Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Rimmworld mám už opravdu dlouho a musím říct jednu věc: z hromady her které jsem si za poslední tři roky koupil (investuji do her celkem dost) tak Rimmworld patří mezi ty opravdu nejzábavnější a rozhodně to je hra do které se velice rád a velice často vracím. V současné době vycházejí AAA tituly, kterou jsou nedodělané, plytké a prostě nezábavné... Rimmworld je oproti tomu indie hra která je prostě super: skvělý nápad (já vím, dwarf fortress), relativní komplexnost, pružná obtížnost až do míry, že brečíte krvavé slzy, super modovatelnost atd... .Rozhodně doporučuji zakoupit každému, kdo má rád budování, micromanagement apod... A asi jsem úchyl, ale ta grafika mi nevadí, dokonce se mi snad i líbí :)
  • Sem si nedavno koupil herni masinu jak svina za 50k, abych po 6 mesicich zjistil, ze na tom stejne hraju jenom Factorio, Kerbal Space Program a Rimworld... Ale jede to plynule! *1*
    • Mám to podobně :D

      AAA nemají skutečně co nabídnout, je to furt to samé klišé. Komplexní do detailu propracovanou hru najdeš jen na indie scéně.
    • Já už měl objednanou novou grafárnu, ale než jsem ji šel vyzvedout tak že se ještě podívám na kolik fps mě jede to co hraju. BF1 neklesne pod 45fps, MEA taky v klidu a tak jsem si tu popelnici radeona HD 6950 ještě nechal.
    • Hehe. Jsem na tom dost podobně i když sem tam něco jinýho taky dám. Poměr hodin je ale jasný. Co se dá dělat, třeba časem zase vyjde něco graficky náročnýho a zároveň zábavnýho a komponenty se zase trochu prohřejou.
    • Haha, jojo, vítej do klubu. Co ale naplat, když jen indie vývojáři mají odvahu a prostor pro experimentování :)
    • Tak to si jednoduše hlupák. Protože koupit si PC za 50k, když hraješ jen tenhle typ her - na to se nedá nic jinýho říct. ;)
    • Ješte WeaponShop *3*
  • Zaplať pánu bohu, že se pořád dělají takhle komplexní hry. AAA produkce stojí na místě už roky. ;)
  • RimWorld mě naučil jedno: Pokud jsem naprosto spokojen se stavem mé kolonie, znamená to, že jsem něco přehlédl :D
    • Třeba: když budujete nedobytnou pevnost, nedopoučuji po jejím obvodu umisťovat automatické minomety, může se vám taky jako mě stát, že jedno ze zvířat v ohradě uvnitř pevnosti zdivočí, načež se všechny ty minomety otočí směrem dovnitř, udělají "píp, cíl zaměřen" a obrovskou plošnou salvou srovnají vnitřek pevnosti i většinu jejích obyvatel se zemí *1*
      • Clovek si rika, jakou logiku ma minomet u hradeb kterej operuje v 360 stupnich...
        • příliš arogantní předpoklad, že nedobytná pevnost je tak nedobytná, že se nepřítel nikdy neoctne uvitř (air dropy nepřátel jsem měl vypnuté) .. ale na případy, kdy se zblázní jeden z kolonistů nebo zvíře jsem jaksi nepomyslel *1*
  • to jsem si takhle nedávno s modem Prepare Carefully připravil výsadek na planetu, velitel výpravy a budoucí základny byl zkušený veterán, 65 let, charismatický, vysoký social skill, managing, doktor, trochu vědec, dobrý střelec, v mládí vojenská akademie, později planetární politik, zkrátka rozený velitel a páteř výpravy.. načež 2 dny po přistání zemřel na vesmírný mor
    • Nebo jsem měl takhle v partě androida, co měl snad všechny implantáty co šly přidat, kybernetické ruce, nohy, oči, mozek, páteř, exo skelet, adrenalilové injektory, všechny kyber orgány. Byl opravdu ohromně užitečný, protože se pohyboval a pracoval tak o 400% rychleji než zbytek kolonistů a skoro nespal a nejedl. Když jsem ho viděl, jak tam jako blesk lítá po chodbách, jala mě neblahá předtucha, takové to "tak jestli tomuhle jednou hrábne, neexistuje nikdo a nic, co by ho dokázalo zastavit" (hned jsem si k němu mentálně přiřadil obličej Michaela Fassbendera z filmu Prometheus).. no, jak to nakonec dopadlo asi uhádnete *1*
      • Hahaha *1* *1*
        Po Rimmworldu už nějakou dobu pokukuji a podobné příběhy mě asi donutí jej konečně pokoupit *1*
  • Factorio a Rimworld a obcas nestiham vidat denni svetlo *1*
    • Tyhle dvě jsou mor. Kolikrát si je NEzapnu jenom proto, že nemám odvahu je zapnout.
  • Hrál jsem alfu 15 a to co se mi občas stalo bylo vážně jak z nějaké telenovely. Třeba jsem zajal a zrekrutoval nějakou divošku, která si pak vzala jednoho z původních kolonistů. Jenže při dalším útoku toho kmene tam byla i její matka a byl to zrovna její manžel, kdo jí ustřelil hlavu, takže to manželství potom tak nějak ochladlo :) Nebo se ke mně třeba připojila taková obří žena, kterou jsem zachraníl když procházela okolo a skoro ji zabily nějaká zvířata. Jenže byla neuvěřitelně ošklivá a proto ji všichni nenáviděli, takže sama žila v malé chatrči za základnou, kde byla na ráně, takže to pak stejně brzo koupila zas.
  • a když už si myslíte, že to máte docela na háku, vyspawnujou se vám všude po základně brouci ve chvíli kdy zrovna nejde elektrika *1*
    • PreidaQ
      Jo, tohle jsem taky zažil. Úkryt hezky a náročně vybudovaný pod skálou, takže tam bohužel při nejbližší příležitosti nastala infestace brouky. V úzkých koridorech se proti nim nedalo bojovat, takže nezbývalo nic jiného, než zapálit nábytek a počkat, až všechno vyhoří a brouci při teplotě vzduchu kolem 600 °C vychcípají. A tohle jsem celkově musel opakovat několikrát.
      • DwaR
        to si tak kopkám svoju bezpečnú jaskyňu a vytešujem sa, ako som s hrou vybabral, že nemusím stavať múry. úzke chodbičky ale nie sú po chuti kolonistom, tak ich zväčším na luxusné miestnosti. a zrazu oznámenie, že moji kolonisti sú po smrti. zasypala ich strecha. ako som, do čerta, mal vedieť, že tá skala má strechu? jo, jo, zábavné učenie mechaník na začiatku :) od tej doby príbytky len na rovnej otvorenej ploche.
        • Ale né, jen stačí nechat cca každých 5 čtverců jeden pilíř. Sakra s těma broukama ste mě dostali. To tam museli přidat nedávno, protože jinak jsem základnu stavěl až na vyjímky vždy ve skále.
          • Brouci ve skale jsou tam uz dlouho ne? Proste cas od casu narazis ve skale na mistnost a tam jsou brouci se kteryma se muzes vyporadat nebo ktery se vyporadaji s tebou.
            • 2 CursedSlayer: Přesně tak, buď je na otevřené mapě jako budova, nebo ve skalisté mapě někde ve skále. Ale je tam vždy. V drtivé většině je plná Mechanoidů - viz: http://rimworldwiki.com/wiki/Mechanoid
            • To Drasťa: Nevím jak teď(naposledy jsem myslim zapínal alfa 15),ale ta místnost je na každý mapě a pokaždý je plná brouků a kryokomor s lidma. Pokaždý je cihlová ze stejnýho materiálu (tuším vápenec?).
            • to Mark : Oh F*CK! Tak to je masakr :) Brokovnice do každý ložnice, věže do každý delší chodby.
            • tohle je něco jinýho, spustí se "Infestation" event a v různých místech po základně se ti vyspawnují vajíčka, ze kterých okamžitě vylezou hromady brouků, když vajíčka do určité doby nezničíš, vylezou z nich další, ale můžou se ti vyspawnovat klidně v ložnicích kolonistů když spí, nebo v jídelně a to jsou pak jatka.. *1*
          • Paulcz
            Bez podpěry je to maximálně 10x10 čtverců tuším. Jinak stačí mít v chodbách dveře a s broukama se následně vypořádat pomocí molotova :) Problém je pokud se prokoušou ven a proudí tam vzduch :)
            • Problém je, pokud ještě nemáte molotov :)

              Ale někde jsem četl, že brouci se spawnují hlavně v neosvětlených částech základny, takže jde udělat broučí past z nějaké tmavé jeskyně. Mě se sice většinou podaří zachránit kolonisty, ale odnesou to pejsci a to je snad ještě horší a kolonisti z toho mají taky pěknou depku
      • nightborne
        To mi malinko připomíná, jak jsem ve Dwarf Fortress musel zatopit několik podlaží lávou, abych se zbavil gobliního nájezdu =)).

        Do Rimworldu bych se rád zkusil ponořit, sakra, ještě ten čas, kdyby na to byl =).
        • Paulcz
          Z hlediska proniknutí do hry to není časově náročné jako DF :)
        • PreidaQ
          A zrovna s Rimworldem bohužel dny, týdny, ba i celé měsíce mizí do velké černé díry. Je to fakt jedna z těch strašných závisláren, u kterých člověk zapomíná na plynutí času a stává se netečným k vnějším podnětům.
  • Tilwaen
    Recenze dobrá, ale...
  • DwaR
    s autorom textu sa dá len súhlasiť.
    jedna z najlepších, ak nie vôbec to najlepšie, čo doteraz vyliezlo z early accesu (kerbal som hral len chvíľku, ťažko posúdiť). ak niekoho baví budovanie sídla od nuly a piplanie sa s prežitím svojich ľudí... v skratke ak niekoho láka zažiť príbeh robinsona na vlastnej koží, toto je najlepší možný spôsob.
    a určite by som vyzdvyhol náročnosť. tú si tu naozaj môže človek navoliť podľa chuti a nálady. hral som ultra ťažké hry, kde bol každý ďalší prežitý deň oslavou môjho geniálneho vedenia :D, ale aj hry, kde najväčším problémom bolo, že som nestíhal budovať nové a nové sklady pre kolóniu, ktorá bola na 120% sebestačnou a neohroziteľnou (pokiaľ nepríde zatmenie, alebo nedôjde k fatálnemu zlyhaniu všetkých solárnych panelov vo chvíli, keď maníci pechujú kotly).

    P.S.: na to, že tá hra prakticky nemá príbeh, sú jej príbehy fakt hutné a je ich nekonečné množstvo.
    • Paulcz
      Nějaká větší příběhová složka tam bude, alespoň ve formě questů apod. Počítá se s tím už v příští připravované verzi (alpha 17).
      • DwaR
        aha. to som ani netušil, zas tak hru nesledujem. vďaka za info.

        priznám sa, že v tejto hre mi absencia príbehu vôbec nevadí. radšej nech sa vykašľú na nejaký príbeh a questy a doladia mechaniky samotnej hry, resp. ich rozšíria. ako už bolo spomenuté v článku aj diskusii - tá hra si píše vlastné príbehy.
        • Paulcz
          Rádo se stalo.

          To je otázka, ono v pozdější fázi hraní není moc co dělat, hlavně pokud hráč už s nějakou tou kolonií přežil :), takže nějaký události by byli fajn.
          • Tak pokud nehraješ na nejlehčí obtížnost, tak máš kliku jak stodola, páč mě se to "dohrát" a odletět ještě nepodařilo (hraju standardně Rough + hardcore = tak jak to bylo zamýšleno) 100+ hodin. Jsem rád, když kolonie přežije alespoň 2 zimy. Už jsme zažili vulkanickou zimu, několik pádů různých objektů a částí vesmírných lodí, mor a jiné nemoce, do prvního léta Scythera, atd..
            Pořád mne to něčím překvapuje a když mám pocit, že se to už pomalu zvládá, tak se někde objeví broučí hnízdo - nejlépe v úzkém koridoru...

            Jo, RimWorld je fajn *1*
            • Paulcz
              No hraju to na lehčí obtížnosti :) Na vysoké se mi nezdá hra odladěná a jestli někoho furt dokola chytá rapl, že jedl z podlahy když je v kolonii asi 20 stolů se židlema.. :) Na většinu ostatních událostí se dá připravit.

              V poslední hře co mám rozehranou mi po útoku kolonie vyhořela (asi 10 lidí) a poslední přeživší osoba se naštvala, že jí zemřeli příbuzní a začala bušit do warga.. :) Nechal jsem to ale běžet, po pár dnech jsem poskytl ochranu prchajícímu domorodci, což teda nebyl nejlepší nápad, jelikož toho domorodce pronásledovatelé zabili a pak ještě zničili zbytek vybavení kolonie :) Po té co odešli a za dalších pár dní se přidal kolonista, krátce na to další a pak už to zase jelo.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit