Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • victor

    Vím , že averze na Bulánky je u mne větší než na Poldu7 ( A ta popravdě stoupla až po virální pirátské kampani, kdy se tak snažil P.Svoboda omluvit vlastní neschopnost propagace . ) ,koncept hry se ke mně donesl dávno po tom co jsem opustil školní lavice a Bulánčí cílovka jsem tak nikdy nebyl .

    Problém je v jednoduchosti celého konceptu a životnosti hry která na něm staví. V době flash playeru měli o oblibu na školním HW postaráno mnohé jednoduché hry a bohužel tam leží cílovka i dnes . Nostalgie funguje skvěle a vynáší ...jen pozor na to koho chcete s prastarým konceptem zaujmout dneska .A že tomu dáte profesionální dabing ...koho to ve výsledku zajímá ? Hra může být jednoduchá ale PC není zamčené Nintendo aby lidé kupovali stále dokola stejnou hru ...

  • Inquisitor

    Jak taková blbost mohla vybrat 7,3 milionu?

    • Veskoslav

      Naprosto jednoduše. Tohle cílilo na "moji" generaci 30-40 let a . Nic víc bych v tom nehledal. Navíc 8,5k lidí to fakt není moc. Obzvlášť když se hrálo toto, CS a UT na školních kompech. Bulánci měli výhodu ve velikosti a lokálním MP i na jednom pc.

      • No jo, ale to byla doba, kdy se na mobilech hrál Had a na školních kompech v tu dobu začínaly zátahy proti nelegálnímu softwaru, kterým Bulánci díky malé velikosti mohli buď uniknout nebo se dali snadno natáhnout z přenosných médií.

        Přiznám se, že jsem jejích popularitu taky nikdy moc nechápal (asi jsem na ně byl už tehdy moc starý), ale budiž, když je o to zájem, tak ať si autoři vydělají. Jen jsem zvědavý, jestli to nebude trpět syndromem Poldy 7, kterému taky přispěla spousta lidí, ale těch, co si ho chtěli koupit po vydání, už tolik nebylo. Ale třeba to zaujme i v zahraničí. Přece jen na rozdíl od Poldy tu není jazyková bariéra.

    • to je stejné jako úspěch Among Us, já bych si to třeba nezahrál, ale stojí to pár korun a cílí to na nehráče a jede to na každém HW, takže se to rychle masově rozšíří. Je to jako seriál Ulice vs artový film. Co bude mít větší komerční úspěch je jasné.

      • Among US mi přijde aspoň jako zajímavý nápad (být nějaké obdoby byly už předtím) a nedávno oznámena VR verze je něco, jak jsem si představoval následovníka. Teoreticky by to nemuselo ani být ve VR, ale prostě 3D

        • Je to postavené na městečku Palermo/Mafia a to je koncept z 80. let, který je spíš rozšířený mezi karetními hrami a občas zavítá mezi deskovky (třeba Nemesis). Tohle je jen digitální adaptace, takže ve své podstatě je to vykradení dávno známého, ale prostě se tím zrovna trefili. Asi jako mánie okolo Battle Royal. V dobách, kdy u FPS bylo běžné mít v MP tunu různých módů, tak tohle tam bylo pod Last Man Standing a nebyl to žádný trhák dokud s tím nepřišlo PUBG.

          • Tak já měl na mysli třeba the ship. Není to stejné, ale má to hodně společného. Osobně bych taky moc nesouhlasil k přirovnání BR k the last man standing. Princip sice podobný, ovšem byl nějaký TLMS se 100 hráčů na opravdu rozlehlé mapě? BR je jeho evoluce, která se povedla. Ale ani v minulosti neuspěl každý, ale snaží se o to.... Rozhodně bych BR nebral jako mánii, která jen tak skončí....

            • Veskoslav

              Ano, módy do UT 2003 a 2004 umožňovali až 64 hráčů na mapě.

              • Reakce na příspěvek:

                - TLMS byl v pravdě jen variace deathmatche. Možná s 64 hráči, ale stále na relativně malých mapách, většinou "arenovytého typu". BR má mapy rozsáhlé a dokonce za jednu ze zásadních mechanik (a rozdílu) bych si troufl tvrdit je i samotný spawn na začátku. 

                - TLMS mapy byly stále stejně veliké, což zejména u některých her určitě, mě osobně vadilo, když už zbývalo málo hráčů. Zmenšování mapy v BR tento neduh řeší a v průběhu hry se jedná o další mechaniku, která hru mění.

                 - TLMS, pokud vím, začínalo s plnou zbrojí. BR se zaměřuje i na hledání zbraní a vybavení nebo třeba surovin. I do tohoto se pak opět promítá nutnost trochu taktizovat během spawnu na začátku. 

                Každopádně pointa je, že BR opravdu není žádná laciná kopie TLMS a úspěch je to zasloužený. To, že se to snaží všichni kopírovat už není tak hezký, ale bohužel to lidstvo má tendence dělat... Ono to přejde. Among Us je to samé. Je úspěšný a nepochybuju, že nakonec se chytne i jeho následovník. Sice ho osobně nehraju, protože je to pro "nehráče", ale už existuje pár relativně slušných klonů ve 3D a je to výborná záležitost. Among Us VR pak vypadá tak nějak podle mých představ, kdy hra dostane konečně i nějaké normální tempo (na současné verzi mi vadí, že skončí rychleji než se to vlastně rozjede). Ale to už se moc rozepisuju :D . Jen chci říct, že Among Us je velmi dobrý nápad a má dobré mechaniky, ať už se to inspirovalo v kartách/deskovkách, to je jedno. Má to potenciál...

                • Reakce na příspěvek:

                  Já taky nepsal, že je to kopie 1:1, ale vychází z TLMS a největší inovace je tam zmenšující se mapa. Nicméně s tím zbytkem už tolik nesouhlasím. Sbírání vybavení bylo ve většině FPS celkem běžné. Dost často jsi začínal s pistolí nebo obdoboně slabou zbraní a trochou munice a lepší sis musel najít/posbírat. V té době úplně nebylo běžné mít inventář a spíš bylo zvykem mít fixní spawn zbraní, takže člověk znalý mapy hned věděl, kam nejrychleji zamířit pro něco lepšího. Velikost map byla daná HW. Kromě operace flashpoint to byly spíš menší areny a tam se TLMS moc nevedlo, proto podle mne docela zapadlo.

                • Reakce na příspěvek:

                  Tak Battle Royale spise vychazi z filmu Battle Royale jestli z neceho. Vsak to taky jde videt na PUBG :) 

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit