Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Misto slibu dukaz :) http://www.youtube.com/watch?v=3H3KRcraNyA
  • Škoda, že si pánové nezahráli třeba takový Aralon nebo Quest. Zjistili by, že hry na mnoho hodin již na iOS jsou a stojí do 8€.
  • lol prej stovky hodin :o)
  • Mimochodem bych se nijak nebranil, kdyby Games zaclo fusovat i do mobilnich her :) Ty novejsi si myslim, uz opravdu stoji za to.
  • Ja mam na to trochu jiny nazor. Pan jaksi opomel fakt, ze nektere soucasne mobily jdou pripojit pres HDMI k velke televizi a dokonce lze hrat s bezdratovym ovladacem, takze tvrdit neco o velikosti obrazovky mi prijde zastarale, kdyz se mobil zacina chovat jako jerni konzole a zvlaste pokud se tento trend udrzi. Gameloft vydava 3D hry, ktere stoji na nase 50Kc i s DPH (3$) a vydrzi nekolik hodin cistho hrani, takze ne 5 minut a ne 40$. Hru na mobil si nyni i za 20$ opravdu koupi malokdo, to je lepsi ty prachu hodit do kanalu (nebo poslat me na ucet :))
    • Připojovat mobil k televizi na hraní je úchylárna a především nesmysl. Mobil je přenosnej, televize se předpokládá, že ne. Proto je jaksi lepší mít pod ní nastálo kus normálního hw. Ten pán jaksi fakt neopoměl, pouze uvažoval jako normálně smíšlící jedinec - ne jako puberťák, co by veškerou domácí elektroniku včetně chladničky a mikrovlnky narval do jednoho mini zařízení ;) Jinak hdmi výstup se hodí, třeba na prezentaci fotek, ale na hraní? Z toho vyrostete.
      • Takze konzoli s sebou take tahate vsude? Ja ne, lezi doma pod TV a prasi se na ni, zato mobil mam s sebou prakticky vsude. Na svou pubertu si uz ani nepamatuji, zato vzit HDMI kabel k mobilu neni problem a neni problem z nej jak bylo zmineno pustit na TV fotky, videa a stejne tak neni problem si na te TV zahrat + oproti herni konzoli je mozne si zahrat v podstate kdekoli a kdykoli a pritom cena her (i dalsich programu) je stale velmi prizniva. Uz nyni nektera zarizeni s dualcore nabizi slusny vykon a proc? Jeden z hlavnich duvodu jsou prave hry a nikoli SMS, nebo telefonovani. Na funkce bezneho mobilu opravdu vykon ani smartphone neni potreba. Dale bude nasledovat quadcore Kal-El. Proc? SMS? Telefonovani? Prave prezentace a hry. Takze ano, povazuji za velmi zpatecnicke si myslet, ze se jednoho dne nebude bezne pouzivat mobil (ci tablet) i jako herni konzole vcetne toho pripojeni na TV. Jedinne na cem to ted vazne je chaba podpora vyuziti bezdratovych ovladacu, nicmene na youtube se daji najit prvni vlastovky, kde se vyuzivaji bezdratove ovladace od stavajicich hernich konzoli a kupodivu to funguje. A pokud pan mel uvazovat ne jako pubertak, tak by si pan mel uvedomit, kdo je jeho potencialni zakaznik.
        • Promiň, ale plácáš pátý přes devátý. Proč bych měl někam tahat konzoli a jak to z mýho příspěvku vyplývá? Řeč je o hraní na mobilu připojeným k televizi. Mobil je přenosnej, konzole prakticky ne, o tom žádná. Ale co ta televize? Že vezmeš hdmi kabel s sebou je jasný. A kam jdeš, že je tam televize na který bys rád hrál? V práci? U kamaráda? V hospodě? Na chatě? V Tescu? :) Ne, vážně mě nenapadá, kde bys chtěl hrát na mobilu připojeným k televizi, a zdůrazňuju to připojenýmu k televizi, protože přímo na mobilu sám občas hraju. Doma ne, tam je totiž konzole. A na těch místech, co jsem jmenoval? Já teda ani za nic. Nebo je snad ještě nějaký jiný místo, co jsem zapomněl? Že na něm odprezentuju je dobrý, mně se ten nápad líbí. Natočený HD videa na telce, supr. Jen si myslím, že hrát s tím na televizi hry je úchylárna. A k tomu "oslnivýmu" výkonu dnešních zařízení. Jo, spousta her vypadá na mobilní zařízení celkem slušně. Ale stále to jsou vesměs casual hříčky a většině her z "dospělých" zařízení se to nevyrovná.
          • Nenapada te, kde by se dalo hrat na mobilu pripojenem na TV? Podle me te to spise nechce ani napadnout. Co treba mobil misto konzole - rozumej nemit herni konzoli a mimochodem ta chalupa je muj priklad. Jedu tam na 3 dny a za predpokladu ze tam po vecerech neco budu chtit zagamesit, nechci s sebou tahat konzoli, radeji tam budu mit polozenej trvale HDMI kabl. Oslnivy vykon nemaji, ale slusny uz myslim ano (nektera 3D jedou velmi svizne a v nicem si nezadaji s PS1 a olizuji i PS2 a 2D jsou naprosto bez problemu) a pristim rokem to bude jeste lepsi. Ja nepotrebuju mit ve hre miliony polygonu a uchcavat na uber extra efektech, radeji se proste pobavim. On ty uber efekty a kdovico casem take prijdou do mobilni sfery. Nevim, co presne ti vadi na myslence hrat hry na mobilu a pouzit TV jako zobrazovaci vystup, ale to je tvoje vec. Ja se tesim na tu dobu, az to bude bezne tak jako na tom linku nahore v diskuzi :) Mimochodem uz nyni existuji zalezitosti jako udelat z mobilu notas (Motorola), takze mas obal notasu - display, klavesnici a touchpad (pripadne mys) a zezadu pripojis mobil. Mobil doda vnitrnosti a mas z toho takovej sikovnej notas. Jasne nejede tam WIN, ale podle me myslenka zajimava. Vem si treba vyuziti notasu jako stolniho pocitace, videl jsem na to upravene stoly, kde se zasunul zavrenej notas a vysunul jsi klavesnici, mys a nahore stal monitor. Rano jsi zase vysunul notas a sel s nim do prace. Proc by tohle nemohl zvladnout mobil? Podle me v pohode. Jedna multifunkcni krabicka. Uvidime za par let.
    • Pán taky hlavně ještě opomněl fakt, že handheldy jsou primárně herní zařízení, u kterých člověk předem počítá s určitou cenou her a jejich zaměřením. A hlavně handheldy stojí v průměru okolo 5000,- a vydělávají na sebe právě cenou her, protože jak víme, herní vývojáři platí výrobcům hendheldů nemalé poplatky za to, že zrovna na jejich platformu hru vydají.
      Ano, pokud chcete oficiálně prodat hru na iOS či android, platíte taky určitý paušál, ale v porovnání s poplatky vývojářů na konzole, kde se platí tuším za každou hru, je to obrovský rozdíl. Chápu, že panu Zelnickovi by se líbilo zaplatit nějakých 40$ za rok (jen příklad, nevím kolik vývojář pro iOS nebo android platí) a potom si hezky vydávat za stejnou cenu hry :).

      A s tím souvisí další fakt, který pan Zelnick opomenul. Protože slušný tablet stojí právě kolem 13000,- a já pochybuju, že bude chtít člověk vrážet další tisícovku za každou jednu hru. A co si budeme povídat, dnešní tablety za 5000,- sotva rozjedou Angry Birds :). Tablet je prostě hlavně multimediální zařízení a lidi si ho kupují na net/hudbu/video a až potom na odreagování u nějaké hry (mylně se pán domnívá, že všechny jsou "pětiminutovky") za pár kaček. Za cca 100,-kč je lidi kupují jak zběsilí a jak to vývojářům vydělává. Pán si myslí, že ten samý počet lidí mu koupí hru za 1000,-kč :)
      • posila
        Doplnim, ze na AppStoru si taky Apple bere 30 % z ceny kazdeho prodaneho kusu, takze to bych rekl, ze je s poplatky za vyvoj na konzole srovnatelne... az teda na porizovaci naklady.

        U velkych her, ale casto spolyka marketing vic penez nez samotny vyvoj. Vyvoj je navic dost neefektivni, protoze tam ve vedeni casto sedi lidi, kteri umi vest firmu, ale uz tolik nerozumi programovani/grafice a "delnici", kteri tu hru vytvareji zase casto rozumi svemu remeslu, ale nedokazou vedeni vysvetlit, ze by bylo lepsi neco delat jinak, nez businessmani naplanovali. Hry se potom musi prodat minimalne nekolik stovek tisic kusu po 60 dolarech, aby se zaplatila.
  • Kori
    Tak to hodně štěstí.
  • Hmm, 40 babek za hru na dotykovou obrazovku. BRAVO!!! Kdyby řekl 10 tak ano, pochopím a pokud to bude hra dobrá, trvanlivá a zábavná tak na tom mohou trhnout peněz jako šlupek. Ovšem tohle prohlášení je naprostá kravina. Nehledě na to, že hraní na tabletu rozhodně není příliš komfortní a příjemné tak nevím o jakém komerčním úspěchu (vysoká cena = velké prodeje?) to mluví. Protože si neumím představit, že by si někdo koupil rozsáhlé RPG/FPS na takovouhle věc. Proč to kupovat za 40 babek když JB je legální a hra je v tu chvíli zdarma?
    • Uchvatna uvaha s tim JB. Akorat se na to zkus kouknout z moji stranky jako vyvojar. Dru se po vecerech skoro 5 mesicu s vyvojem hry (nekoukam na to, jak dlouho jsem se to sam po nocich od piky ucil a stale ucim), kdyz uz hru konecne dokoncim a dam ji prodavat za $1.99 nebo $2.99 coz je cca "za jedno pivo" dopadne to asi takhle... - 33% z toho piva si vezme Apple, dalsich cca 20% si vezme nase uzasna republika, aby mensiny melo za co zit, kdyz nepracujou, zbyde mi z toho "piva" pulka. Tim ze nejsem zadna spolecnost, ktera muze platit 500tis mesicne za reklamu tudiz tech piv je sakra malo a kazdym mesicem jich rapidne ubyva diky obri konkurenci. Ale dobry, lepsi nez nic. Jenze pak prijdes ty s JB a installousem a stahnes ji zdarma (a s tebou cca 25% dalsich lidi)...najednou mam z piva tak dva loky a to se na to napriste rovnou muzu vysrat. A nebudu sam, vysere na to spousta vyvojaru, ktery nemaj mega uspech. Pro tebe konkretne to neznamena nic, protoze her tam mas desitky tisic, navic pro tebe jsou vsechny zdarma. Bohuzel to tak bylo a bude vzdycky a nic s tim nenadelame. Pisu ti to jen proto, aby sis uvedomil, ze vyrobit nejakou hru neni sranda a to ze ji lidi budou krast je jasny, ale naserou te prave ty kecy, ktery vedes ty a tobe podobni. ;)
    • Ovšem pokud velká hra bude stát oněch 10 dolarů tak věřím tomu, že se najde spousty lidí co jí rádi podpoří koupí.
  • proc ne, kdyz mi na tabletu pojede Icewind Dale a Bladurs Gate...tak si ho koupim jako herni stroj...
    • icewind dale i baldurs gate uz na tabletech i mobilech funguji:)
  • já bych si nekoupil ani tablet za tisícovku
    • Tak tak. Tablety existují už hezkou řádku let a nikdo nic. Najednou se přiřítí Ipad a tablet musí mít každej trouba. Další módní hit. A prodávat na to hry za 40 dolarů? Že přeju hodně štěstí *4*
      • Omyl. Tablet definovaný před iPadem byl notebook s otočnou dotykovou obrazovkou. Nebo také kreslící tablet. Oboje jsou naprosto jiné technologie.
        • Ale nene. Už kolem roku 2000 tu byly tablety, jako je Ipad. Běžely na klasických Windows 95/98/2000/NT, velká dotyková obrazovka fungující bez nutnosti připojovat další periferie. Žádnej notebook s otočným dosplayem to nebyl, ten přišel tuším až dýl a ani kreslící tablety. Tablet byla později třeba i Nokie N770 a 800, akorát s kompaktnějšími rozměry (ne, telefony to nebyly). Ipad není revoluce, jen reinkarnace originálního nápadu, kterej se tenkrát ukázal jako slepá ulička. Samozřejmě s logem nakousnutýho jablka, takže se prodává dobře. Ale jak dlouho? Btw. K tabletu se tenkrát taky připojovala mechanika, když jsi do něj chtěl nahrát něco z CD. To potkalo i Ipad, ale s čtečkou karet. Podle mě zdaleka největší trapas a chyba Ipadu. Kromě toho, že je to prakticky přerostlej Iphone.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit