Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Blue.Shark
    Těším se. Se Stellaris jsem začal teprve před týdnem a už teď musím konstatovat, že jsem léta nezažil takovou návykovost. Je možné, že po delším odehraném čase nadšení opadne, ale prozatím má pro mě tohle 4X obrovský potenciál. Na Apocalypse jsem rozhodně zvědavý.
  • Jo, stellaris je boží a těch x hodin zabaví, ale není tu taková ta nekonečná hratelnost jako u jiných titulů od paradoxu. V určitém okamžiku vám dojde, že všechny národy jsou v podstatě stejné, neboť na začátku jen vypadají jinak, ale jak výzkum pokračuje, všichni nakonec dospějí do skoro stejné fáze... v těch osudových bitvách u konce hry se prostě potkají dvě uplně stejné flotily, a záleží jen na tom kdo má o něco větší kapacitu lodí. Přijde mi, že se jim prostě stále nedaří jednotlivé rasy odlišit. Nakonec jsou stejně všichni stejní. Nepomohly tomu ani výhody vzestupu. Asi nejlepší je, když získáte nějakou tu tajnou technologii, z nějaké té děsivé nestvůry a jediné co dělá, tak to že trochu zlepšuje to co už máte. A ještě lepší je, že za pár herních let, už tu technologii mají i ostatní..?
    Pořád tak nějak čekám, kdy přidají technologie čistě pro jednu rasu... nebo plně si odporujicí výzkumy, kdy půjdete jednou cestou a uzavře se vám druhá... ale takové které opravdu ovlivní hratelnost.. ne že si místo cesty kyborga vyberete cestu víry - což v důsledku znamená že místo jedněch výhod kybernetiky budete mít skoro stejné výhody psioniky.. to mi hlava nebere..
    A taky čekám na změnu ve válčení - vždy to dopadne tak, že všichni mají jednu flotilu o své plné síle a tím to hasne. Ty flotily se střetnou a vyšší číslo vyhrává- děsná zívačka. Přitom by stačilo nějak omezit množství lodí na systém, či na flotilu - při překročení penalizace pro silu flotily. Přece i logicky platí, že čím víc lodí, tím hůř se to musí strategicky zvládat. Prostě nějak zařídit, aby musely být síly rozdrobenější a bylo třeba strategicky plánovat, nadbíhat, obsazovat atd. A aby třeba obrané pevnosti k něčemu byly. V pozdější fázi hry i tu nejsilnější pevnost každá flotila smázne raz dva... prostě něco jako je v Crusader kings, kde má každá provincie omezené kapacity kolik na ní může stát vojska, a když je to víc tak prostě umíraj.
    Ale ze začátku dobrý, jen když hrajete svou třetí, čtvrtou hru, tak vás tyhle věci začnou dost štvát:)
    • Skončil jsem někde na verzi 1.7 tuším, ale s většinou toho co píšeš můžu jen souhlasit. K tomu výzkumu jsem měl ještě další vítku. Je téměř jedno, kolik obyvatel máš, výzkum jede pořát stejně, protože s přibývající populací roste i penalizace výzkumu. Moje oblíbená cesta při hře proti počítači a to technologická nadřazenost je rázem nefunkční.
      Co se týče těch velkých flotil...no vypadalo to komicky. V podstatě bylo jednodušší spamovat základní lodě, už jen proto, že si je měl hned od začátku, jsou levné, rychlé a početní převaha tu dělala dost. Často jsem nepřítele (nebo on mě) doslova uplácal čepicema.
      Jinak zatím u mě stále vede Sword of the Stars 1(taky od paradoxu), i když je to trochu jiný typ strategie. Zato boje samotné jsou tam mnohem taktičtější, což se mi líbí a mám to rád. Často pak dokážeš seskládat flotilu tak, aby odstranila i mnohem větší hrozbu například jen díky tomu, že máš lepší motory a mounted railguny. Ty pak namontuješ na menší lodě a nepřátelský dreadnought pak dostane co proto...jen je potřeba manévrovat. A koukat se jak z dálky bombarduješ zmítajícího se dreda do kterýho se postupně dělají díry je prostě nádhera ( i v tý už dost starý a celkem jednoduchý grafice).
      • Udělali na tom opravdu hodně práce. Hlavně Utopia update. Na druhou stranu je to dost smutný, původní hra byla evidentně těžce nedodělaná a teprve s posledníma DLC a updatama se z toho stal hratelný kousek. I jejich cenová politika je dost k zblití, ale tak co se dá dělat. Hodně upravili staty a "fungování" lodí, dřív se opravdu vyplatilo chodit hodně jen malé lodě, kvůli evasion, teď už to tak nefunguje. Unity taky udělalo hodně. Vědecká převaha se dala hrát při TALL strategii, kde jsi spamoval sience nexus (megastavbu), ale to už taky upravili (můžeš mít jen jednu). Pořád se dá hrát vědecká převaha, ale už je to těžší. Aktuálně mi přijde že jako nejlpeší strategie je hrát hodně agresivní wide. To by se ale právě mělo zase změnit v apocalypse, tak jsem zvědavej. Už se na to každopádně těším.
        • jamar28
          Úplně na začátku se zas naopak vyplatilo stavět jen velké bitevní lodě, protože ty nejlepší zbraně nebyly omezeny jen na slot X, ale daly se dát i na slot L, takže jsi mohl mít bitevník klidně s 5 Focused Arc Emitory a podobně. Výsledek? Většina menších nepřátelských lodí zničena na obrovskou vzdálenost ještě dřív, než vůbec stihla vystřelit.
    • Jenda z věcí, která bude upravena, je omezení maximální kapicity flotil, takže doomstacking už nebude možný (každá fleet bude mít maximální počet lodí). Dále také změnili fungování obrany, budeš moct postavit několik (podle velikosti zabraného území) opravdu velkých vesmírných stanic, u kterých bude možné dostavit i "externí" moduly v podobě velkých superzbraní. Vzhledem k omezení kapacity flotil by to jako obrana mohlo i fungovat. Samozřejmě několik flotil útočících najednou si s tím asi i tak poradí, uvidíme jak bude balanc ve výsledku nastaveý.
  • Patch 2.0 + DLC Apocalypse hru hodne zmeni. DLC si temer jiste koupim, protoze vyvojari zapracovali skoro na vsem co mne v Stellaris stvalo.
    • co se změnilo?
      • Zkus googlit tohle 'Stellaris – Cherryh Update Patch 2.0 & Apocalypse Expansion – All Dev Diaries, All Videos'. Chlapík tam má jak linky na dev diaries, tak i videoverze zmíněných diaries.
        • díky
      • vse, co je uvedeno v dlouhem prispevku vyse (omezeni lodi na jednoho velitele, nutnost chranit systemy uplne jinak, nez to bylo doted, protoze systemy se budou zabirat stavenim pevnosti, coz meni dalsi vec zminenou - smysluplnost pevnosti)
        doporucuju projet developer diaries na stellaris wiki, planovany zmeny rozhodne zneji tak, ze chteji neco s hrou delat a zmenit hratelnost kompletne a nejvic se zameruji prave na boje

        nemeni se akorat vyse uvedenz princip, kdy ke konci hry jsou si rasy podobny, protoze vynalezy jsou pro vsechny stejny
        • Super, jestli zmeni valceni tak tomu dam snad zase sanci. Zatim to opravdu bylo vadni.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit