Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • hlavně at me nikdo nezere, takhle hra je jediný co mě zajímá a za co sem ochotnej zaplatit. Ve STALKEREch sem strávil hooodne casu, upravený verze atd., a žádná hra neměla pro mě takhle skvělou atmosféru. Blíží se akorát DAYZ (tam si představuju, jak by moh bejt novej stalker zpracovanej :) .

    Má to megapotenciál, tak at to nezezeroooo
  • At se to jmenuje jak chce, hlavne kdyz se team da do kupy a bude pokracovat v rozjete serii. My budeme vedet, kterej stalker je stalker, at by se jmenoval jakkoli. Viz treba operation flashpoint a Arma
  • To že je hra příliš rozsáhlá může tvrdit jeno mněkdo kdo nehrál napříplad skyrim, oblivion a další RPG. I když jsou tyto již zmíněné tituly z jiného žánru, tak se stále řadí se S.T.A.L.K.E.R.em mezi RPG hry u kterých očekává otevřený svět. Zároveň to taky není hra pro každého. Ale i př to všem si dokázali najít dost velkou a silnou komunitu fanoušků. Mohla by být v některých věcech, lepší ale rozhodně ne menší.
  • STALKER bohužel u hráčů i recenzentů propadl kvůli příliš rozsáhlému světu, malému množství ukazatelů a téměř nulové přítomnosti skriptů. Bohužel ode mě hra dostala 2/10 snad se toho ujme IW
    • Kozy
      jo no, je to hrozně ruský, chtělo by to víc wow momentů, to jde amíkům pěkně.
    • Jak se proboha někdo může nachytat na tak evidentní a nadsazený trolling? Ode mne máš plus.
      • Zrovna GGG takoveto nazory ma uplne bezne. V jeho pripade se o trolling bohuzel nejedna. *3*
    • a jaka hra ma u tebe treba osmicku? Proste vitecna hra. Krom Skajrimu
      • A ty taky.
    • Omg, na to se fakt nic jineho rict neda.
      • A ty mínus.
  • Official note of GSC Game World

    In view of the rumors appearing in press, we find it necessary to inform that GSC Game World and Sergey Grigorovich remain to be the sole owners of all the intellectual property rights to the S.T.A.L.K.E.R. game series and the brand overall, including all the trademarks, the game universe, the technology etc. This can be easily verified with the trademark services online.
  • Tak Strugacký snad nevlastnili práva na STALKERa jak ho známe z her GSC...teda katastrofa okolo černobylu ne? Ale právě jen na svojí knížku...popřípadě na postavy/místa (stalker jakožto lovec artefaktů, mystická zona etc.) z čehož by se dalo odvodit, že od nich tedy nemohli koupit práva na hru, kterou známe my a která se odehrává okolo elektrárny
    • to by si prava mohla narokovat klidne vlada za predlohu zdevastovane krajiny mesta a vubec to byl jejich napad. Blbej for ja vim
    • Přesně tak bych to viděl já. S.T.A.L.K.E.R. se knižní předlohou jen inspiroval, ale jinak je to uplně jine univerzum.
      Takže pochybuji, že by Strugacky měl nejaké právní spojení s herní licencí.
      Tímpádem by BC mohli vytvořit hru, ale na motivy knižní předlohy, nikoliv jako pokračování hry od GSC.
      • Jak píšeš, hra se inspirovala knihou že si právě vypůjčila jen postavu Stalkera a toho faktu, že existuje zóna s nadpřirozenýma vlastnostma, anomáliema a artefaktama.

        Takže licence na Stalkera herního pravděpodobně nemá s tim co má BCG v rukách nic společnýho, protože je to jiná licence, jiný universum a zóna má vznik taky jinej (sotva měli bratři licenci na hru která s knihou má společný "jen pár faktů")...omyl asi vznikl v tom, že Piknik u cesty vychází už jako Stalker tušim
        • USER47
          Piknik u cesty je asi furt Piknik u cesty. Ovšem Tarkovskýho film podle knihy se jmenoval Stalker.

          Někdo v bitComposeru to podělal tím, že v tý tiskovce psal o předchozích hrách ze série S.T.A.L.K.E.R a jejich metacritic ratingu, naznačujíc, že oni budou dělat pokračování. Mohl to bejt klidně jen jeden člověk v tiskovým oddělení, nebo třeba celej management, kterej koupil licenci v domnění, že jde o S.T.A.L.K.E.R.A.
          • Tarkovskiho Stalkera bych do toho vůbec netahal...ten vychází z knihy a pokud by na to byla nějaká licence, tak by tam podle mne bylo jeho jméno (?).

            Nicméně jsem se teď koukal a Piknik u cesty vychází od roku 2002 jako Stalker, takže bůh ví kdo co má, ale můj osobní názor je ten, že bratři nemohli vlastnit licenci na hru GSC, ti si pořídili od bratrů nějakou licenci na zónu, stalkery etc. a vytvořili z toho svoje alternativní universum, takže se asi seklo BCG s tim kdo co vlastní a mysleli si možná, že hra Stalker je přímo návazná na knihu
  • Keyz
    To nemají potvrzení o registraci ochranné známky nebo něco takového?Kecaj kecaj a nic z toho.
    Mělo by to být přece jasné.Někde se práva registrují tam se tam podívám a hotovo.
  • Pokud tu udajnou licenci maji od Strugackych, tak by meli mit prava na zpracovani hry podle knizni predlohy Piknik u cesty ( a mozna i filmovou verzi?) a ne pokracovani S.T.A.L.K.E.R.a snad ne? Nebo jsou ty znacky nejak provazane?
    Co se S.T.A.L.K.E.R.a tyce, myslim ze bude nejlepsi, kdyz ho nechaj na pokoji. Pokud by mel nekdy vzniknout dalsi dil, tak jedine od puvodnich tvurcu, kdokoliv jiny by nedokazal vystihnout tu atmosferu.
    • Souhlasím, že by STALKERa (GSC) měli nechat spát, ale práva má přece Bethesda, ne? A ta ho zaručeně spát nenechá... *13*
      • To s tou Bethesdou byla fáma.
      • To s tou Bethesdou je dementovaný
  • USER47
    Přijde mi, že ani bitComposer sami netuší, co vlastně koupili. Oháněj se předchozíma hrama ze S.T.A.L.K.E.R série a jejich metacritic ratingem, přičemž nejspíš koupili jen právo na herní ztvárnění Pikniku u cesty.

    Můžou si tak udělat paralelní stalkerovskou hru, ale samotná značka S.T.A.L.K.E.R patří pořád Grigorovičovi. Tu by od Strugackýho koupit ani nemohli, protože ji nikdy nevlastnil.
  • sice čím novější Stalker, tím větší pí... ale co, první díl se zapsal do dějin a to stačí...
    • Dobry blabol. Vysly celkem 3 hry, pricemz posledni dil byl rozhodne nejlepsi. Nebyl sice tak pribehove ladeny, jako prvni dil, ale jinak v mnoha smerech prvni dil prekonal a vylepsil.
      • Stejně jak na filmy, tak i na hry se dívám jinak, První díl měl duši jakou má málo her. Byl stvořen svět který fungoval a měl hlavu a patu, byl něčím jedinečný, tajemný, záhadný. Ale je to ten typ světa, který pro mě dokonale funguje pouze v dějové linii, mě poprvé představené. Další díly byly pouze nastavovaná kaše která nikdy neměla vyjít ( i když ve své podstatě se může jednat o kvalitní hru ). Prostě už to u mě nefungovalo. bylo z toho hodně cítit že už to nebylo tolik promyšlené jako první díl. A takový věco já prostě nemám rád. ze stejného důvodu nesnášim další díly Crysis. Všechny díly mám doma v originálce a hraju pouze první... Problém prvního dílu byl asi ten, že byl až moc dobrej. Stejně tak film Predátor nebo Vetřelec, první díl ve mě zanechal tak hlubokou stopu že už není místo na pokračování :)
      • Vidíš, a já si třeba myslím, že Pripjať byla nejhorší, vlastně částečně souhlasím s první příspěvkem v tom, že co do kvality, od prvního dílu postupně klesala (hodnocení. že se jednalo o 3,14 je ovšem totálně mimo, je to nesmyslný extrém, protože i ten nejslabší třetí díl byl skvělou hrou). V Čistém nebi autoři parazitovali sami na sobě, a to jak co se týká lokací (řada jich byla převzata, bohužel ne jedna z mých nejoblíbenějších, totiž Bar s nezapomenutelným barem a barmanem), tak co se týká příběhu - především mohli vymyslet jiný začátek než takový, jaký těžce připomínal začátek Černobylu (co třeba, aby se Jizva do Zóny dostal jako psanec, který se musel prostřílet v nějaké úvodní misi přes Kordon?) a potom - tím, jak Jizva sledoval stopy Střelce, dopadala na jeho bloudění Zónou ona podivná melancholie spojená s Černobylem a dodávalo to jeho příběhu vnitřní sílu. A třetí díl - tak třeba příchodl legendárního stalkera Střelce kanálem, to je opravdu "stylovka", navíc na samém konci hry, jako by si autoři už nemohli vymyslet, jakou vatou vyplní závěr, tak tam prostě "prdnuli" Střelce. Přitom si umím představit, že právě Střelec mohl být průvodcem, rádce, učitelem, zadavatelem úkolů Děgrarjeva od nějaké rané fáze hry, kdy by se s ním Děgtarjev setkal při nějakém příběhové úkolu. A samotný příběh trojky, spočívající v zjišťování, proč spadly vrtupníky - raději bez komentáře. Na mně to působí, jako že hoši předtím několikaletým vymýšlením příběhu vyčerpali svůj potenciál a představivost. Působí až komicky, že některé příběhové mody (např. Příběh poručíka Proboje anebo Návrat Jizvy) jsou po stránce příběhu lepší než třetí díl. ---------- Pokud samozřejmě hovoříš o technické stránce, tak je Pripjať nejlepší, protože je nejnovější. Ale pro mně osobně to není dostatečný argument, abych ji považoval za nejlepší.
        • Xcomik
          Tak abychom si to schrnuli na původním Stalker SHoC pracovalo ještě komplet GSC pak se začal vyvíjet Clear Sky a někde v polovině vývoje odešela část týmu okolo tehdejšího Hl. programátora z vývoje a potažmo z celého studia GSC a založili 4A Games kde pracovali na jejich koridorovější vizi hry ( Metro 2033). Clear Sky díky tomuhle odchodu dost utrpěl hodně v konci. Když si odmislíš konec který byl fakt na dvě věci tak byla víceméně velice dobrá hra.

          A protože fanoušci chtěli ještě jednu kapitolu Stalkera rozhodli se v GSC postavit Stalkera COP podle vize jakou vždy chtěli tedy více RPG prvků méně koridorovosti a to samosebou znamená i o trošku horší příběh. Navíc měli na vývoj COP jen rok a za rok nebyly schopni udělat jak hru tak i animace jako byly třeba v CS nebo SHoC. Takže možná že podle tebe je COP nejhorší podle mě je COP nejlepší kuli celistvosti a herním mechanismům navíc se na něj dělaj dneska takové modifikace že není důvod ho hanit zjisti si třeba něco o Sigerous Modu a nebo připravovaném S.M.A.R.T.E.R 0.45 a dojde ti že COP je v tomhle ohledu jednička nejen po grafické stránce

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit