Přejít na výpis diskuzí

Shadow Tactics: Blades of the Shogun - recenze

19.12.2016 19:00
Václav Pecháček 117 příspěvků

Shadow Tactics: Blades of the Shogun představuje podobný blesk z čistého nebe, jaký svého času prozářil temná herní podzemí v podobě Legend of Grimrock. Staromódní dungeony byly všemi rozumnými vývojáři považovány za žánrovou fosilii, patřící leda do muzea, a do stejné škatulky z nějakého důvodu během...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Diny za recenzi.
    Hru jsem si koupil a radim to zatim mezi best of poslednich deseti let.
    Grafika super.

    Ale narazky na ni chapu. A respektuju.
    Jde to z jiste kliky hracu, ktera hry zarputile odmita brat jako nove umeni. Maji na to pravo. Zijem ve svobodne zemi. :)
  • TheGGG
    hra s grafikou, na kterou bohužel nemám žaludek... škoda mít to grafiku BF1, mohla to být pecka...
    • lol
  • ja_nic_nevim
    Ukazuje se tu itelektuální omezenost přispěvovatelů fora. Já Flashe chápu. Ale raději budu hrát Shadow tactics a Tyranny než nějaký paskvily portovaný z konzolí. Sláva PC her je už za námi. A raději upřednostním propracované mechaniky před vizuální stránkou. Jedinou výjimkou je tady asi zatím jen Arma, Star Citizen a Kingdom Come.

    Když si to vezmu kolem a kolem tak v MP mě drží z nových her jen R6Siege, jinak jsem pořád u PR, což je engine z roku 2004. Smutný, ale BF1/4 ani RO2 tomu nesahá ani po kotníky.
    • DwaR
      tak myslím, že flasha tak trochu chápu viacerí. je smutnou pravdou, že v súčasnosti je vlna... ono to nie sú ani indie hry, aj veľký vydavatelia sa uchyľujú ku grafickým skratkám... povedzme hier s priemernou až slabou grafikou (nebudeme sa tu naťahovať o slovíčka). flash ale svoj názor vyjadruje hodne agresívne a s vodou vylieva aj dieťa. hry nie sú len o grafike a indie tituly nijak neobmedzujú veľké vydavateľstvá vo vydávaní kvalitných titulov, skôr naopak. ukazujú, že trh je hladný po kvalitných tituloch ako je grimrock, shadows, banished, cities, invisible, darkest dungen, trh chce aj experimenty ako flame in the flood, či firewatch. len musia mať odvahu a zainvestovať do nich. a tá odvaha tu nie je. tak to ťahajú nadšenci a odvážni "idioti". presne ako spomínaš - Star Citizen aj KC sú projekty jedného muža. chlapi majú víziu a lepia prachy kde a ako sa dá, divinity OS - projekt malého štúdia, ktoré hralo vabank. kedy niečo také urobil ubi, alebo blizard, či naughty dog? valia svoju istotu = zabehnuté značky, porty a exklzivity. proste zaručený zisk. možno keby mali "gule" a vrazili do hry ako je tyranny a nie do nemastného-neslaného dragon age, možno by sme tu mali luxusnú RPG hru. ale tyranny museli polepiť na kolene za pár šupov. ale máme ju! môžeme si ju užiť. ak by bolo po flashovom názore, tak by nebola, lebo nie je AAA graficky.


      P.S.: nesúhlasím, že sláva PC hier je za nami. žijeme zlatú éru hrania ako takého na všetkých platformách. ročne vychádza niekoľko desiatok skvelých titulov a nikdy neboli hry tak masívne prístupné ako dnes.
    • Uhodil jsi hřebíček na hlavičku. Otázka (jak zřejmě naznačuje Flash) ale je, jestli náhodou kvalita PC her nejde dolů, protože z PC se pomalu stává platforma pro VGA a EGA tituly, zatímco AAA+ hry se dělají spíš na konzole. Takže PC už není tahoun herního a technologického vývoje, ale divná platforma pro hipstery a nostalgiky.

      Rozumíš, mě právě taky vadí, že AAA hry na PC jsou víceméně jen porty z konzolí, ale je otázka, jestli tomu trend glorifikace indie VGA her a her na úrovni roku 2001 nenapomáhá. Tyranny není vůbec špatná hra, ale já osobně bych si jí mnohem radši zahrál v grafice Zaklínače 3, než jako animovaný gamebook ve stylu Baldurs Gate. Protože technická stránka RPG za těch 15 let pokročila a podle mě správným směrem (např. rozhovory v Zaklínači 3 vs. gamebook v Tyranny).

      A na to podle mě Flash poukazuje. Že na PC někteří redaktoři (občas prvoplánově) tleskají indie hrám vracejícím technicky hry do pravěku (viz loňský Undertale, po kterém dnes neštěkne pes), a AAA hraní se postupně stěhuje na konzole. Ve výsledku pak talentovaní autoři (Fargo, Avellone, Vincke) místo toho, aby dělali pěkné velké hry dělají sociální hry v 15 lety staré grafice. A to mě mrzí, protože vím, že hry dneska jdou udělat už mnohem sugestivněji a technicky lépe.

      To je celé. Jak jsi napsal - "sláva PC her je už za námi". Příčin bude hodně, ale znudění novináři snobsky hejtující AAA produkci a glorifikující hry v EGA grafice podle mě situaci jen zhoršují. Proč je Doom legenda? Kvůli příběhu? Ne, kvůli grafice a zvukům, kdo tam tehdy byl, ten to ví. Technická stránka samozřejmě není všechno, není to ani to hlavní, ale kdo ji snobsky zanedbává, vrací herní vývoj dvacet let zpátky.
      • DwaR
        ja ti neviem, nevidím rozdiel medzi tým, čo je na konzolách a čo na PC. drvivá väčšina titulov sú multiplatformovky, PC má pár hier, ktorých žáner na konzolách neexistuje a konzoly majú pár exkluzivít, ale žeby to bolo svetaborné pre jednu, či druhú stranu barikády... to teda neviem neviem. ja osobne som rád, že sa za posledné roky predrali dopredu práve indie vývojári, ktorí mi dodávajú presne žánre, aké chcem. prakricky okrem Xcomov za posledné roky nevyšlo nič AAA v žánroch, aké hrám. Age of Woners 3, divinity, wasteland, flame in the flood, blockhood, cities, jop, civka VI a total war sa dá považovať za AAA, banished, stardew valley... ono je to dosť o preferenciách.
        jasné, tiež by som neohrdol ultra grafikov, ale keď mnou hrané žánre veľké vydavateľstvá ignorujú, neohrniem nosom nad indie vývojárom len preto, že nemá milióny na grafiku. pokiaľ to nie je sprznené nejakým neprehľadným pixelovatým farbičkom, tak si to rád kúpim a zahrám. dôležitejšie sú pre mňa mechaniky, príbeh a celková hrateľnosť, emócie, pocit a feeling hry. až potom grafické a hubobné spracovanie, ktoré to všetko buď podtrhne a posunie o level vyššie, alebo zhodíá a hru pochová.

        a stále verím, že tie vydavateľstvá, ktoré držia kasičky sa spamätajú a všimnú si, že trh chce kvalitné hry po všetkých stránkach a nie len plytké grafické omaľovánky na dve hodiny s prstom v nose (mič proti takým hrám, každý hráme svoje).
      • Doom je legenda hlavně proto, že byl ve svý době na míle před konkurencí prakticky ve všem a přines do žánru hodně novinek. A hlavně byl extrémně zábavnej. Jasně, kdyby vyšel dneska, taky nad nim ohrnu rypák. Ale ne kvůli tomu, že je přes 20 let starej a podle toho taky vypadá, ale čistě proto, že v mezidobí vyšla spousta titulů, která udělala to, co Doom, ale líp. Což nic nemění na tom, že je originál i po tý době pořád skvěle hratelnej. Stačí se podívat na ten letošní. Vylepšená grafika, pár menších novinek, ale v základu je to furt ta samá šílená řežba jako kdysi, a namaže si na chleba všechny Battlefieldy a CoDčka.

        Ale, tady přichází ten rozdíl mezi RPG a střílečkama. Zatimco střílečky se posouvaly furt dál, za vrchol RPG spousta z nás považuje Black Isle/starý Bioware. Zaklínač 3 je super, za mě nejlepší hra loňskýho roku, ale na Torment, nebo Baldura se prostě nechytá. Fallout 4 ve finále taky nebyl úplně nejhorší hra, jenže málo platný, dvojka je po všech směrech lepší. Takže se nemůžeš divit, že se některý studia vydávaj právě touhle cestou. Mimo to, když chceš dělat rpg založený na partě, jinak, než zezhora to moc nejde. I když by se mi samozřejmě líbila hra s komplexností BG 2, grafikou Zaklínače 3 a příběhem na kvalitativní úrovni Tormentu, jenom to nepokládam za možný. K tvýmu příkladu s dialogama Zaklínač vs. Tyranny, ano, Zaklínač má výborně napsaný rozhovory, ale nějak jsem celou hru zápolil s tim, že to nemam úplně pod kontrolou. Mam zkrátka rád, když přesně vim, co moje postava plácne. Asi otázka osobních preferencí.

        K Undertale, máš asi pravdu, ale... po který loňský AAA hře dneska pes štěkne? Zaklínač 3 (kterej se, mam pocit, časem stane klasikou, protože veškerou konkurenci v open world RPG nemilosrdně spráskal), MGSV, Bloodborne (kvůli tomu, že se my, ortodoxní PCčkáři furt nemůžem smířit s jeho nedostupností na naší platformě) a to bude asi tak nějak všechno. I když mi glorifikace indie her taky často připadá hloupá, nelze popřít, že se často blejsknou zajímavym konceptem a herníma mechanikama, což jejich technickou zastaralost vyváží (někdy).

        Konec slávy PC her komentovat radši nebudu. Tyhle křišťálový koule bejvaj značně nespolehlivý, a už jsem se taky párkrát seknul.
        • Jack1947
          Já bych bral DOOM spíše jako dobrou FPs s hodně velkým množsttvím brutality démonů?

          Akorát ten oldschool efekt uzavřenejch arén už holt na mě tolik nepůsobí a spíše otravuje - ostatně proto mě moc nebavil ani Painkiller jako hra parádní ale tohle mi spíš vadilo...
          Co fungovalo dřív dneska může otravovat RPG nesoudím protože jsem nehrál ale oproti Doomu mě bavil více Wolf a je vidět že jde udělat i Oldschool takhle i když chápu že se potřebovali zaměřit více na... klasiku.
        • PRASE: Dobře řečeno! Hodně z toho je ale otázka osobních preferencí. Rozhovory v Tyranny jsou jako policejní výslech (hráč položí otázku a NPC dlouze mluví, pak hráč položí další otázku..), rozhovory v Zaklínači 3 jsou jako rozhovory v reálu - ale nabízejí mnohem menší možnost roleplayingu. Každý si může vybrat. RPG s partou jde i v real time 3D - viz Dragons Dogma, Final Fantasy 15, Xenoblade atd., ale má to dál ke stolní hře s figurkami a kostkami, což někomu může chybět. Čili hodně je to o tom, co se komu líbí, což je OK. V té rovině bych to držel, protože nějak objektivně posoudit, jestli je lepší Fallout 2 nebo Fallout 4 podle mě nejde (mně se třeba o dost víc líbí Fallout 4, i když za nejlepší Fallout považuju asi jedničku, protože ve své době byla revoluční - pro mě i technicky).
      • Jack1947
        Svět se v sraččky obrací *11*
      • Já jsem věděl, že jsi rozumný, i ten Infinite ti odpouštím...
  • Už sosám demo, vypadá to náramě :)
  • dekuji za pozornost, verim ze jste se dozvedeli neco noveho, sice an to pohlizite jako kdysi vetsina lidi na to ze je zeme kulata a ne placata, ale casem vam to dojde. Budu se tesit u dalsi herni osvety, je to potreba, vetsina z vas umi papouskovat jen to co rekne Dobrovsky a spol ve fight clubu:)
    • kdysi vetsina lidi myslela, ze Zeme je placata a ne kulata...
      • jak vidíš, flash si to myslí dodnes :)
    • běž už s zahrabat...
    • Placatou mas leda tak hlavu, ty herni osveto *1*
    • Spíš na to pohlížíme jako většina lidí, když jim sympatičtí páni z obrazovky vysvětlujou, jak nad náma celou historii bděla mimozemská civilizace. Napůl pobaveně a napůl zmateně (ve smyslu "to fakt myslí vážně?").
    • Hmm, ani ne, pozorně jsem si přečetl celou diskuzi a musím říct, že jsi vážně dost mimo *1* *1* *1*
      spíš mě mrzí, že jsem tím promrhal tolik času
      • skutecne veris ze zeme je placata..i ty naivko:)
        • tak pokud napises, ze nejdulezitejsi na hre je jeji vizual a vsechno ostatni je druhotne, tak jsi tady za totalniho saska zcela pravem. Pokud tomu navic sam veris, tak jenom dokazujes, jak moc povrchni a manipulovatelny clovek jsi.
          • ja nekde psal ze NEJDULEZITEJSI je vizual a ostatni DRUHOTNE?..prober se..a prestan mi cpat do pusy co jsem nerekl jen proto abys mohl argumentovat..porad tady melete to same dokola, ale vsechno to je uplne o necem jinem nez pisu ja..zabednenci:)
            • hehehe, tem svym lzim nemuzes verit ani ty sam clovece.
            • vizualni zazitkem myslim to ze hru sledujes na monitoru ci televizi, kdyz nevis o cem mluvim tak nereaguj..mej se.
            • "hrani her je zejmena vizualni zazitek" - tvoje vlastni slova trole. nic ti nevkladam, saska ze sebe delas uplne sam. Mej se.
    • jamar28
      Ani ne...
  • Mohl bych se zeptat, existují ještě vůbec jiné hry (kromě recenzované) typu Commandos? Samozřejmě Desperados: Wanted Dead or Alive, Robin Hood: The Legend of Sherwood a Chicago 1930 mám dávno dohrané *3*
    • Helldorado bola v podstate Desperados 3 a to bolo asi posledne co si pamatam. Potom este Commandos pokracoval s podnazvom Strike Force ale to uz bolo stealth FPS.
    • jeste je tu jedna gameska ze STAR TREK univers
    • No, ještě je Desperados 2 a Korea: Forgotten Conflict (ta je myslím dokonce česká). Ale ani jedna z nich ani zdaleka nedosahuje kvalit jak Shadow Tactics, tak původních Commandos nebo tebou vyjmenovaných her od Spellboundu. A pak ještě Desperados 3, ale to se jmenovalo jinak, myslím že Helldorado.
    • myslím, že tohle je první nová za celou tu dobu, od zmiňovaných her...
  • Ta grafika LUL, někdo mě zabte *15*
    • Nějak nepobírám ty narážky na grafiku. Dyť je to příjemná grafika a hlavně ani nemusí tolik zastarávat. Mě se libí.. nevím v čem by měla být hezčí.
  • Veskoslavuv prispevek: zase ti jeblo v palici tu zustal. Dalsi prispevek : zabij se tu taky zustal. Ale muj prispevek o ochrane detí byl smazan
    • Dobrá rada do života, bonzáčky a práskače nemá rád nikdo a nikde
    • Bob naznačovat, že by měli mít děti sex je docela hodně i na tebe ... *8*
  • Flash si plete filmy a hry. Filmy jsou víc o vizuálním zážitku, hry jsou primárně o interaktivitě. Nakonec ani filmy nejsou jen o vizuálním zážitku, možná nějaký blockbustery typu Avatar nebo Transformers. Holt někdo dává přednost formě před obsahem, jeho problém. :]]

    Je třeba si taky uvědomit, že kdyby všechny hry měly mít dobrou grafiku jako základ, tak by se to sakra prodražilo a to by mohlo způsobit, že by všichni jeli podle nějaký úspěšný šablony a nikdo by - co se týče herních mechanik - neriskoval. Hry by pak byly všechny na jedno brdo, ubylo by žánrů a originality.
    • Mi ty jeho vylevy prijdou, jako by nekdo pouzil jeho nick. Sice je i normalne sverazny, ale ty blaboly co jsou tady pod nickem Flash, to mi prijde na naprosteho hlupaka a trola.
      • Přesně tak, proto má za nikem "inkognito" takhle se za něj může vydávat každý, tento člověk to zkoušel i u ostatních registrovaných uźivatelů, ale u flashe mu to docela prochází, protože už originální flash byl cáklej *1*
  • Jako slušně je tu nablito *1*
    Zatímco arabský děcka si hrajou s AKčkama, tak dospělí evropani si hrajou hry. To skončí špatně...
    • Pravdu máš! Ty mínusy značej, že jsi uhodil hřebiček na hlavičku a ukřivděný zamzlý "dospěláci" ti dávaj mínusy. Dobře jim tak.
      • Však oni půjdou na řadu jako první *3*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit