Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Veny

    K čemu když je stav herního průmyslu skoro takový, že polomamatéři na Unity vytvoří chytlavější produkt, než profíci na Frostbite. Neříkam že grafická stránka nehraje roli, ale to hlavní co dělá hru kvalitním produktem mají vývojáři už teď. Pokud to dokáží zkombinovat, pak jen dobře. Pokud ne... k čemu pak nějaká revoluce v enginech...

    • danny_the_hound

      Veď Unity je tiež profesionálny engine, presne ako Unreal. Akurát Unity nemá takú benevolentnú licenciu. Takže tí "poloamatéri" asi skôr siahnu práve po UE a tým pádom im ten engine práveže umožní ľahšie produkovať tie "chytľavejšie produkty".

  • x_ander

    Fakt je, že to prostředí vypadá opravdu fotorealisticky. Ale jak se píše v článku - otázkou je, zda to takto bude vypadat i ve hrách, kde se budou muset řešit i další věci, které ten výkon budou potřebovat jinde.

    Nicméně co se týká té postavy, tak vypadá sice taky pěkně, ale tam žádný skok oproti současným hrám a enginům nevidím.

    • Ono i ve mnohem starších enginech jde dosáhnout velmi dobré grafiky. Základ je kvalitní 3d model a textury. Na to je podle mě ideální metoda fotogrammetrie. A proto se do toho asi nikomu moc nechce. Zabere to neuvěřitelně mnoho času a práce.

    • Mozna to bude tim, ze ta postava jako takova asi Qixel Megascan neni, hehe. Ale materialy obleceni vypadaly fajne ;)

  • frank.horigan

    Vypadá to moc pěkně, ale to vypadal třeba i Rise of Tomb Raider v roce 2015. Tohle je lepší, ale již dávno existují hry, které nejsou daleko. 

    Nutnost SSD moc nechápu, pokud mám dost RAM, proč bych měl něco nutně swapovat s disku?

    Nehledě nato, že ve světě PC již nejsou NVMe disky ničím neobvyklým. 

    • 0011

      To sice nejsou, ale takhle rychlý nvme disk ještě není na trhu. Taky hlavně hry nejsou dělané na to aby načetli gigantickou openworld mapu bez popinu textur, vegetace a jiných assetů a loadingy schovávájí za různé průlezy škvírami atd. a i když máš rychlé ssd tak nepřeskočíš něco co je zabudované do samotného leveldesignu. Pochybuju že hry budou vypadat jako tohle nádherné techdemo, ale těším se s čím příjdou vývojáři, celou dobu co hraju hry se těším na dobře vypadající AAA hru bez jediného loadingu, pro mě je to větší lákadlo než špičková grafika, ale třeba se konečně dočkám obojího bez kompromisů.

      • Femt0

        Není na trhu stejně jako nextgen konzole nejsou na trhu. Jinak luxusně vypadající hra bez loadingů (v bezkonkurenčním měřítku) už na PC existuje - Star Citizen. Ten je mnohem dál, než nějaký openworld mapy lol. Doporučuji 3 dílnou sérii na Digital Foundry, kde hru opěvujou jako true next gen.

        • 0011

          Předběhl mě kolega uher ale přesně tak, SC je zatím early acess vlhký sen, který nemá ani datum vydání, aby ses nedivil že až výjde, teda jestli někdy výjde tak aby grafika nebyla dávno jinde. Může se klidně stát že Roberts restartuje vývoj protože se rozhodne pro změnu enginu, přidat raytracing apod. Jestli to skutečně někdy vydá jako hotovou hru tak budu uvažovat o lepší mašině i HOTAS než který doteď používám, ale do té doby to odmítám sponzorovat. Vývoj hry sleduju od začátku a samozřejmě jsem viděl sérii DF i o tomhle, protože se od DF koukám na všechno, ale nehodlám někomu dělat betatestera a ještě za to platit.

          • Femt0

            Argument "až to vyjde, tak to bude zastaralý" nikdy nefungoval a dokonce sis ho sám vyvrátil tím příkladem s RT, což je kouzlo vývoje na PC. S posunem v hardwaru můžeš grafiku plynule upgradovat (nakonec originální 3D modely se vždy dělají v lepší kvalitě, než ve hře). Lidi tenhle nesmysl opakují už několik let a jediný co se stalo je to, že hra vypadá každý rok líp. Každopádně SC vyžaduje pro plynulý chod SSD, takže to není o tricích, jak tu tvrdí Spades. Ta hra prostě (logicky) je náročná, využívá až 32GB RAM, takže přeji hodně štěstí u nextgenu s 16GB sdílené paměti. I když předpokládám, že tam asi hra takovýho rozsahu ani nebude, určitě ne onlinovka...

            • 0011

              Dokud to nevyjde má to pro mě stejnou cenu jako techdemo UE5 s jediným rozdílem že SC bych si mohl zahrát a rozjet ho na slušné detaily ale nehodlám tak učinit. Stejně jako nehodlám hrát bannerlord dokud je v early acess, ale u něj mám jistotu že vyjde, 99% jistotu že vyjde dřív než SC a vůbec bych se nedivil kdyby vyšel třetí mount & Blade a star citizen pořád nikde. To že vypadá čím dál tím líp je mi putna když je ve vývoji 8 let a pořád není ani náznak toho že by se hra měla posunout z alfy nebo že by zveřejnili datum vydání singlu, aby mezitím nezemřel Mark Hamill sešlostí věkem. Není problém ve hře problém je v Robertsovi ale tentokrát nad ním není nikdo kdo by ho donutil projekt dokončit, takže argument až hra vyjde bude zastaralá bych řešil v okamžiku jestli vůbec někdy vyjde.

            • Spades

              Ta hra potrebuje SSD, protoze potrebuje rychle streamovat data do pameti misto loadingu, to neznamena, ze to odloaduje veci, na ktere se nedivas (za kamerou), odloaduje to az v momente kdy se treba zavrou dvere. V tom je ten obrovsky rozdil.

              Tady napriklad muzes pockat na loading, nez se otevrou dvere (jako mass effect vytahy), ale u otaceni bys mel viditelny pop in.

              V tom novem zpusobu muzes streamovat veci i pri otaceni, ale potrebujes jeste rychlejsi SSD.

              • frank.horigan

                Reakce na příspěvek:

                Rozhodně to není tak, že něco POTŘEBUJEŠ, takovou mluvu většinou používají marketingová oddělení - aby nahnaly ovce do obchodu. V tomto případě marketing Sony. 


                Rychlé SSD je samo něco, s čím mohou počítat, ale pokud se PS5  hra bude portovat na PC, počítat s tím nemůžeš. Takže buď to bude trhat, nebo máš NVMe disk, který je skoro tak rychlý (pozor o pouhé rychlosti přenosu dat to není) jako V PS5.


                Nebo máš víc RAM, kde ty ty data předstreamuješ v mnohohem větším množství. 😉 


              • Femt0

                Reakce na příspěvek:

                Očividně nemáš ponětí, o čem mluvíš. Vygoogluj si Object Container Streaming, tj. technologie, kterou používá SC. Veškeré objekty kolem tebe se DYNAMICKY loadují/unloadují podle tvého pohybu, takže nic nového pod sluncem...

                • Spades

                  Reakce na příspěvek:

                  Vím co je OCS a popsal sem ti to. Loaduje to podle POHYBU, nebo podle ROTACE, cili nedokaze to tak rychle loadovat veci jak ten system v UE5, navic to loaduje klasicke old chool modely a ne ty s micropolygonama.

                  Ad frank.horigan Aha aha, a na 4k 60FPS vlastne nepotrebujes dobrou grafiku, to je taky marketingovy kec, muzes vlastne hrac Halo 5 na PS1, protoze nepotrebujes xbox one.

                  Co to je za debilni argument? Proste bez SSD to pojede nahovno, muzou normalne dat do minimalnich pozadavku SSD a kdo ho mit nebude, tak se mu to bude nehorazne sekat a bude mit popin.

                  • Femt0

                    Reakce na příspěvek:

                    "Vím co je OCS a popsal sem ti to. Loaduje to podle POHYBU, nebo podle ROTACE, cili nedokaze to tak rychle loadovat veci jak ten system v UE5."


                    Tenhle výrok absolutně nedává smysl. Jak jinak by se to asi mělo IDEÁLNĚ dočítat, když ne podle tvýho pohybu a rotace? Ona je ještě nějaká jiná "lepší" možnost? A co kua znamená "nedokáže to tak rychle"? Jak rychle? Máš to někde změřený, máš konkrétní data, nebo jen papouškuješ PR? Ty děláš, jak kdyby to byla nějaká revoluce. Prostě konzole má SSD a najednou je to jakože gamechanger, přitom PC má rychlý SSD už několik let včetně her, který ho využívaj. Na čem si asi myslíš, že ten UE5 vyvíjeli? Na PS4? Lol...

                    • Spades

                      Reakce na příspěvek:

                      Sorry, sem tam napsal strasnou botu.

                      Melo to byt ze zalezi na pozici, ale NE na rotaci.

                      Myslenka je takova, ze jak prechazis mezi mistnostma, tak se zahazujou ty stare a loadujou nove, cili musi se nacist cela mistnost, protoze pri nacitani s aktualnim zpusobem nacitani dat to nedokazes do RAM nasypat tak rychle, abys to mohl loadovat s rotaci.

                      Ta novinka na PS a v tom UE je v tom, ze dokazou prave sypat z SSD do RAM tak rychle, ze muzou zahazovat pri rotaci, cili dokazou drzet v pameti jen to co je pred tebou.

                      V principu je to kombinace vic veci. Rychle SSD, chip na rychlou dekompresi dat z disku a SW podpora pro to rychle streamovani. Proto to aktualne jde videt jen na konzolich, protoze na PC jsou ty SSD dost rychle na to aby to dalo moc drahe.

                      V pristich letech na PC vyjdou samozrejme rychlejsi SSD a jakmile to bude standard, tak se zacnou objevovat i multiplatformni tituly, ktere toto umi. (Nebo realneji, se zacnou objevovat zaroven s tema na konzolich, protoze prvni rok dva toto na konzolich stejne nebude.)

                      Duvod proc sme to celou dobu delali tim mene optimalnim zpusobe je prave to, ze konzolove HDD toto nedavali a PC i se svyma rychlima SSD proste museli pouzivat ty pomalejsi zpusoby nacitani dat. To se ted meni.

                  • frank.horigan

                    Reakce na příspěvek:


                    V první řadě rozhodně nepotřebuješ 4k :) To je bohapustý fakt. 

                    A to mega hyper rychlé SSD je prostě součástí strategie, kterou svolili při stavbě PS5, ale na PC to budou muset zohlednit. Nikdy nebudou mít všechny herní počítače disk s 5500MB/s. 

                    Stejně jako dnes nemají herní PC RAM se 176GB/s jako PS4 a přeci zvládnou mlutiplatformní hru rozjet mnohem lépe. 

                    Mají to rozdělené, RAM je pomalá, VRAM je velmi rychlá. Je to prostě trochu jinak než u konzole. 

                    SSD s 5500MB/s není dogma, je to jedna z cest. 

                    • Femt0

                      Reakce na příspěvek:

                      "Stejně jako dnes nemají herní PC RAM se 176GB/s jako PS4 a přeci zvládnou mlutiplatformní hru rozjet mnohem lépe."


                      Protože konzole mají omezenou kapacitu RAM. Rychlost je k prdu, když se ti nevejdou data do paměti, proto se bude to samé s postupem času opakovat i u PS5. 16GB sdílený(!) paměti nebude u next gen her stačit (Star Citizen chce optimálně 32GB - RAM, NE VRAM), stejně jako u předchozí generace. Stačí se podívat, jak vypadá vymaxovaný RDR2 na PC. PS4 hry mají už roky sníženou kvalitu textur a dohled oproti PC verzím. 

                    • Spades

                      Reakce na příspěvek:

                      Ja taky nerikam ze potrebujes nutne to SSD z PS5, ale aspon nejake SSD.

                      Aktualne jsou hry delane na rychlost HDD, protoze to vyzaduji hry na konzole. Nyni bude pomalejsi clanek sice PC, ale tam uz je SSD docela standardni vybaveni, kdezto na aktualnich konzolich to skoro nikdo nema.

                      Takze se muze pouzit aspon nejake SATA3 SSD jako minspec + NVME PCIe 3.0 jako doporucene.

                      Tak ci tak by to melo vyrazne pomoct pri loadovani a streamovani veci, aby to nebylo tak okate jako dnes, kdy vidis prepinat LoDy.

        • Spades

          StarCitizen používá hodně triků na to aby dokázal to co dokáže a když vidíš trošku za oponu, tak se to totálně rozsype.

          Bude potřebovat ještě hodné vývoje, než to dotáhnou.


          Nicméné nikdo netvrdí, že to nejde udělat už dnes. To demo je jen o softwaru, HW na to byl už dlouho, jen prostě nikdo nenapsal ten SW, který by to dokázal.


          Ad RAM vs SSD, celá pointa toho nového systému je to, že to používá assety, které se nevlezou do RAM, takže se z disku streamují jen ty data, které reálně potřebuju.


          Ten způsob renderování jaký je používaný na aktuální generaci konzolí je právě proto, že musíš z disku do RAM dostat to co budeš vidět v blízké době, jinak právě vidíš popin a loading. Proto taky má třeba Jedi Fallen Order ty loadingovací škvíry a tak. S nextgen rychlostí SSD (next gen konzole a PCiE 4.0 SSD na PC) už nebude třeba tyto triky a bude možné to rovnou streamovat z disku do GPU, takže držíš v RAM jen to co vidíš.

          • Femt0

            Ano, používá triky (logicky) jako každý engine (říká se tomu optimalizace) a je v tom používání triků nejdál, bez ohledu na to, že není dodělaný. Nějak nechápu tvojí pointu.

            • Spades

              Pointa je, ze to co tady ukazuje je moznost prestat pouzivat ty triky v nekterych ohledech, takze je to uplne neco jineho nez to co pouziva star citizen.

              Pointa je, ze dobre vypadajici hry ted muze vydavat i mensi studio, ktere nema prostredky na to, aby delali tak optimalizovane assety.

        • uher

          Bohužel kompletní a dodělaný Star Citizen není na trhu stejně jako ty konzole.

          Existuje vůbec nějakej jejich odhad, kdy to asi dokončí?

          • Femt0

            Irelevantní argument. Kompletnost herního obsahu nevyvrací schopnosti toho enginu a fakt, že alpha verze hry je veřejně dostupná a jde hrát.

          • dodelana bude single SQ42 za rok ? SC nebude dodelany nikdy...hratelny bude podle toho, co od toho ocekavas 

            • uher

              Očekávám od toho (překvapivě) hotovou hru.

              • Reakce na příspěvek:

                je to onlinovka, nikdy nebude hotovy

  • pekne, akorat takovych krasnych ,,predvadecek,, uz jsem videl...bohuzel ne ve hrach

  • Effect

    Vypadá to krásně, tak se těším.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit