Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Michal_L

    Vzhledem k tomu že jsem se unáhlil a koupil tehdy ultimátku TC, tak jsem si měl teď možnost zahrát Remaster jedničky, zatím první epizoda ... Je to docela odfláknutý :( hlavně technicky špatně, bez HDR, 30FPS, loadingy tam kde dřív nebyly (např. přechod z tý vize do třídy). Některý cutnscény jsou předrenderovaný a ve strašným rozlišení ... Asi kvůli těm loadingům ? Osvětlení si někdy dělá co chce a při změně kamery jde dodatečně vidět změna světla .. Teda lepší je (na Xboxu) původní jednička s FPS boostem ... Celkem škoda 

  • Michal_L

    Změna hádanek .. doufám že přidali pár flašek do druhý epizody :D

    • uher

      Já doufám, že tam budou opravené konce, protože ty originální vůbec nedávají smysl...

      • Já viděl jen jeden (záchranu města) a v rámci celého příběhu mi celkem smysl dával (i když už je to dlouho a na detaily si nevzpomenu). Samozřejmě příběhy, kde se cestuje časem, nikdy nedávají úplný smysl, vždycky je třeba přijmout určitou autorskou nadsázku.

        Horší je, že mi někdy nedávala smysl Maxina schopnost. Třeba když jsem potřeboval něco ukrást a nepovedlo se mi to, tak jsem vrátil čas a chtěl to zkusit jinak. Ale to už jsem měl předmět v inventáři. Z pohledu ostatních postav by se jí předmět teleportoval do kapsy, někdy se teleportovala celá Max a jindy si zase jen přenesla zpět vzpomínky na budoucí časovou linii. Dalo by se brát, že jsou to různé schopnosti, ale hráč občas nevěděl, co konkrétně se stane.

      • Michal_L

        To je o diskusi, mě smysl dávájí, ale rozepisovat se tu nebudu .. :)

        • uher

          Klidně se rozepiš. Zajímá mě tvůj názor. Pak napíšu jak to vidím já.

          • Michal_L

            Pokud se budeme bavit o tom "správným" konci tak bych řekl že to je jasný, Chloe prostě měla umřít, to je vidět celou "hru". Když tedy umře na začátku, všechno se vyřeší samo. Natan skončí ve vězení z jasných důvodů, bude mluvit, takže se přijde na ten bunkr a Jeffersona i bez zásahu Max .. následuje pohřeb,  který časově přesně sedí závěrečnou scénu, jenže tentokrát tu není žádná bouře..

            ... Mě nedává smysl asi jediná scéna a to když Chloe najde tu fotku motejla na kýblu podle toho pozná že Max byla na těch záchodech .. to mi hlava nebere ... 

            • uher

              Díky. Teď já.

              Takže podle mě má ta hra dva konce - hloupý a nesmyslný.

              Začneme tím hloupým: Zachránit svoji kámošku/holku a obětovat proto město je prostě kravina. A šlo by to i proti charakteru Max.

              Nesmyslný konec: Celou hru vidíš, že čas funguje způsobem příčina/následek, akce/reakce a to beru jako ok. Max udělá něco v minulosti a změní tím přítomnost, fajn. Jenže pak ti hra v závěru ukáže, že záchrana Chloe je vlastně ta příčina všech problémů, které mají nastat a tady je ten problém. Max totiž má vizi tornáda (následek) ještě předtím než Chloe zachrání život (příčina) a to je prostě nesmysl. Podle pravidel, kterým se scénář celou hru pracuje by to mělo znamenat, že záchrana, nebo smrt Chloe vůbec nic nezmění a tornádo město smete tak jako tak, protože událost, která ho spustí už musela nastat někdy dřív...

              • Reakce na příspěvek:

                OK. Ale pak vlastně není nesmyslný konec, ale spíš nesmyslný začátek, ne? Respektive začátek by šel určitě opravit snáz.

                Druhá
                věc je, že šlo jen o vizi. Vizi v daném okamžiku možné verze
                budoucnosti. Že se nakonec kvůli nějakým rozhodnutím nestane? Od toho
                vize v příbězích jsou, aby varovaly před neuváženým rozhodnutím (a byly nepochopeny nebo ignorovány).

                Jinak
                Max neví, jestli tornádo způsobila záchrana Chloe, nějaká jiná událost
                nebo prostě jen fakt, že si hrála s tokem času (a jak moc). Tuší jen, že
                to bylo něco z toho a tak to riskne přetočit do okamžiku, než se cokoliv z toho
                stalo. Možná trochu unáhlené rozhodnutí (mohla zkoušet jiné
                možnosti), ale vysvětlení je v té části, kde zkoušela zachránit Chloeina
                tátu. Tam zjistila, že když se v tom hrabe, tak to dopadne ještě
                hůř.

                S
                druhým koncem souhlasím. V daném obsazení a s danými závazky, vztahy a
                problémy je takové rozhodnutí pitomé. Bylo by obhajitelné, kdyby Max
                byla totálně v háji, město a lidi v něm nesnášela a Chloe ji z toho
                vytáhla. To se rozhodně nestalo v takové míře, aby to ospravedlnilo
                obětování města pro záchranu Chloe.

                P. S.: Pardon za divné formátování. Formulář moc nezvládá copy/paste.

                • uher

                  Reakce na příspěvek:

                  No ale v závěru máš přece potvrzené, že smrt Chloe to opravdu napravila, protože jsou na jejím pohřbu (tj potom co mělo už tornádo zničit město) všichni živý a zdraví. Takže jestli o tom co to způsobilo Max (ne)věděla je vlastně irelevantní, protože se to na konci tak jako tak potvrdilo.

                  Stran té vize tornáda - evidentně to byla její první vize, protože se divila co to bylo za divný sen a přitom ho viděla předtím než ji zachránila. A scénárista tohle prostě podělal. Přitom by stačilo, kdyby vizi měla na začátku druhé kapitoly a bylo by to naprosto ok.

                  • Reakce na příspěvek:

                    Jistě, že napravila, ale teoreticky to mohlo napravit libovolné další rozhodnutí a Chloe mohla přežít. Je to samozřejmě spekulace, která nejspíš nekoresponduje se záměrem autorů, ale odpověď hry říká jen to, že nezáleželo na rozhodnutích, která udělal hráč. A ta byla (jako u všech her) omezená.

                    Posunutí vize o den, by sice podobné diskuze vyřešilo, ale tak jako tak by zůstávala otázka, jak se do té budoucnosti s tornádem dostala, když normálně umí cestovat jen do minulosti. Já to beru jako vizi, která ukazuje možnou budoucnost (kterou je možné změnit, ale i přijmout) a ty to bereš jako nutnou budoucnost (tedy takovou, se kterou už nejde nic dělat).

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit