Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Hrál jsem kdysi podobný scénář - WW3... Hned na startu se vše změnilo na bažinu a nejvíce prosperovala jen města u moří s rybičkami a velrybami, které dosáhly na nějaké ty štíty na vysočinách a horách...

    V této situaci dlouhodobé dynamické rovnováhy je potřeba začít budovat převahu jiným způsoby než v klasickém scénáři... Optimální využití půdy nemá už význam... Jde o boj o vzácné zdroje...
  • Civilizace II je výborná hra.
    Pokud někdo stojí o moje rady, tak navrhuji:
    Ve všech městech postavit kompletní vojenské zázemí, vč. Strategic Defense Initiative (ochrana proti jadernému útoku v oblasti města a do vzdálenosti tří polí od políčka, na kterém stojí město), Surface to Air Missiles Battery (ochrana proti taktickým nenukleárním střelám a letadlům), rozmístit jednotky mechanizované pěchoty ve veteránském statutu (obranný potenciál 6 + 3 za rozšířený výcvik a zkušenosti + bonus za postavení v terénu). I napřátelské Stealth bombardéry budou mít problémy porazit nejlepší pozemní obrannou jednotku, a i kdyby byla jednotka mechanizované pěchoty zničena, tak se získá výhoda sestřelení jejich cenného letounu vlastními stíhačkami (jejich letadlo se nestihne vrátit).
    Největší problém jsou ovšem neustálé odezvy globálního charakteru, které opakovaně přetváří zem na divokou přírodu. Do určité míry mohou pomoci sluneční elektrárny, které kromě možnosti zvýšení továrního výkonu způsobují značné zpomalení pro hráče nepříznivých globálních změn.
    I když ostatní národy se pokoušejí o vyvraždění těch druhých, tak je možné omezit jejich akce: Braňte se a atomovky používejte pouze jako odezvu na nepřátelské útoky, pokuste se s nimi rozrážet vojenskou frontu a uzavírat s nepřítelem obchodní dohody (zlepší vztahy a vylepší rozpočty na obou stranách).
    Je však možné, že účinek řešení (zejména posledního uvedeného) je diskutabilní, protože Civ2 byla vytvořena pro předpokládané dokončení do roku +- 2000, kdy se jednotlivé národy potýkají s vážným technologickým nedostatkem a je možné vést kompromis. V roce 3991, kdy všichni všechno vědí :-) a nemusí se s nikým srát, je možná jediným řešením seskupin ohromnou armádu a porazit nepřítele, resp. ukončit hru.
    Hodně zdaru.
  • Doporučuji přečíst knihu Vyděděnec od U.K. Le Guinnové. Zde je popsána společnost založená na anarchistickém uspořádání. Je funkční a víceméně spravedlivá, ovšem do nějaké utopie má rovněž pár světelných let daleko...
  • hmm tomu se říká oddanost pro hru, měl by dostat celou sérii ve zlaté edici či tak něco ;) lidí jako je on je málo, já si občas pustím openTTD ale 10 let v kuse, no klobouk dolu :)
    • Jednou jsem zkusil dohrát 100 letou kampaň v Locomotion a někde v roce 1950 už mi to neutáhl počítač, protože země byla totálně zastavěná *1*
  • Jo Pavel Dobrovský psát umí I témata má dobré.
  • VÍC TAKOVÝCH ČLÁNKŮ o "volných" hrách s příběhem
    • mam jeden pribeh. ako som vo fallout 2 vytvoril dokonalu pustinu, ked som zabil vsetky humanoidne a mutantne postavi, a ze to dalo prace. vobec nezavidim nasim iluminatom ked chcu zlikvidovat 2/3 ludstva.
  • Z toho docela mrazí. Do téhož patu dovedl svůj svět G. Orwell v díle 1984. V pasáži kdy si hlavní hrdina čte v knize od O'Briana je to přesně takto popsáno. Válka je mír, mír je válka. Tři rovnocenné mocnosti bojují proti sobě. Nelze vyhrát. Jenom tehdy nevěděl o atomovkách, to je jediný rozdíl.
    • ale vedel, dokonca su tam aj spominane, dokonca aj to ze ich zhodili na vychodnu europu, ale pise sa tam aj preco ich nepouzivaju: Mocnosti nechcu aby vojna skoncila, ich moc stoji na vecnej vojne. len pokial je vojna trvala stava sa mierom. lebo vlastne existuje len jeden nepretrzity stav.
    • Tikov
      Vzhledem k tomu že román dopsal někdy v r. 48 tak o atomových zbraních věděl
  • ten fundamentalizmus si mal dat hned jak ho vynasiel, ziadne lepsie zriadenie v C2 nieje. a skoda ze sa nedostalo aj do pokracovani.

    a jedna rada k taktike: spalena zem, neobsadzovat mesta, ale rovno ich nicit. lebo to co obsadis musis potom pracne branit a vetsinou ti to stejne zoberu. proste musis len nicit.
  • Pekne, zajimavejsi by to bylo s obdobou Revolutions modu do 4ky, kde pri nespokojenosti vznikaji rebelie, ktere pokud nepotlacite, tak se siri do dalsich mest a mohou se odtrhnout od vasi rise a zalozit vlastni stat. To by vedlo k realistictejsimu vysledku, kdy by se zeme po tisicich let valceni rozpadly zevnitr, nakonec by se to dostalo do bodu, kdy by se zeme rozdrobila na desitky mestskych statu nebo kolonii uzamcenych v nekonecne valce, dal uz by to byl takovy Fallout
    • Takový výsledek ve čtvrtém dílu nemůže nastat kvůli globálnímu oteplování, kde ti mění políčka na poušť s kterou pak už nic nemůžeš udělat, a které se díky atomové válce zrychlujou
      • nejsem si jisty jestli to bylo jen ve vanille nebo jen v modech, ale v lategame muzes ziskavat z nejen jidlo, ale i nejaka kladivka na produkci z more, aquaforming, aquaplanting a tak.. navic ta mesta uplne nechcipnou ani kdyz jsou na 1, kdyz je vsude okolo poust, produkce nebude nic moc, ale bavime li se o post -apo ztvarneni zeme, planeta promenena v poust zni docela verohodne..
  • Civ2ku som hral na moje pomery velmi dlho, ako "maleho" ma velmi uchvatila. uzasna hra

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit