Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Může mi nějaká dobrá duše znalá Paradoxích her objasnit hratelnostní rozdíly mezi EU, CS, Victorií a HoI? EU a CS jsem hrál a znám, takže u nich vím, na čem jsem, ale ty další dva díly jsou pro mě zatím neznámou.
    • Já vidím rozdíly v tom, která oblast lidské činnosti měla v dané době nějvětší dopad na přetváření státních útvarů. Takže v CK jsou to hlavně rodové a diplomatické hrátky vládců. EU má zřejmě největší záběr, a zárověň žádná složka nepřevažuje. Ve Victorii je to demografie (populační exploze, migrace) a průmysl. V HoI technologie a armáda.

      Mě osobně na Vicky 2 fascinovala simulace každého jednotlivého člověka na planetě. Každý má svou národnost, náboženství, profesi, příjmy, výdaje, úspory,spotřebu surovin, místo pobytu, atd.. Každá z těchto věcí se může za vhodných podmínek změnit. A až suma všech jednotlivců složí jako základ pro výpočet provinčních a národních ukazatelů. Díky tomu lze simulovat i sociální a politické systémy, národnostní a náboženské konverze, vzdělanost, nebo válené ztráty na životech, což v ostatních hrách od Paradoxu jde jenom velmi zjednodušeně.

      Na HoI je zase úžasný detail a vylazení jednotlivých bojových jednotek, z čehož vzniká kámen-nůžky-papír situace, ale s desítkami paramentrů. Je třeba vymyslet jak kombinaci jednotek pro konkrétní úkoly, tak velké strategické pohyby celých armád. Zatímco v EU se většinou dá vyloženě improvizovat bez přípravy, v HoI obvykle všechno musí být promyšlené dopředu. Čas běží po hodinách, synchronizace různých akcí je kritická.
    • Magister_Peditum
      CK je vpodstatě takové rpg, kde se staráš jen o svého páprdu na trůně a "menedžuješ" svůj rod. EU je už klasická strategie, kde ovládáš celý stát a Victoria jde v tomhle víc do podrobna, kdy se musíš starat nejen o mezinárodní politiku, ale i tu vnitrostátní. Plus je nesmírně důležitá i hospodářská a sociální stránka. HoI je ze všech zatím nejstarší, takže i nejméně user friendly, nejvíc zaměřený ze všech na válku.
    • Victoria 2 neni hra, ale simulator. Coz znamena, ze prakticky nemuzes skoro nic ovlivnit. Kdyz si pustis lest play na youtube, tak to bude stejne jako kdyby jsi to hral. Victoria 1 byla na tom s hratelnosti lip. Serie je zamerena na diplomacii a ekonomiku. Ale nedosahuje rozsahu CK2 nebo EU4. Taky je problem s mapou sveta (historicky spravna). Prilis malo statu a prilis velke. Doufam ze V3 bude na urovni CK2 a EU4.
      • Magister_Peditum
        Co je za problém s historicky věrnou mapou? Customizaci států jako v EU4 bych ale bral. Takto vždy musím osvobozovat Česko za Rakousko a hrát až za ně. *4*
        • Problem je, ze je tam pak malo hratelnych statu. V CK a EU je spousta malych, strednich statu co maji velky potencial. Ve Victorii jsou pouze obrovske state a par malych. Hrani OP staty jako je UK, USA, Francie atd je pekna nuda. Mapa je samozrejme historicka, ale je to blbe pro hratelnost.
  • Tak na tohle už se těším pěkně dlouho *4*
  • XorxoxTalarius
    Konecne to vypada k svetu, jediny dil ktery mam je prvni a ostatni jsem vynechal prave proto ze ta hra byla tak hnusna az mne z ni boleli oci, ted kdyz tam budu videt vojaky jako vojaky a celkove to bude vypadat k svetu, uz se nemuzu dockat az ovladnu svet :)
    • Princ.Jablon
      Tak co se vizualizace týče, tak byl druhý díl o něco lepší...+ datáče a mohl si jít snad až do roku 1965 nebo tak nějak...dvojka byla rozhodně suprová
      • XorxoxTalarius
        Zkousel jsem dvojku i trojku a proste mi to nesedlo, takze upinam svuj drobnohled na ctyrku
        • Princ.Jablon
          HoÍ3 a ostatně i EU3 mě též trochu minula, právě kvuli vizualizaci...a u HoI3 tam tuším chyběli historické eventy, ale nejsm si tím úplně jistý, možná to byla EU
          • XorxoxTalarius
            To bohuzel nevim, proste mne to nechytlo natolik abych u toho vydrzel, kdezto u jednocky jsem hral asi pul roku (nez jsem si vymazal savy - jaro 1941) jednu kampan
            • Princ.Jablon
              já u HoI 2 vydržen snad dva roky *1*
  • Nechápu, proč se strategie od Paradoxu nedoporučují ve škole stejně jako literatura. Třeba o 19. stol. jsem se z Victoria 2 dozvěděl víc, než mi kdy řekli ve škole.
    • Magister_Peditum
      V strategiích od Paradoxu během asi tak první půl hodiny hraní se stane s realitou takový bordel, že to nemá prakticky žádnou vypovýdající hodnotu. Už takhle mají děcka s dějepisem a zemákem problémy, a ty bys ještě chtěl, aby se naučili, že Hansa ovládla SŘŘ, nebo že Rakousko kolonizovalo severní Ameriku? *15*
      • Nejde o historické události, ale o zachycení doby, což se z pouhého výkladu vysvětluje dost těžko. Navíc je tam i tak dost relevantních znalostí, jako třeba historická mapa, rozšíření náboženství, produkce surovin atd.
        • Magister_Peditum
          Zrovna na té historické mapě by se dalo najít hafo nepřesností, od tvarů provincií, přes jejich názvy až po jejich vlastníky a spojence. Rozšíření náboženství (a v podstatě vše) je relevantní jen v okamžiku rozběhnutí scénáře. Takže OK, když se budou ukazovat jen začátky scénářů, tak se děti možná něco dozví...
          • Pořád mě nechápeš, tak dám příklad. Dlouho jsem nechápal, jak se mohlo Prusko v 19. stol. tak rychle vyšvihnout do pozice přední mocnosti. Zkusil jsem si za ni zahrát v Victorii 2 a zjistil jsem, že Prusko mělo bohaté naleziště surovin a nemuselo v podstatě nic dovážet, takže se průmysl mohl nerušeně rozvíjet (to se mi třeba ve hře za Království obojí Sicílie mohlo jen zdát, tam mi průmysl krachoval na nedostatku surovin na trhu). Dalším faktorem byla i vyspělá kultura, tzn. lepší výzkum. Vojenská tradice, tzn. větší počet oficírů a tak bych mohl pokračovat dál.
            • Magister_Peditum
              To nevím, jestli nemuselo nic dovážet. Právě pro nedostatky surovin se v Německu výborně rozvíjel chemický průmysl, aby vyrobil náhražky. A pokud jsi se dozvěděl až díky Vicktorii o vojenské tradici Pruska, tak bych asi podal na tvého učitele dějepisu žalobu. *3*
    • Já jsem třeba ze školy vůbec netušil, jak fungovala Svatá Říše Římská. Což by vzhledem k naší vlastní historii mělo být celkem stěžejní. Díky EU o tom teď myslím mám celkem rozumnou představu.
      • Magister_Peditum
        No, zrovna v EU4 se SŘŘ moc reálně nechová.
        • To se ani nedá čekat, do pár desetiletí se chaoticky rozšíří změny, které věechno obrátí naruby. Takže výsledky samozřejmě jsou ahistorické, ale principy a mechanismy platí.
          • Magister_Peditum
            No, principy. Že existuje cosi jako sbor volitelů (kurfiřtů) se učí i na ZŠ. A to je asi celý princip a mechanismus SŘŘ v EU4.
      • Většina z vás koukala na spolužačky nebo si kreslilapenisy a vag1ny do sešitů a teď děláte že vy nic a to všechno učitelky...
      • Princ.Jablon
        jj...a co teprve taková druhá světová válka, 5 hodinek a šmitec...jedeme dál, ale o punských válkách si se učil měsíc ))
  • Trochu se bojim nekterych zmen. Napr. ze letadla uz budou jednotlive stroje a ne letky. Nejak si to neumim predstavit, ze komanduju tisice letadel. Ale uvidime, az to vyjde.
    • BUdeš stále komandovať letky, ale už priamo si budeš môcť vybrať, že aké lietadla chceš produkovať. Napr. môžeš sa čisto zamerať na B-17G a iné typy ani nerobiť. Alebo v nemecku vyrobíš len focke wulf-y a BFka necháš tak a podobne. Rovnako to bude fungovať s tankami, zameriaš sa na tiger 2 a ideš (určite to bude nejako upravené a tak, že ako sa to bude vyrábať. ale )
  • A čo toto je za somarovinu??? horší trailer sem ješte neviděl, to i Polda 6 měl lepší PR než tahle ra z doby kamenne, nechapu lidi co ztraci cas s timhle kdyz muzou hrat treba Witcher 3 nebo Last of Us.
    • Magister_Peditum
      maxovo alterego?
    • jseš blbej nebo coooo ?!

      Podľa teba by sme všetci mali hrať tie isté hry ? Okej, čo ešte by si nám odporučil ? Fifu môžme hrať, či tiež je to z doby kammenej ?
    • Protože hry od Paradoxu nejsou pro děti
  • Příležitost porazit marxisty na východě a neomarxisty na západě si nenechám ujít. Ještě mi tam chybí holocaust a bylo by to tip ťop.
    • Keyz
      Nj, je to historická hra, tak by to mělo být. A kdyby udělali dopady které to mělo, tak by to bylo dobré.

      Historie je jedna a vyhazovat z toho věci je špatné. Klidně by to hráč mohl použít. Nebylo by to nic výhodné. Tak jak tomu bylo. Prostě tak, jak tomu bylo. Normálka.
      • Princ.Jablon
        určitě bych si holocaust a s ním spojené dopady uměl představit...například okamžité zvýšení peněž/surovin (konfiskace majetku) ale snížení rychlosti výzkumu etc. (židi byli tahouni německé společnosti, takže zavření do koncentráků + emigrace měli následný efekt), při jeho prozrazení světu okamžité ochlazení mezinárodních vstahů s neutrálními zeměmi (které se třeba jako hrající za Němce snažíš dostat do OSY,, takže bys musel vydávat prostředky na jeho utejování etc.), z čistě historický stránky bez emocí, bych jeho začlenění vůbec neviděl jako negativum, ovšem to v životě neprojde, když tam nejsou ani vlaječky s hákenkrojcem
        • XorxoxTalarius
          Tak jako pokud hra bude otevrena moderum, tak neni problem si tam ty vlajky dosadit a klidne zavest i ten holocaust, pripadne i verze pouzivane spojenci, nebo japonci
          Ovsem pak by se dalo stahnout snad jedine pres TOR *1*
          • Princ.Jablon
            Jo, vlaječky jsem měl právě ve dvojce...protože tam tehdy byla vlajka severoněmeckýho spolku repsketive německýho císařství, což bylo řádně úchylný, a japonci tam snad měli dokonce i tu dnešní, bez paprsků...
            • Magister_Peditum
              S paprsky byla vlajka jen u císařského námořnictva. Jinak ta dnešní byla japonskou vlajkou už tenkrát.
    • no veru koľko nevinných a slušných ľudí pritom zomrelo a niekto kto vtedy prechovaval genetickú výbavu ktorá splodila teba prežil. asi to chceš napraviť
      • Ano, jsem po matce Čech, po otci Slovák. Oba podřadné národy válku přežily.
  • tato hra by si zasloužila lepší grafiku než jen marný reskin EU 4 a taky uživatelksy privetivejší interface, ale piditabulky s fontem 0,5 to už je takova poznavaci značka paradoxu. paradox na podporu fanoušku dlouhodobe kadi
    • Paradox kadí na podporu fanoušků? To si děláš srandu. Paradox je právě vyhášený dlouhodobou podporou svých her a jejich fanoušků.
    • Neboj pro tebe určitě udělají edici kde je veškerý text nahrazen obrázky a místo manuálu voděodolné a žvýkatelné leporelo.
    • stejně bys nebyl schopenj to hrát protože to je na tebe moc složité
  • Inquisitor
    Nádhera. Jenom ty hromady DLC ve kterých nám budou hru prodávat po kouskách mě celkem štve.
    • To jako že z Crusader Kings 2 před třemi lety vyřadili DLC, která nám servírují až dnes? Next please..
      • Inquisitor
        Ne ty zásadní rozšiřující beru, ale plno je jich zbytečný ždímání peněz.
      • Mě spíš vadí, že jsou milioný skinů každý zvlášť. Chápu, že hra se dá hrát bez nich, ale když už DLC stojí v době vydání 15 - 20 euro, tak by to tam mohli přidat. Nehledě na to jak to vypadá pro neznalého člověka, který o té hře nic neví.
        • Skiny jsou naprosto podružnou záležitostí. DLC hlavně přinášejí postupné změny v hratelnosti a nové prvky a o tom to je. Právě pověstná dlouhodobá podpora a vylepšování her dělá z Paradoxu legendu a z jejich zákazníků s radostí platící nadšence.
          • Princ.Jablon
            Sorry ale to s těma skinama má pravdu, jo neni to důležitý prvek hraní ale když už si koupim art of war, tak by ty skiny za evengalickou a katolickou unii mohli bejt v něm (když už je to tématem daného datáče) a né, že si každej budu moct dokoupit za pět euro, takže mě DLC nevyjde na 20 ale 30 doláčů..za to má paradox černej puntík
  • Na HoI se tesim, nicmene nechapu tu obsesi Paradoxu jejich tituly - tedy povetsinou pomerne komplexni strategie - zbytecne zatezovat pseudopozlatkem ruznych 3d modelu a podobnych nesmyslu, ktere navic nejsou nijak pekne a prakticky jenom ztezuji orientaci a zatezuji system. Ty hry samy ze sve podstaty nejsou a nemohou byt uplne "casual friendly", to si fakt mysli, ze na to nachytaji nejake prilezitostne hrace?
    • Presne, 3d v HoI je pitomost pusobi to zmatene a rusive. Napad hodny idiota, jasny krok zpet.
      • Celé to vypadá jako těžký krok zpět. Respektive mám z toho pocit, že to dělají pro hráče EU. Ne že bych EU sám nehrál, ale HoI a EU jsou odlišné koncepty, jedna hra staví na strategii válčení a druhá na diplomacii a válka je zde jen primitivně řešena. Nedělá mi problém hrát EU, ale věřím, že spoustě lidí co hrají EU by dělalo problémy hraní HoI3 a proto tvůrci začínají všechno zjednodušovat. Tam kde fandové série HoI chtějí normální vojenskou mapu a vojenské mapové symboly, tam dostanou 3D rozkošnoučkou mapičku s pidi vojáčky a pidi tančíky, protože pak si to asi koupí více lidí. A bohužel to nekončí mapou, podle vývojářských deníčku vlastně už jen stačí kliknout na skupinu armád a kliknou na Varšavu a počkat na nápis "blahopřejeme k obsazení Polska"...Nezbývá doufat, že tenhle trend se neudrží a v HoI5 se zase přejde k pořádné strategii hodné jména HoI a zatím přečkat na HoI3 a mód verzích.
    • Nachytaji treba mne. Hral jsem vsechny jejich hry od EU1, ale urcite bych je nehral, kdyby tam nebyly 3D modely jednotek. A uprimne, jestli vam zatezuji system, je mozna na case vymenit tu 386ku za neco soucasneho. Navic je vzdy moznost je vypnout. Takze ja zase nechapu, proc si nekdo stezuje na neco, co muze vypnout a nemusi to vubec pouzivat.
      • PDS je malý tým, a mě vadí, že obětují lidi a zdroje na vývoj 3D modelů, přestože nemají pražádný dopad na hratelnost. Soudě dle komunitního fóra, drtivá většina lidí stejně používá NATO ikony.

        A když mluvíme o výkonu. Hry od PDS jsou stejně povětšinou limitované procesorem, který musí žvýkat ty ohromné databáze a milion řádků textu. Já bych třeba uvítal, kdyby ten vývojář, který teď dělá 3D, raději vymyslel jak GPU použít k paralelnímu zpracování co největšího podílu výpočtů. To by mělo skutečný přínos.
        • Ano, protoze lide na foru jsou reprezenatativni vzorek a tvori vetsinu kupujicich. Boze, boze.
    • Tak musi z neceho zit a nejak prodat novy dil.
    • Taky nechápu. Každej si stejně okamžitě přepne na NATO ikony.
    • Musi nejak ospravedlnit to cislo na konci,
      Taky by mohli vysrat na pokracovani a misto toho odemykat jeden narod po druhem ve forme DLC, ^^
    • divim se že s takovym pristupem vubec používaš pc a nežiješ v jeskyni
      • S jakym pristupem? Ze preferuji progres a zlepsovani v oblastech, ktere jsou pro danou vec relevantni, pred objektivne zcela zbytecnym pozlatkem?
        • hra muže byt progresivní a současne vypadat dobre
          • No ale tohle rozhodne dobre nevypada.
    • Keyz
      Asi chtějí aby to nalákalo nějaké hráče kteří HC hry nehrají...Proto ty lepší tutoriály apod.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit