Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • fizola
    WoWko čakal každý, veď si tvrďte čo chcete, ale je to jedna za najzabavnejších hier, Pandaria to trochu zbrzdila ale stále lepšie ako ostatné. Pozícia SWTOR ma potešila, lebo sa zlepšuje každým patchom a som rád že nie som jediný, kto to hrá *1*
    • ale stále lepšie ako ostatné... *7*

      Je to zamerene na hloupe nenarocne publikum, na maminy na materske a male deti..proto je nejuspesnejsi, coz ale naprosto, naprosto nic nevypovida o jakekoli kvalite, bohuzel
      • To prave neni pravda, pokud jsi nenarocny clovek, tak ano hra nabizi spoustu veci co muze delat kazdy a nemusi do hry investovat zadny cas. Ale zase pokud chces vyzvu, tak muzes chodit hard mody u kterych to kazda mamina na dovolene neda...
      • ano WoWko a mnoho dlasich je cilene na casual hrace kteri hraji hru ciste pro zabavu..nepotrebuji v ni dosahovat zadnych vysledku,nechteji a nemaji cas se ucit nejakym slozitym hernim postupum - nevidim na tom nic spatneho a proto je taky tak uspesna.HC hracu je oproti te mase opravdu malo *8*
        • Muzes udelat hru s naprosto trivialnima hernima postupama a pritom s propracovanou herni mechanikou. To neni v rozporu. Ja hraju "misto vecernicku" ;D, casu moc nemam, a nehodlam se ucit nejaky sileny kombinace 150ti abilit, protoze "prave takhle budes davat nejvetsi DPS". Ale na druhou stranu uvitam komplexni hru s rozumnym ovladanim. Komplexni predevsim co do hernich mechanik.

          Malej priklad (naprosto trapny) herni mechaniky ... ses trebas kovar. KAZDEJ vi, ze ruzny komponenty se vyrabeji z ruznych kovu/slitin, kovy se daji ruzne zuslechtovat ... v 99% soudobych games mas kov c1 = vyrobek A lv1 ... kov c 2 = vyrobek A lv2 ... takze i kdyz mas nasbirano hromadu materialu, jakmile vyrobis 50 (zcela totoznych) rezatych mecu (a strelis je za naprosto napatrnou cenu vendorovi), muzes zasoby zahodit, protoze je uz nanic nikdy potrebovat nebudes.

          Co ocekavam? Ze (az se to naucis) budes moc vyrabet ruzny slitiny a ze i ten "kov c 1" bude mit vyuziti ve vyrobcich lv 100. Ze (trebas) budes moct urcit pomer kovu ... a vysledek bude mit odpovidajici vlastnosti ...a predevsim, ze kazdej kus kterej vyrobis(pokud se ti to povede) bude mit nejakou hodnotu a bude pro nej existovat hrac-kupec, kterej ho vyuzije.
        • souhlasim, jen polemizuji s vetou : ..ale stále lepšie ako ostatné
          • fizola
            Čisto seubjektívne, z môjho pohladu je lepšia ako ostatné, pre veci čo som popísal. Že máš iný názor ti vôbec neberem, máš isto iného favorita, len ma naštvali tie maminky *1*
      • fizola
        Nech si to cieli na koho len chce, ale od hry ocakavam oddych a zabavu, Nechcem hrat hru ktora je tak "OOO strasne Hardcore, cieliaca na najvyšiu elitu hráčov" ked je to proste nuda. WoWko ma baví, lebo tam je kopa obsahu, na roznych urovniach. Chceš hrať s kamaratmi ale netrufate si na raidy. Maš milion 500 dungeonov. Si sam tak si daj pet battles, apod. proste sa snazia aby sa clovek nenudil. MMO nie je len o progresse apod. Proste ak máš rád hry, a chceš si aj pri tom porozprávať, nie vždy je možnosť isť na LAN party apod. a MMO su dobra varianta.

        Toto nie je myslené ani urážlivo, bol by som velmi rád keby si odporúčil nejakú inú MMO, ktorá je zábavná, a necieli na masy, nech vyskúšam
        • Musím uznat, že beta WoD jako expanze WOW je naprosto úžasná ... Blizzard se docela pochlapil (tedy zatím co jsem měl možnost vidět a hrát v betě)
        • HC hraci <> elita. Jak jsi na to proboha prisel?
          • fizola
            To bolo myslené ironicky, kopa hráčov si myslí že ak hrajú hry, o ktorých tvrdia že su HC tak sú niečo viac, proste Elita *1*
            • x: Tak zkus EVE, tam to funguje nemlich stejně. Nikdo se s tebou moc nesere, když přijdeš o loď, tak máš holt smůlu. Můžeš si jí pojistit, můžeš vypisovat odměny na hlavy a řadu dalších věcí. Ostatně celej svět je téměř výhradně tvořenej hráči, od ekonomiky po politiku. Zhruba polovina herního území je obsaditelná frakcemi hráčů, kteří se o ně mezi sebou řežou v gigantických bitvách. A vedle toho existuje asi tak milion způsobů, jak tu hru hrát a co v ní všechno můžeš dělat. Sice má jasně definovaný itemy, ale v tomhle případě to nijak zvlášť nevadí, beztak většinu z nich musí někdo vyrobit. Nic takovýho ti jiný současný mmo nenabídne.
            • Nj v tej ultime se trebas delali takovy veci, ze kdyz te nekdo sejmul a obral o vybavu, tak si ji moh mit trebas pojistenou => dostal si $$$ (ale ne tu vybavu samo), a moh si na dotycnyho vypsat trebas odmenu. Problem je, ze deticky by se ztoho mohly pos.at, kdyby je nekdo sejmul se sebral jim jejich mecik +1 ... ale bez toho je proste kazda hra nuda. Jakou mas motivaci? Zadnou. Stejne tak je trapas ze v kazdy aktualni hre muzes mit ... doslova par itemu, a zbytek chte nechte musis prodat. I v ty blby ultime si mel omezenou nosnost, ale ve svym domku si moh skladovat hromady veci (a dobrej zlodej ti je moh slohnout).

              V kazdy soudoby gamese mas predem definovanech 100, 1000, 10 000 itemu ... a zadnej jinej mit nemuzes. V ty prehistoricky ultime se muselo vsechno vyrobit, a kazdej jeden item mel jiny vlastnosti - v zavislosti na materialech/zkusenostech vyrobce/stesti ... takze ze stejnych komponent si moh vyrobit naprosto spickovou zbroj ... nebo taky naprostej odpad.

              Mimochodem, i v ty ultime byli lidi, ktery hrali za nejakej klan/guildu ... a jiny, ktery hrali jen tak sami za sebe, a byli tam trebas i neutralove, ktery obchodovali i s PKckama .... a celkem hodne se hralo RP. Tzn zadny "jakej mas lv voe" ... ale "copak to mas za blistivou zbroj lorde".

              Holt dneska mame ty "moderni, 3D, akcni" ... srajdy.
            • fizola
              for X: JJ nehral som takú hru a velmi by som chcel. To je aj hlavny bod mojej reakcie, lebo prave tí hráči čo hrajú len tie Areny a BG sa tvária ako majstri sveta. Ja som sa často zúčastnil na napadnutí Orgrimaru a ďalších a zabití bossov. Aj keď to nie je v pravom slova zmysle dobíjanie mesta, ale skôr taký raid kde rolu nepriateľa zaberú živý hráči. Velmi by sa mi páčilo keby sme napr. dobyli mesto a aspoň pár dní by bolo naše a mali by sme z toho výhody. Takto mám maximalne achievement a mounta za všetkych nepriateľských bossov.

              Dnes by to ale v hrách nešlo, proste frakcia potrebuje svoje hlavné mesto. Tak ako ty hovoríš je to napr. v TERE, tam sa medzi sebou bijú guildy o vplyv nad nejakou provinciou. Najprv vo volbách, z toho majú vea výhod. Ale konkurencia môže provinciu napadnúť a dobyť si ju. Hráči čo sa nazúčastňujú na boji sa nemusia báť, ale guildy sa pekne pobijú
            • 2fizola: Tys ale podle toho co pises nikdy zadnou pvp hru nehral. Protoze arena neni pvp. Areny sou pro tupce. Ono ale tech realne pvp games moc a existovat nebude a v mapeti mam aktualne dve - staricky sou obe, ultima a lineage. A to ta druha uz taky neni uplne to pravy.

              V takovym wowku sice muzes hrat na pvp serveru, ale nemuzes pokud vim trebas obsadit mesto. Muzes ho sice docasne dobyt, ale to je tak vse. Navic tim realne nikomu nezpusobis zadnou skodu. Je to takovy kockovani se hracu. Nikdo o nic neprijde.

              Ver tomu, ze v ty ultime hrali hraci, kteri hrali vylozene pk postavu, ale jejich zivot v hernim svete vubec nebyl jednoduchej, protoze po nich sla vetsina osazenstva jak slepice po flusu. A to byl zaroven system regulace. Nikdo si tam nemoh jako ve wowku stoupnout do newbee oblasti a kilovat tam od pohledu vsechno co se spawne. Proste proto, ze se tam behem par minut objevilo 20, 30 vybavenych postav, ktery ho sejmuli. nebo strcili do lochu. A bejt v ultime v lochu = postava proste sedela v base.
            • fizola
              For HUHI: JJ toto poznám, aj ja mám takých známych čo tvrdia že PVE je p*d, len PVP je tá jediná ozajstná hra. Koho ale môže baviť behať dokola donekonečna tých pár arén a battlegroundov *1* V PVE je sranda aspoň v tom, že sa vždy nájde *ebil čo "stojí v ohni" . Proste u mňa PVE ftw
            • No ja mam stejny pocit u velke vetsiny PvP hracu. Vzdycky si mysli ze PvP je vrchol MMO hrani.Ze jsou elita.
  • imo tyto udaje nemaji moc velkou vahu a to z prosteho duvodu že kvalitní mmo hry nejsou, nebo jsou už hodne stare, tak pochopitelne že počet predplatitelu klesa
    ja vidim jak marketaci tyhle udaji analyzují a dochazeji k zaveru ze ted neni vhodna doba investovat do mmo. ale kdyby nekdo udelal opravdu kvalitni mmo tak by pocet predplatitelu narostl a oni by se divili jak se ten trh chova nevyzpytatelne lol
    • Jenze v jejich predstavach kvalitni MMO = 4k rozliseni, dabovane stovky hodin rozhovoru s npc ... a ovladani jednim tlacitkem mysi. Jop hlavne aby to probuh nemelo pegi > 3 roky ...
  • x,
    nešiř tu nepravdy o LOTRO. Vidím to na hráče, co se dostal maximálně do Bree a pak se rozhodl, že tohle MMO mu nesedne (na což máš právo, to respektuju) a dál LOTRO nezkusil. Vsadil bych boty, že ses nedostal přes level 50. Ale to je fuk. Co je FAKT, že si uvedl hned několik nepřesných informací.
    1. Obsah se do LOTRO přidává. Seznam updatů zde: http://lotro-wiki.com/index.php/Patches
    Součástí updatů přitom jsou nezřídka zcela nové oblasti či masivní změny (např. nedávno vydaná nová oblast, předtím obrovské změny v třídách a v herních mechanismech - mj. větší obtížnost hry
    Zatím se jen nechystají nové raidy - Důvodů je řada. Ve zkratce lze zjednodušeně napsat, že si spočítali, že LOTRO prostě není plné hráčů obdivující a hrající raidy, je to jiná komunita než WoW a že se jim nakonec raidy příliš nevyplácí. V LOTRO většina hráčů preferuje menší instance. Důvodem je i špatný engine, který raidy nezvládá.
    2. LOTRO mé docela velké množství serverů - tuším 25-30. To není málo. Mezi tyto servery se dělí komunita. K tomu má rozsáhlou mapu a na řadě míst instancované prostředí (vrstvění, fázování), které zamezuje vidět jiné hráče. Teď jsem se stavil na pár vteřin v Bree (Hůrka), kde jsem napočítal 32 hráčů. Jistě, není to nával, ale zdaleka to neodpovídá tvým popisům. K tomu je event, který většinu hráčů směřuje mimo Bree, ale neměl jsem čas se tam jít podívat. Navíc není Bree středem světa - hlavním Hubem. Většina high levelů se zdržuje v jiných lokacích. Já dokazuju jen Bree, protože ty si psal jmenovitě o Bree.
    Screen (položka displaying entries): http://2imgs.com/dd36c1eb38
    Hraju na dvou serverech (jeden EU, jeden US) a populace se velmi liší podle času. V noci je na tom US serveru více lidí jak na tom EU serveru a jsou tam časté různé eventy.
    LOTRO není nejlepší MMO na trhu. Vlastně ani nevím, které MMo to je a je mi to i jedno. Beztak hraju vícero MMO. Ale nelíbí se mi, když někdo píše takové nepřesnosti, které by mohly případné zájemce o hru odpudit a to by byla škoda.
    • PS Kdo by chtěl LOTRO zkusit, nejprve se podívejte na oficiální forum a tam si najděte, které servery jsou nejvíce populární a hrajte tam. Je také velmi snadné dohledat, kde je jaká komunita, kde je nejvíce CZ SK hráčů atd. Neberte první server, který se vám nabídne. K tomu nezapomeňte stáhnout klienta s vyšším rozlišením a hrát aspoň na DX10, abych tu příště nemusel vyvracet řeči o tom, že vypadá LOTRO ošklivě, že má špatnou grafickou podobu (to jsem řešil nedávno s jistým hráčem a nakonec z něj vypadlo, že stáhl jiného klienta a hrál na DX9). *3*
      • Jedinej srv kde hrajou cesi je Snowbourn na ostatnich se skoro nikdo najit neda, takze nevim co tu meles o 50ti serverech. Navic plkas kktiny, protoze lv40+ do hurky nechodej vubec, anzto tam pro ne neni nic. Takze jestli si tam tipnul lv80+ tak jedine proto, zes tam nahnal polovinu osazenstva serveru. A lv80 fakt pude delat dung s lv20 hracem ... celej zhavej ... a to by ten lv 20 musel do ty hurky aspon dojit, protoze v ty pustine to zabali tak v druhy lokalite. Hurka instancuje pri cca 100+ hracich, po spusteni f2p mela klidne i 4 instance.

        Vlastni instanci mas tak maximalne kdyz odstartujes main qst.
        • Pane kolego x,
          dopouštíte se omylů znovu a znovu. *3*
          1) Psal jsem o 25-30 serverech. To jen mimochodem. 2) Do Hůrky chodí různé levely. Je to úkolová oblast pro level 10-35, tuším. První úkoly v Hůrce jsou už na levelu 10, hlavní pak mezi levely 15-20 a pak ještě pár nových startujích kolem levelu 35. Zároveň se tam zdržuje řada hráčů jiných levelů. Na některých serverech je Bree důležitou RP lokací (např. na Landrovalu). Na mnoha serverech je Hůrka důležitým obchodním a výrobním místem. Každý, kdo LOTRO skutečně hraje, tohle ví. Screen z populace Bree jsem pořídil během čtení tvého příspěvku. Neměl jsem zapotřebí cokoli falšovat. 3) Lidi na instance se hledají přes world chat kanál (glff, globallff apod.), případně přes instance finder. Tady tvou připomínku nechápu. 4) Instancují se některé části main questů, dále pak řada questů skrze celé LOTRO, některé lokace (hlavně na vyšších levelech).

          Jak jsem psal, LOTRO je jen jedno z MMO her. Mě hodně baví, ale hraju i další, která bych neváhal doporučit (namátkou určitě Guild Wars 2, Rift, Age of Conan, Wurm Online, doufám že jednou Arch Age, Black Desert). Každé z těch jmenovaných nabízí něco trochu jiného a mě díky tomu dokázaly zaujmout do té míry, že jsem je hrál či hraju všechna. LOTRO je podle mého názoru o nádherném velkém a otevřeném světě (většinu projedete bez loadingu), atmosféře a známých legendárních místech (pokud jste fanoušci LOTR). GW2 má podle mě (ale záleží na třídě) zábavný bojový systém a dobrý systém eventů. Rift má nesmírně zábavný rozvoj postavy a bavilo mě i pvp. Age of Conan má duši jako žádné jiné MMO. Wurm je naprosto unikátní a kdo rád něco buduje a je ochoten přehlédnout řadu nedostatků, ten ať se na tohle MMO podívá.

          Ještě k LOTRO a pak už nebudu obtěžovat zdejší komunitu mými plky: Nedávno došlo k navýšení obtížnosti hraní, po čemž volala řada hráčů a za k velkým opravdu hlubokým změnám v třídách, které podle mě zásadně vylepšily gameplay této hry.

          Nechť si každý případný zájemce sám LOTRO vyzkouší. Jen upozorňuju, že má poněkud pomalý rozjezd - zkuste vydržet aspoň do levelu 20-30. Čím vyšší level, tím podle mě větší zábava.
  • no podle me je si hlavne uvedomit ze je to ciste US trh, takze vypovidajici hodnota muze byt dost zavadejici, pozici WoWka by se asi nezmenila, ale ten zbytek by podleme dost zmenil kdyby tam byl hlavne asijsky trh a dost me tam prekvapuje ta TERA takhle vysoko stejne jako AION a prijde mi divne ze tam neni Final Fantasy, ktery se hraje taky hodne
  • P1trs
    'A klesající trend se má potvrzovat i v budoucích letech.'
    No jasne, protoze vetsina MMO jde cestou p2wF2P. A MMOcka co nejaky poplatek chteji, jsou jen hloupe kopie kopie...


    '...dlouhodobá data ukazují, že onlineovky se sci-fi tématikou bývají v průměru třikrát úspěšnější, než fantasy MMO.'
    Hm na tom top 10 zebricku jsou scifi #4 SWOTR a #6 EvE Online, zbytek jsou fantasy, pokud se nemylim? Pokud dobre pocitam tak je to 2:8, takze fantasy jsou 4x uspesnejsi? WTF?

    edit:
    Navic bych Wildstar do scifi moc nepocital, zaradil bych to spis jako fantascifimagorie.
    • Navic SWTOR ma diky spatne zvolene grafice sci-fi feeling rovno nule.To same ten sci-fi hybrid Wildstar.
    • Úspěch zřejmě není počítaný jako poměr titulů v jednotlivých kategoriích, ale podle něčeho jiného *3*
  • Autore autore ... zase presny zavery z nijakych cisel?

    Takze pojdme k faktum. Typicky MMO pridava obsah 1x rocne. A semo tamo to prolozi nejakou drobnosti. Beznymu hraci (=> beru tak stred) trva odehrat ten obsah ... 2 mesice+- (nekteri to odehrajou za 2 dny). Je naprosto logicky, ze klesa ochota platit za tech zbyvajicich 10 mesicu, kdy hrac nema co hrat. A jediny co muze, je potykat se s nejakou 0,00001% pravdepodobnosti, ze prave on vyhraje nejaky kus do setu ktery si vyhlid. A to je ... prinejmensim vopruz.

    Pokud to ted prolozim wowkem ... procpak tam lidi platej? Mno ... to je proste zvyk. Spousta lidi plati za veci ktery trebas u davno nepouzivaj, ale za novou vec uz by ty prachy nedali. Navic wow funguje daleko vic davno uz jako FB - proste sit kamosu a pratel, kde si spolu dame nejakej ten raid/dung/... a pritom pokecame. Ovsem i u toho wowka hromada lidi refreshuje acc jen kdyz prijde datadisk, odehrajou mesic, a pak predplatny zas zrusej.

    Takze ... tu mame moznost, hrat jiny hry. A protoze hratelnost her jde zcela obecne dokopru, a hraci to vedi, tak klesa i jejich ochota platit po mesicich, kdyz je to mozna bude bavit hodinu a mozna ani to ne.

    BTW: Pokud vim, nikde zadny oficielni cisla o predplatnych teso zverejnena nejsou => jde o cucani cisel z prstu.
  • oin.odin
    hmmmmmmmmm..... a ako je na tom FF14 ??? to by ma zaujímalo ... vravia že je 2,5m aktivovaných hráčov ...
  • archeage ...
    • Ano, len co som cital, dufam ze Trion zmeni Labor points system.
  • Může mi někdo znalý, kdo se podíval i na odkaz z článku vysvětlit, proč je Lineage 1 tak výdělečné a L2 nikoli? Jen mě to zajímá. Tyhle hry jsem nehrál, neznám komunitu atd., ale i tak mě to zajímá.

    Povšimněte si, že Lord of the rings online je ziskama před hrami jako Eve, Aion, Rift. Docela překvapivé.
    *4*

    Zná někdo zisky GW2? Je to sice B2P ale pro srovnání by bylo zajímavé vidět výsledky tohoto MMO.
    • protoze L2 free servery?
  • njn kdyby ty data byly od Zenimaxu tak ok.. :) ale ten nic nezverejnil.. takze o ESO porad cisla nezname.. ale to je jedno.. weby to zerou a prepisujou jak o zivot..
    • Hele, pod si zaspekulovat. Rekneme, ze to cislo je realny => 3/4M predplatnych za cerven. Jelikoz ta hra vylezla v dubnu, a dobre 1/2 hracu si minimalne mesic pocka, jak dopadne launch, tak rekneme ze 1/2 z toho sou lidi, ktery maj predplaceno v ramci hry. To by znamenalo, ze druhej mesic hrani si calnulo nejakych +-400k lidi ... to je celkem "uspech" ;D, kdyz se chlubili 5M registraci.

      Kdyz si zaspekuluju dal, tak protoze novych kupcu bude rapidne ubyvat, tak si strelim ze je tu tak max 500k lidi, kteri jsou ochotni tomu dat aspon 2-3 mesice (zasadni cisla budou az po prave 3ch mesicich, protoze to je tak doba, kdy budou mit temer vsichni dohrano). Takze to +- vychazi tak, ze prodaj by woko 1M5 her na prvni mesic a rekneme 1M5 mesicnioch predplatnych. Pro jednoduchost reknemez, ze z prodany hry maji prijem 50babek a z prodanycho predplatnyho 10. => Nejakych 90Mprijem. Za 3 uvodni mesice.

      Da se predpokladat, ze o odecteni nakladu na provoz/support/.... zustane rekneme 1/3. => vychazi to na nejakych 10M/mesic, pokud by hraci zustavali dlouhodobe, na umoreni vyvoje hry. => za +- 2 roky muzou bejt +- na nule, pokud nebudou do hry investovat.

      Mno a jelikoz se da predpokladat, ze po trech 3ch mesicich zajem rapidne opadne (na 100k?) ...
      • Tohle je jeste vetsi cucani z prstu nez tech 750 000. :D
        • Jenze tohle cucani z prustu vychazi z realnych zkusenosti z hromady jinych her. => do vanoc je to f2p nebo to po novym roce konci.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit