Přejít na výpis diskuzí
Nový díl herního pořadu Games TV se věnuje budovatelským strategiím
2.5.2017 | Redakce Games.cz
23 příspěvků
-
Díky za připomenutí NetStorm. Kdysi jsem hrával demíčko a dodnes si pamatuju tu úžasnou a hlavně zvláštní atmosféru.
Mrzí mě, že hra nakonec moc neuspěla. Právě demo byl problém. Bylo odvozené z plné hry, přičemž celou hru obsahovalo. Asi nemusím psát, jak dopadlo. -
railroad/zoo/rollercoaster/etc. tycoon; theme hospital, Industry/Transport/Hotel/etc. Giant, Restaurant empire atd.
pak je otázka co je ještě budovatelská strategie a co už je něco jiného (City builder/ekonomická-logistická-poltická simulace, atd.) někdo sem řadí i spíš ekonomicko obchodní hry jako Port Royale/Patrician případně Guild s RPG prvky. Pak RTS kde jde ale víc o budování a ekonomiku jako settlers, anno nebo stronghold a jim podobné. Ale nemyslím si, že je jich málo. Jen je obecně těžké něco takhle podrobně zařadit, když jsou ty žánry poměrně neurčité a hry často využívají různé mechaniky napříč celým spektrem žánrů. -
Ale to jsou imigranti co pracuji! *4*
-
Touché *15*
-
Imigranti jsou hlavně pro saláty. Prosperovat v Banished nebo Tropico bez imigrantů, to je teprve výzva! *1*
-
Lukasi, delas Grygarum cest. Jak si vazim Tveho otce, tak si vazm Tebe. S uctou...
-
už jenom to, že na to reaguješ, mě utvrzuje v tom, že je to dobrej vtípek
-
Games TV jako obvykle super, ale to s těma imigrantama si Lukáš, prostě nemohl odpustit, že? *7*
-
Banished, Tropico (i když je to diskutabilní), Tycoony atd.
-
Nikdy jsem je tak nebral. Budovatelské pro mě prostě vždycky byly hry jako Sim City, Cities Skylines, Banished, Tycoony, Train Fever, kde je jediným protivníkem ekonomika a příroda. Čímž samozřejmě neříkám, že to je tak, jak říkám já a jen já mám pravdu.
-
Transport Tycoon.
-
Kolik vůbec je čistě budovatelských a neválečných her? Simcity, Cities Skylines?
-
to uz jsou spise hry kategorie tycoon
-
Velké plus za pana Wericha - hned se jdu podívat na pekaře :)
-
Tak ony ty kategorie jsou už poměrně stará záležitost na to jak se hry vyvíjí a různě kombinují mechaniky napříč žánry.
-
ano, rekl bych že vzájemný pomer budování a válčení. nektere hry pak mohou byt nekde uprostred a není treba to škatulkovani nejak hrotit, jako treba stronghold
-
za ten obrázek to shlédnu :D
-
Lukáš na hrad. Díky za díl v kterem se venuje ne zrovna mainstreamovemu žánru a klobou dolu za 77 hodin v rymdkapselu. Pár poznámek:
podle popisu vypadají heartlands jako hry postavene na obrovskem rozvetvenem vyrobním retezci jako anno nebo factorio, co není zrovna muj šálek kávy. taky bych mel výtku k tomu že každý baraček vypadá stejne a mesto pak vypada jednotvarne.
Co se týče netstormu tak mne zaujala líbívá grafika i na dnešní dobu -
Co je vubec dela budovatelskou? Ze je tam vice ekonomiky a diplomacie? A co je tedy treba serie Stronghold?
-
Díky za další svěží díl, tentokrát s fixním žánrem, ale dynamickou časovou osou a způsobem přístupu k žánru. Držím palce do dalších dílů a jsem zvědavý na destrukci příště (teaser funguje). :)
Já bych měl ve výběru na místo Heartlands trochu méně infantilně vzhlížející Banished. Nehrál někdo obojí, aby to mohl porovnat?