Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • To neni vec konzole, ale priorit vyvojaru. Uz na PS3 maji nektere hry 60 fps.
  • asi mas pravdu, nezbejva nez cekat, jestli konzole prekonaj bajnou hranici 30fps nebo ne *5*
  • Není to nic složitého, sdílení je jednoduché, programátoři tohle řeší úplně běžně, zvládají to bez problému i studenti. Je to programátorský denní chleba. U PS4 jenom tady dostávají nové možnosti na hraní si.

    Srovnávat to jde, ale je to nesmyslné úplně stejně, jako posuzovat rychlost vozidla podle výkonu motoru.
  • To jsou prostě špatně optimalizované hry. Ale na obranu vývojářů je nutno uvést, že na pc se optimalizuje špatně, když je každá ves jiný pes. Efektivita využití hardware na konzolích je výrazně vyší. Ale to je vedlejší, podstatné je to, že se není potřeba děsit přístupu více procesorů do paměti. Děje se to běžně, PS4 to jen povýšila na nový level, který odbourá spoustu zbytečných paměťových operací.
  • jo, usetreni toho prenosu je urcite plus, ale sladit ten zbytek, to nebude nic jednoduchyho, viz vyse, sdileni prostredku je dost o "drzku"

    srovnanat to celkem jde, protoze vykon cpu a gpu neprekonas, muzes ho jenom min brzdit, a architektura je porad x86-64, takze revoluce se cekat neda *5*
  • jo, ale tady krome tech vice jader jeste gpu, coz je jeste vetsi gulas

    a to nemluvim o tech pruserech, jako ze AC4BF jede na jednom jadre na 100, na dalsim na 20%, treti na 40 a posledni na 60 (nebo tak nejak), coz ve zkratce o vyhodnosti reseni zrovna dvakrat nepresvedci, kdyz k tomu do rady jeste prihodite gpu...
  • tak to asi zase cerpas z jinych zdroju nebo rozumime oba pod pojmem "standby" neco odlisnyho...
  • S tím se setkává každé vícejádrové CPU.
  • Přínos pro výkon ve hrách to má nepřímý. Tím, že se druhé CPU stará o servisní procesy na pozadí typu ukládání videa na pozadí, cross chat a podobně, tak se uvolňují ruce hlavnímu CPU. Nejdůležitější je na tom stabilita výkonu hlavního CPU, která je důležitá pro optimalizace na hardwarové úrovni. Ve výsledku to umožní efektivnější využití hlavního CPU a tedy dosažení vyššího reálného výkonu. Na PC bys toho mohl teoreticky dosáhnout vyhrazením jednoho jádra CPU na takové procesy, ale vzhledem k velké roztříštěnosti hardware v herních PC to nemá smysl a nepoužívá se to.
  • A ještě jedna věc. Nevyužít toho k optimalizacím by byl zločin. Už jen třeba základní použití textur. Tradiční model je, že se načtou do systémové RAM, potom se zkopírují do video RAM a nakonec se vymažou ze systémové RAM. S tím je spojena řada operací pro alokování a kopírování paměti provázené řadou přerušení. U PS4 to může odpadnout, textury se načtou do systémové RAM a hotovo, tady už s nimi může GPU rovnou pracovat. Stejně snadná je i aktualizace textur. Je to jednoduché a rychlé. Ale je to asi realizovatelné jen u APU, takže normální PC s dedikovanou grafikou si o tom bude muset nechat jen zdat a bude to muset řešit hrubým výkonem za cenu plýtvání zdroji. Proto nemá smysl porovnávat papírový výkon PC a Konzolí, nejde jen o výkon, ale i efektivitu jeho využití. A v tom konzole díky svým zákaznickým obvodům a unifikovanému hardware výrazně vedou. Za rok až dva se proto na PS4 začnou objevovat technologicky velmi pokročilé hry.
  • snadno? jedna informace a chtej ji obe zarizeni zaroven, co s tim? jedno musi pockat?
  • All in all the PlayStation 4′s newly revealed resources aren’t going to have a considerable impact on games, and aren’t going to boost graphical performance.

    Sony already said the secondary cpu is for standby tasks.

    hm, tak jsem to vicemene trefil, usporny reseni pro stanby, takze k vykonu ve hrach prinos nula nula nic
  • Zapomněl jsi uvést, že ze tím také výrazně šetří kapacita paměti, protože v ní data nemusí být dvakrát.
  • diky, spis se mi to hledat nechtelo, na prvnim linku o tom nic nebylo *5*

    arm procesor, skoda, ze tam nepisou k cemu je, kombinovat risc a cisc jsem videl i v jednom chipu, to bude spis zas kvuli uspore energie, vetsina aplikaci tezko bude na konzoli napsana pro obe architektury zaroven
  • Pujde to snadno, tusnadnost zajistuje prave HUMA. Neni to zase az tak nove, programatori sdileni pametoveho prostoru uz znaji z PS3, ktera to umi taky, ale ne tak snadno a s jistymi omezenimi (rychlost pristupu byla vyrazne asymetricka). PS4 ti umozni mit i klasicky vyhrazenou pamet, HUMOu onic neprichazi, jen ziskava neco navic, programatori si pro jednotlive operace budou moci vybrat, co je pro ne priznivejsi.
  • http://vr-zone.com/articles/second-ps4-processor-extra-gddr3-ram-revealed/64081.html

    Ty si ani neumis vyhledat jednoduche informace?

    Na otazku jake jsou rozdily mezi pc a ps4 jsem odpovedel ciste neutralne. Uvedl jsem pouze fakta a nijak je nehodnotil. Hater, ktery se i na tom snazi vyvolat flamewar jsi ty sam.
  • to je prave otazka, jestli se to nauci vyuzivat efektivne, myslenka sdileni ve tvym podani vypada lakave, ale zase to mas jedna pamet a pristupujou k ni dve ruzny zarizeni, to taky nepude uplne snadno a samozrejme, kdyz ma kazdej svoji, tak se urcityoperace muzou provadet paralelne...
  • a to vymysleny sekundarni cpu? to jsme prehlidli, zrejme *5*

    njn, ses jen typickej demagog, o konzolich jen pozitivne
  • A co z toho neni rozdil mezi PS4 a PC?

    HUMA je prime sdileni stejneho pametoveho prostoru mezi CPU a GPU. Odstranuje to nutnost kopirovani dat mezi pameti pro CPU a GPU. Tim se za prve setri cas CPU a za druhe to umoznuje aplikovat nove techniky spoluprace CPU a GPU nad rozsahlymi datovymi baliky, ktere dosud nebyly mozne z duvodu neefektivni nutnosti kopirovat tam a zpatky mezi pameti pro CPU a GPU. V zadnem ohledu to neni usporny kompomis, je to naopak pokrocila technologie sjednoceni pameti pro ruzne procesory. Je to jedna z technologickych novinek PS4, kterou se programatori budou muset naucit efektivne vyuzivat. Predpokladam, ze bude vyuzivana predevsim u exkluzivnich titulu i kdyz si umim predstavit i drobne optimalizace u multiplatformnich enginu.
  • a jeste se te zeptam na tvuj na nazor na huma (coz je sdileni stejny pameti pro dva ucely, jako operacni pamet a pro gpu, to podle me nebude zadnej booster, spis dalsi z uspornych kompromisu, jako zbytek konzoli)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit