Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Dobrá hra, sice cena trošku větší cena na indie titul (20éček na steamu), ale ve finále nelituju. Hra je chytlavá. Boje jsou časté, ale ne zdlouhavé a monotóní. Angličtina ve hře není nikterak složitá, takže i já laik na jazyky nemám problém se ve hře orientovat v dialozích a questech. Ve finále, dobré klasické RPG s tahovými souboji s takovou lehkou příchutí HOMAM *4*
  • Tak jsem koupil a nelituji. Hra mi zcela vyhovuje. Poměrem řečnění/boje/tahových soubojů/obtížnosti. Hraji na nejvyšší obtížnost a je to správně tuhé a člověk hlavně zpočátku balancuje na hraně přežití/nežití, když už počítá každý zlaťáček, jestli bude mít ještě na jídlo nebo ne.
  • 1) "To, že na PC nikdy žádná hra nemůže mít RP jako v reálné PnP hře, je irelevantní argument v debatě o tom, která PC hra toho roleplaye umožňuje víc v rámci možností." - ok, beru.

    2) Čili se shodneme na tom, že se bavíme o počítačových hrách. Co jsem chtěl říct bylo, že na PC považuji tyhle mechaniky za dávno překonané, nebo také jinak řečeno, lépe vyřešené. Počitačová hra bude vždycky někde vzadu tikat číslíčky a vzorečky, to je jasný, jde ale o to, jak se to hraje. Mnohem příjemněji se hraje Divinity: Original Sin, než Temple of Elemental Evil. Existuje prostě tisíce malých zkratek a úprav, které zpříjemňují hraní, ale nejsou na první pohled zřetelné. Přesto se vyvíjí. Doslovné kopírování DnD pravidel k němu ale nepatří a upřímně, ToEE jsem zatím nedohrál právě proto, že tam musíš DnD znát dobře. V Baldurech takováhle znalost ale prakticky potřeba nebyla, jen zhruba nějaké ponětí.

    3) Abych ti osvětlil to s tím časem. Došlo k pochybné formulaci: "číslíčková RPG byla překonaná (byť bych D&D neuvedl jako příklad), prošla jistou evolucí a spousta z moderních RPG se hraje mnohem příjemněji, tudíž ty starší tituly jsou skutečně zastaralé." - šlo mi o to, že hlavním žroutem času bývá dost často grind či studie různých postupů a pravidel. V zásadě se to děje, abys měl lepší čísla = lepší meč, víc síly, vyšší obratnost aj. Proto odkaz na čísla. V rozumné míře je to příjemná výzva, ale starší tituly, řekl bych, měly tendenci trochu moc tlačit na pilu. Proto jsem i zmiňoval WoWko a myslím si, že moderní hry, dokonce i ty staromilské, k tomu přistupují o něco líp.
    4) Všechny zmiňované nebojové dovednosti jsou samozřejmě v pořádku, ale většinu z nich může absolutně v klidu nahradit hráč a nemusí být vyjadřovány číselně. Lore? Stačí pozoroně číst. Přesvědčování? Stačí si dávat pozor v rozhovorech. Alchymie? Stačí si pamatovat recepty. Hráč dokáže spoustu z těch čísel obstarat sám. Samozřejmě, vyrážení dveří se bude lépe vyjadřovat číselně, ale spoustu z toho PC hry překonaly. Osobně i v rámci PnP hraní volím raději "role-play" než prosté "chci si hodit na Přesvědčování". Ostatně i souboj ale může hráč zařídit sám a nemusí čekat na prvek náhody náhodných čísel. Co je dobrý kryt v DS nebo Elder Scrolls jiného, než hráčův role-play v dané bojové situaci?
    Když to tak ale pročítám zpátky, tak se stejně asi moc neshodneme. Já třeba považuji DS za výborné akční RPG, zatímco ty už, nejspíš, za čistě akční hru. A pokud můj termín "RPG" má širší hranice, než tvůj, asi těžko dojdeme shody. Jenom není třeba se kvůli tomu povyšovat.
  • Docela jste mě navnadili, já jsem loni hrál na mobilu Gurk III a to je taky výborné.
  • Nejvíc by mne asi obtěžovaly ty náhodné přepady, kdy nejsou nepřátelé vidět jak chodí po mapě. To mě u většiny starších JRPG šíleně štvalo a dycky mi to kazilo požitek ze hry :D.
    • Thorar
      Tak je to přepad, no :-) Dá se použít skill camouflage nebo zkusit utéct, většinou mi to vyšlo.
  • Je to strašně super, jen nechápu proč mi to restartuje pc... a to jsem zkoušel proti tomu snad všechno :( nestalo se vám to někomu taky? Reinstalace ovladačů nepomohla
    • Problém vyřešen, padalo na DirectX, tak jsem to hodil na OpenGL a je to OK
  • yenda1
    Jak už bylo řečeno jedná se o velmi chytlavou hru. Mne si teda omotala postupně a pokradmu, ale o to víc. Hra na vyšší obtížnost (která je vlastně doporučená) je těžká, ale za to spravedlivá a ještě k tomu vás za úsilí dokáže náležitě odměnit. Což je příšerná kombinace, poněvadž si pak ukrojí notnou porci vašeho volného času.

    Verdikt: A+ 5/5 7/7 10/10 100%
  • Předevčírem dohráno, level něco přes 50. Pro mě absolutní pecka, hlavně za ty prachy. Dávám 9/10, chyběla mi tam lepší itemizace, čekal jsem nacházení legendárních zbraní, bohužel loot byl jen náhodně generovaný. Příběh byl sice takový naivní, ale jeho vyprávění bylo fajn, dabing, když už občas byl, se jim povedl, a po dlouhé době hra, kdy jsem měl radost z každého levelu či stat boostu a mohl se tak vydat zabíjet silnější příšery, namísto pitomého level scalingu.
    • Přesně tak, do itemizace jsem si taky musel píchnout prstem, speciální loot s nějakými vlastnostmi výrazněji ovlivňující hratelnost (100% stun, aoe útok, co já vím) mi taky chybí (ještě nemám dohráno) vcelku dost.
  • Jack1947
    Šulina () *2*
    • Ha. Ha. Ha.
  • Jako nic ve zlem ale takové hry nikdo nehrál ani před x lety absolutní blbost, jenom vy tady "čtenáři games" : hipster elita vychvaluje cokoliv co není aaa titul je to už trapný jak vždy každý píše na kreslené hry "vypadá to velice dobře" byl bych zvědavý jestli je to tak dobrá hra jestli by ste za ni dali třeba litr jako za normální hru prostě každý hráč říká svoje "hipster kecy" ale čísla prodejů a stabilita vydavatelů je úplně jinde ....
    • Jaký brambory?
    • presne ako vravis, tito spanieli urobili ppci zakulisnu svinarnu, spravili hru ktoru nikto nebude hrat v zanri, ktory nikto nehral

      *1*
      • Pravda, pravdouci. Rpg je soucasti zido-zednarskeho spiknuti a vsichni kdo tvrdi, ze naky hrali jsou tedy spiklenci...
        • Pozor, žido-zednářské spiknutí je velmi staré, zatímco GeSto evidentně dost mladý.
          • No vidis, klucina se vyzna...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit