Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • OZombiekach uz ani slovo!
  • Peníze vám budou stačit.
  • No jo je to tady. Dřív každému stačili svoje peníze na vývoj, ale dneska si neporadí ani s milodary. Škoda že ten KS nevyužívají jen lidé kteří to opravdu potřebují (můj odhad je tak 10 vyžírek na 1 projekt který to opravdu potřebuje). Potom by to mělo nějaký smysl. Ale když lidi dávají tak proč nebrat no.
    • demagogia je tak jednoducha ze... Netvrdim ze vsetci vyvojari maju optimalne nastavene cashflow a su vzorom financovania ale prosim Vas si uvedomte ako vyzerali hry prave v tej dobe ked to bol shocpny spichnut team z 10-20 ludi za 12-18 mesiacov. A tiez tieto hry boli v svojom case top AAA tituly za plnu cenu, tora v pomere k platom by bola dnes este vyssia. Mi chcete povedat ze by bol brutalny obchodny aj marketingovy uspech ponuknut 3d fpsku v grafike dooma 1/2 alebo na urovni Quake 2/3 a za 3000-4000 korun ? Pretoze tolko by musela dnes stat v pomere k platom v tej dobe. Ludia strasne rychlo zabudaju a spohodlnievaju.
  • a bublina kolem KS nam zacina pomalu praskat.. jsem zvedavy co nam rekne jeste pan Mythic :D
  • Tohle je jen neschopny nymand, o kterem to kazdy vi. Ale to, jakym zpusobem svoji dobrou povest zneuzil k ziskani penez Shafer je naprosto odlisna a podla vec.
  • GlaDOS
    Myslím, že alternativní zdroje financí bude hledat víc projektů, jen se o tom tak otevřeně nevyjadřují. Planetary Annihilation už je taky na Steamu v rozpracované verzi.
    • Keyz
      Taky to je na steamu celkem drahé. Na nehotovou hru. Chci vidět cenu pro hotovou hru.
      • ucho
        ta cená je fér vůči backerům. za přístup do alfy se platilo, steam teď ten přístup zprostředkovává. nebylo by fér vůči backerům teď tu alfu zpřístupnit všem za méně peněz, když oni za něj dali nemalé peníze v rámci podpory. cena hry bude předpokládám normální...
      • GlaDOS
        Je to speciální edice se soundtrackem a digitálním artbookem. Cena je tak nastavená kvůli Kickstarteru. Beta bude levnější a plná verze bude stát 40 doláčů. Proto si stačí počkat.
        • Keyz
          Pak OK *4*
  • x_ander
    No jak jsem včera bránil Shaffera, tak tady už musím pomalu otočit. Nelíbí se mi, že se kickstarter takhle zvrhává. Když mu 950k nestačí, tak má na kickstarteru chtít víc. To jestli by se víc vybralo je samozřejmě druhá věc. A tak nějak se obávám, že tímhle prohlášením si to McGee u dost lidí zabil a kdo ví, jestli ten kickstarter bude vůbec úspěšný.
    • Nezapominejte, ze uspesna "kickstarter" kampan nezarucuje jistou vec/hru, ale jisty prachy pro dotycneho. Pak se muze klidne stat, ze se vse utopi v nekonecnych blabolech o nedokoncenem projektu... potreboval na sve programovani ferrari, barak u more pro inspiraci, nebo vyrovnat rozvodove rizeni. Jednoduse, nebyl schopny za skoro 23milijonu korun spichnout hru.
      Jak sem cetl tady nedavno, ze nejakej H.N.U.P utopil pres 3.3milionu $$$ !!! Tedy pres 82milionu korun!!! Do adventury?!? To snad jim nekdo ty castky jeste vubec ZERE?!? Rikam, ANI NAHODOU!

      Osobne bych zafinancovaval jen projekty, ktere jsou uz z 25-50% hmatatelne/viditelne. Ne kecy tipu "sliby-chyby" ... i zarytym fandum/programatorum se neda verit, pokud nemaji poradne NIC.

      Ja napriklad verim projektum, jako: Torment: Tides of Numenera (proste verim temhle lidem) a hlavne StarCitizen. Tezky prachy, tezky projekty.

      Verim, ze se schodnem, ze tyhle ultra castky pro nezavisle hry, jsou absolutne USMEVNE. (hlavne pro ty, co nevychazeji s rozpoctem)
    • Tiež myslím, že problém nie je "crowd funding", ale ľudia za konkrétnymi projektami. Tento spôsob získavania investícii je podľa mňa dobrý. Má svoje riziká a jedným z nich je odhad nákladovosťi a pracnosti projektu.
      Zaujímavé je, že sa to stalo firmám, ktoré v hernom biznise nie sú nové. Neodhadnúť náklady v takom rozsahu je obrovská chyba. Nadšenie im nechýbalo, ale dobrá analýza áno.
      • x_ander
        Přesně tak. Když na kickstarteru uspějí nějací amatérští vývojáři, kterým to pak přeroste přes hlavu, tak to je pochopitelné a s tím do toho člověk jde. Ale u zkušených harcovníků mě to trochu zaráží. Samozřejmě, že kickstarter je risk, s tím do toho každý backer jde. Mrzelo by mě ale, kdyby to vrhlo špatný stín na crowdfunding jako takový a spousta nadějných projektů neuspěla.
    • ucho
      jediný problém vidím v tom, že to jasně neuvedl v tom popisu projektu (nebo jsem si toho tedy nevšiml), že má jít jen o to nakopnutí. pak bych řekl, že je to v pořádku a i tohle může řadě tvůrců pomoct...
      • x_ander
        To máš recht. Spíš se mi příčí ta myšlenka, že i po úspěšném kickstarteru by se do toho měl vložit nějaký vydavatel. Což by naprosto odporovalo původní myšlence herních kickstarterů, že si tvůrci chtějí ty hry udělat podle sebe, bez diktátu velkých vydavatelů. Je to pak samozřejmě už individuální. Pokud by další peníze získaval skrze bety na steamu a podobně, tak je všechno v pořádku.

        Jen to už není ten původní koncept "když vybereme požadovanou částku, tak dostanete hru, která bude vypadat takhle" , ale spíše "když vybereme určitou částku, tak začneme dělat, ale o tom, jestli se projekt povede dokončit, rozhodnou další faktory".

        Jinak to McGeemu samozřejmě přeju, jeho hry mám rád, Alice je pro mě srdcovka. A jak na novou Alici, tak Dorotku se těším, ale s tím přispěním si to ještě rozmyslím.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit