Přejít na výpis diskuzí

Retro GamesPlay – The Elder Scrolls II: Daggerfall

7.7.2017 18:25
Redakce Games.cz 40 příspěvků

Nejzabugovanější titul v historii? Možná pár měsíců po vydání, dnes už ne. Nejgeneričtější hra v rámci série? To pořád tak trochu platí na konto použití generovaných dungeonů. Nejpokrokovější hra v rámci série a žánru, tedy na svou dobu? O tom není pochyb. Daggerfall byla a pořád je v mnoha ohledech...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Hral jsem to hned kdyz to vyslo, koupil jsem si originálku a na jednu stranu me to bavilo hodne, ty moznosti, tvorba vlastnich kouzel a tak, ale na druhou stranu ty generovany nekonecny dungeony, ty me stvaly tak, ze z toho mam koprivku dodnes, kdyz si na to vzpomenu a znovu bych to hrat nechtel. Ze starych R0G bych doporucil spis ultimu underworld 2 nebo system shock.
  • Zabugovanost jako vše od tes
  • jeste jak tam reolejnik komentoval to machani zbrani

    mam pocit, ze tam byly tri typy, blunt, slash a pierce

    a zbrane mely s nima ruznou ucinnost, kladivo melo nejlepsi blunt atp.
  • Me spis prijde, ze vetsina zdejsich fotriku, co to oslavujou jako nejakou modlu, tak spis meli tenkrat na hry cas a ted uz ne. Ono pracovat/manzelka/decko uz nedovoli dat 160h+ naky hre na mesic. Nebo to je fakt kvalitni prace, vztah ci rodina...

    Ale to je spis tim, ze vetsine jako dorostencum neprislo, ze bckovej pribeh je fakt beckovej a bugy nevadej, protoze neni nic lepsiho. Ted hry co vyjdou jsou stejny, jen pozadavky dnesnich fotriku jsou jiny.
    • Ale ono přeci nejde o to kolik té hře věnuješ času. Dá se pohodlně hrát třeba hodinku večer. Jde o to co ti ta hra nabídne.
      Třeba konkrétně TES, každý nový díl od Morrowindu, alespoň u mě, má takový ten wow efekt hrozně povrchní. Zpočátku je to úžasná grafika, ale pak si všimneš, aha, tak tady osekali schopnosti a dovednosti postavy až na dřeň. A tady, tohle jsem mohl dělat v předchozích dílech, ale teď už to prostě nejde. Questy jsou vlastně jen chytání značek na mapě. Co na tom, že vše je pěkně namluvené, když se jakýkoliv popis, nebo rozhovor smrskne do tří vět.
      • Ja teda za hodinu moc neodehraju, aspon ne tak, abych si to uzil jako driv. Driv jsem vedel, ze tomu dam vikend...
        Zkousel jsem moje srdcovky fallout 1,2 a uz to nebylo jako zamlada... z novych her pillars of eternity, tyranny a divinity original sin a zadna me nechytla jakotenkrad fallout, BG nebo neverwinter. Trochu zaklinac, ale to me po cca 20h taky pustilo.
        • Bodejť by tě chytaly starý hry, zahraj si něco aktuálního. Já si samozřejmě taky rád zavzpomínám u VGA her, ale je potřeba držet krok s dobou a hrát aktuální pecky, pokud za to stojí. Princip je pořád stejný, jako před 20 lety - hrát to nejlepší, co vychází.
  • By mě zajímalo proč tyhle novodobí "experti", kterým ještě kape mlíko po držce, vůbec koukají na RetroGamesPlay?
    Člověk kterej má potřebu kritizovat grafiku u hry, která je 20 let stará, z doby kterou ani nepamatuje, je důvod, proč dnes vychází nezajímavé hry s naleštěnou grafikou, stereotypní hratelností a nulovou originalitou...
    Chybí mi doba kdy hry byli výsadou inteligentních lidí, se zájmem o elektrotechniku a programování a né těch dnešní rozmazlených fracků, který by potřebovali pár facek, protože rodiče neměli čas na výchovu...
    • neviem ci je vacsi troling reakcie deciek na diskusii, alebo retro gamesplay Daggerfallu bez Grygara
    • Ámen bratře... *4*
  • Tahle série zraje jako víno. V podstatě z brakových, odpadních vod se vyšplhala až na kultovní značku. Je dobré si připomenout tyhle strašné začátky této skvělé série.
    • Kdyby byl Skyrim v době kdy vyšel tak dobrý jako byl Daggerfall v době kdy vyšel:

      -celý by šel projít ve virtuální realitě
      -prostředí by bylo dokonale a naprosto zničitelné
      -počasí by ovlivňovalo chování, náladu a schopnosti postav
      -postavy by byly tak propracované, že by mezi sebou měly komplikované vztahy a aktivně reagovaly na změny v prostředí způsobené hráči/ostatními postavami
      -questy by byly dlouhé, měly by smysl a byla by radost je dělat a dokončovat
      -mohl by jsi utrhnout každé stéblo trávy a šťourat jím NPC v nose. A NPC by kýchlo a dalo ti facku
      -draci by se chovali jako draci
      -vodu z řeky bys mohl nabrat do rukou, pocákal bys zeď a pokud by na ni svítilo slunce, odpařila by se rychleji než kdyby nesvítilo
      • readyxx
        a tohle vsechno v dnesni dobe od bethesdy.,,,, ani za 40 let :) .. ty skoncili u morru kdyz jim jeste teklo do bot
        • Já si třeba řikal když dělali Skyrim že by tam mohli dát skill šplhání po zdech jako byl v Daggerfallu, že by se to do hry co se odehrává v horách docela hodilo, ale ne, ani blbý kouzlo levitace tam bez modů neni *7*
          • proto je videt, ze dobrovsky nema vkus, protoze na skyrimu se mi libi akorat setting

            vsechno ostatni je osekanej koncept predchozich her ze serie

            a vubec nejvic mi vadilo, ze clovek mohle bejt master ve vsech guildach najednou

            kam zmizela veskera revnivost?
    • Tak mám pocit, že si ty začátky asi nezažil, co?
      Podle měřítek doby, kdy to vyšlo, to fakt brak nebyl.
  • Prislo mi docela vtipny jak Honza rika, ze kdyby si mel vybrat RPGcko z 90-tek, tak Daggerfall by to nejspis nebyl... no jo, ale tak proc ho vlastne rozehraval? :)
    • Proč rozehrával? – mno... jinak by každej pátek mohli hrát dokola pořát jednu a tu samou hru. *4*
    • jnsCZ
      Ono by jinak tohle video nejspíš nevzniklo ;)
    • ultímátní RPGčko z 90tek co vzít na pustý ostrov? Nejspíš Wizardry 7. Ale 90tky byla zlatá léta RPG žánru. Tenkrát RPGčka tvořila skupina lidí, co hrála stolní RPG, a tvořila ji pro skupinu nerdů, co měli přístup k hrám, takže ty hry byly promyšlenější, složitější, obtížnější a mnohem hlubší než většina dnešního šrotu typu MEA, Horizon zero dawn atd.
  • Ve sve dobe jedna z nejlepsich her, ktere se daly hrat. Zejmena vynikajici atmosfera, hudba, zvuk, propracovanost - no proste ty aspekty, ktere se dneska uz ve hrach delat neumi.
    • atmosféra? Kde? Ta rovina bez ničeho? Kdyby vyšlo něco takhle generického v současnosti, tak to bude dostávat trojky, jenom nostalgie tohle drží nad vodou.

      Opravdová TES započala s Morrowindem.
      • Tezko to pochopi nekdo, kdo v te dobe cucal cecky.
        • zaty
          Sice cecky často cucám i teď, ale v době, kdy DF vyšel jsem je po dlouhé době začal opět cucat (16 let), ale i jako milovník RPG musím říct, že ta hra byla odpad. Prvotní nadšení z obrovského světa, vystřídalo rozčarování z nudných generických questů a vlastně generického všeho.
          • člověče, mě z tebe je tak trapně, že se jsem se normálně zapotil ...
  • Souhlasím s Pavlem. Zlatej Skyrim, tohle dneska hrát, tak si budu muset vypíchnout oči.
    • haha michal to rekl za me :D
    • Tak to udelej, bude klid.
  • ucho
    tohle byla parádní věc. ta atmosféra byla skvělá, hlavně zimní prostředí (hudba + zvuky kroků ve sněhu). mělo to své kouzlo. jen teda některé ty dungeony byly brutální a naprosto psycho. no ty bugy v nich byly taky brutální.
    nad tou hrou jsem strávil tunu hodin, dost věcí tam bylo fakt dobře udělaných, ale teda přiznávám, že jsem hru nikdy nedohrál, přestože jsem do hry pronikl hodně a všechny věci jsem měl v malíku (silná postava, perfektní výzbroj, machr přes kouzla nezbytná pro přežití - bez teleportu se ty dungeony fakt nedaly :) )
    • To je názor a zkušenost přesně jako mám já.
      První díl TES - Arena jsem dohrál, ten pocit dokončení něčeho tak brutálního mě vrhlo s nadšením i do tohoto pokračování...ALE pak jsem se asi 10 hodin motal v jednom z těch posledních dungeonů před koncem, kde je něco jako neprostor...prostě void ...a tam jsem se totálně zazdil.
      Nevím jestli to byl nějaký bug, ale prostě jsem netušil co dál, pak mi odešel počítač, sice sejvy byly zálohované na disketě, ale už jsem se nějak nepřinutil pokračovat v marnosti hledání co dál :(

      Podobně jsem na tom i se zmíněným na konci videa ISHAR trilogií...jedničku mám dokončenou, ručně na čtverečkovaný papír nakreslené všechny mapy, ještě je mám stále schované jako poklad.
      Ale ve dvojce tuším že jsem se zabugoval sám...Ishar trpěl takovým druhem příběhových questů...že úkol zněl, "buď na místě ve 2AM" ...když jste na přesně určené místo nepřišli, už hra NIKDY nešla dohrát. Už si to nepamatuji přesně, ve kterém díle to bylo, jestli 2. nebo 3. díl ...jendička ještě byla "normální"

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit