Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Mě se to moc líbí, nejvíce pohled z vlastní osoby. Celkově mě KC:D zajímá čím dál tím více. Jsem na to opravdu zvědavej. A samozřejmě držím palce ať se práce daří a odsýpá..

    A vy, místní chytráci - počkejte až to vyleze a pak začněte sypat ta moudra. Zatím jsou to jen zvratky nebo hejt na Vávru. Mě je ukradený co kde a kdy napsal nebo řekl, mě zajímá, jak hra bude ve finále vypadat. A hlavně obsah, o kterým zatím víme velmi málo.
  • Tak nějak si říkám, jak zakomponovat zkušenost panáčka do soubojů. Formou přibývajících možností, spolu s efektivitou jednotlivých akcí, plus nějaké časování ? Nezkušený panáček...útok a kryt...efektivita malá, občas se to nepovede. Na použití akce je čas 1.5s. Když čas uplyne, musí se počkat na nový timer. Zkušený panáček..útok sekem, útok bodnutím, kryt, úhyb s útokem. Čas cca 2.5s. Vše v mírně zpomaleném režimu. Po ukončení souboje, možnost přehrání z pohledu třetí osoby.
  • Datum vydání konec roku 2015. :D :D :D Směju se div neumřu. :D Danr, upřímně přestaň chlastat a začni něco dělat. ;) Tuhle párty ti platíme my. ;) Solidně pochybuji, že vůbec na Vánoce hra výjde, a to v rozumné hratelnosti, takže rok 2016 na jaře odhaduji březen/duben...S novou PC sestavou nemusím moc pospíchat, pač tě čeká hodně práce. ;)
    • Magister_Peditum
      Pokud vím, tak tuhle párty mu z většiny platí Bakala, ne ty. *15*
    • hra je odložená zartím na léto 2016. *3*
  • 1 video vydá za 1000 slov *7*

    https://www.youtube.com/watch?v=5hlIUrd7d1Q
    • Magister_Peditum
      Co jim to bylo platný, když pak přišel nějakej jouda s píšťalou nebo později s arkebuzou a hrdého rytíře v prvotřídní zbroji, která stála jako středně velký palác, sejmul. *3*
      • MickeyMutant
        Střelné zbraně a plátová zbroj se spolu na bojištích potkávaly přes 300 let. A cena prvotřídní zbroje by se dala porovnat přibližně s cenou dnešního luxusního auta (samo sebou nejdražší zbroje králů a speciální královské dary mohly dosahovat ceny dnešní vily s bazénem i víc). Zbroj obvyklé kvality se dala koupit na trzích, jarmarcích a v městských obchodech za cenu dostupnou pro obyčejného měšťana nebo žoldnéře.
        • Zalezi na obdobi, v dobach kdy se zacla pouzivat krouzkova zbroj, tak mela hodnotu nekolika vesnic. Na platovou zbroj se preslo proto, ze byla levnejsi, a v jistych ohledech kvalitnejsi, ale celoplatovou zbroj si rozhodne jen tak nejakej bezdomovec dovolit nemoh. "lepsi" lidi meli tak maximalne kyrys v kombinaci s prevazne kozenyma doplnkama.

          Ad strelny zbrane, ony taky mely ucinnost vrzenyho kamene, a presnost +- kilometr sem nebo tam, pricemz vystrelit se dalo jen nekolikrat za hodinu. Novodobejsi zbroje pak byly testovany i na vystrel - prave kyrys olovenou kulku spolehlive zastavil. Proto se taky dlouhy roky pouzival jako primarni zbroj.
        • Zbroj, nebo kyrys?

          Tak nějak si nedovedu představit vojáka v plné plátové zbroji na přelomu 17. a 18. století (ani o století dřív). Možná šlechtice když se nechal portrétovat, možná těžkou jízdu. A že by "obyčejný měšťan" (tj. nikoliv bohatý měšťan) nebo "žoldnéř" běhal v bitvě oblečený v "plné plátové"? Jedině snad v pozdním patnáctém století. (Tj. během Burgundských válek apod.)

          Samozřejmě, zbroj byla "svlékána" pomalu, nejprve části chránící nejméně zranitelné části těla a nejvíc bránící pohybu, později třeba i přilby, až zůstal jen kyrys. Ovšem nikoliv jako ochrana primárně proti střelným zbraním. Ačkoliv kvalitní zbroj samozřejmě měla (musela) zásah střelnou zbraní vydržet.
          • Magister_Peditum
            Plátová zbroj nikdy nebyla nějakým standardním vybavením. Snad až s příchodem stálých žoldnéřských skupin jako byli kondotiéři nebo lancksnechti došlo k určité unifikaci výzbroje. A i tak se jednalo max. o kyrysy a nějaké ty chrániče kolen/ramen. Bitva u Pavie byla v mnoha ohledech poslední "rytířskou" bitvou - není bez zajímavosti, že zde zvítězili právě lancknechti. Pak už se uplatňovala v podstatě jen u jednotek těžké jízdy a zčásti u pikenýrů (kterým odzvonilo s vynálezem bodáku).
          • MickeyMutant
            Vynech slovo "plná" ve spojení "plná plátová zbroj" a odpadne ti první odstavec. Vytvořil jsi argument proti tvrzení, které nikdo neobhajuje (strawman). Takže jinak souhlas*4*
            • MickeyMutant
              Video se týká plné plátové zbroje, já reagoval na Magistera, jehož poznámka o zbytečnosti zbroje v době palných zbraní byla obecnější. Plus jsem chtěl rozporovat jím zmiňovanou cenu, která ale byla ve skutečnosti o dva řády jinde. Chápu, že schválně přeháněl, ale tohle mě při čtení jeho příspěvku prostě napadlo. Nedržel jsem se tedy striktně obsahu videa, přiznávám.
            • Beru, ale celé vlákno se týká videa o pozdně středověkých plných plátových zbrojích burgundských válek nebo ještě jízdy u Pavie, nikoliv zbroje páteře armád třeba už u Pavie (tercia, landsknechti, švýcarská pěchota...).
          • Pavia, střet dvou asi nejbohatších evropských mocností své doby (pochopitelně pokud nepočítáme Suleymanovo Turecko): http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/24/Joachim_Patinir_009.jpg
    • (Jen bych poznamenal, že 1403 a 1450/80 je trochu rozdíl. *5* )
  • Ah to fantasmagorcasualovci neskousnou, že v teaseru drží rytíři v ruce meč a ne vodítka s draky na konci co se prcaj...
  • Jena věc mě nepřestává fascinovat. Ať už jsou videa od WH sebešpičkovější, tak vždycky se tu předhání spousta zoufalců v tom, kdo tu hru více shodí *7* Fakt tu dnešní dobu nechápu, dřív se v diskusích normálně diskutovalo, teď mně příjde, že diskuse slouží pouze jako útočiště pro nějaké uhrovité panice, kteří v životě nemají nic lepšího na práci než na vše nadávat
    • A co ze je na tomhle videu tak spicovyho? Tohle je prace s pripravenym podkladem pro animatora na vikend.
    • Nikdy se v int. diskuzích normálně nediskutovalo. Int. diskuze jsou od počátku odpad. Výjimkou jsou odborné weby, kde ale taky bývají slušná dramata a hádky.
    • Chim
      Vítej v 21. století.
      • Spíš v ČR...
        • Chim
          To je spíš globální problém, podobné diskuzní s*ačky najdeš i na ne-českých webech.
  • Trailer, kamera, zvuk a střih je na velice vysoké úrovni, ale po pravdě z jejich rozpočtem bych čekal víc. Tohle vypadá jak od nějakého nezávislého studia. Souboj jako takový vypadá zajímavě, ale obávám se že to je dáno právě díky střihu a kameře, ve hře to bude vypadat úplně jinak a zatím mě nic nepřesvědčuje o tom, že to bude ta revoluce jak o tom Hlenboy stále mluví, ba naopak to na mě působí, že se snaží mít sice reálné boje, které na mě aktuálně více působí jako mini bossfight což pokud tak dopadne, tak čím vyplní zbytek hratelnosti, ježděním na koni a vařením piva a prozkoumávání 12ti kostelů? *1* *14*
    • Magister_Peditum
      Jaká revoluce? Prostě chce jen udělat věrohodně vypadající hru. A to se mu zatím daří. Zaklínač 3 taky nemá padesát tisíc generických questů na km^2 a nemám pocit, že bych se při něm nudil. Pokud bude mít zajímavý příběh a rozvětvené questy, tak je mi jedno, že nezabiju 1000 nepřátel ale třeba jen 200. *3*
    • walltar
      No oni mají rozpočet spíš jako nezávislé studio. Myslím kolem 6M USD... to je pro dnešní hry jako nic.
      • Tywe si to převed na české a zjistíš kolik to je. S tímhle rozpočtem musíš udělat mnohem víc, ovšem když jsou peníze na takové věci jako rok programátora na AI piva anebo osla co mi bude dávat quest tak pak se nediv, že ani těch 6M USD nebude stačit.

        V herním průmyslu se pohybuji a myslím, že s takovými penězi se dá udělat nejedna hra .... ale to bys asi musel mít trošičku jiný management.

        Ale jasné když jsou peníze, tak proč nedělat práci, která by mohla být za týden měsíc že jo, hlavně ať je to dokonalé ! *12*
        • Většina AAA her začíná na 20-30M USD pouze za vývoj. Například vývoj GTA V se odhaduje na 137M USD a celkové náklady na 265M USD.
          • jj, za 6 mega se delaj venku tak hry napul na koleni a napul v unity enginu s nakoupenyma generickyma assetama
            • No to je ale mozkovy prujem...
        • To, že ze sebe děláš blbce na internetových diskusích ještě neznamená, že se pohybuješ v herním průmyslu. Podle tvých příspěvků očividně nemáš páru o tom, jak to chodí a co kolik stojí. Ty snad pracuješ zadarmo a nájem máš taky zadarmo nebo co?
        • walltar
          Si to klidně převeď i na Ruské a pořád to bude v plivnutí v moři. Pokud chtějí udělat něco co nebude na první pohled budgetovka tak se 6M se budou muset zatraceně otáčet.
  • dira
    Na jednu stranu moc pěkně vypadající souboj, na druhou stranu mi kazí malinko punc "historičnosti" s kterou je hra ráda prezentována (takto souboj prostě nevypadal :) ). Ale je to pochopitelný ústupek, který v globálu nebude doufám tolik na škodu a jsem zvědav na výsledek jak bude působit. Je jasné, že souboje dle reálu by zase bavili jen extrémě úzkou skupinu lidí.

    Nechám se tedy překvapit výsledkem :)
    • Magister_Peditum
      Ten ypsilon jsi tam, doufám, napsal schválně. *15* Jinak jak vypadal souboj? https://www.youtube.com/watch?v=FbyI9-JeNsA Nicméně tady bojují beze zbroje. Pořád jde o nereálnější šerm, co zatím ve hrách byl.
      • To, že bojujú bez brnenia je ale dosť podstatný rozdiel, že? Ono aj vo fechtbuchoch sa rozlišuje boj v brnení a bez neho a neviem, či to nebol náhodou lichtenauer čo napísal, že najlepšou cestou ako sa dostať cez brnenie je okolo neho.

        V skutočnosti by bojovník s mečom použil proti obrnenému protivníkovi halfswording, išiel tvrdo na telo, snažil sa zasiahnuť menej chránené miesto, alebo ho zvaliť na zem a zakončil to bodnutím do priezoru.

        Ten herný teaser má s "historičnosťou" a realitou málo spoločné, jednoducho ľuďom dávajú to, na čo sú zvyknutí z holywoodskych filmov. A podľa komentárov im to aj väčšina žerie. Kažopádne sekanie mečom proti obrnenému súperovi je len mrhanie silami.
        • Magister_Peditum
          Vždyť říkám, že tam nemají brnění. *15* Jinak nevím, jak moc se teaser odlišuje od reality (třeba to zkrácení držení meče tam je), ale ta hra se musí taky dát hrát. Pořád to je jedno z nejreálnějších ztvárnění středověkého šermu, a to i v porovnání s televizí nebo filmem. Jinak mi přijde úsměvné, když se tu někdo durdí za to, že má s historickou realitou málo společného, když ve skutečnosti o tom, jak vypadaly souboje, se i mezi odborníky dodnes vedou spory.
          • No nemajú, tak načo si tu hodil to videjko? *15*

            https://www.youtube.com/watch?v=1S_Q3CGqZmg

            A to, že sa o tom vedú spory, si si práve vymyslel...
            • Si vtipný, ty poznáš len dve fechtbuchy, tak len dve existujú, však? A zdrojom tvojich vedomostí je článok na hernom webe. Ach jaj.

              To nie je pár obrázkov od dvoch ľudí, to sú celé knihy týkajúce sa boja a súbojov s rôznymi zbraňami v rôznych brnenia (a bez nich). A ďalšie kódexy, kroniky, anály, ktoré popisovali súboje, turnaje i výzbroj. A hmotné pamiatky, samotné zbrane, brnenia či dokonca zranenia, ktoré dokážeme určiť z pozostatkov...

              Toto sú naše pramene a na nich stavajú aj dnešné školy historického šermu a vytvárajú vlastné bojové techniky. Vieš prečo vlastné? Lebo dnes je pohľad na takéto bojové umenie úplne odlišný ako v minulosti, iné sú možnosti a schopnosti ľudí a rovnako sú aj odlišné aj ich ciele.

              To ale nemení nič na tom, že historické súboje vieme s vysokou presnosťou na základe týchto prameňov opísať a s pravdepodobnosťou hraničiacou s istotou vieme povedať, že veci ako "obsekávanie" sa dvoch obrnených bojovníkov s mečmi je nezmysel. *3*
            • Magister_Peditum
              Takže mi chceš jako tvrdit, že na základě několika obrázků z 15. století, které nám zanechal Liechtenauer a Talhoffer víme naprosto přesně jak souboje probíhaly? Jinak doporučuju si přečíst tento článek: http://games.tiscali.cz/tema/klic-k-meci-jsou-souboje-na-mece-prokletim-nebo-budoucnosti-videoher-246390 *3*
          • dira
            hystorie je hysterie okolo historie :D ale což nebudu se vymlouvat a sypu si gramatický popel na hlavu :) Jinak to, jak se vedly souboje opravdu není absolutně jasné, ovšem jsou prvky, které jsou jasné absolutně a jakmile někdo něco označí za předělávku historie a následně ukáže souboj plný ran a úderů v kombinaci s obrovskými nápřahy, vím, že je absolutně mimo. Jako hra neurazí, jako pokus o historickou reprodukci už je to někde jinde.

            Chci tím říci, že i přes historické neshody souboje dvou bojovníků bylo nudné a dlouhé chození okolo sebe a prozkoumávání reakcí nepřítele, ať už se jednalo o chyby v postoji, držení zbraně ale i celkové "řeči těla". Následující souboj již byl shluk několika málo úderů ukončený smrtí jednoho z bojovníků.

            To samozřejmě globálně nelze zakomponovat do hry v kombinací se zaměřením na širokou veřejnost. Proto jsem říkal, že i toto zpodobnění není až tak urážlivé a myslím, že se jedná o snesitelnou kombinaci alespoň z vizuálního hlediska :)

            Dříve jsem se tomuto oboru dlouze věnoval, takže opravdu vím, co se "podává veřejnosti" aby je to bavilo a "jak se to dělá" aby z toho nebylo jen divadlo :) V rozdílu mezi těmito dvěma póly chci jen poukázat na fakt, že šermířský souboj není nic "záživného" pro běžné publikum :)
            • Jasně, ale hodnotíš teaser / trailer, nikoliv hru, kde taková animace bezpochyby nebude. *5* Teaser / trailer je obecně dost specifický žánr, ve kterém platí jiná pravidla. Ačkoliv souhlasím, že pokud se promo hry zaklíná historickou věností, je trochu vlastní gól nedržet se tohoto zaklínadla v traleru. Nicméně Warhorse na tom imo není zas tak zle a Magister má taky pravdu - tohle je na poměry her / filmů / televize / obecně choreografie velmi realistický souboj. Viděl jsem dnes náhodou začátek jednoho dílu Game of Thrones. Byl zde šermířský souboj, ve kterém se oba paticipanti snažili zasáhnout především meč soupeře, mávali okolo sebe hlava nehlava a dopouštěli se i piruety, což je při šermu pohyb hodný kandidatury na Darwinovu cenu. Ve srovnání s fantasy jako game of Thrones nebo Zaklínač je souboj v teaseru na KC:D celkem v pohodě.

              A jak psal Magister, víme toho hodně o dobové teorii šermu, ale mnohem míň o tom, jak šerm, zejména v zápalu boje, vlastně vypadal.
            • dira
              hra se má dát hrát, ale co má estetika co společného s hraním? Hru jsem zatím neměl možnost hrát a tak hodnotím to co jsem viděl. Z fantasy pohledu paráda, inspirace realitou? Pořád super. Snaha o historickou reprodukci? V žádném případě :) Stačí mi 3s ze souboje od začátku a jen vidím rozeběh a obrovský nápřah. Kdokoliv toto udělá nejen v šermu, ale dle mne v jakémkoliv bojovém sportu, nemá šanci :) A to sou prosím věci, které s hratelností nemají nic společného :)
            • Magister_Peditum
              Jak už jsem psal tomu Ololol/Lolovi, hra se musí především dát hrát. Zalíbit se nedá všem.
  • Jack1947
    Rytířem v zářivé zbrojí být... šermovat mečem... nepřátelům hlavy stít...
  • řečeno jednoduše. fandím jim ale bojím se, že to proserou

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit