Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • XorxoxTalarius
    Jen male doplneni k clanku. Petroglyph se svoji hrou Victory ani uspet nemohl, jelikoz uz kdyz to oznamili na svych strankach tak se na ne strhla vlna kritiky co to delaji za blbost. Prece jenom se nejednalo o normalni RTS ale spis neco ve stylu "End of Nations" kdy mate nejake jednotky a musite vymydlit nepritele. Navic to cele bylo tezce stylem kamen-nuzky-papir, s infantilni grafikou a zasazeni do boje o severni afriku behem WW2 tomu taky moc nepridavalo, zvlaste pokud si to vsechno spojite dohromady. Vlastne by se dalo rici ze si Westwood sam pod sebou podrezal vetev.
  • Musím říct, že v blbější čas se tento (i když dobrý) článek nemohl objevit.. To jste GAMES.cz nemohli alespoň počkat těch 18 dní než skončí kampaň "Kingdom Come: Deliverance"? Tenhle projekt, má větší důležitost pro Českou Republiku než si mnozí uvědomují! Samozřejmě že by se vydání článku (pokud je hotový) nemělo řídit podle těchto okolností ale v tomto případě jste mohli ku..a udělat výjimku vlastenci.....
    • Tak jim to ted kvuli tomuhle clanku uplne prestalo pribejvat :(
    • Já bych, se vší úctou k odvedené práci, vliv tohoto článku nepřeceňoval. Kdo chtěl KC:D podpořil. Trh v ČR úspěch hry neovlivní. Pan Dan Vávra si svoje rizika řídí a podle mého názoru (ve společenství WHS, s podporou investora, spotřebitelské poptávky z Kickstarteru) i do budoucna uřídí. Naproti tomu rozpačitá vyjádření v závěru posledního podcastu - týkající se příspěvků na KC, případně (dle pana Grygara) renesanční hudby v připravované hře, ve spojení s tímto článkem mohou jen naznačovat nedostatek profesní vyzrálosti.
    • Magister_Peditum
      Co to hulíš za matroš? *1* *8* *1*
      • já vědel že jsem tu svoji drogu neměl zpřístupnit veřéjnosti.
    • Ano. Slyšel jsem, že pokud hra vyjde, zlevní se plošně chleba a na všech náměstích se budou rozdávat pečení holubi. *7*
    • Nemyslím si, že by podporovatelé na KS či dokonce členové tohoto fora byli takový vemena, aby si neuvědomovali riziko své investice a aby nevěděli, že projekt, do kterého dali peníze, nemusí být dokončen. Upozornit na takové riziko je naopak velmi férové a správné. Na podporu KCD to nebude mít vůbec žádný vliv.
      • ..chápu tě a máš pravdu ale (asi) mě to štve tak nějak z principu že zrovna teď ten článek vyšel..
        • jasně ona skončí kampaň na kickstarteru a do 5ti minut bude jasné jestli se hra dokončí nebo ne, tleskám tvé inteligenci *7*
    • walltar
      Myslím, že na KC, které už má 200% svého cíle se nění potřeba nějak ohlížet. Navíc pochybuju, že jeden článek na Games s tím může nějak zahýbat.
      • Ja o tom nepochybuju, teda zahybat ne, ale ovlivnit ano. Zname zdejsi bezmozky. "Jejky, oni jsou na kickstarteru i podvodnici, to teda tomu Vavrovi radsi nic neposlu".
        • Příslušnost k národu nic neznamená. Nacionalismus je nástroj ďáblův. Všichni jsme děti mého otce. Stejně tak všechny hry na KS mají stejné právo na to být financovány a prezentovány.
        • Přesně! Co když ten "bezmozek" má bohatého papínka a dal by (třeba) na ten projekt větší částku. S každým dalším přispěvatelem (i když mizivě) klesá šance, že se na to financování Bakala nevysere.
    • Kozy
      Wut?
      • Kozy to nepochopil, asi si to nedomyslel a mysli, ze "Wut?" je znamka punku.
        • Ne to ty a Vaz jste nic nepochopili, projekt je úspěšný v tom smyslu, že je "vybrána" požadovaná částka už teď dvakrát. Jak lze zjistit hned po ukončení kampaně zda hra skutečně vyjde a v jaké podobě(kolik toho splní)? Osviť nás ó moudrý mrakomore, ale před tím bych doporučoval zapnout mozek
  • Pro mnohe asi stupidni dotaz, ale poucte me, nechce se mi studovat pravidla Kickstarteru. Myslel jsem ze pokud projekt nedosáhne stanoveného cíle, cele se to rusi a backeri kteri prispeli dostanou penize zpatky. Neni to tak?
    • Jestli myslis cile ve smyslu financni castky, tak to tak je. Respektive vlastne ani nemusi dostat penize zpatky, protoze jim ani zadne nejsou z karty strzeny. To by byly az v pripade financovani a dosazeni lhuty, viz treba ted Kingdom Come, ktere cilovou castku presahlo, ale vlastne jeste nikdo kreditkou nic neplatil.
      • Diky kluci, to ma logiku, takto to samozrejme beru. *2*
        Kickstarter je pro bakera uz tak rizikem, nema zadnou zaruku ze se hra skutecne dokonci, natoz ve slibovane kvalite. Proto dava smysl ze bakeri uprednostnuji neco co si muzou vyzkouset alespon v malem demicku, pripadne se pidi po tom kdo to dela, co ma za sebou, jak je pripravena prezentace. To je naprosto v poradku. Tim chci rict, ze clankem odprezentovane neuspechy jsou neuspechem asi zaslouzenym. Muze se diskutovat o roli hypovani = zvyhodnovani nekterych projektu, ale samotny princip Kickstarteru mi pripada na dnesni dobu velice spravedlivy.
        • Většina normálních lidí oželí pár korun v dobrý víře, že ten projekt vypadá slibně a tím to končí. každej hned nekouká na "záruky" a "vrácení peněz" kvůli 5€ který přispěju.
          • Kdyby kazdy prispel 5 euro a bral to tak jak pises, pak by vetsina uspesnych projektu cile nedosahla. Pocet backeru neni zas tak omracujici. Napriklad Deliverance dosahlo 200% diky necelym 20 000 backeru. Z toho vyplyva ze prumerna castka kterou prispeli je asi 30 liber. To je i pro prispevatele ze zapadni evropy castka nad kterou normalni clovek jen tak nemavne rukou.
    • Je to tak. Ovšem v článku se psalo i o projektech, které se sice dostaly na svůj cíl, ale stejně nakonec měly problémy a třeba ani nevyšly.

      Teď zase poučte někdo mě, co se v takovém případě děje, když projekt vybere požadovaný obnos, ale z projektu nic není? Předpokládám, že KS v tomle nic nedělá a asi ani moc dělat nemůže, ne?
      • Magister_Peditum
        Vždyť se taky v článku píše, že v takovém případě lidé, co jim poslali peníze, uvažují o žalobě.
        • Článek jsem četl a ty neodpovídáš na mou otázku. Mně šlo o to, zda-li to má KS nějak "ošéfované". Že lidi podávají žaloby, ještě nutně nemusí vést k odpovědi, že KS nemá v téhle věci žádná pravidla. Šlo mi o to zjistit, jak se k tomu KS staví a jestli např. KS dělá nějaký předvýběr, co pustit na KS apod. Docela bych se taky divil, kdyby KS neměl nějaká pravidla, kde by řešil úmyslné nesplnění a tedy zpronevěření peněz podporovatelů.
          • Magister_Peditum
            Pokud někdo uvažuje o žalobě, tak asi všechny ostatní možnosti už vyčerpal...
          • strabo
            Někdy třeba ani nejde o neúmyslné nesplnění, ale třeba jen podcenění pravidel v jednotlivých státech odkud jsou backeři a špatně zvoleném modelu distribuce finálního výrobku. Lidé z Německa, kteří podpořili hodinky od Pebble by o tom mohli vyprávět. Dodnes po roce a půl od poslání posledních KS modelů je nedostali díky tomu že má Německo kvúli ochraně svého trhu velmi tvrdě napsán celní zákon pro produkty mimo EU. A vzhledem k tomu že pro Evropu bylo vybráno jako distribuční centrum Asie tak mají asi smůlu. Bohužel Pebble jako firma se s nimi moc nebaví a ani jim nechce pomoct s posláním např. z US z kterého by to patrně prošlo.

            Nesplnění a posouvání termínů je druhá věc. Já sám jako backer jsem to čekal a spíš jsem to bral jako bonus, že svoje Pebble vůbec někdy dostanu a nakonec to trvalo třikrát tak dlouho než na začátku anoncovali. Hodně lidí je taky zatracovalo a chtělo svoje prachy zpět. Problém je v tom že hodně backerů vidí KS jako eshop (kde za své prachy musí něco dostat) a ne jako možnou podporu riskantního projektu do kterého by normálně třeba neinvestovali.
        • walltar
          A čeho tou žalobou dosáhnou? Peníze už jsou utracené a co by ještě mohlo zbýt půjde na soudní výlohy. Takže max tak dobrého pocitu, že vyhráli.

          I když ani ta výhra není jasná, protože pokud vím, tak KS požaduje jen aby člověk dělal projekt v dobré víře ... takže pokud si na tom pracoval a z nějakého důvodu se to nepovedlo tak si neporušil ustanovení KS. Jen pokud by si nic neudělal a utekl a penězma, tak žaloba má nějaký smysl, i když ani v tom případě už člověk peníze neuvidí.
          • Magister_Peditum
            Nevím, čeho chtějí dosáhnout, jen odpovídám na otázku, co můžou dělat lidé v takovém případě...
  • Tushan
    Deathfire je škoda *13*
  • TheGGG
    Vždycky mě pobaví ty rádoby intelektuální průpovídky o t*pých masách. Cítím z toho pokaždé upocenou snahu být nad věcí a jít proti proudu. V případě autora článku se to však změnilo ve směšné pitvoření, které působí dojmem, všichni jsou blbí a koho nebaví a nezajímá to co mě tak tomu nerozumí a je t*pá masa. Takto hluboce neprofesionální přístup mě velice mrzí, jsem rád že lidé co přispívají na kickstarteru jsou rozumní a neposílají peníze každé rádoby retro barevné slátanině co se snaží zahrát na city ubrečených nostalgiků.
    • LionelHutz
      +1, ale když vidím tu tvojí ikonku, tak se mi trochu cuká ruka *2*

      Naprostý souhlas, mě osobně taky dost baví to negativní vnímání zlých a děti žeroucích "kravaťáků nadnárodních korporací".
    • teda dycky je mi trochu blby souhlasit s trollem ale mas pravdu. Obecny presvedceni zdejsi redakce ze za kazdou cenu musej jit proti proudu me uz leze na nervv. Ani by mi to nevadilo kdybych citil ze to tak opravdu mysli ale mam pocit ze je to nejaka zahadna politika nulove tolerance kdy se jim zda asi ze sou hrozne cool a originalni. Je skoda ze se akorát pridavaj k druhy tupy mase kera glorifikuje všechno co je prvoplanove jiny.
      • Me zase leze na nervy ten nekonecnej zdejsi boj proti redakci. Delate to samy, na co tady nadavate, snazite se pozovat a jit proti proudu ( kritizovat redakci ), pricemz tak 99% z vas se pod tim ani nepodepise pravym nickem, aby si tu nahodou neponicili svoji pracne vybudovanou "intelektualni tvar". Tenhle tu pise takovej vylev, ale ani nevi/neumi psat carky, takze se ani neda brat vazne, dalsi sem zas chodi jenom proto, aby napsal "Konzolisti > PCckari". No jste kentus kluci, fakt ze jo. Kritizujete tu redakci, pricemz kazdej z tech redaktoru tu pise svuj nazor, ale vy delate, jakoby tohle byl nakej politicky zamerenej levicovej web.
        • není ale zjevne by chtěl bejt. A nepodepisovat se pod svým pravym nickem? to si delas srandu ne. jednak jestli mluvíš o me ja tu registrovan nejsem. A za druhy co to je pravej nick? ty ho používáš snad v obcanskym zivote nebo co? Nebo jako se snazis bejt min anonymni když si místo honza vetvicka tady das masturbator nebo ja nevim co. Pokud ses tak uvedomnelej a tak si stojis za svejma nazorama dej sem svoje pravy jmeno jinak ses jen další placal prazdny slamy a klavesnicovej bojovnik.
          • restore
            A to bude mozno ten rozdiel, hrac by fakt nemal polozit otazku, ci pouziva svoj nick aj v obcianskom zivote. Odpoved je samozrejme kladna, ako sa vobec mozes taku hlupost pytat...
          • Ten nick zrovna tvuj pripad asi nebude, pac lidi, co maji tak strasnej pravopis tu asi moc nebude. Proste me nebavi cist pul diskuse bezcennych komentaru zamerenych proti redakci a uz vubec ne od lidi, co neumeji ani pravopis prvniho stupne zakladni skoly. Promin, ale pak to zni jak vykrik od nejakyho tupa, frusrovanyho vlastni situaci.
            • Pekne ses chytil toho pravopisu, ale to podstatny ti asi nejak uniklo. Jo a kdyz uz tu vytahujes ty hacky a carky, tak doporucuju je taky nepsat radsi vubec, nez v polovine slov.
            • A to by me teda zajímalo co sem prinas ty. Krome obrody pravopisu samozrejme. Mimochodem když tady za to tak bojuješ proc nepises s hackama a carkama když ses tak akuratni. A diky ze si me povysil na svoji uroven. Ted se konecne muzu cejtit jako borecek. mimochodem nevim proc zalezi na tom kde se o slove dozvíš. Doted sem si myslel ze zalezi ze ho dokazes pouzit aspoň trochu smysluplne. Ale ty mi to vysvetlis. Urcite jste to měli na zakladce.
            • Nemam potrebu obhajovat redakci, nemam potrebu se nad nekoho vyvysovat jen proto, ze neumi pravopis, ale mam bohuzel potrebu reagovat na individua jako ses ty, kteri sem nikdy nic krome hatu neprinesou. Zamysli se nad sebou borecku a nauc se aspon kde se pisou ty carky, at pak tvoje slova o "zahadne politice nulove tolerance nebo glorifikuje vsechno, co je prvoplanove jiny" nevyzni, zes to neslysel nekde v televizi nebo necetl na idnesu.
            • tak vidíš a je to vyreseny, ty si nebudes cist komentare a jako clovek vzdelany a znaly aspoň tech zakladnich věci si muzes rict ze když uz si je prectes ze mne a mne podobne tak prevysujes ze nas názor je irelevatni. A dal si muzes obhajovat redakci s tim ze kdo na ni plive na to stejne nemá nárok. Gratulu vyresil si to. tobude asi téma skolama.
    • Po dlouhé době s tebou souhlasím. Článek spíše připomíná myšlenkový pochod autora. Sem se to moc, zase podle mého nehodí - mezi jeho myšlenkami hledat relevantní informace.
      • "myšlenkový pochod autora" ... ale tyhle slinty vypouští i Grygar a všichni mu zobete z ruky
        • TheGGG
          já ne, ale nechci pořád dostávat bany
          • Ty ale dostáváš bany za naprosto něco jiného. To že jsi to stále nepochopil, to je tvůj problém.
            • TheGGG
              Za co teda? pouč mě.
    • Každý má jiný vkus: mě jsou zase proti srsti tací, kteří jen dychtí po grafice a nových hrách. Ale i retro grafika se musí umět. To, že hráči degradují je bohužel vidět nejen, co se týče anket ve světě.

      Dovedete si představit, že by dnešní hráč MP FPS, hrál namísto CoD Ghost druhý díl CoD, ve kterém není trapný perk "Last Stand" - já ne.

      Jak už jsem napsal, jsem za Kickstarter a jiné formy rád. PC potřebovalo změnu. Nemám už chuť utrácet za velkou hru 60 dolarů - to raději přispěju na šest projektů deseti dolary.

      Nic proti konzolím, osobně jim přeju úspěch. Vždyť trh je velký pro všechny.
      • TheGGG
        Mě jde spíše o to, že takovéto rozdělování herní komunity na tupé ovce co hrají AAA hry a na skutečné hráče co přispívají na kickstarteru a pomatují staré dobré časy, přičemž vždy dají přednost umělecko-filozofické adventuře o smyslu života před dalším dílem GTA prostě není profesionální.
        Podle mého by každý měl mít právo hrát co chce a jak chce, jistě vzájemné pomlouvání a urážení mezi jednotlivými komunitami a skupinami prostě bude vždycky a tak trochu to k tomu patří. Říct, ale o dnešních hráčích že zdegenerovali, protože dají přednost nějaké FPS před tahovkou mi prostě nepřipadá správné. Hráčem je každý a je jedno jestli hraje CoD nebo třeba Gone Home, dělení na "pravé" hráče a na tupé masy, je jen důkazem arogance a snobství.
        • Mě už také vzájemné urážení ve smyslu PC vs. konzole - AAA sekce - indie sekce nebaví. Hašteření přenechám mladším :)

          Ale vážně. Co se týče flame - připadá mi, že si spíše stěžují konzumenti, kteří indie věc stejně nikdy hrát nebudou. To, že jsou některé nizkorozpočtové hry podprůměrné kousky nepopírám. Zároveň je ale stále vidět, že lidi nechápou hodnocení. Weby porovnávají indie kategorii navzájem s dalšími indie hrami a NE provázanou s AAA hrami. Kromě toho, o kvalitě nerohoduje budget, jak si mnozí myslí.

          Indie věci jsou zde už přes dvacet let - v posledních pěti letech jsou akorát více vidět, což není na škodu - už mě zaujme opravdu málokterá mainstreamová záležitost.

          Obvykle to jsou dvě větší hry do roka - v posledních sedmi letech.
          • Možná je i problém v tom, že dnešní svět je rychlejší a lidem se všeobecně nechce přemýšlet - u ničeho. Proto nevěřím řečem, "Bylo nutné, aby se hry přizpůsobily době" - i zapomenuté žánry jako Tower defense nebo krokovací dungeony jsou hratelné i dneska. Stačí trochu upravit ovládání, ale proč měnít hratelnost, hádanky, obtížnost, udělat kratší a méně propracovanou hru?

            Je to jenom o tom chtít - a takových lidí je stále dost. Jen vydavatelé chtějí mít "tupé stádo", aby jim prošla sebehorší hra - nejlépe za plnou cenu.

            Samozřejmě vždy byly špatné a dobré hry, ale alespoň si tehdejší studio, které vytvořilo blbost dalo příště větší pozor - a vývojáři byli upřímnější a neschovávali se za výmluvy, aby zamaskovali vlastní diletantství.
      • Hraci jako takovi nedegraduji. Dneska je hrani her normalni a tak zacali hrat hry lide,kteri by o ne drive ani nezakopli. A je jich mnohem vice nez tech ''klasickych staromilcu",mezi ktere se pocitam i ja. Ale zrovna Kickstarter ukazuje ze je nas porad dost.
        • Hráči že nedegenerují? Když si pustím CS, nový Insurgency, Red Orchestru 2, BF2:PR tak všichni jen zmateně běhají a zastaví se až ve chvíli, kdy před nimi stojí nepřátelský pandulák ... starší hráči odešli a ti nový to hrajou jako CoD. Vsadil bych boty, že současná generace by se přes SWAT 3/4 nebo Rainbow Six Rodgue spear / Raven Shield neprokousala.
          • restore
            Stary dobry TCE na wolfenstein by sa hodil... Aj ked insurgenci ho dost pripomina, rozmysla ze to vyskusam az bude cas
      • Jack1947
        Co COD2, ale COD:UO nebo COD1 tam by se dnesni hraci dozajista zblaznily. ( Autoheal? zbrane kopou? proc to je kurna tak tezke hernajz...)
        • Jedničku jsem po netu nehrál, nicméně souhlasím. Ono, i ten single nebyl tak snadný. Jasně, není to Flashpoint nebo Hidden & Dangerous, ale i tak.
          • Jack1947
            Ja to vidim i na sobe, holt drive ty hry meli do sebe mnohem vice... dneska je ta retardace zanrem na vyssi urovni. ( jo kopali i v COD2)...

            UO jsem paril stale pred lety... nesmirne me to bavilo v MP transportery a dzipy *14*

            Dnesni COD je nemastna neslana FPS bez nejake vetsi invence i 2jka mela nekde tanky.
            Jasny je Batlfýld jenze ten mi moc nevyhovoval nikdy, radsi bych neco mensiho s vozidly
            mapami hezky treba 32x32 to by bylo. Njn no... o MOH atp ( i kdyz to jsem spise tolik nehral, kdyz nepocitam PS2 Rising sun.) No povzdychl jsem si no... jede se dal.
      • :D Co dela Last Stand perk ? Jsem hater codu, tak me to jen zajima uprimne.
        • Last Stand je vlastnost, která poskytuje dotyčnému již zasaženému hráči bez HP možnost ještě střelit pistolí do některého ze svých nepřátel v okolí, než se respawnuje.

          Poprvé se perky objevily v CoD: MW I.
          • walltar
            Já měl mnohem radši perk, který po člověku nechal na zemi granát. *1*
            • Jó, to byl taky dobrý maras :D - moje nejlepší vzpomínky z multiplayeru u FPS jsou ale z Vietcongu.

              Němci, Poláci, Slováci, Češi, Francouzi... ani jednou tam nebyla slovní přestřelka, prostě jsme si užívali masivní mapu Stream 32 vs. 32 :)
  • maros.goc
    Vyborny, originalny a poucny clanok! Viac takych :-) mrzi ma len trocha ze ste nespomenuli scifi dungeon Space Shock :-)
  • Njn kde kravaťáci si pokládají otázku "Zaplatí se to?" Hráči většinou otázku "Bude mě to bavit?" Originalita je sice fajn věc ale u třeba Death Inc. jsem si říkal že za odpoledne to člověka musí omrzet, je to těžký.
  • walltar
    Celkem zajímavý článek, který ukazuje, že riziko kickstarteru je celkem velké a reálné. A že ani to že se na hru peníze vyberou neznamená, že výjde. A to je potřeba mít vždy na mysli, pokud člověk na něco přispívá.

    Taky je dobré si pamatovat, že termíny pro vývojáře, který nemá dohled moc neznamenají. Ten si lehce zdůvodní proč něco posunout o pár měsíců (i když je to absolutně validní důvod) a nikdo mu nestojí za zadkem a nepočítá mu výdaje. Jde to vidět jak u Star Citizena, tak myslím i u Elite, Jde to vidět u Sui Generis a dalších projektů.

    Ale proč tohle říkám ... nechci nikoho odradit od přispívání na KS, ale je potřeba si uvědomit rizika. Potřeba počítat s tím, že hra nemusí vyjít a vy za peníze nic nedostanete. Ale i tak je to v současnosti asi jediný způsob jak si zahrát některé hry, které by jinak nikdy nevyšly. viz Star Citizen, Kingdom Come, Elite a mnoho dalších.
    • ucho
      no většinou z vedení kampaně na KS poznáš, jakým směrem se může projekt ubírat a jak moc může být rizikový. třeba jak tam byli ti dva experti (Brenda Brathwaite a Tom Hall) s tím svým "old school rpg". chtěli strašně moc peněz, neměli vůbec nic, ani jasnou vizi v tom, jak ta hra bude vypadat a jako stretch goal nabízeli dvě hry místo jedné. to byl předem pohřbenej projekt a ukázka toho, jak se kampaň dělat nemá...
      u Star Citizen se například trochu bojím, co z toho ve finále vyleze... u Elite a Kingdom Come se popravdě nebojím...
    • Keyz
      Problém, je že KS nehlídá kdo tam leze a jak pak pracuje. Strašně to nahrává podvodům.

      To, že lidi jsou za ideou i když nebude asi realizována je bohužel fakt ale moc s tím dělat nelze. Sotva se začnou vzdělávat aby nějak kvalifikovaně každý odhal, zda mají dobrou šanci to tvůrci dokončit.
      Tohle by měl více hlídat KS. Kdo pak těm co tam žádají zabrání aby prachy nerozházeli anebo neodkládali věci do nekonečna? Může jako dárce vidět do financí? Ne.
      - Vydavatel / investor je v tom dobrý. Je to někdo kdo hlídá termíny. Případně musí být schopní lidé v týmu aby dbali na časový plán.
      • walltar
        To je sice problém, ale nemyslím, že by to šlo nějak lehce ohlídat. Backerům nemůžeš dovolit dívat se do financí ... 99% lidí tomu vůbec nerozumí a budou tě u každé investice osočovat, že rozhazuješ.
        KS to taky nemůže hlídat ... protože by náklady na to byly obrovské.
        Otázka je, jestli by podvodník měl vůbec šanci uspět ... ona ta kampaň sama o sobě není zadarmo a když nic neukážeš, tak si nemyslím, že máš velkou šanci na úspěch. Ale nevím ... zatím jsem žádný podobný skandál u KS nezažil.
        Jinak vydavatel je super ... pokud ti neřekne, že nemá zájem takovou hru dělat. Potom ty jako hráč nějakého okrajového žánru nemáš moc jinou možnost. Kromě prodeje PC a nákupu psa.
        • ucho
          samozřejmě že má podvodník šanci uspět. s dobrým plánem a po investování nějakého času úspěšnou kampaň zrealizuješ a měl bys být schopný ji i nějak rozumně zahrát do outu...
          • walltar
            Ono asi bude hodně záležet na šikovnosti takového podvodníka. A je dost možné, že by jsme ani nevěděli, že nás někdo podvedl.
  • Death Inc jsem držel palce. Namět byl slibný. Naopak u Wildmana jsem byl od začátku přesvědčen, že nevyberou plnou částku.

    Mnohy nestačí jen dobrý nápad a povedená kampaň, o hru se musí vývojaří také postarat. Ideálním příkladem je FTL - oba panové o hru neustále pečují a vylepšuji. Jinak jsem za Kickstarter rád, všechny žánry na něm mají zastoupení. Letos vyjde pár slibných věcí, které mám zakroužkované už nějakou dobu. Nejvíc se těším asi na Sir, You Are Being Hunted a Sui Generis.
  • Jeste tu chybi clanek o M&M Legacy aneb jak se prodava a pohrbiva znacka s minimalni praci.
    • Nesmysl, ta hra je dobra, srazi ji jen spatna optimalizace. Podobna hra nevysla nejmíň deset let. a myslim ze na pomery dnesni doby to lip dopadnout nemohlo.
      • Ta hra by byla spatna i na indie pomery, sorry. Kdyby se nejmenovala M&M, tak se to nikdy ani nezaplati. Hra orezana uplne v kazdym smeru i ve srovnani s 20 let a vic staryma dilama. 25e nebo kolik to ted stoji za to da jen clovek, co vidi jen ten provarenej nazev. I Grimrock byl nekolikanasobne lepsi. Fuj uz jen kdyz vidim tu otacejici se, svetelkujici knizku s nic nerikajicim lore na podstavci pres pul obrazovky ve meste, zveda se mi kybl.
        • Myslet si ze v dnesni době někdo udela hru jako ,,kdysi,, je naivni. Neudela. Pro nekoho muze byt lore nic neříkající, ovšem třeba pro nekoho kdo zna lore Homam VI to nicneříkající není. A jasne, ty knizky vypadaj debilne..pravda. Ale ze by me to odradilo to nehrat..jen detail..
          • Ja jsem nikde nepsal, ze chci hru jako "kdysi". Ja chtel hru, ktera by nebyla obstojne hratelna tak max na nakym tabletu a nedelala z hracu pitomce. Co se tyce lore z homam, tak je nicnerikajici, protoze homam VI je nicnerikajici hra, snad jeste horsi kvality nez MMX. A ne, opravdu me lore kniha neodradila hrat, odradilo me taktez vsechno ostatni. Rekni mi kde je tam videt kvalita ? V cem ?
            • názor na kvalitu je věc osobních preferenci, pro nekoho je kvalitni tohle pro nekoho tamto. Dulezita je zabava, a ja se u te hry bavim dobře, stejne jako jsem se bavil u starych MM,Wizards and Warriors nebo u Grimmrocku. Na tablety ted vysli Brany Skeldalu, jestli nevidíš rozdil v kvalite zpracovani, grafice a tak dále tak si budes muset počkat dalších 20 let na hry které vyhovi tvym preferencim. Pro me osobne je MMX dustojnym pokracovanim klasicke serie, tenhle názor mam mozna proto ze jsem tu hru skutecne delší dobu hral a vim o cem mluvim, nevypnul jsme ji po spatreni první knizky na podstavci a nesel hned psat blbiny na forum. A taky jsme nemel prehnana ocekavani, vim co je za dobu, a vim jake hry a jakym stylem se dnes delaji hry, jak jsme psal, lip to dopadnout nemohlo.
      • Keyz
        1. vyšel Grimrock a to dříve.
        2. Optimalizace není dobrá to máš pravdu ale jsou tam horší věci :)
        • Grimmrock nepocitam, nemá venkovni svet a s hrami typu MaM ma spolecneho jen malo, a co je a není horsi je věc spis nazoru..vis jak to je..nekdo rad hrusky někdo jabka:)
          A co vim, tak spousta fandu tehle serie je spokojených, to ze někdo není a nebude, je normalni, je to tak u všech her.
          • Keyz
            Tak já myslel, že počítáš dungeony pak ten Grimrock seděl to počtu :)
            Jestli to bereš podle jiných definic pak máš pravdu.

            - Já měl na mysli, otřesnou grafiku. Něco jako mezi kreslenou a realistickou. Vzdálené objekty vypadají hodně divně. To není věc osobního vkusu. Ale na ta velkou hru to nevypadá dobře.
            - Navíc jak jistě víš, lze tam sestavit partu která je supr a hraje se lehce a anebo parta u kterou si pěkně zatopíš. To je problém pro nováčka. Ten neví, že lukostřelec je velice málo použitelný, neví, že je dobré se zaměřit na určitou školu magiie aby jsi měl léčení a ochranu před brněním. A navíc některé sestavy party jsou někde skoro nepoužitelné :(
            - To vidím jako problém. A i na foru ubisoftu máš rady co a jak a čemu se vyhnout. Hra by měla být takové aby to šlo hrát slušně za všechno. To šlo v grimrocku, když jsi držel logiku, že čaroděj a lučišník by měl být v zadní řadě. Zde nemáš řady, a hodně moc záleží na tom co vybereš.
            - Nakonec hraji za absurdní partu 4 čarodějů a jde to zatím zdaleka nejlépe. 3 bojovníci + léčitel dopadlo blbě, protože jak jsem zjistil je velice doporučené mít 2 mágy co mohou léčit buffovat. Protože to je na tahy.
            • 1) resit grafiku je banalni, jde snad primarne o hru a hratelnost, ne?

              2) "hardcore" obtiznost, tedy moznost, ze kdyz budes hrat blbe (vcetne toho ze si sestavis spatnou partu) je naopak bonusem. K cemu je hra, kterou dohrajes at budes hrat spatne jak chces, jake by vsechny ty volby a moznosti mely smysl, kdyby na nich nezalezelo a hru slo vzdy dohrat.
            • preklepy blby..
            • i stare MM mely povolani která nebyli moc uzitecna. je pravda ze pro novacka to muze byt problém, ale tohle mas i u jinych rpg. Proste to vyžaduje trochu zkouseni,pripadne pouziti googlu:) me zatím co jsme zkousel prisel dost nemoznej mercenary. A myslim ze pokud si někdo udela partu, crusader,dladedancer,mad a druid..coz je takova klasicka kombinace, tak s projitim hry nebude mit problém.
              Grafika není uplna spicka, ale třeba dungeony nebo modely potvor jsou celkem slusny, jedine co vypada hur je venkovni svet, troshu pripomina mapu z heroes of might and magic, jen z vlastního pohledu.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit