Přejít na výpis diskuzí

Ray tracing je zase o kousek blíže hráčům: nový update Windows přináší podporu DXR

6.10.2018 17:27
Jiří Svák 42 příspěvků

Ray tracing v reálném čase je bezesporu nejdůležitější událostí nové generace GPU Nvidia Turing. Jak jsme se ale dozvěděli z recenzí, v době vydání nových grafických karet nebyla tato technologie ještě plně připravena. To se postupně mění. Jeden z důležitých prvků, podpora v grafickém API DirectX, se...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • sukovf

    Jsem přesvědčen, že RT nemá v tuto chvíli žádný smysl. Výkon nejnovější řady karet je beztak bídný a ve hrách typu BF nemá nikdo čas sledovat, jestli se všechno leskle jak má.

  • ja_nic_nevim

    Kašlu na odlesky. Kdy bude funkční fyzika? A to tu už bylo období, kdy hry měly propracovanou AI. Naposledy byla k vidění v několika modech Army 3, zvyšovat by se snad měl výpočetní výkon. 

    • přesně hromady odlesků hru nedělají pak člověk desetkrát vystřelí otočí se a díry po kulkách nikde nebo mrtvoly po chvíli se rozpustí, nebo prostě zmizí.... a zničitelné prostředí nenechte se vysmát jen předprogramované skripty objekt před výbuchem objekt po výbuchu... UBOHOST

      • i586

        To, že zničitelné prostředí není takový problém udělat, ukázal už první Crysis. Možnost rozstřílet stromy, rozbourat chatky náklaďákem nebo granátem, byla docela sranda a fungovalo to jako styl gameplaye. Bohužel, herní design je čím dál víc nalajnovaný ve prospěch "filmového zážitku" a konzolový hardware je rád, když udrží 30fps. Pak těžko můžeme chtít nějakou extra fyziku.


        Mimochodem, zničitelnost je designové rozhodnutí, které není problém implementovat - pokud designer bude chtít. Není to něco, co by obecně špatně fungovalo. Stačí chtít a stanovit si pravidla. Samozřejmě, že pokud úmyslně děláš nalajnovanou hru, tak se tím následně určitým způsobem omezuješ v možnostech destrukce. To je ale problém tvého rozhodnutí, ne toho, že destrukce se špatně implementuje.

        • Jack1947

          Co Crysis ale starý HAVOC udělal destrukce na super úrovni. Crysis a Battlefield ho jen dovedli do detailů ( I když Crysis není moc destrukční hra když de rozbít jen pár předem předskriptovaných chatek )

      • ucho

        ad díry po kulkách a mizející mrtvoly:

        je to komplikace, protože to zatěžuje hw. vezmi si pár extrémních případů, kdy se někde hodně střílí a těch děr vznikne hodně. dojdeš k tomu, že je tam nemůžeš držet věčně, takže je někdy musíš zmizet. a holt systémové řešení je mazat je za určitou dobu. to samé platí o tělech. pokud je ve hře hodně nepřátel, platí to samé. není možné si zapamatovat přesnou polohu a stav každého těla, protože to zbytečně zatěžuje pamět a na scéně výkon.

        ad zničitelné prostředí:

        vypadá to sice hezky, ale z pohledu level designu je to problém. herní úrovně totiž využívají iluze otevřenosti, ale vedou hráče jen určitým směrem. vezmi si jen blbé dveře, co nejdou někde otevřít, protože za nimi už nic není. se zničitelným prostředím problém. tohle si jakž takž mohl dovolit Red Faction, kde ses hrabal v zemi a prostředí bylo zakové jednodušší. když bys chtěl ale hru odehrávající se v normálním světě, je to velký problém. navíc trosky po ničení. hádej, co by se s nimi muselo dít. ano, zase mizet. což by vypadalo ještě hloupěji než mizení těch děr po kulkách. možná se toho někdy dočkáme, ale tahle snaha o realitu běžnému hraní moc nesvědčí. je to jen spousta dalších problémů, které si většina her dovolit nemůže. někdo se o to časem určitě pokusí, ale výsledek nebude nic z aktuálních AAA her.

        • No tak jistě naklikat si hru v enginu dnes umí každej univerzální engine má pak svá omezení...taková hra by se musela udělat od píky na to si nikdo netroufne

      • ja_nic_nevim

        Zvlášť po tom, co s prostředím předvedl takový Men of War AA(2) ... ono to jde.

  • Johnny

    Wááááu že by jsme se konečně dočkali skutečných odlesků?? protože doted to až na nejaky vyjimky je katastrofa

    • KamilZm

      Nebál bych se toho, hlavně kvůli dvěma faktorům 😉

      1) je to první generace karet, která na to výkonově stejně rozumně nemá (pokud vím, tak 2080Ti jen v 1080p a to ještě omezeně, nebude se s tím renderovat celá scéna),

      2) vývojáři se to budou učit používat. 

      Takže nějaké reálné a použitelné využití spíše vidím až v další generaci karet. Teď to budou spíše jen náznaky a zkoumání. Spíše se naopak bojím, aby se to zatím nezvrtlo na styl "více proužků, více adidas" a neviděli jsme odlesky i ve tmě 😁

    • Jack1947

      Spíš proudění a svícení slunečních paprslů ale jen pro "vyvolené" 😀

  • species

    To dopadne jak PhysX a kazda takovahle gimmick technologie kterou si Nvidia necha zase jen pro sebe.

    • sukovf

      RT ale nemá se zelenými nic společného. Oni sice mají hlasitější marketing, ale to je tak nějak celé.

    • wenceslaus

      Spíš ne. Ray tracing není jen pozlátko, je to směr kterým se grafika nevyhnutelně vyvíjí. Radeon má taky RadeonRay.

      • Derp_1337

        To jsi špatně pochopil, co chtěl básník říct. Ačkoliv je to cool technologie a všichni doufáme, že se takhle bude dál grafika vyvíjet, ale to se jenom stane za předpokladu, že na to nVidia nenalepí hromadu neskutečně komplikovaných licenčních omezení.

        Kdyby jste byl herním vývojářem, tak by jste taky nejraději programoval grafické prostředí jedním univerzálním nástrojem/prostředím a ne 2 různými nástroji, jednou pro grafiky nVidia a jednou pro ATI, a de facto by jste si tím zdvojnásobil množství práce.

        • wenceslaus

          Ano, pokud to bude dělat jen Nvidia tak se to bude rozšiřovat dlouho a vývojáři se budou zdráhat to implementovat (stejně někteří budou).

          Ale to neznamená, že to je jen gimmick co upadne v zapomění (což přesně tvridil příspěvek na který jsem reagoval).

          Jak už jsem psal, Radeon se o tohle taky pokouší. Jen protože Nvidia je teď první, neznamená že je to bezcenné.


        • i586

          "ale to se jenom stane za předpokladu, že na to nVidia nenalepí hromadu neskutečně komplikovaných licenčních omezení"


          Ne. RT se bude vyvýjet bez ohledu na to, co udělá (podělá) Nvidia. Je to prostě další logický (pro zvýšení realismu nezbytný) evoluční krok 3D grafiky. Mimochodem, RT se nemusí složitě programovat, protože už je součástí několika velkých enginů. Tvůj příklad o přidělávání práce platí jen pro někoho, kdo si vytváří engine svůj. A dokonce i v tomto případě stačí, když hra umí PBR (což umí většina novějších her), pak je práce z větší části hotová.

        • species

          what he said :D

  • StarejKokos

    Jeeee uz sou drivery to je fantasticky (skoda ze ze uz nejdou stahnout) ted este nejaky hry, abych si na karte za 32k mohl zahrat v 1080p a ani ne 60fps. To bude parada, az to bude!!! 

  • Whoossain

    Mně by zajímalo kdy budou dostupný ty karty...😠

    • StarejKokos

      Naco ti je karta kdyz nejsou hry co to podporujou? Jako ten 30% "skok" ve vykonu za 70% vyssi cenu pri klasicky rasterizaci je uplne o nicem. Tak k cemu to je?

      • Whoossain

        K tomu, aby se mi to na UHD monitoru obstojně hejbalo ve 4k rozlišení.

    • Jack1947

      V další generaci když vše výjde jak má na začátku roku 25 😛

  • To vypadá jako další podpásovka od Nvidia pro majitele karet AMD. Hádám, že opět neposkytnou kód firmě AMD, takže AMD nebude moci optimalizovat své ovladače a zároveň, když AMD vydá open-source technologii, tak Nvidia se opět rozhodne ji nepodporovat. A to jinak nemá co dočinění s mým GPU, protože mám GTX1080. Já naprosto chápu postoj Nvidia, mají díky tomu monopol. Na druhou stranu AMD má taky výkonné karty. Kvůli tomu, že nemohou své ovladače optiomalizovat pro gameworks, tak je jejich výkon v daných titulech na nic, což mi nepřijde úplně fér. Viz Zaklínač. Po implementaci hairworks měli majitelé karet AMD dost velkej FPS drop.

    • Hidden

      nVidii vyvoj technologie neco stal a jakozto komercnimu subjektu jim nelze mit za zle, ze si alespon po nejakou dobu chteji know-how ponechat a ne vsechny technicke detaily hned vytroubit do sveta. Samozrejme, pro hrace/uzivatele by bylo lepsi, kdyby danou technologii melo i AMD ci Intel, ale rozhodne bych to od nVidie nevnimal jak podpasovku. Je to proste business a z dobreho pocitu naklady na vyvoj nezaplati.

      • Jack1947

        Tak hlavně když to posype, charakter a páteř je pro zoufalce a chudáky.

        • Hidden

          Tohle neni o pateri, charakteru nebo nejake podlosti. Tohle je proste obchod. Za vlastni penize vymysleli a uvedli na trh neco, co je pokrokove a konkurence to (zatim) nema. To si ted maji vsechny ty naklady odepsat a vsechno naservirovat konkurenci? A mozna jim i delat technicky support nebo jim to rovnou vyrobit, pokud by s tim meli potize? Ale no tak... ;)

          • Jack1947

            Hlavně je to taková zbytečnost že to ve finále div nebude mít vlastní kartu a pak jalk píše nahoře species to krachne jak PHYSX, i když třeba ne ale delší dobu to bude výsadou jen pár procent a pak ještě ty hry heheh.

    • Vůbec nechápu, co píšeš. Tyhle technologie vyvíjí nvidia a jsou závislé na jejich kartách. U ray tracingu je dokonce hw část karty vyhrazena této technologii. Jak by to pak mělo fungovat na amd grafice, když ta tuto technologii ani z hw hlediska nepodporuje?Hairworks byli čistě věcí nvidia a pro amd uživatele to mělo být vypnuté. 


      To s ovladači jsem vůbec nepochopil. Amd má svůj hw a své ovladače, stejně tak nvidia. Directy a další knihovny jsou sdílené, pokud se nepletu. To je ale už na komunikaci amd s microsoftem, výrobci enginů atd. 

    • Jack1947

      To snad ne 😱 monopol by byl Strašný!

  • KamilZm

    Microsoft dnes aktualizaci kvůli problémům zastavil.  Jako vždy platí, že není kam spěchat. A nejde stáhnout ani manuálně, to zastavil také.

    We have paused the rollout of the Windows 10 October 2018 Update (version 1809) for all users as we investigate isolated reports of users missing some files after updating.


    https://support.microsoft.com/cs-cz/help/4464619/windows-10-update-history

    • KamilZm

      BTW, na Microsoft Blog, jednom z odkazovaných zdrojů,  je poslední článek z roku 2014  😀

    • Jack1947

      Třeba udělají update článku a napíšou že to zase zastavi.li😀

      Je spšchat přece ta 0,00000000002% lidí co to má chce hrát !

      • Tohle je pro vyvojare, porad potrebujes patch do tech her.

        • Jack1947

          No to sice ano ale vystřelit si můžeš už ted z nich 😀

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit