Přejít na výpis diskuzí

Prozkoumávání a objevování je základ vaší činnosti v Mass Effect: Andromeda

7.3.2017 9:44
Adam Homola 72 příspěvků

Mass Effect: Andromeda vyjde za necelé tři týdny, a tak vývojáři pokračují ve svém postupném představování hlavních pilířů hry. Po soubojích a RPG systému došla řada na něco, co sami tvůrci popisují jako jádro hry: prozkoumávání a objevování. Ostatně jste Pathfinder a vaším úkolem je nalézt pro lidstvo...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • jamar28
    Jak to tak čtu, tak se určitě na desítky hodin zasekám na těch planetách prozkoumáváním a craftěním. Zrovna jako ve F4, než jsem se dostal k postupu v hlavním příběhu, už jsem měl nahráno asi 15 hodin. *1*
  • Těším se, netěším se... Ani nevím, furt se nemůžu rozhodnout. Nezbývá mi než doufat, že to z valný většiny zachrání příběh a vedlejší questy nebudou naprostý stupidity typu "přines mi támhleto" a "najdi 10 kamenů".
    Souboje by mohli bejt nakonec i zajímavý. Jen jsou naprosto nechutně neskutečně přeplácaný veselejma barevnejma cirkusovejma efektama.
    Postavy po stránce technické, to je slabota. Pózy nepřirozený, chodí a běhají jak připokakaný. Vlastně jediná jakžtakž přirozená je ta tolik propíraná vojanda (Cora?) z prvního gameplay traileru. To vím náhodou přesně, jelikož jsem byl tuhle sobotu venčit v parku děcko a samozřejmě při tom pozoroval slečny, co se navlíkly do elasťáků a vyrazily po zimě natřást špeky. A při tom kmitaly nožičkama úplně stejně.
    Obličeje a vlasy jsou vyloženě špatný, to opravdu nevypadá na 21. století. Špatná práce s očima, nevypadají přirozeně a sráží to veškeré "herecké" výkony. Světlá výjimka je starej Ryder, sice vypadá jak vosková figurína, ale hraje docela přesvědčivě.
    Abych jen nehanil, vvypadá to na velmi kvalitní a zdařilý dabing a povedený lip-sync (i když v tomhle případě spíš megapysk-sync).
    Osobně se mi velmi nelíbí crafting. Jak to tak vypadá, je to opajclý DA:I a to podle mě nepatří do hry, která se prohlašuje za příběhové akční RPG. Je to jen chabá vycpávka, která odvádí jak od příběhu, tak od akce. Nepřehledný a zmatený inventář zdarma jako dárek.
    A pak je tu ješte ta záležitost s NPC. Jak je to dlouho, co v AC Unity dokázali udělat nádhernou a zalidněnou Paříž? Jak je to dlouho, co Zaklínač předvedl krásná a živá města? A do toho nám BW naservíruje Nexus, kde po vzoru DA:I život zamrzl. Několik NPC postávajících v nehybných pózách, Nikdo neudělá krok, nikdo se nepohne. Škoda.

    Jo, k tý hře mám spoustu výtek, ale jelikož už jsem i na starý kolena pořád naivní optimista, tak se vlastně docela těším. Věřím, že budu příjemně překvapen.
    • flash789
      Co ti presne vadi na ukolu prinest 10 kamenu? To jako myslis ze zivot nejakyho potencionalniho dobrodruha se sklada ze samych epickych a jedinecnych zazitku ktere se vryvaji dozivotne do pameti? Nejlepe takovych 10-15 momentu za dve hodiny hrani?
      A vubec kdyz te ctu jsme rad ze se vyvojari neridi tim jake si ty predstavujes hry, byli by to pak spis nejake gamebooky nebo ja nevim co. Pro me je tvoje vize rpg naprosta nocni mura, tfuj a vsechno zly pryc, prekrizeny prsty a krucifix na dvere pred takovym zloradem.

      PS: jen snad ty vlasy a ksichty, s tim bych i souhlasil..ale to ma BW spatny odjakziva.
      • Vadí mi to, že 10 kamenů si může donést každý. A když ne, vždycky bude mít kolem někoho, kdo je prostě silnej a blbej a těch 10 kamenů za pivo donese.
        Dobrá, možná sem to měl víc rozvést. Tohle byla jedna z mnoha věcí, která mě neskutečně sra.... ehm dráždila na DA:I, v každým táboře týpek, co po tobě chce na střídačku 10 kamení, 5 posmrkaných kapesníků, 10 kamení, 5 posmrkaných kapesníků a tak dále a tak dále.. A když z generálního štábu vyšleš do oblasti jednotky s úkolem nasbírat suroviny, přivezou 2 kameny a 1 kytku. Takže se stejně jako hlava pomazaná momentálně největší armády vojáků, špehů, posluhovačů a patolízalů stejně musíš sebrat a jít si to kamení nabírat osobně.

        Taký si na to holt postěžuju a nezbývá než věřit, že podobný, do očí bijící, hovadiny se v MAE opakovat nebudou.
        Vlastně by mi ani nevadilo, jít nasbírat 10 kamenů, když to bude dávat smysl. A že i taková nebo podobná blbost smysl dávat může předvedl třeba právě Zaklínač. (i když to chození po červených stopách už taky občas bylo otravný)

        P.S. Kromě toho, že mě neznáš, si o mě samozřejmě mysli co chceš, na to máš právo. A klidně ti prozradím, že jsem v Elite Dangerous za 18 dní uletěl s Imperial Cutterem cca 62000 světelných let. Věř nebo ne, to byl jeden epický moment vedle druhýho. *1*
        Takže ne, nehodnotím hry podle EM/h (epických momentů za hodinu), jen mi prostě vadí používání některých herních mechanik v některých typech her. Repetivní grind patří do Diabla, crafting patří do Minecraftu. Mass Effect i Dragon Age byly o příběhu, o postavách, o osudu světa. V Inquisiton to už po*rali, tak se, nepřekvapivě, bojím, co bude s Andromedou.
        • flash789
          S Elite se shodneme, taky ji mam rad. Ale zaroven povazuju DA:I za nejlepsi hru od BW, takze tak.
          Sbirani kamenu pro me zacina mit smysl ve chvili kdy za to neco dostanu, expy, item, nebo mi staci i to ze se vic seznamim s okolim a hrou samotnou, nepotrebuju duvod typu ze si to kameni pak nekdo nacpe do atomovy trouby, vyrobi cihlu a tim polozime zaklad hradu ktery vejde do dejin a je zasadne dulezity pro ukol kde ziskas nekoho do party a ten ti nabidne romaci s dvaceti moznostmi souloze, nemanzelskym spratkem a mlocim incestem k tomu.

          PS: a netvrd mi ze letet 62k ly nebyla obcas nuda k possrani, na to tu hru znam prilis dobre..hehe:)
          • S tím DA:I se neshodnem, to je jasný. Jen sem si tak v hlavě přehrál pár čísel, a vím proč.
            ME1 by tak na třetiny: 1/3 příběh, 1/3 vedlejší úkoly a mise, 1/3 bezcílný projíždění planet.
            ME2 byl pár hodin otravnýho skenování, pár vedlejších misí a valná většina příběh a loyalty mise společníků.
            ME3 měl vlastně 6 vedlejších misí jestli se nepletu, nějaký skenování a vedlejší úkoly, ale valná část byla příběh a na něj navázaný záležitosti.
            DA:O byl plynulý postup příběhem s několika vedlejšími úkoly.
            DA2 víceméně totéž.

            A proti tomu Inquisition, kde je zajímavého děje asi tak 10% a zbytek je prostě o ničem. Leda se v obrovských lokacích kochat krajinou a ..... sbírat to kamení. (+ ta hra jako celek postrádá byť jedinej epickej moment)
            • flash789
              Co bolo to bolo, terazky som majorom :)
            • Preed
              flash789: Problém je, že Bioware hry boli o klikaní na rozhovory, ked to robiť nechceš môžeš hrat TES a podobné hry, kde scenár písal generátor náhodných slov, to je ako chcieť od Dark Souls aby malo normálnu štruktúru príbehu lebo to chcem ja. Nechcem. Dark Souls je o niečom inom. Ja som DA:I dohral ale suverénne ma tá hra najviac otravovala zo všetkych DA a ME.
            • flash789
              Nj, jenze tech 10 % v DA:I vyda za celou DA 2 a jeste kus k tomu..to je to. Plus tam k tomu je pytel obsahu kterej eskaluje od stupnice 1 do 10, dle preferemci, kazdej si tam neco muze najit..nekdo craft, nekdo draky a nekdo treba chce zavrit vsechny rifty. kazdoapdne to je vsechno z kategorie hrani a nikoliv z kategorie, jdu od rozhovoru k rozhovoru a klikam na moznosti, takhle si hrani fakt nepredstavuju.
      • A co je skvělého, normálního, nebo snad chtěného je na questu přines 10 kamenů? Tvoje logika mě skutečně fascinuje. To jakože poletíš do vedlejší galaxie najít nové světy k osídlení a budeš to dělat pomocí questů se sbíráním kamenů a zabíjení potkanů ve sklepě, protože když to splníš, tak ti epická babička dovolí u ní bydlet? To jako fakt? Jakože někam letíš 600 let s cílem zabrat celé planety a budeš pro někoho plnit nějaký quest? Máš loď velkou jak menší planeta a staráš se, že tě tam někdo nechce? Jedno - dvě orbitální bombardování a máš kamenů plnou babičku! Buď je to hra na hrdiny, nebo budovatelská strategie, kde taky sbíráš kameny. Jak vlastně pomůže v osídlování planet splnění 6589 questů na téma "jávámvšemchcipomoctprotožejsemvjádrufajnaprímakluk"? Buď se to nemělo jmenovat Mass Effect ale Ass Effect, nebo jakkoliv jinak, nebo to měl být Mass Effect, ale pak se to mělo držet Mass Effectu a ne "DA Inquisition effectu hromady sra*ek". Jmenovat se to jinak, tak by mi zase tolik ten koncept otevřeného světa a craftingu nevadil - a vsadím boty že asi 90% dalších hráčů, ale od Mass Effectu prostě čekám něco úplně jinýho. Je to jen ždímání dobrého jména značky a ukázka toho, jak BIoware upadá v kreativitě
        • jamar28
          Právě proto se tomu říká vedlejší questy. Ty je vůbec dělat nemusíš, když nechceš. A když už došlo i na to ždímání jména - ty si nevzpomínáš na to, jak jsi v ME1 mohl dělat lautr ty samé questy, akorát to nebyly kameny, ale naleziště minerálů a nebylo jich 10, ale asi 30? Nemluvě o zápiscích nějaké té matriarchy, psí známky, protheanské datové disky atd. atd. Když tě to nebaví, nehledáš to. Když tě to baví, hledáš to. Nevidím v tom problém.
          • Psí známky a disky už byly něco jinýho. Prostě náhodou běžím okolo a seberu. Co si vzpomínám, vedleší úkoly v ME1 měly docela slušnou omáčku okolo, ať už asarijka, co potřebuje odkráglovat ségru, Hackettovy black-ops operace nebo i ten blbej napíchnutej forbes ve Fluxu.
            • jamar28
              A v čem to bylo jiné? Měl jsi to zapsané normálně jako vedlejší quest v deníku a mohl jsi na to kašlat úplně stejně, jako na nějakých 10 kamenů. Samozřejmě pokud by takhle vypadaly VŠECHNY vedlejší questy, byla by to hrůza, ale tomu nevěřím.
            • @Veskoslav: Máš pravdu předsedo. Stejně jako, že všechny lodě, kde se byla nějaká mise, byly stejný. Sakra, ony to byly všechno lodě třídy Kowloon.
              Podobně jako "šumperáky" a "okály" dřív u nás v čechách.

              Ale chápu tvojí narážku na recyklaci lokací. To nic nemění na faktu, že tam ty příběhy byly.
            • Veskoslav
              Omáčka možná pěkná, ale 90% základen, co jsi bral s Makem vypadaly naprosto stejně...
        • flash789
          ne, jen je blahove si myslet ze tam bude 6589 ukolu epickych rozmeru. Holt budes i sbirat sutry, no a? Mezitim jiste najdes dost ukolu ktere ti snad prijdou dostatecne odusevnele a zajimave. A jo, prislo by mi normalni kdyz bych letel nekam na cizi planetu ze cast moji prace tam bude takzvanej bussy work a opravdu bych neocekaval ze hned po priletu budu resit problem galaktickych rozmeru. Koneckoncu i takove velmi cenene rpg jako treba gothic se z velke casti skaldal z ukoly typu prines/zabij..a mezi tim bylo to odusevnele a hrdinske. proste zabit 10 vlku nebo najit 10 kytek k rpg hram patri.

          PS: ale me je celkem u zadnice jak to vidis, jen jsem chtel abys videl ze ne kazdy od toho ceka co ty. protoze vzdycky kdyz vidim nejakyho hrace/pohadkare/pribehare jak se rozciluje ze ve hre je craft nebo minoritni ukoly tak nechapu proc vlastne ty hry hraji a nejdou si radsi cist knizku nebo na dobry film do kina.
  • Já prostě nechápu co je to za moderní trend, samý průzkum, open world a tisíc zbytečných činností, zlatý časy kdy byly hry především o příběhu.
    V tomhle BioWare nechápu dvojnásob, první Dragon Age i první 3 Mass Effect byly hlavně o příběhu a atmosféře (no 1.ME ani moc ne :D), ačkoliv byly značně koridorové, ale fungovalo to sakra dobře! Tak nechápu co furt vymýšlej :/
    • Guillemot to vysvětlil jednoduše. Průzkum trhu ukazuje, že open world a exploitace primitivních pudů sběrače/lovce prodává nejvíc a lidé stráví ve hře tohoto typu nejvíce času. Obtížné herní mechaniky, hádanky, komplikovaný příběh atd. nejsou blbuvzdorné, zatímco zabít 10 prasat, ke kterým vedou ukazatele, zvládne kdejaký hňup. Herní molochy nebude zajímat nic víc, dokud to bude platit.
    • flash789
      Protoze lidi konecne prisli na to ze hry jsou hlavne o hrani a ne o cteni a koukani na vyplody nejakeho grafomana co v mladi cetl moc Tolkeina. Ne, hry nejsou skutecne primarne od toho aby vypraveli pribehy, koneckoncu hry z praveku, tam kde to vse zacalo prakticky zadne nemeli. Dobry pribeh je ve hre jen tresen an dortu nikoliv dort samotny, a plno dortu je vybornych i bez tresne.

      Pro me je Andromeda spolecne s remasterem Final fantasy 12 nejocekavanejsi hra roku.
      • Jakej pravěk zase? Nevšiml jsem si že by Dragon Age a Mass Effect byly pravěké hry (a příkladů by se dalo najít mnohem víc).
      • jamar28
        To je jedna část her. A pak máš hry, které by bez příběhu vůbec nemělo smysl hrát.
        • flash789
          Coz je spatne, a vubec nesplnuji definici slova hra:) nejvetsi frajerina je udelat hru ktera ma super pribeh ale zcela evidentne by byla zabavna i bez nej. To je pak skutecna hra s velkym H :)
          • hry sú hlavne umením, je úplne jedno akú máš interpretáciu toho čo má hra byť, keďže je to len o uhle pohľadu. Napokon hry ako DA:O či MA1, boli herne bohaté, čo od mechaník tak po herný dizajn, no príbeh z nich robil uveriteľné univerzum, plné zložitých problémov s uveriteľným priebehom, čo na druhej strane vo vypatlanine ako DA:I úplne absentovalo. Ak má byť hra iba o hraní, tak to potom BioWare úplne zbytočne vynakladal zdroje na príbeh, dizajn a vlastne celé univerzum, keď ľuďom asi stačí niečo ako Space Invaders mixnutý s Gears of War 10.0...
          • No jo, ale musis vzit v potaz, ze existuji i inteligentni lide, kterym cteni a chapani pribehu nedela problem.
            • flash789
              na tebe nemam naladu Dele..priste:)
            • Flash789:
              "ti ''inteligentni'' hraji treba strategie ci simulatory kde vetsinou pribeh hraje treti az ctvrte houstle"

              Haha, tady jste se prozradil, jestli za nejlepší žánr her považujete Budovatelské Strategie, tak se není čemu divit, že máte tak rád mise "nasbírej a přines 10 kamení" a za nejlepší hru od Bioware považujete DA:Inquisition *1*

              Proti gustu žádný dišputát..... ale necpětě sem takové kecy, že tyhle změny Mass Effect prospějou. ME vždy bylo hlavně o příběhu a tyhle změny tu hru kazí.
              Sami tvůrci ME označují za "vesmírnou operu" a do opery prostě nepatří zdlouhavé sbírání kamenů.
            • flash789
              double post..
            • flash789
              ja to v potaz beru, proto ti inteligenti hraji treba strategie ci simulatory kde vetsinou pribeh hraje treti az ctvrte housle:)
          • jamar28
            Ne, není to špatně. Je to jen jiné. Ale souhlasím, že je vždycky lepší udělat hru atraktivní herně a zároveň i příběhově.
  • Jack1947
    Všechny ty chválozpěvy a nakonec to bude hovadina... *7*

    Třeba ne já nevím, když odhlédnem od grafiky tak kdyby tam bylo více explorace která chyběla v prvním díle (bylo ji málo) ( ostatní díly jí vynechali úplně pro jistotu) třeba to bude dobré... to by se možná odpustila i ta generičnost beztak hodnocení 8+/10 ( kdyby 7 tak to bych se mooc divil)
  • Mě to připomíná SWTOR. Jdi na planetu, zajdi do hlavního města / místa. naber questy pro hlavní příběh, naber questy pro příběh dané planety a naber pár mini questů. příliš jednoduchá šablona bez jakékoliv invence. samozřejmě to tak funguje ve všech hrách, ale swtor a da:i to mají tak viditelné a nudné a tady to nevypadá jinak. radši bych užší koridor s jasným a intenzivním směřováním příběhu dopředu, než abych se na každé nové planetě rozptyloval hloupostma, které pro hru samotnou nemají žádný význam (crafting atp.)
    • ironicky, SW:TOR je to najlepšie, čo po príbehovej stránke vyšlo z BioWare od vydania ME2...
    • Veskoslav
      Proto například Imperial agent v SWToR má jeden z nejlepších příběhů v rámci MMORPG například a troufám si tvrdit, že i lepší než většina klasických open world her jako Skyrim? Nebo to je asi jiný SW TOR.
      • neříkám, že příběh v swtor je špatný, naopak zrovna tento styl questů mi u mmorpg nějak zvlášť nevadí. ale u single player hry bych to čekal trochu promyšlenější a lepší. uvidíme, jak bude vypadat finální produkt, ale prostě se mi nechce hrát stylem mmorpg v single player hře...
  • MickeyMutant
    Tak jsem před pár dny pod Horizon recenzí remcal, jak divně na některých obrázcích vypadá Aloy, ale oproti tomuhle Mass Effectu je její tvář i animace jako z jiné planety. Tady se bohužel postavy po technické stránce od posledního dílu vůbec nikam neposunuly. Přinejlepším.
    • Všimnul jsem si, že po tom velkém odporu k ženské Ryderové, se přestala ve videích objevovat. Doufejme, že je to protože ji celou předělávají.

      Tady jen tak pro ukázku porovnání modelu postavy Ryderové (herečka Jayde Rossi) a jak ji Bioware dokázala zkopírovat:
      http://thegg.net/wp-content/uploads/2017/02/mass-effect-andromeda-jayde-rossi.jpg

      Problém je, že tam jsou nejen hnusné ksichty ženských, ale i většina textur lidí má divný voskový lesk, ale i modely postav jsou při pohybu odfláknuté...
      • tomekbobek
        Opravdu šikulové :D
    • Magister_Peditum
      Skoro mi připadá, že v původní trilogii vypadaly postavy lépe, než tady.
      • MickeyMutant
        Taky jsem se rychle podíval na nějaké video z druhého a třetího dílu, abych se ujistil, že to není jen nostalgie zavátá časem. Z toho, co je ale možné zahlídnout v trailerech na Andromedu, to opravdu tak vypadá.
        • Magister_Peditum
          Už v DA:I mi ty postavy připadaly jak uplácané z plastelíny a potřené nějakým leštidlem.
  • Co to je grafiku na tom úvodním obrázku? Ten chlap má snad voskové vlasy jak v Oblivionu...
    • Vypadaj jak gumáci...oba dva.
    • Ten obrázek ještě vypadá dobře.....sledoval jsem 17ti minutové video ve 4K a je to ještě mnohem horší, když je to v pohybu. Všechny postavy ve všech situacích mají pokrčené nohy, ve stoje, v pohybu, pořád. I postoj na jedné noze s uvolněnou druhou nohou má každá postava s pokrčenýma nohama. Vypadá to strašně směšně. Každá z postav má v každém třetím záběru nesmyslně vykulené oči - což je asi ukázka pokročilých technik zobrazování emocí. Jediná postava, která má relativně normální obličej je Fotřík hlavní postavy, všechny ostatní postavy mají lesklou kůži, lesklé rty, lesklé vlasy které vypadají jako latexový potah. Video je na youtube, nemám možnost to tady teď postnout.

      Nutno dodat, že postavy v boji (ve zbroji) vypadají skvěle, a pohyby v boji a tak jsou skvělé, ale vše ostatní je hnus, neskutečný hnus, prakticky stejný, jako v DA: Inquisition.
      • nj. dnešní gay popkultura. Teenages to tak mají rádi.
      • Postavy jsou permanentně přikrčené (tj. připos*ané), protože AKCE!!!
    • Lukyz
      To je prosím maximu co lze vymáčknout z Frostbite enginu *1*
      • Tak snad se budou od jeho betonového hára odrážet střely. *15*

        To jsem se chybně domníval, že tohle si dnes nikdo nedovolí vydat u AAA hry za plnou cenu.
  • Blue.Shark
    Mně se to líbí. Hodně dlouho jsem nezavadil o hru, kde by bylo potřeba prozkoumávat okolí. Pokud tohle Mass Effect splní, nemám problém.
  • Inquisitor
    Mass Effect mám rád, takže doufám, že z toho nebude úplnej zmetek.
  • Je hezké, že většina zdejších kritiků už má hru dohranou. Osobně se těším, ale očekávání nemám příliš vysoké. Může jedině překvapit.
    • Doufám, že ti její hraní umožní poznat svou vnitřní ženu.
      • Myslíš, že mi to hraní může pomoc poznat i mou vnější ženu? (tu, kterou mám v oddacím listě). Svojí vnitřní ženu už znám, to je obyčejná prodejná dě*ka, stejně jako všech ostatních chlapů.
    • Řekl bych, že těch videí uz bylo dost na to, aby si clovek dokazal udělat docela jasnou představu o tom, jak se to bude hrát. Na začátku měli Bioware taktické pauzovací rpg a pribehovou akci se systémem krytí. Po třech dílech to vpodstatě spojili v jednu hru... to je podle mě přesně to, co fanoušci nechtějí.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit