrani k jeho pristupu na PS3. Kazdopadne myslenka zustava stejna, software jako takovy nekdo vytvoril urcitym postupem, a vzdicky bude existovat moznost ze ho nekdo opacnym postupem rozlusti, crackne, nebo zkopiruje... proste pozmeni, tomu zabranit nelze, pokud se nepodari utajit rozhrani a architekturu daneho hw.
        • ...Pokud si server vyzada hash souboru z konzole, upraveny firmware posle serverem ocekavane hashe tutiz na druhe strane nikdo nic nepozna. ... Pokud k tomu takto pristoupis, tak potom musis znat HASH, kterou Sony ocekava. Otazka se potom primo nabizi: Jak ji zjistim?? To bys musel znat jakou funkci Sony pouziva (a tu nezjistis z niceho co mas k dispozici. firmware, software, hardware - pominu to, ze "Nekdo to ze sony vynese" popr "nekdo to nejak zjisti"). Totez prispevek uzivatele Flek podemnou viz ...piráti craknou firmware tak aby vracel falešnou hodnotu hashe... opet predpoklad, ze hash znam a vim jakou funkci sony pouziva. Nejsem zadnej expert (ostatne jako asi nikdo tady v te diskuzi), ale komunikace by byla takovato: SONY: posli soubory firmwaru (nektere), PS3: tady je mas, SONY: udelam si hash pres moji funkci u sebe....a.....nesedi...Good Bye teto PS3
          • No prave, vsechno je to teorie o tom, ze to nekdo prolomi natolik, aby dokazal tyto informace spracovat a vyuzit ve svuj prospech - poslat pozadovany hash a podobne. Ptas se jak zjistit co server Sony vyzaduje za odpoved, to ti nepovim, jen verim ze stejne jako v mnoha pripadech "neprolomitelnych ochran" se najde nekdo, kdo to rozlouskne. A o tom je to cele, ja si myslim, ze se tak stane nebo muze stat, nekdo zase ze ne. Tohle je uz osobni uhel pohledu, a ja nebudu vyvracet tvuj nazor a respektuju ho. Moje myslenka se opira o to, ze software je porad nehmotna vec ktera se diky znalosti rozhrani ktere pouziva, da kopirovat, upravovat a podobne... treba bankovni system je temer nedobitny, a to proto ze architektura i protokol je prisne chranen, nebo vytvoren po castech tak, aby nikdo neznal celek... i tak se myslim jeden hack podaril, byl to nejaky unik dat o osobnich informacich klientu, ne penez. Takze muj nazor je, ze "byt stale online" neni reseni a prakticky nic nemeni... chce to jine kroky k bezpecnosti... jake, to uz nejsem schopen rict a nastesti to neni muj problem, protoze pokud by byl, asi by me pekne bolela hlava ;-). P.S. Jsem opilej, tak omluvte ty hrubky ;-)
    • Problém s crackem je, že na konzolích obvykle nejde pouštět vlastní nepodepsaný kód (na PS3 to nešlo donedávna, na X360 to šlo 2x za dobu jeho existence - poprvé 6 dnů, podruhé asi 3 měsíce - a v současnosti to není možné, pokud nepočítám programy v XNA, které jsou ale pro crack nepoužitelné). Takže když někdo crack vyrobí, nepůjde s ním hra spustit.
      • nikdo se jeste nepokusil simulovat xbox live, protoze to zatim nebylo potreba (vetsina piratu si xboxy zesituje pres internet a hrajou pres LAN)
        ale jestli lze na PC nasimulovat napriklad server pro WoW, co by melo zabranit simulovani serveru na PC pro konzole ? Staci zesitovat PC s konzoli, na PC spustis emulator xbox live (aspon jeho casti) a tralala muzes vesele piratit.
        • Ok, na to jsem nepomyslel. Kazdopadne pro spoustu lidi by to nebylo tak pohodlne jako pouhe stazeni a vypaleni DVD.
  • No ono to tím povinným připojení nakonec stejně skončí...
    • u her od ubisoftu na pc to tak uz nejakou dobu funguje a pravdepodobne je jen otazkou casu kdy to prijde i na konzole.A osobne si myslim,ze tim ztrati konzole jednu ze svych vyhod oproti pc-tedy zadne otravne protipiratske ochrany.
      • plně souhlasím ,zase to odnesou poctivy hrači
  • ad pravo na „svobodu slova a počítačovou svobodu“: tenhle argument jsem tedy od geohota ještě neslyšel (existuje nějaká citace když už jste novináři? *3*) ... hlavní argument který jsem od nich slyšel byl: když si to zařízení koupím tak je moje a můžu si s ním dělat co chci ... to je jako by VW vyrobil auto a zakázal mi abych si ho doma opravil/rozebral, geohot říká že PSN nepoužíval a na žádnou EULU nepřistupoval

    jsem zklamaný z přístupu že za vše může geohot, faktem je že zabezpečení v PS3 je na příšerné úrovni a nikdy by se to nestalo kdyby v Sony dodržovali základní zásady které by měl znát každý bakalář informatiky

    Microsoft sice byl obejitý dřív ... ale ne takovýmhle způsobem, tam zřejmě ovládají základy asymetrické kryptografie a soukromý klíč je pořád bezpečně v trezoru, i Sony si tou bezpečností bylo natolik jisté že jsou klíče v konzoli natvrdo hardwarově a žádnou aktualizací je nemůžou přepsat

    kdyby někdo hacknul systém banky a ukradl by vám peníze ... budete víc nadávat hackerovi nebo bance že má dementní zabezpečení? ... banku přece za to zabezpečení platíte

    žádné výmluvy pro sony tady neberu, na stejných principech (algoritmech) jsou zabezpečené banky, https, datové schránky ... kdyby to každý druhý naimplementoval tak lajdácky jako Sony tak by internet vypadal úplně jinak než ho dnes známe
    co se detekce warezu týče tak ano, stávající cracklé verze her nejspíš detekovat lze, ale díky prolomeným klíčům půjde cracknout firmware PS3 tak jako se crackují hry na PC ... a když ten crack bude dobře udělaný tak zjistit nepůjde
    • "...kdyby to každý druhý naimplementoval tak lajdácky jako Sony..."

      Nezapomeň, že odolala nejdéle.
      • Jenom protoze spoustu let mela funkci OtherOS, takze lidi co jim nejde o warez, ale jsou mistri v hackovani, se PS3 vpodstate hacknout nepokouseli (jen par pokusu o ziskani pristupu ke GPU z OtherOS, ale nic, co by umoznilo warez).
        • No, nechce se mi věřit, že se o to nikdo nepokoušel. Všude se hackeři předhánějí kdo bude první (každý HW je výzva) a tady neměli zájem do doby než zmizla možnost OS? Blbost. Tomu prohlášení nevěřím.
    • To co říkáš je jenom půlka pravdy. Nemůžeš přirovnávat auto ke konzoli. Máš pravdu, že si s tím můžeš dělat, co chceš. Můžeš PS3 vyhodit z okna, rozmlátit ji nebo pomalovat fixami. Ale když ji hackneš a dáš to na internet, tak umožňuješ tím ostatním uživatelům, aby toho využili a místo koupě hry, si ji jednoduše stáhli. Pro Sony to může znamenat i konec exkluzivity u některých vývojářů. Má to dalekosáhlejší následky. Když už mluvíš o těch autech, tak je to stejné jako kdyby sis koupil VW s nejmodernějším zabezpečením. Pak by jsi přišel na to, jak ho odemknout a nastartovat bez kličku, a pak to vyvěsil na internet "Jak správně ukrást VW." V tom případě by tě žalovali taky.
      • je třeba brát že je to banda vysokoškoláků a geeků a fakt to nejsou warezáci, pro ně je to velká rubikova kostka kterou se jim podařilo vyřešit ... kdyby to byli warezáci tak by vystupovali v nějaké té skupině jako RaZoR 1911 a nikdy by nebyli tak pitomí aby zveřejňovali svoje jména a pořádali v německu konference ... a věřím jim že by to nikdy neudělali kdyby Sony nezakázala Linux v PS3 (skutečně se na tu konzoli zaměřili až poté)

        a k tomu porovnání ... před časem byla na Nově reportáž kde ukazovali jak vybrat peníze z bankomatu tak aby na to bankomat nepřišel ... nevzpomínám si že by banky Novu žalovali. Nebo když na netu najdeš návody jak odemčít zámky a nebo vyrobit atomovou bombu.

        Jinak jediné co oni udělali je zveřejnění postupu jak na PS3 spustit vlastní kód, dokonce ani nezveřejnili klíč pro podepisování samotných her ... jenom klíč pro spouštění operačního systému v PS3. To že takhle půjdou spouštět i hry stažené z netu je pro ně pouze nežádoucí vedlejší efekt.

        A nakonec, návodů jak ukrást auto (např. Fabii) je na youtube až až, chtěl jsem sem hodit link ale nakonec mi budete muset věřit :)
        • Tak vubec, pokud jim jde o to, prekonat ochranu, co je nuti to prezentovat na netu. A vubec prezentovat master key? To mi nerikej, ze je to jen proto, ze to chteli dokazat. Tomu neverim.

          Co se tyce Novy, ta ten zpusob prezentovala az potom, co si banka bankomaty zabezpecila, sami to v reportazi rikali.
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Millennium_Copyright_Act


    It also criminalizes the act of circumventing an access control, whether or not there is actual infringement of copyright itself.
    • smejki
      ninjad!
  • "Stejně tak se můžeme jenom ptát, proč nebyl Hotz před soudy hnán už minulý rok, kdy po prvních úspěších jasně řekl, že jednou prostě PS3 kompletně hackne. Rok je pryč a hack je tady. Jen v Sony zaspali."

    A s čím by ho k tomu soudu hnali? Za to, že řekl "hacknu PS3" ?

    Do doby než to udělám to jsou hospodské kecy.
  • konec piratctvi bude az cena hry bude takova ze se nevyplati ji stahovat ostatne od koupe ps3 me prave cena her dost odrazuje a zustavam verny PC
    • aby hru nemelo cenu stahovat tak by museli stat nove hry alespon 299,- coz se nestane :) *2*
      • no lost planet 2 je za 277 ci tak nejak mass effekt2 jsem koupil za 250 na steamu byli v prosinci hry k sehnani za 12-14euro nejak cenu nevidim jako problem *5* staci si jen pockat az opadne haloo kolem novinky *3*
        • jedna se o pc hry *3* na konzole jsou ty ceny fakt brutalni
  • Tak že konzole s neustálím on-line připojením , hmm pěkná blbost a další hřebík do rakve.
    Lidé si to kupují kvůli jednoduchosti a né kvuli tomu aby museli splnit milion požadavků než něco spustí !
    Rok co rok jsou tu nové ochrany a co se děje ! Nic , pirátí se pořád vesele dál. Čím složitější ochrana tím více děr má a tím víc je možností jí obejít. A další věcí je co se stane až nějaký šikula začne schazovat servery a několik mil. hráčů si nezahraje !
    Ubisoft taky začíná od této ochrany ustupovat jelikož už se vý jak tento systém obejít a legální uživatelé jsou zbytečně biti.
  • To je teda něco. Vývoj konzole stojí miliony dolarů, stejně jako vývoj her. Pak to někdo naruší a prohlásí: „svoboda slova a počítačová svoboda“. Kdyby to zacvakal ze své vlastní kapsy, tak by ho ta svoboda přešla.
    • Ach boze, ty si koupis neco kuli nake funkci, kterou po case zrusi. A je jim jedno ze ty si si zaplatil za produkt od ktereho ocekavas danou funkci.
      lidi si jen vzali spet to co jim ukradli
      Dobre jim tak.

      A miliony dolaru stoji i ty hovadske "protipiratske ochrany" ktere sou pak stejne nanic.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit