Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • USER47
    Hurá, pevnost potvrzená, s připočtením PayPalu je tam teď něco kolem $3 012 000 - a tři dny do konce.
    • Black_Hand
      tech 3.5 by dat mohli. dokonce uz i kicktraq to naznacuje :).
      • USER47
        Úplně optimisticky bych to neviděl. Po tom nárůstu způsobeným nejspíš screenem se jim to zase zpomaluje. Samozřejmě je možnost, že v posledním dnu se to zase zvedne, ale to by museli vybrat fakt hodně.
        • Black_Hand
          done, s > 105k z paypalu (posledni oficialni cislo) 3.5 padlo.
          • smejki
            \o/
  • Moc nechápu, proč si lidé slibují tolik zrovna od Obsidianu. Jejich hlavní devizou je, že Avellone snad údajně kdysi dělal Torment (nevím, podle jeho ostatních her se mi tomu nechce moc věřit). Nikde se například ale nevzpomíná na Neverwinter Nights 2, což byla slátanina takřka k nepřežití. Podle mě byla dost velká nuda i KOTOR 2 (odpadl jsem asi v půlce) a Fallout New Vegas (šel jsem asi 20 hodin do Las Vegas a nudné questy mě udolaly). RPG hraju 20 let a z principu je dohrávám, ale Obsidiani jsou asi jediní tvůrci her, u kterých nudou odpadám. Alpha Protocol, pokud si vzpomínám, úspěch neměl. Mám pocit, že oproti Bioware i Black Isle jsou Obsidiani neumětelové, kteří - jak říkal Dan Vávra v podcastu - po*rali, na co jim kdo dal peníze. Jsem na jejich nový projekt zvědavý, ale nic moc bych si od něj nesliboval. Oznámení, že se nacpou do Wastelandu dost zchladilo mé těšení se na tuhle hru. Obsidiani jsou podle mě míň komerční než Bioware, což je fajn, ale nemají schopnost hry dotáhnout, aby dávaly smysl.
    • 13_11
      Nebylo by vůbec od věci, kdybys nám vypsal vrcholná RPG. Pak bychom snáze rozeznali tvůj vkus a možná i pochopili, proč tě RPG od Bioware / Obsidian / Black Isle moc neberou. Tipuji, že tvým Svatým grálem je série Dungeon Master. Pak bych si ještě tipnul sérii Wizardry, možná Ultima, možná Arx Fatalis?
      • Viz výše - tipnul sis dobře, máš nos na lidi! Ale není to tak, že bych vychvaloval jenom staré hry a nové nehrál. Už ve zlaté době podle mě vycházela spousta nic moc RPG (třeba Lands of Lore, Eye of the Beholder a celá ta SSI licence atd.). A naopak, i některé dnešní supermoderní RPG jsou super. Dark Souls, Risen 2, dokonce i Skyrim, na kterém mi spousta věcí vadí, je úctyhodné dílo. Není to tak, že by dřív bylo všechno lepší, to je blbost...
    • Vávra říkal co že a ve kterém podcastu? A jaká RPG že to hraješ?
      • FightClub 73, čas 06:11 a dál. Přesněji citace - "Obsidian udělali super New vegas a jinak samý sračky". Já se snažím (do)hrát všechna důležitá RPG od roku 1993, kdy jsem dohrál Dungeon Mastera. A celkem se mi to daří. Možná proto se mi hry od Obsidianu ani Bioware nijak zvlášť nelíbí.
        • Už si nepamatuju, že to Vávra tkhle říkal, ale vzásadě s ním souhlasím. NWN2 byla příšerná nuda, KOTOR 2 taky slabší než jednička a moc to nedávalo smysl...Alpha protocol jsem nehrál. Fallout NW je dobrej - oproti trojce (která se mi ale taky líbila!) má hodně questů a obecně ja tam víc co dělat - souhlasím ale s Chumbabou, že ten hlavní quest je aspoň zezačátku trapas - začíná to vzdušnou čarou relativně kousek od Vegas, ale hráč musí nejdřív obejít celou mapu, aby se tam dostal, dle Mariobského vzoru - Princess is in another castle...

          Na Project Eternity jsem přispěl, nicméně ta Kickstarterovská kampaň mě vlastně dost odrazuje - záplava updatů s pár položkama z kodexu apod., všechno je to zase takový klišoidní, generická fantasy...stejně tak takový to"když budem mít tgři mega, přidáme další město" - mají snad nějakej koncept a představu, jak ten svět má vypadat, a ne že tu přihoděj, tu uberou město, tu přidaj pár levelů v dungeonu, vždť je to vlastně jedno, jestli má dva nebo pět levelů...
          Můj příspěvek na PE beru jako jakousi poslední šanci pro Obsidian - jednou si na svým, nikdo jim do toho nekecá, tak doufám, že se předvedou. Jinak nad nimi lámu hůl...
          (jinak RPG, resp. dungeony, jak se jim tehdy říkalo, hraju také už téměř 20 let...)
        • Aha, takže je Vávra fakt buď troll, nebo si nevidí do huby. No nic, to byla jen taková vsuvka, abych věděl na čem jsem.
          A hezky ses vyhnul nějaké smysluplné odpovědi, takže jinak - které konkrétní RPG tituly se ti líbí/líbily? Pokud možno něco aspoň z devadesátých let, ne z osmdesátých.
          • Tak, co se mi hodně líbilo z těch RPG, co jsem dohrál: Dungeon Master, Wizardry 7, Ultima 7, Ultima Underworld 2, Betrayal at Krondor - ty považuji asi za nejlepší z VGA éry. Z takové té "infinity" školy se mi líbil Fallout 1, Baldurs Gate 2 a Planescape Torment. Z novějších her mám hodně rád Morrowind a Oblivion, sérii Gothic, spectorovky (Deus Ex atd.) Líbí se mi i různé podivnosti typu Arx Fatalis nebo Wizards and Warriors. Z nových RPG považuji za nejlepšího Zaklínače 1. Jinak mám hodně rád i japonské RPG - posledních asi šest dílů Final Fantasy, Xenogears atd, momentálně hraju Dark Souls.

            Dohrál jsem kolem 50 RPG a možná právě proto mě Obsidiani svými hrami už trochu unavují. Chápu, že většina hráčů chce pořád dokola stejná klišé - vlci v lese, banditi na cestě, zlodějská gilda ve stokách, intrikující šlechtici na královském dvoře, konec světa, spojit všechny rasy proti zlu... však to znáte. Uvidíme, jestli Avellone a spol. udělají něco zajímavějšího, když je nebudou tlačit vydavatelé. To, co dokázal v Tormentu, je neuvěřitelné. Ale to potom...
            • smejki
              "Chápu, že většina hráčů chce pořád dokola stejná klišé - vlci v lese, banditi na cestě, zlodějská gilda ve stokách, intrikující šlechtici na královském dvoře, konec světa, spojit všechny rasy proti zlu... však to znáte. "

              to asi scénu moc nesleduješ. naopak, tím kdo mydlí jedno klišé za druhým jsou Bethesda a Bioware. jen tak k věci:
              http://www.kotaku.com.au/2009/05/rpg-designer-hates-rpgs/
              a překlad
              http://www.madbrahmin.cz/index.php?dir=ruzne/clanky/prispevky&id=260609_chris_avellone_hates_rpgs
    • Já si kupříkladu na NWN 2 vzpomínám a právě proto se na Eternity těším. *5*
    • Cahir
      Chris Avellone na Planescapu nejenže dělal, on byl dokonce lead designer. Souhlasím, že NWN2 za moc nestojí, ale i tak je asi 10x lepší než jednička. Tím chci říct, že ani s NWN2 si Obsidian nesáhl na takové dno jako Bioware s NWN. Chuť by ti ale mohl zpravit datadisk MoB k NWN2, který je na druhou stranu masterpiece... kontroverze kolem KOTORu se přikládá na vrub omezenému času, který Obsidian na vývoj měl. Přestože mám tu hru až za jedničkou, je nedotažená, nevyvážená, kompozicionálně naprosto katastrofální a už v době vydání jetá a zastaralá, jsou tam momenty, které ukazují Obsidiany jako jedno z nejzajímavějších studií... Alpha Protocol v mnoha aspektech nesnese srovnání se Splinter Cellem, Mass Effectem atd., z nichž si bere opravdu hodně. V čem ale bere dech, je rozvětvenost. Jde o perfektní RPG a nic jiného to ani nikdy být nemělo. U New Vegas jsi mimo, je to masterpiece. Všechno, co je v té hře zhovadilé (a že je toho požehnaně), je přeneseno z trojky (engine, herní mechaniky atd.), Obsidian vylepšil, co mohl...

      Takže kolego, neshodneme se.
      • No, jak myslíš. Ale jak to tak čtu, tak "NWN2 za moc nestojí", "KOTOR 2 je nedotažená, nevyvážená, kompozicionálně naprosto katastrofální a už v době vydání jetá a zastaralá", Alpha Protocol "nesnese srovnání se Splinter Cellem, Mass Effectem atd." To není moc pozitivní hodnocení od člověka, který Obsidian hájí...?

        O Mask of the Betrayer jsem slyšel spoustu chvály, ale nemám sílu hrát datadisk ke hře, která se mi vůbec nelíbila. Torment je pro mě věčná záhada. Jestli Avellone vymyslel příběh Tormentu, tak se tím zřejmě vyčerpal na všechny další hry.
  • Jinak pro zájemce teďkom vyšla nějaká novinka v podobném stylu Realms of Ancient War. Kdo chce, může testnout......
  • 13_11
    Tenhle obrázek je ještě lepší!

    Aoyagi, skutečně? Ne!?
    • Tam ale vidím povědomé ksichty :P
  • MrSanta
    Mohli by prubnout ještě jeden stretch goal - 4 melouny a hru vydáme na vánoce 2013. Ten zhruba rok a půl čekání se mi moc nezamlouvá *1*
  • danny_the_hound
    Musím sa priznať, že keď oznámili, že budú používať Unity engine, tak som nachvíľu zapochyboval o tom, že hra bude ozaj izmetrická (myslel som, že či nakoniec nepôjdu cestou Wasteland 2), ale obrázok ukazuje, že moje obavy boli zbytočné. Páči sa mi, že je predrenderovaný v pekne vysokom rozlíšení a teda nehrozí "odzoomovanie" ako pri starších infinity hrách.

    Celkom by ma ale zaujímalo, či sa už riešilo, ako budú robené NPC a potvory. Ja osobne by som sa v tomto prípade prikláňal k plne 3D modelom. Pri úspore HW vďaka 2D pozadiam by mohli byť high-poly a 2D sprity by som v takom prípade považoval len za hlúpy anachronizmus.
    • USER47
      Budou to 3D modely:).
    • Není nic kouzelnějšího, než precizně rozanimovaný 2D sprite.
      • smejki
        který je stejně v případě Infinity Engine her dělaný z 3D modelu, takže se rovnou může renderovat v 3D. 2D sprity mají technické i umělecké opodstatnění jen u ručně kresleného artu.
  • Dudy v nebi :)
  • Nádherná grafika *14*
  • Vidim ze kazdy herny portal ma svojich trollov. Tuna to asi bude Cody, ze jo.
    • Cahir
      Tady se jich koncentruje hodně...
  • Moc se těším... :-)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit