Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • tí čo furt lamentujete nad trojkou nainštalujte si win98 a hrajte trojku proste 6tka je niečo nové tradície si zachováva nová grafika mi vôbec nevadí naopak som rád lebo v 3ke ma nebavila ani v 4ke ja neviem proste som z toho bol znechutený a kvôli grafike som to nehrával. kúpil som si až 5tku ktorá ma očarila graficky aj ked je to trochu načančané ale to je vec vkusu. Mám rád 5tku lebo sa s tým vyhrali a to že do nej nevpracovali staromodne vlastnosti 3ky mi nevadí. Sme niekde inde tradiciu si to zachováva stále, je to ťahová stratégia a taká bude aj 6tka a to je základ heroes of might and magic. Teším sa na 6tku aj ked mám trochu obavy z toho prílišného zjednodušenia ale no ved uvidíme určite to bude krok v pred a to je dobre *3*
  • Jinak už mě celkem unavují dohady o tom, který díl byl lepší a co komu vadilo na tom či onom dílu. Na světě jsou miliony hráčů a tvůrci nemůžou vyhovět každému. Hra se nemůže přizpůsobit všem, tak se hráči občas musí přizpůsobovat hře. Hrál jsem všechny díly HoMM a všechny mi přišli dobré. Nejvíc mě zasáhla, asi jako většinu, trojka. Ta měla asi nejlepší atmosféru a nejkouzelnější provedení. Ale ruku na srdce, prostě v tom hraje velkou roli i nostalgie. Jinak vnímáte hru když je vám 17 a jinak když je vám 25. V mladším věku vás to víc rozseká. To staré se vždy jeví jako lepší. Ale i 4 a 5 jsou dobré a dokázal jsem u nich trávit dny a týdny. Každý díl je trochu jiný a to je přece to skvělé, bylo by špatné kdyby to bylo pořád to samé. Odlišné drobnosti jsem vždy chápal jako plus, nikoliv mínus. To že někde je iniciativa a někde ne, mi nevadilo. Prostě se hře přizpůsobím.
  • Grafika šestky vypadá fantasticky - mapy i bitvy, prostě paráda. Mix realističnosti a fantazie jak má být. Žádná kýčovitost, která bohužel celkem zasáhla grafiku pětky (ale i tu mám rád). Škoda že už ale v 6 nebudou velká 3D města. Podle mě to v pětce přidávalo na atmosféře. Škoda no.
  • sory ale kdo vidí tohle video a hra ho zaujme tak je vadný, jak někoho taková hovadina může zajímat to nechápu
    • jsi hloupý
      • No nevím jestli se o někom naprosto dementním dá říci že je jenom hloupý. Beru to že se mu hra nelíbí, ale opravdu nechápu proč musí nádávat nám, kterým se to líbí že jsme vadný. *7*
  • Tak trojku jsem hrál dost, asi nej díl pro mě. Čtyřku jsem zkoušel jen chvilu, pětka docela dobrá, ale na trojku nedosáhla. Ale kdybych měl jmenovat nějakou HoMaM inspired hru poslední doby, co se opravdu povedla, tak King´s Bounty.
    • Me se naopak King´s Bounty vubec nelibilo. Nevim proc. A to jsme fanda HOMAM serie.
    • naprosto souhlasim.. pamatuju, jak jsem kvuli trojce upgradoval comp a pak u ni s mou nynejsi manzelkou travil desitky hodin pri leceni chripky ;-) stejne tak hodnotim kladne king's bounty - urcite lepsi nez posledni verze HoMaM
  • Nevite, bude tam zase ta jejich dementni ochrana, kdy ani vlastni savy nemuzu mit na vlastnim PC, nebo konecne dostali rozum?
    • podle popisu Drivera na steamu se zas vratili k pernament online DRM jako u HAWX 2
      • tak tohle taky skrtam ze seznamu..
        • u HoMAMA mám dojem bude pernament online jen dynastie(vlastní hrdinové)+MP, Kampaň skrimish a hotseat yb měli jít plně offline
    • to by me taky zajimalo
  • nejlepší je a opět skutečně "nečekané", že podle prvních testů, tuto hru v této průměrné grafice, nezvládá plynule nai "TOP" grafika on trapné nvidie(o AMD ani nemluvě) GTX 580...
  • Xorxox-Vše co jsi napsal já samosebou znám. Sérii Might and Magic i HoMaM znám už dost dlouho takže znám i její odnože. Ale o tom nebyla řeč

    Ke grafice- Nesouhlasím s tím že by každý díl vypadal jinak,nejde totiž o tu grafiku jako zda je moderní či ne ale o ten STYL. Ten styl světa Might and Magic který byl v každém ze 4 původních dílů (tedyod NWC). Ten prostě pětka ani šestka nemá.
    Každopádně styl Might and Magic je založen hlavně na grafickém ztvárnění či ozvučení (tedy ne na tom zda je to 2d či 3d). A ten styl by tedy šlo převést i do 3d. Bohůžel ,pětka i šestka se graficky "odkazuje" spíš těm Etherlords (tedy předešlé hře od Nival Interactive kteří dělali onu 5ku)

    Také jsem neříkal že by 5ka nebyla dobrá. Jako hra to bylo dobré, jen si nezasloužila dle mého názoru používat jméno HoMaM protože z něj neměla prakticky nic. Ono něco jiného je totiž když hra je uplně nová a něco jiného když má být pokračovatelem slavné série. Pokud jde o ono pokračování tak by se měla řídit tím co bylo udáno předešlými díly a neměla by zcela překopat koncept.

    O onom národě kolonizátorů z HoMaM3 vím,ale ve finále nebyl a o tom to je. Všechny hrady byly ve trojce skvěle navrženy a všechny potvory které v hradech šlo najmout se do onoho hradu hodily. Kdežto v 5ce pak byly hrady členěny podle toho ke které rase patřily, takže tam byly hrady jen trpaslíků nebo jen orků což je podle mého naprosto mimo. Zase mě to přijde spíš jak z toho Etherlords než z HoMaM.

    Crusaders of Might & Magic je akční RPG ze světa Might and Magic, ale byla to nová značka- také jinak: na HoMaM neměla žádný vliv. Zřejmě jsi nepochopil co jsem tedy psal-Já ti tu psal o tom že by se mi nelíbilo ani kdyby z HoMaM udělali dobrou střílečku. Tedy tak že z HoMaM už by nebyla strategie ale střílečka. Byť by byla sebelepší, prostě by to nebylo ono. Chápeš? HoMaM (potažmo celý svět Might and Magic) je svět který byl jasně vytvořen a to včetně vzhledu nepřátel,vzhledu světa,jeho historie a tp. A Nival to celé v 5ce pomrvil tím že si z HoMaM udělali svůj "eperiment" se kterým si dělali co chtějí. Naprosto nerespektovali nic co bylo dané původními tvůrci v původních hrách. A to mě prostě vadí.
    • A označení Heroes of Might and Magic samosebou vím že je označení pro tahovou strategii, koneckonců to se pojí s tím co jsem psal v příspěvku výše či v předchozích příspěvcích.

      HoMaM je prostě označení pro strategii ze světa Might and Magic. Ale jde mě o to že díky 5ce a 6ce naprosto ztratila veškerý styl onoho světa. Když k té hře přijdeš (k 5ce) a nevíš o co jde tak si ji spíš spleteš s Etherlords než s HoMaM.

      Kouzlem původních HoMaM bylo právě to že ten svět člověk kdykoliv poznal. AŤ to byla série HoMaM nebo původní "rpg" Might and Magic. Vždy jsi poznal že jde o ten svět. Nepřátelé, budovy, kraje i ozvučení vždy přesně sedělo a bylo naprosot stejné jak pro strategie tak pro ona RPG.
      A 5 a 6 tohle nemá.
      • Myslim si ze jeden mluvi o koze a druhej o voze, ale jinak mluvime oba dva o tom samem :D
        Ale uprimne, proc stylizace byla stejna, bylo hlavne kvuli 3DO (ted nevim jestli to byl distributor nebo vyvojar a jmeno toho druheho uz nevim *15* ), zkratka vuli tomu ze serie HoMaM vychazela z toho co se aktualne delo v serii Might & Magic ...
        Ovsem po tom co krachli (oba, vyvojar i distributor) si to kazdy zacal pretvaret tak, jak povazoval za idealni ze sveho pohledu (jelikoz uz se nemusel drzet RPG ze ktereho hra vychazela) ...
        Jinak mas pravdu ze styl 5ky je blizardovsky "jak svina" ovsem u sestky je to o neco lepsi ... a pokud nekoupi/neudelaji jiny engine lepsi to nebude
        Co se tyce hradu ... tak tam si na verdikt pockam az po vydani a zahrani plne sestky, prece jenom i mezi dvojkou a trojkou doslo dost k podstatnemu presunu jednotek ....
        • Já jsem psal zcela jasně ovšem měl jsem ten pocit že jsi nepochopil to co jsem psal (původně, to na co jsi odepisoval-v diskuzi níže).
          U další zprávy co jsem Ti psal jsem se snažil znovu navést diskuzi tam kam jsem to směřoval původně.Ale to je jedno.

          Každopádně jsem psal že vývojaři byli NWC (new world coputing) a vydavatelé byli 3Do jinak krachla 3DO a NWC stáhnuli sebou, každopádně za konec NWC mohla 3DO která špatně hospodařila. Jinak je logický že to jak byl svět Might and Magic vytvořený byla zásluha NWC protože to byli jeho tvůrci přece.


          Ano, po krachu 3DO a stáhnutí studia NWC do věčných lovišŤ začali ten svět ostatní (ti co získali práva) mrvit. A že to je mrvení je jasné. Ten svět byl jasně napsanej, to jak vypadá, to jak je složený a kdo ho obývá, prostě vše bylo popsáno. A pak přijde Ubisoft a Nival a celé to překopou. Prostě nechápu proč kupovali značku HoMaM když z ní zachovali fakt jen to jméno. Přitom síla té značky (jak Might and Magic tak Heroes Might and Magic) byla právě v tom světě. To je jako by jsi zakoupil svět třeba z pána prstenů se všemi těmi reáliemi,postavami a nepřáteli a celé to pak překopal. Prostě humus a nesmysl.
          • Bohuzel to se deje a nejen ve hrach, proc pouzit neco co funguje, kdyz to muzu prekopat a udelat praci navic ... skoda, velka skoda ...
            • Jj.Ono by to nebylo špatné kdyby základ zanechali a přidali něco na víc. Jenže oni vyhodili to dobré a nahradili to sice něčím co také ujde ale prostě do série HoMaM to nepatří.
      • S tím souhlasím.Pamatuju si, jak jsem si po hraní Homm III šel zahrát Might and Magic VII a prostě jsem ty potvory poznal (šermíři,trpaslíci,medůzy..). Teď když si zahraju Homm V a potom Dark Messiah tak pomalu nepoznám ani kyklopa :D. Je mi to trochu líto , že už to takhle nefunguje. To byla jedna z věcí kterou jsem měl na starších dílech rád.
  • Článek pěknej, ale bohužel jsem zatím z bety získal trochu jinej názor... Návrat ke kořenům to asi nebude :/ Možná se změny autorovy líbí, ale mně se v podstatě líbí snad jen ta grafika. Ze zbytku mám hodně špatný dojmy a vůbec nevím zda do toho nakonec jít, či ne.
    V rámci zjednodušování a hlavně "vybalancovanosti" multiplayeru vzalo za své prakticky vše co se mi na heroes odjakživa líbilo. Celkově se jim právě ta vybalancovanost moc nepovedla. Jednotky u každé rasy už mají jenom tři úrovně (tzv. Core (3 jednotky), Elite (3 jednotky) a Champion) a ne sedm. Momentálně jsou nejsilnější Core, ale pořád doufám, že se to ještě změní. O "town screenu" ani nemá cenu hovořit. Na ten nadávají prakticky všichni (a to bylo řečí, jak tvůrci při práci spolupracují s fanoušky...v betě přišlo vystřízlivění :/ ). Velkou změnou je centralizované kupování jednotek v kterémkoliv městě... Koupit si tedy můžete odkudkoliv cokoliv.
    Přeměna města do svého vlastního je momentálně okamžitá a příliš levná. Dále přidali teleportace hrdinů mezi městy (po postavení příslušné budovy), ale teleport v nějaké formě existoval vždy.
    Úplně mě ale dostalo odstranění speciálních resourců...zůstaly jenom krystaly, dříví a kámen. Bohužel mi ten zbytek docela chybí :( A s tím je spojeno i relativně omezené množství objektů na mapě...zmizely některý doly, hodně budov na kupování jednotek a celkově mi to přijde takový nějaký chudý....snad se to s časem zlepší...
    No a na závěr bych zmínil poslední změnu, která se mi vůbec nelíbí a tou je levelování a kouzla... Při level up dostanete jeden skill point a ten můžete vložit do jednoho z stromu dovedností...tzn. náhodnost vyběru skillů už neexistuje. Samo o sobě to možná tak hrozný není, ale když se to spojí s nevyvážeností skillů, tak je jasný, že si budou všichni vybírat skoro to stejný (rozdíly mezi rasami zatím moc velké nejsou). A další velikou změnou je, že mage guilda už neexistuje...kouzla si vybíráte stejně jako skilly...buď si za skill point přikoupíte jedno kouzlo anebo nějakou vlastnost. Je změněn i systém stat pointů (Attack, Defense, Spell Power a Knowledge). Je to teď trochu jinak...některý věci se mi líbí, některý už ne, ale na popis je to delší, tak se tím nebudu zabývat. Má to ale veliký vliv na to, že jsou momentálně velmi silný Core jednotky...útok a obrana se počítá jinak než dřív a pryč jsou časy ultra silných level 7 jednotek z trojky.
    Každopádně se některé věci změnit pořád dají, některé ale bohužel už určitě zůstanou a i tak je jisté, že do vydání toho už moc nezmůžou...takže pak jen můžu doufat, že alespoň ta kampaň bude stát za to... Graficky to vypadá opravdu pěkně, souboje jsou pěkný (biť pomalejší než dříve) ale zbytek bohužel hodně zjednodušili a vlastně si vyrobili skoro i jinou hru....ponechali hrdiny, příšery, města a souboje, ale tu omáčku kolem si udělali po svém... I tak ale počkám až to doopravdy vyjde...tohle jsou pořád dojmy z bety (ikdyž je krásně vidět jakej je rozdíl oproti třeba betě Blizzardu :)
    • naprostý souhlas, autor článku je podle mě zcela mimo mísu
    • Souhlasim se Zeddem....sice jsem betu nehrál ale vše co on tu napsal jsou mé obavy z této hry......Neříkám že nebude dobrá nebo návyková ale prostě "town screen" vždy patřil k Heroesum a ňáký zjednodušení ať si strčí za klobouk a taky ty surky to prostě už nebude ono.Pro mě vždy nejlepší zůstanou Heroes 2 :))
    • Díky za názor, od tebe jsem se toho dověděl víc jak z toho článku. *3*
      • přesně tak *3* ten trend zjednodušování se mi vážně vůbec nelíbí...
    • jojo! na tom něco bude, město je fakt divný, surovin málo, achich, co kouzla? to by mě taky zajmalo.....nj, grafika je nepochybně lepší...ikdyž, co se týče výtvarného pojetí - stylu, tak by to mohlo bejt lepší...
      • Hele, kouzla se ještě asi budou dost měnit, takže tam je těžký něco říkat. Každopádně ale existuje několik magických tříd (oheň, voda, ligt, dark atd. ) a každá rasa má přístup jen k některým. No a jak jsem psal, tak při každým lvlup dostaneš skillpoint a ten můžeš do vložit mezi skilly a kouzla. Měl jsem dodat, že je momentálně těch skillů docela dost, takže na výběr opravdu je, ale zase se to ničí tím, že zatím nejsou vyvážený a některý jsou úplně zbytečný a nikdo si je nevybere. Kromě "Might" skillů si můžeš vybírat i "Magic" skilly, který nějakým způsobem tvoje kouzla podporují. Jinak, skilly stromy jsou častokrát limitovaný úrovní hrdiny a nějakým nadřazeným skillem...tzn. si nemůžeš vybrat cokoliv.
        Pokud máš ale nějakou kouzelnickou třídu zpřístupněnou, tak si můžeš vybrat jakékoliv kouzlo chceš. Mnoho kouzel má základní verze (např. Slow si můžeš vybrat od páté úrovně (úroveň teď jen plácám...nepamatuji se přesně :)) a poté upgrade (například Mass Slow od desáté úrovně, přičemž základní verzi musíš mít již vybranou - spotřebuješ tedy dva skill pointy).
        Na těch kouzlech je ještě docela dost práce...destruction kouzla mi přijdou moc slabá a naopak některá jsou fakt silná... :) Taky mě trochu zarazilo, jak je hra hodně koncipovaná kolem kouzla "Heal"...heal teď funguje jako resurekce!! z minulých dílů a docela dost příšer má toto kouzlo jako skill, který může používat. Hodně se tím eliminují ztráty v bitvách, což je asi plus, ale přijde mi to moc silný...výhody Archandělů se docela ztrácejí, když má podobnou vlastnost více postaviček...
        Nekromancie teď funguje podobně jako ten heal...oživuje se uprostřed bitvy používáním skillu, který se v souboji postupně naplňuje (každá rasa má unikátní skill používaný v bitvě).
        Jo a ještě má většina kouzel cooldown a nedají se většinou spamovat, ale třeba každý dvě kola apod. Pokud hrdina nemůže nic seslat, tak může zaútočit...

        A ještě bych dodal, že jsem u levelování nezmínil systém reputace...tzv Blood & Tear systém. Podle činů na mapě se získává reputace do jedné či druhé strany a podle toho se odemykají speciální vlastnosti unikátní pro každou rasu. Tyto vlastnosti se dají zvednout až na třetí úroveň a jsou docela dost silné (něco jako ultimate skill v heroes 5). Momentálně se ale reputace sbírá hodně pomalu, takže je problém se dostat i na první úroveň :) Každopádně zajímavej nápad a momentálně jedna z mála odlišností v levelování hrdinů různých ras.

        Rozhodně bych nechtěl jen hanit...potenciál to má a možná jsem moc ovlivněnej nostalgií, ale je teď na tvůrcích co z toho dokážou vymáčknout. Co vím, tak plánují dva datadisky a ještě určitě dojde k hodně změnám... :) A třeba zrovna včera vydali novej patch, ale zatím nevím jaký změny tam jsou...
  • Jen bych vam vsem chtel pripomenout, ze jestli se vam nelibi sestka a porad oplakavate trojku, celkem zbytecne dle meho nazoru, jelikoz sestka je opravdu dobra a ten pocit ze se nemuzete odtrhnout tam opravdu je, by jste meli byt radi ze se tvurci nevratili ke korenum serie Might & Magic .... jelikoz nevim co by rekla vetsina z vas na to ze by tam pochodovali mechove, litali roboti a vojaci strileli plazmovejma puskama *1* Ano, Might & Magic je Sci-Fi *1* *1*
    Pokud nevite o cem mluvim, rad vysvetlim *3*
    • Jo, opravdu dobrých je hromada her, ale tahle nese jméno HoMaM a taky by také měla vypadat jako HoMaM. Být jen dobrá v případě okračování legendární značky prostě nestačí.

      Kdyby z HoMaM udělali "opravdu dobrou" střílečku také by se mě to nelíbilo protože HoMaM má být strategie. Stejně tak jako že by měla pokračovat v tom co udala trojka (nejlepší díl série).
      Prostě je to blbost. Je to sice možná dobrá hra ale jako HoMaM to vůbec není a to je chyba.
      • U serie HoMaM nejak grafiku neresim, jelikoz kazdy dil vypada jinak *1* Ale pouziva to uplne ty samy principy, jen to pridava neco navrch, a po odehranych 20 hodinach to muzu s klidem prohlasit ...
        Je pravda ze se to nekomu libit nemusi, ale je to neco co zapada do sveta, pokracuje to v pribehu ke skoncila trojka (mozna petka mela trochu *15* ctverka byla mimo misu ) a o to mi jde, zustalo zachovano pouzivani atributu a schonosti jako v trojce a to je pro mne hlavni. Jsou tam jenom drobne zmeny a ty jsou k dobru.
        Kazdopadne je brzo na nejake hodnoceni a dokud neproparim aspon sto hodin v plne hre, nemuzu soudit ...
        Offtopic:
        Petka s poslednim datadiskem, je taky vynikajci jelikoz vychytali uplne vse a dali hraci spoustu moznosti navic
        Offtopic 2:
        V puvodnim navrhu pro trojku mela byt misto jednoho narodu (ted uz vazne nevim jakeho) narod Kolonizatoru, kteri by meli prave onu futuristickou vyzbroj, nakonec od toho upustili, jelikoz byl moc overpowered
        Offtopic 3:
        "Strilecka" ze sveta Might & Magic existuje a jmenuje se Crusaders of Might & Magic (nebo tak nejak)
        A to nejhlavnejsi na konec. Heroes of Might & Magic je oznaceni pro tahovou strategii ze sveta Might & Magic a to zatim splnil kazdy dil *15*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit