Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • No v Cryteku to maj s jejich CE za 9.90 $ měsíčně, http://cryengine.com/news/crytek-announces-its-cryengine-as-a-service-program kolik % si berou s finálního výtvoru od nájemníka nevim, ale jsem rád, že třeba Vávra zvolil CE, protože při rozhovoru myslim pro Hrej.cz když řikal jak hledali engine pro hru, tak rek dneska už by to v UE taky šlo, tak to ve mně fakt hrklo a asi těžko by odemně videli tech 30 £ .
    • Jestli se nepletu, tak Vávra vybíral engine před 2 lety a je možné, že tehdy se jednalo pořád o UE3 s Enlighten osvětlením. UE4 už sice některé týmy zkoušely předem, ale nechce se mi věřit, že by to bylo už před 2 lety. Každopádně CryEngine není žádné terno, jak už tady padlo - engine je bombastický na prezentace nějakých map, assetů apod. ale bez plného zdrojového kódu nebo profika z Cryteku nemáš šanci udělat nějakou funkční hru a zatím to vypadá tak, že za ten měsíční poplatek dostaneš navíc akorát ty grafické fičury, které jsou každému úplně u zadele. Pokud opravdu vydají i zdroják, tak se jim omluvím, ale mám s nimi několikaleté (špatné) zkušenosti a vím, že pro ně je priorita, aby engine dobře vypadal a ne aby na něm kdekdo mohl dělat hry. Chtějí mít exkluzivitu, chápu to, ale ať nám pak neblbnou hlavy - je tu totiž spousta týmů, kteří si naivně vybrali Cryengine SDK pro jejich hru a pak se na určitém bodě zasekli a teď neví, jak dál.
      • No evidentně, když tvrdíš, že CE není žádny terno, tak asi ktomu máš duvody (i když bych je asi težko pochopil) ,protože já delám jedině v CE a príjde mi v něm všechno intuitivní. A co se týče tech týmů s vylámenejma zubama, tak ty by si pravdepodobne vylámali zuby beztak na jakýmkoliv enginu, protože i když se dostanu do bodu, že nevím tak zkoumám tak dlouho, že se přesto stejnak dostanu a jdu dál a na crydev.net se mi ani nikomu snad nestalo, že by nekdy Cry-Adam něco nevedel nebo ti neumel poradit.
        • A děláš snad hru nebo jen tvoříš levely? Co třeba to, že k verzi 3.5 ještě pořád nevyšly sample assety a spousta lidí teď má problémy udělat správně fungující pajduláky? Crydev už na to má X témat a Crytek s tím nic nedělá. Jak už napsal nemo - Cryengine má chabou dokumentaci, tady vůbec nejde o tvorbu nějakých levelů, ale něčeho úplně nového od píky, co bude pohánět Cryengine a to je bez plné licence jaksi nemožné. Crytek na to sere, protože jsou zaplaveni chválou od děcek, které si tam mastí levely a onanují nad tím, jak suprově to vypadá. Lidi, kteří ten engine mají k tvorbě her je prostě menšina a ty skoro nikdo neposlouchá.
      • Tak aj zdrojaky ti az tak nepomozu, respektive co sa vycita Cryteku a Cryenginu tak je jednak slaba podpora, obcas nedostatocna dokumentacia a celkovo zatial mala komunita. Inak povedane ak narazis na problem a neni zrovna v Cryteku clovek co by ti odpovedal/poradil tak mas smolu a jedine riesenie je skusat. Naopak Epic si s Unrealom za tu dobu vybudoval obrovske zazemie a ma dokumentaciu, slusny support a velku komunitu ludi zo skusenostami takze vzdy je sa kde opytat a nejak sa dopatrat k nejakej odpovedi.
  • tonnymontana
    mel bych dotaz tech 19 euro bude pro kazdeho nebo pro komercni ucel? napriklad ted si muzu stahnout UDK z offic webu zadarmo, dokonce mohu tvorit obsah jen stim omezenim ze kdybych nahodou cokoliv z toho chtel prodavat jako hru musim si zakoupit licence plus poplatky. Uprimne doufam ze bude porad nejaka free verze, v UDK se makalo a maka skvele staci si precist par prirucek ktere jsou za par ecek an amazonu nebo officialni tutorialy na YT.
    • Zatial je docela ticho o tom co bude s UDK a tiez ci bude nejake UDK na U4 engine, ale je pravdepodobne ze asi UDK ako bolo, zdarma, skonci. Ono ani pri tych 19e/$ to nema moc zmysel. Ak sa chce clovek s U4 hrat, tak sa staci zaregistrovat, zaplatit, stiahnut a zrusit mesacne platenie a mate U4. Sice bez platenia niesu ani updaty ani moznosti stiahnutia aktualnej verzie ale to zasa neni tak hrozne ak to clovek chce len vyskusat. Stare UDK sa urcite bude dat stiahnut (ak nie priamo od epicu tak na nete sa to bude stale valat) ale ci bude updatovane....
      • V maili od Epicu stoji, ze za podporu UDK (vlastnim 99 dolarovu UDK komercnu licenciu) mi venuju free UE4 subscription do 31.12. 2015. Dalej tam stoji toto.
        NOT READY TO MOVE TO UE4?
        If you’re well under way making a game with UDK, you can still release it as planned.
        You can also continue using the UDK forums with your existing login.
        UE3 docs will remain available on the archived Unreal Developer Network.
        If you’re early in development, though, we encourage you to move over to UE4.
        Takze UDK (3)sa stale da vyuzivat aj na komercne ucely, pricom ale plati stare licencne ujednanie a royalties 25% po dosiahnuti zisku nad 50k dolarov. Nie kazdy project je mozne hned preportovat na UE4 z technickych a casovych dovodov.
        Kazdopadne, zacat po tejto novej politike Epicu je lepsie ist rovno do UE4, kde je licencia naozaj velmi vyhodna, mesacne poplatky nie su vzhladom na to, co vyvojar dostane vobec krvave a royalties su na 5%.
        Ci ide este kupit UDK licencia to sa tam nepise, skor nie, ale tych 99 dolarov sa veru oplatilo.
        Dufam, ze odpoved na otazku je dostatocna.
  • Zahrát si tak starý dobrý Deus Ex (1) předělaný do tohodle...
  • Rád bych viděl TITANFALL 2 v UE4 ten engine si o to úplně říká....
  • jo ty charaktery v 2. videu vypadaj docela real, akorát trochu freaks, ale do horroru ok
    • victor
      Konečně se po všech těch sněžných obrech , sochách a scifi assetech zaměřili na realitu ...
      Schválně kdo první ten povedený ksicht pozná v nějaké hře ?
  • Hanzales
    Já jsem hodně rád za všechny nové enginy a hlavně za přístup k vývojářům (i těm amatérským). Něco jednoduššího může pomalu vytvořit i běžný hráč a čím více člověk z dostupných materiálů naštuduje, tím může vytvořit zajímavější věci :) Celkově je ta práce v těch editorech taková "přístupnější". Taky se s mnohem více zajímavějšími dostupnými nástroji otevírají dveře kreativitě a jsem hodně zvědavý na všelijaké projekty, ať už ty komerční, nebo komunitní. Za poslední rok a půl se ty možnosti tvorby dosti rozrostly. Taky to zase začíná vypadat na nějaké skoky v grafice, když už nám konečně ty nové konzole na PC "odemkly" využití 4+GB RAM, tedy i využití x64 a novým možnostem a nápadům se snad zase pootevřela trošku více vrata. Dneska v podstatě člověk může bez problému chopit UDK, CryEngine, udělat něco hodně zajímavého, případně si podpořit další vývoj na Kickstarteru a pokud je nadšení, projekt i zdárně dokončit. Tak před 5-6 lety to třeba bylo myslím dosti těžší...
  • Ono je to sice pekne, ale Unity nebude Unreal ani Cryengine konkurovat. Aj ked Unreal na mobiloch bezi a Cryengine tusim sa tiez chysta, su to masivnejsie enginy a pre Indie studia a malych vyvojarov su az moc obrovske s komplexnym workflow. Mali vyvojari proste nemaju dostatok ludi a penazi aby zamestnali ludi potrebnych na vyuzitie takychto enginov. Teda ak by sa malo jednat o fakt nejake vyrazne zmenene hry. Je ale samozrejme otazne co predpripravil Epic do U4 a aka je jeho flexibilita. Mozno tam neni problem fakt na par "klikov" spravit rozne typy hier.
    • Hanzales
      Není třeba využít úplně vše ;o) I v 5 lidech se dají dělat zázraky a tím, že už je tam spousta věcí i předpřipravených... Mimo jiné, když jsem se dozvěděl, že např. tratě v Assetto Corsa dělá jen jeden člověk... Někteří lidi asi holt jedou napíchnutí na redbullu a kofeinové kapačce a dělají 25 hodin denně. (hodinu dělají 2x rychleji)... Myslím, že i pro menší studia to bude zajímavá nabídka.
      • Yo a este jedna vec. Je sice fajn ze to davaju za takuto symbolicku cenu, ale osobne si myslim ze to neni moc dobre. Malym studiam to az tak velmi nepomoze, predsa len robit Flappy Birds na U4 je blbost (extremny priklad), a zasa z 19 $/e mesacne sa obavam ze budu mat docela problem ufinancovat dalsi vyvoj. Jasne Epic ma asi slusnu vatu z doterajsieho predaja licencii ale moze to naznacovat ze bud uz moc neni sa kam posuvat. Aj ked je tu este jedna moznost. nikde na webe nemaju nic o PS4 a XboxOne. Je mozne ze na konzole sa stale bude U4 licencovat za tucne prachy a z tych licencii bude Epic platit vyvoj (hmm len co zabrani vyvojarom stiahnut PC verziu a upravit ju na konzolu, iste je to praca navyse ale...). Inak Unity tiez v Indie verzii nema dostupne zdrojaky a funguje to v pohode. Trochu tento krok Epicu nechapem.
      • Ano i ine. Tu nejde ani tak o programovanie, tam teoreticky sa da vystacit aj s par ludmi. Problem je ze dnesne enginy su nenazrane po assetoch a pokial niekto pouzije tie do Epicu, predpripravene, tak iste usetri to kopec casu lenze tie hry budu proste vyzerat genericky. Na druhu stranu len priprava materialov, textur a modelov je kopec prace a aneni to ako v casoch Dooma iba nakreslenie zopar spritov :-)
  • No tak Crytek sa poponahlal. Akurat maju na webe vyhlasenie ze tiez davaju Cryengine za 9,90 $/Eur mesacne. Nepisu co presne bue pristupne (teda konkretne ci aj zdrojaky, len ze budu dostupne aktualne moduly a featury) a tiez tam neni ci si budu brat percenta z predaneho titulu/hry.
    • Řekl bych, že to na věci nic moc nezmění. Crytek je provařená slibotechna, ona sice bude možnost používat ty jejich nejnovější grafické vychytávky, ale jak je znám, tak sample assety nikde nebudou a zdroják taky nevydají celý... Ale možná překvapí, kdo ví...
      • Nuz tazko povedat. Ono ani s tym U4 to nebude uplne ruzove a docela som zvedavy co bude realne dostupne (sakra preco to zatial nejde ?). Totiz Unreal tak ako aj Cryengne pouzivaju kopec middlewarov a pochybujem ze by im licencia umoznovala spristupnit zdrojaky aj k nim. Predpokladam ze middleware bude dostupny vo forme skompilovanych libiek. No a je otazka co vsetko v U4 Epic spravil sam a na co pouzil middleware. V najhorsom pripade to moze dopadnut tak ze velka cast veci bude cez kniznice 3tich stran. Takze bud si developer kupi licenciu od tychto dodavatelov alebo si to napise nanovo.
    • Hanzales
      Aha, tak teď jsem úplný deb*l :)
      Každopádně Epic-Crytek 1:0 ;o) Minimálně za ten přístup a hlavně konkurence zase jednou zafungovala :)
      • Crytek asi sa fakt len toho chytil, mozno maju pocit ze stracaju podu pod nohami lebo okrem vyhlasenia nemaju este nic. Na druhu stranu epic uz ma web, moznost vytvorenia konta a aj zaplatenia, ale to mi nejako nejde. Takze uvidime ci to zatial este neni spustene alebo je nejaky technicky problem.
    • Hanzales
      z článku:
      "Epic klade velký důraz na to, že vydává opravdu kompletní engine v C++, který oni sami používají. Nejde tedy o nějakou upravenou komerční verzi, ale o celou věc tak, jak ji mají inženýři a programátoři z Epicu hotovou. Skvělé taky je, že za těch 19 dolarů měsíčně nedostanete jen engine, ale také přístup k celému ekosystému Unrealu - k oficiálním fórům, upravitelné wiki, AnswerHubu a GitHubu."
      A samozžejmě je to spíše pro (i menší) studia, pokud chtějí komerčně vyvíjet. Človíček, co si chce něco tvořit a případně to vydat zadarmo si musí tuším dál vystačit s UDK? Mně napadá, že na ten UE4 mohli udělat alespoň nějaký měsíční trial...
  • Jack1947
    No to to trvalo... nez ten engine konecne vysel.

    Ze by opravdu a jen kvuli te NEXT/NEXT- GEN Sféře? *7*
    • victor
      *1* Je to smutné ale dalo by se to pochopit . Máme tu next gen konzolový HW na který nikdo včas nezareagoval . Určité rozčarování z kvality launch titulů je přímo hmatatelné i když nikdo přímo neřekne , že to byl poloviční fail , když se nové konzole dobře prodávají a ve velkém pouze recyklují online indie obsah generace minulé .....
      Těžko říct nakolik je vydání Unreal Engine 4.0 uspíšené , ale to že konzole hrály velkou roli v plánování , na to bych si vsadil .
    • Tak si ho mel vytvorit ty chytracku!? *6* *7* Takovi jako ty jsou jen pro smich! *15*
  • Kde jsou ty časy, kdy skoky v grafice byly obrovské a jen jsem čas od času valil oči jaká to ta nová hra má grafiku, dnes máme čím dál výkonnější hw a opravdu hodně, hodně výkoný a přitom ty hry vypadají pořád tak nějak stejně, žádný pokrok a nebo co hůř, vypadají hnusně a jsou náročné jak pra*e, jinými slovy ..

    dnes se výkon hw nevyužívá k pokroku v grafice, ale často jen k tomu, aby se hra nemusela tolik optimalizovat. Viz třeba nový Thief, co na těch hnusných rozplizlých texturách a celkově ploché grafice jak z roku 2009 bylo tak náročného, fakt netuším ...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit