Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Velice příjemná zpráva pro mě, ne už tak pro mojí peněženku. Ta doba si o zpracování od Paradoxu přímo říká a to hlavně diverzitou národů - galské, germánské a bůhvíjaké kmeny, východní království, indická království, řecké městské státy, Řím, Kartágo, Egypt.

    Áá, jsem velice zvědav, jak vytvoří fungování římské republiky.
  • Tak, a Creative Assembly nebude mít co žrát *1* *1* .
    • To si teda fakt nemyslím, hry od CA aspoň nejsou překombinované a může je hrát i začátečník.
  • Konečně! A pro čekání je tu mod Imperium Universalis pro EUIV. Je teda zabugovanej, ale hrát se dá...
  • Kolik desítek DLC v několikanásobné hodnotě základní hry k tomu po vzoru CK2/EU4/HoI4 hodlají vydat raději neoznámili. Divím se, že jim to zákazníci stále trpí.
    • načo komentuješ niečo, čo si nikdy nehral a očividne o tom málo vieš?
      niežeby som si politiku paradoxu zastával (stojí ma ohromné peniaze), ale nevidím na nej nič zlé. o svoje hry sa starajú, pravidelne obohacujú obsah, rozširujú a zlepšujú ich. čo je prvé plus. ďalšie je v tom, že tie DLC môžeš veselo ignorovať, alebo si dokúpiť len tie vybrané, ktoré prinášajú tebou požadovanú vec. EUIV vlastním len základnú hru a asi dve väšie DLC a skvelo si ju užívam. rovnako ako CK2, kde mám kúpené okrem portrétov všetko, i keď predpokladám, že dobrých 40-50% som v hre nepoužil a nepoužijem (a to tam mám utopených nekresťansky veľa hodín)

      P.S.: komplet CK2 ma stál hrubým odhadom do 250€ a mám v tom už tisíce hodín a ďalšie pribudnú. v tvojom jednoduchom porovnaní cena/výkon môže konkurovať asi len xcom.
      • OK, z novodobých strategií Paradoxu jsem hrál pouze CK2. DLC jsem si nekupoval, stejně tak ani jejich ostatní současné hry, protože pokud prodejce nabízí základní hru za 40 Euro a k tomu hromadu DLC za stovky Eur, mám pocit, že je spíše něco špatně, než že jde o něco pozitivního, co bych měl jakkoli podporovat.

        Argument s vylepšováním základní hry za peníze získané vývojem dodatků je určitě validní, o tom jsem si četl a určitě stojí za pochvalu, že i ti, kdo si DLC nekoupí, získají část nových funkcí zadarmo do základní hry. Nicméně jsem spíše příznivcem méně četných a o to objemnějších datadisků, což je bohužel strategie, kterou už dnes většina vydavatelů her až na pár výjimek opustila (včetně Paradoxu). Kupříkladu Slitherine/Matrix Games se této strategie drží (ale také mají občasné excesy) dodnes - jejich zaměření je podobné (komplexní strategické simulace), které ale nejsou pro masy a i díky tomu nejsou zrovna levné (viz třeba Distant Worlds nebo Gary Grigsby's War in the East). Existují i další podobní vydavatelé, většinou právě komplexních válečných strategií s divnou grafikou pro (skuteční autisté prominou) pro autisty. Jejich her se ale na rozdíl od Paradoxu neprodají miliony kopií, takže mnohdy poněkud vyšší ceny dovedu pochopit.

        Pokud se pustíme do argumentu cena/výkon, tak nejvíce hodin mám nahráno v sérii Mount & Blade, kde existují: původní hra a její pokračování (spíševylepšená reedice). DLC si koupit můžete, ale jedno je jen multiplayerové a druhé víceméně taky s přidanou částí pro jednoho hráče. Obě nedělali přímo vývojáři, ale modeři. No a pak dvě samostatné hry na původní hře postavené, které dělali též modeři a na základě licence je prodávají. Což je mimochodem strategie, kterou ještě relativně nedávno podporoval právě Paradox (viz For the Glory, Darkest Hour).
        • vidíš, to už je na diskusiu toto. mňa strašne dráždia tieto výlevy na adresu paradoxu. tvojmu zdôvodneniu rozumiem, ale príde mi dosť... subjektívne. názor si obhájiš, preto ti ho nebudem brať.
          za seba ale: stále musíš rozlišovať, čo je ponúkané a za akú dobu. CK2 je 5 rokov stará hra a má tuším 5-6 veľkých rozšírení, ktoré stoja za zmienku. zvyšok je kozmetika. u tej sa môžeme baviť o opodstatnenosti. i keď poznám chalana, čo si obháji aj tú - on chce len hudbu a portréty sú mu putna, tak načo za ne platiť? ja by som nezaplatil ani za hudbu, ale obola v balíčku pri väčšom DLC. takže ročne ma tá hra stála v priemere 50€. menej ako štandardná AAA hra.
          - cena/výkon nie je argument. je to skôr také porovnanie, že tie DLC-čka od paradoxu nie sú až tak astronomicky drahé. hovorím, 250€ za 5 rokov a tisíce hodín v hre nie je vôbec zlá suma. naviac dobrú polovicu naozaj nepotrebuješ (portréty, hudba a pod. volovinky).
          - osobne nepovažujem argument s vývojom plateným cez DLC za ten najvážnejší. skôr reálne by nikdy nevydali hru v rozsahu, ako je teraz po 5-tich rokoch. proste v istom momente musíš hru vydať. a ide len o to, ako sa rozhodneš pojať jej starostlivosť.
          - menšie ale objemnejšie = súhlasím. jedna z možností. pri CK2 mi ale nevadí ani tie menšie. hru hrám priebežne, podľa časových možností a vyhovuje mi postupné dávkovanie, ktoré ma neutopí v tone nových funkcií (preto sa držím zabehnutých, viac mainstream stratégií a nehrám ako ich ty nazývaš, autistické :D ). finálne teda nejde ani tak o cenu, ako skôr o ten obsah a jeho dávkovanie. u hitmana mi epizodické vydávanie hry nevadilo. pri life is strange som kupoval komplet sezónu, lebo epizodickosť mi vadila. ani u jednej neboli rozhodujúce financie, ani samotný obsah ako taký. skôr pojatie hry. hitman je OK, odohrám misiu, preleziem ju celú zhora nadol a veget. u LiS je to príbeh, ktorý ženie hru a tam je to problém. paradox hry sú ako hitman. hrám, hrám, potom príde nový obsah, dohrám rozohrané a idem na novú hru s novými možnosťami. + zrovna CK2 nikdy nie je rovnaká hra.
          - na druhej strane súhlasím s tebou, že táto politika je peklo pri cities: skylines, kde absolútne nefunguje a DLC sú kvalitatívne aj obsahovo dosť diskutabilné. tam si paradox naozaj zaslúži zauši. 4 "veľké" rozšírenia pridali obsahu za jedno menšie DLC. nehovoriac o tom, že všetko len skopčili od moderov.
          • Příznivci současného Paradoxu mi připadají jako oběti stokholmského syndromu. Ale nedělám si iluze, že kdyby bylo internetové připojení na přelomu osmdesátých a devadesátých let na daleko vyšší úrovni, tak by se praktiky vydavatelů typu vydávání nehotových her, dodatečné látání pomocí obřích patchů a dojení pomocí DLC pokračující k mikrotransakcím, lootboxům a podobným veselostem staly mainstreamovou záležitostí o deset let dříve než po roce 2005 s příchodem pevných disků a on-line služeb do konzolí. Podobné pokusy v té době už probíhaly.
            • Zrzzek
              Osvěžte mi trochu paměť. Byly CK II,EU IV nebo HoI IV při vydání rozbité nebo nehotové?
            • Pane Bobe, běžte se někam vybít....
            • odin = kokotk
            • Proč oběti stockholmského syndromu, máte přece na výběr - koupit, nebo nekoupit? Hra samotná od Paradoxu běží léta a nenutí nikoho kupovat DLC. Mně jsou Paradoxí DLCčka také drahá, ale lze si vybrat a nekoupení nijak nedehonestuje samotnou hru. A upřímně, některá DLCčka (hudba,uniforma a podobné) jsou opravdu vyložené hlouposti k vytažení prašulek od hráčů....
          • Podle me hlavni problem modelu free patch + dlc spociva v tom, ze to tristi "komunitu" a to nejen z pohledu hrani multiplayeru (kde to paradox nejakym zpusobem resi), ale spis treba co se tyce diskusi o strategiich ve hre jako takovych.
            Starsi model vydani jednotne expanze jednou za 2 roky (napr.) je v tomto ohledu lepsi a i kdyz prinasi ten problem co zminovali na pdoxconu s tim, ze lidi si kupuji obsah, ktery nechteji, tak to jakymsi zpusobem je jednotici prvek vsech hracu/cele komunity.
            A i paradox sam poukazal, ze treba soucasny stav, kdy otevres Steam page EU IV a vyhukne na tebe uz cca 20 DLCcek a kupujici tim automaticky ziska pocit, ze musi koupit vsecko aby si zahral je naprosto neuspokojivy pro ne i pro hrace.
            Clovek co hry PDOXu az tak nesleduje proste absolutne nema sanci vedet, ktery DLC ano, ktery mozna a ktery urcite ne...
            Trochu se mi nelibil argument o tom, ze datadisky nutne vedou k tomu, ze pokud bych jich bylo za dobu zivota hry treba uz 5 tak je potreba si koupit hlavni hru a vsechny datadisky a je to timpadem problem. Je to pravda, ale je potreba si rict, ze lze tomu uzpusobit obchodni strategii, koneckoncu i hry jako World of Warcraft prisly na to, ze je poreba zakaznika zdimat "az na konci", jinymi slovy dnes je bezna strategie, ze kdyz vlastnim "zakladni hru" tak ji vlastnim az po datadisk X-1 a prikoupim si jen vzdycky ten novy vychazejici.
            Takze pokracujici vyvoj ano, hura, nicmene jit jen cestou DLC kazdeho pul roku, je podle me chyba.
  • Ještě rok? To neee. Vlastně... Čas u EU4 a HoI4, když je hrajete tak letí, že to ani nevadí. :) Těším se...
  • Kdbyy k tomu vydali DLC s 3D bitvama, tak si myslim, ze Creative Assembly, potazmo Sega bude mit dost velky problem.
    • Já mám radši tyhle simulované bitvy. Problém s 3D bitvami je v AI, kterou zatím nikdo neudělal dostatečně dobrou, aby dokázala hráče překvapit. Každá bitva je stejná a začne to být poměrně rychle otravné. A to nemluvím o tom jak by to prodloužilo herní dobu kampaně. EU4 má podle mě víc strategických možností jak ovlivnit výsledek bitvy/války, jenom nejsou tak jasně vizualizované. Musíš řešit skladbu armády, morálku, terén, schopnosti velitele, úmrtnost vojáků při bitvě i i manévrech a taky technologické věci (šířka formace, strategie, dril, disciplína). Rozhodně to není jenom o počtech vojáků.
  • XorxoxTalarius
    Tak uz by konecne mohli neco udelat s tim bojem, jelikoz ten je opravdu otresny.
    • XorxoxTalarius
      No ja primarne myslel to ze tam jsou tri typy jednotek a velkou cast tam hraje nahoda
      • Ano, ale není právě válka věcí náhody? Rozumím Vašim slovům, jen si nemyslím, že v hrách od Paradoxu je válka(či boj) řešena špatně. Třeba u jednotek v EU a CK rozhoduje Vaše vojenská vyspělost, zda máte loajálního generála, nastavení "štastných národů", skladba vojska, terén či obléhané město a další a hra dá vyhrát tomu, co těchto faktorů splňuje nejvíce, teda tak, jak by boj dopadl v reálu(sic). A pokud jde o jednotky, v inkriminovaných období her byly opravdu hlavní pouze tři, co když se vezme kolem a kolem CA a jejich Total Warů je to to samé, takže proč v tom vidět problém..
    • Asi na to ani zdaleka nebudou mit technologii, CA proste na tom enginu maka neskutecne dlouho, aby tam bylo co nejvic jednotek a presto to stale to nejak vypadalo. Paradox se do neceho takoveho urcite nechce poustet ve velkem, o to vic by me ale zajimalo, jestli s nejakymi bitvami mnoha jednotek vnitrne experimentuji, nebo je to opravdu vubec nezajima.
      • Víte, asi bychom si měli nejdříve říci, zda chceme debatovat o Total War, či EU (Rome). Já mám hry od Paradoxu rád, hlavně proto, že jsou jiné než od CA a jejich Total War. Když si chci zahrát velkolepé, či taktické hry sáhnu po CA a jejich Total War, když chci komplexnost a strategii vládnutí a boj mám pouze jako součást vládní moci, beru bez váhání hry od Paradoxu. Takže opravdu nepláči nad nemožností si TW zahrát v EU, třeba nějaké studio napadne, že je dost hráčů co by chtěli tento druh hry a vydají je. Je přece krásné slůvko doufat....
    • Inquisitor
      No ono se v bitvách počítá hodně proměných. Jako tech. armád, generál, terén a mnoho různých bonusů. Kdyby bitvy hrál hráč hodně by to ztrácelo. Není to RTS.
    • No, tyhle strategie od Paradoxu jsou sice ochuzeny o boje stylu Total War, ale není to jako děsný mínus. TW je strategie, kde na hlavní mapě kampaně je zaměřená čistě na boj, u Paradoxích strategiích jde o všeobecný rozvoj a tak ten boj je proto ochuzen o viditelné zástupy bojovníků. Já osobně pro tohle u Paradoxu nepláču, boj se sice schematický ale funkční, tak proč se zlobit.....
  • Těším se nejvíc!!! :-) datadisk Rome jsem hrál, ale už to je dost let zpět a oproti Europa Universalis to bylo ochuzené. Přece jen toto období z tvorby Paradoxu zaslouží plné rozhraní a bude to pecka.
  • Inquisitor
    Řím už Paradox jednou zpracoval, byla tu Europa Universalis Rome. Byl to datadisk k EU 3 a hodně mě bavil, takže se těšim na nové zpracování.
    • áno bola to zaujímavá hra aj keď ku koncu sa to zmenilo na simulátor podplácania generálov a správcov provincii.
  • super, těším se, ještě přidat lepší vizualizaci bitev a bude to dokonalé

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit