Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Ahoj, no já vám nevím ale já u každého bossfightu prohrál jednou (kromě 1 a posledního)
    a bossové mi přišli děsně lehcí. I když máte pravdu s tím jiným řešením zabití. Např takový Assassins Creed- Máš zabít bosse sleduješ jej a můžeš jej buď zabít bojem nebo bez boje, útěk je samozřejmostí. Takže z toho vyplívá že mi bossfighty nevadíli, ale alternativní boj s bossy by byl jen přínosem.
  • Nezapomeňme že jediným zásahem šípu do paty byl vyřazen (následně zemřel) jeden z největších bossů v dějinách lidstva... Sice šíp vedl částečně Apollón ale jeden zásah stačil... Odysseovi pak stačil jeden úder do kyklopova oka aby dostal sebe i svou posádku z jeho zajetí (za pomocí lsti)... Mno a něco z pohádek: Harrymu Potterovi stačil jeden úder mečem do tlamy baziliška aby ho zabil...
  • Někdo píše že jsou bossové moc snadní jiní moc tuzí... a je to podle stylu hraní, takže to vývojáři nedořešily.
    Jen bych doplnil něco o bossfight obecně u her co jsem hrál, jako hráč PC akčních FPS a některé TPS. Zažil jsem minimum her kde by bossfighty stály za něco, většina je o ničem a vážně nechápu proč to vývojáři nedělají pořádně. *16*
    • Souhlasim.. když boss fight tak ne zrovna u deus ex a nebo alespoň mít možnost se mu nějak vyhnout... A u ostatních her by měli vývojáři zapracovat na boss fightech... Já osobně bych je osekal o množství hp s tím že by jejich odolnost měla být přiměřená jejich charakteru (lidký boss je odolný jako jiný člověk a drak jako drak)... Zaměřil bych to však cestou kdy zkušený hráč by měl možnost zabít bosse jediným (nebo pár) dokonalým úderem a nezkušený hráč by mohl bosse nějak udolat za pomocí časovaných tlařítek a podobně... téměř bych však vynechal zdlouhavé hp bary které musíte srážet nekonečným sekáním (střílením) pořád do kola... Celé bych to doprovázel pěknými animacemi které nejsou k vidění u běžných nepřátel... Tím by pro mě boss fight byl dostatečně boss a nijak by mě nerozčiloval... Zkušení hráči by nebyli nuceni prosekávat se množstvím hp a nezkušení by to měli trošku težší ale ne tak bezduché jako to je teď...
      • Souhlasím že bossfight nemá být bezduchý souboj. Ale myslím si, že větší hp by mít měli aby souboj byl delší než s normálním protivníkem ale mělo by to mít i logický důvod... jako silné brnění apod. Podle mě hlavně by měl být boss vychytanější v souboji v jeho schopnostech aby měl hráč pocit že je to mimořádný souboj s něčím schopnějším než je řadový protivník.

        Nedávno jsem hrál Quake 2, závěrečný boss v Quake 2 Ground Zero (poslední datadisk myslím, nejsem si jistý), mě dost zaujal. Jinak většina her značně slabé.
        • no jasně měl by být tužší... To neříkám.. ale právě zrovna si nemyslím že by to mělo být přímo tím hp.. Například to brnění jak zmiňuješ... tak lze udělat jako samostatnou složku.. Jako v Mass Effect kde někteří protivníci mají energetické brnění a ty ho musíš zničit... A například místa kde to brnění není by fungovala jako slabiny.. to znamená že když se dobře trefím na holé místo tak mu seberu odpovídající hp jako jinému protivníkovy ale na rozdíl od jiných protivníků ho neudolam do pancíře ani celym zásobníkem... A určitě by měli mít nějaké zvláštní schopnosti nebo být naskillovaní (schopnější) jak říkáš...
          • To je hodně o přístupu a různosti mezi hráči, pro mě boss souboj by měl být vždy delší a přesné údery by měli být nutností, kdy je potřeba mnohem více přesných úderů, soustředění, nemělo by stačit jen několik ale mnoho přesných úderů. Nemyslím že by měla být možnost srazit bose jen pár přesnými údery, protože když na to přijdeš a víš jak na to a zneškodníš bosse na pár úderů, tak chybí pocit souboje s vyjímečným protivníkem, alespoň u mě to tak je. Ale jinak souhlasím... boss má vyžadovat speciální přístup, najít slabé místo jak v jeho obraně, tak v jeho útocích a potom následný souboj by měl mít určitou větší délku a úsilí plus speciální efekty.
            • Ano, tyto prvky je třeba navrhnout, propojit a vyladit... jak popisuješ různé cesty ke skolení bosse, to je dobrý nápad, je to další rozměr souboje, s tím souhlasím a určitě se nevylučují. Hráč může použít více cest nebo jednu z nich. Další věc, v akčních hrách (tam kde to jde) má být hardcore mod, který by aktivoval změnu některých hodnot, mimo nastavení obtížnosti a to by zvýšilo určité hodnoty pro bosse a větší nutnost kombinovaných útoků. Velká část zkušených hráčů má raději delší a tvrdší souboj, právě nejlépe ten kombinovaný.

              Bylo by to skvělé v reálu ale v praxi je to v málo které hře. Jako by to tvůrcům her nestálo za námahu.
            • To by ale dost dobře mohlo být spojitelné... Tím že bych dal možnost srazit bosse jen pár ranama myslím tak že by to zvládl třeba jen velice zkušený hráč, který není zkušený pouze skilly postavy ale hlavně svými hernímy schopnostmi... To že najdeš slabé místo bosse může být jedna věc ale dokázat se k němu dostat je druhá věc... Třeba by to bylo tak těžké že většina hráčů by volila cestu více úderů... ale důležitá je ta přítomnost té možnosti... Navíc sám vidim souboj s bossem nejen o zásazích ale také o jiných věcech... Třeba když chceš drakovi probodnout hlavu tak ho sice zabiješ jedním úderem ale ta cesta kterou musíš absolhovat k tomu aby si úder zasadil se také počítá jako boj... Musíš uhybat jeho úderům, chránit se před ohněm který po tobě chrlí navíc mu musíš ve vhodnou chvíli naskočit na ocas a vyšplah se po hřebu na jeho hlavu aniž by tě sejmul... To samo o sobě je další rozměr souboje... Něco jako v deus ex máš možnost jít přes mrtvoli a nebo se plížit okolo.. Tak bys měl možnost ho rubat otevřeně ale delší dobu nebo složitou akrobacií a šikovností se propracovat k jeho smrtelnému místu.. tak lze uspokojit hráče kteří více rubou a hráče kteří třeba na to jdou jinak... A i když ten rubačský typ hráče bude vědět že slabé místo je hlava tak se k ní nedokáže dostat protože na to jako hráč neni dost dobrý ale zase umí jít cestou postupného osekávání... jsou to dvě možnosti v jedné.. nemusí se to nutně vylučovat...
  • Ja neviem, mne tam ti bossovia neprisli vobec tazki. Hral som na "give me deus ex". Ale ono to bude asi tym ze su tam debilne exploity - date dvakrat typhoon, a kym su omraceni par ran a uz je po nich.

    S tym prvym, Beretom, som ma velke problemy a dost som nadaval, imo z nich bol ten najsilnejsi. Mal nepekne chvaty.

    Ale tu zensku som si ani nevismol a uz bola dole, tvalo to sekundu.

    A rovnako tak aj ten nacerveno augumentovany, tam sice nesiel typhoon ale mal som granatomet, zaspamoval som ho a bolo po fighte.

    Ale neviem preco sa vsetci zameriavaju len na tie prve trapne boss fighty a nespomenu ten posledny, ten bol podla mna dost dobry. Na dnesnu dobu.
    btw, moja "recenzia" http://games.tiscali.cz/deus-ex-human-revolution-12682/ctenarske-recenze/de-hr-dobra-no-nie-dokonala-hra-2800/ ono to vlastne ani tak nie je recenzia ako skor zosumarizovanie chyb ktore su jaksik vo vsetkych recenziach opominane a preco by ta hra urcite nemala dostat 10/10
  • Hehe, dětem po dlouhé době předhodili trochu tužší bossáky a hned si stěžují. :) Kam to spěje. :/ Mě se na ně pro změnu osvědčila taktika frag mines. Boje mi tuhý přišli (teda alespoň první dva), ale nijak mě to nefrustrovalo. Spíš sem koukal na zkrvavenou obrazovku z otevřenou hubou a řikal si, že si na tomhle dnešní generace hráčů pěkně nabije papule. :)
    • smejki
      kam to spěje? nikam. V DX:HR jsou boje především hloupé a až potom těžké. Hra náhle přepíná do úplně jiného režimu, kde je ve výsledku úplně jedno, jestli mi na deset minut pustí Nyan Cat, nebo mi předhodí hodící zmutovaný health bar. Otravné je to zcela otožným způsobem.
      1. můj hrdina se celou dobu snaží všemu vyhnout, počíná si inteligentně, opatrně. Pak najednou řach - cutscéna, kde se Jensen machovky vevalí doprostřed místnosti pod plným osvětlením¨a začne se bavit s postavou, kterou chce od začátku jen sejmout
      2. bosáci jsou jen bezduší generiční badass borci. Nepřinášejí do příběhu zhola nic. Člověk se nedozví nic o jejich motivech, pozadí, popředí. Že se nějaká vyholená bábovka jmenuje Jelena, jsem zjistil, až když to na mě zařval můj úkolovník. Ve hře, kde je vše vystavěno do dechberoucí hloubky, je něco takového nemístné.
      3. Opět - ve hře, která je založena na svobodě volby, je hráč nucen k jedinému stylu, který je navíc po celý předchozí herní čas většinou hráčů nevyužíván.
      4. čuňácký design souboje - malé poškození z vaší strany, obří poškození ze strany nepřítele. Proč? Páč jste oba lidi a oba jste augmentovaní a tudíš si jste jakžtakž rovni... oh wait!

      boss fighty jsou podle mého názoru hloupý přežitek už dvacet let, který jen málokdy dokázal být opodstatněný a nějakým způsobem nápaditý (Half-Life 1/2).
      • Souhlas. Hlavně v případě Deuse to je v kontrastu s tím, že za omráčení a stealth postup bez alarmu je podstatně víc expů -> hráč je za tenhle postup odměňován a pak bác - boss... tohle je vážně nedomyšlený.
      • Jasně no tak to je samozřejmě ještě jiná dimenze.. ale chápu že mnoho lidí kteří mají rádi deus ex tak hrají způsobem jaký se logicky neslučuje s boss fighty... Moje stížnosti jsou spíš globální... Samozřejmě měli bossové v deus ex být řešeni tak aby se fightu dalo vyhnout nebo zabít bosse nějakou fintou jednoduše a rychle jako ostatní... Je trochu směšné jak deus ex dbá na to aby byli celou hru uspokojeni všichni hráči (stealth i akční) a pak to bossem všechno spláchne... Naprosto chápu že pro lidi co si celou hru zakládali na určitém stylu hraní je boss fight takovou degradací toho o co se celou dobu snaží... A teda osobně mě ještě kromě bossů sklamal závěr hry ala "left 4 dead".. Ale hra byla jinak moc dobrá.. těšim se na dlc a pokračování značky
      • Suhlasim, hlavne s tym prvym bodom. Sledujes bossa cez tri levely, tak aby ta nevidel a potom, ked ho konecne najdes, tak prides rovno pred neho, akoby si chcel s nim pokecat. Esteze ten boss je tak blby, ze ta nezabije hned (co by malo logiku), ale pocka, kym prides, povies nejaku kuuul hlasku, omraci ta, bezi prec, aby si sa mohol pozbierat a po tuhom boji ho zabit. Inak ale hra to je skvela, takze taketo excesy a logicke kopance clovek lahsie prehliadne.
    • Tak Deus Ex měl ještě celkem odlehčené bosse... ale spíš jde o jiné hry... I když teda taky mě někteří bossové z deus ex frustrovali... Jde o to kam se boss fight bude ubírat jako takový... Nechci aby se boss lišil tím že má extrémě více hp.. ale spíš tím že je schopnější... Nejde tolik o náročnost herní jako spíš časovou... prostě mě štve dolovat bossáka hodinu (to neni případ deus ex) a pořád dělat to samé... je to spíš nuda než zážitek...
      • Chápu. Souhlasim.
        • třeba například jsou dobré hry kde bossáka zabíjíte tím že mačkáte určitá tlačítka v určitou dobu a pak se kocháte tím jak vyskočíte na draka a probodnete mu hlavu... To je podle mě správná cesta... Tohle se ve hrách oběvuje už delší dobu.. ale většinou v konzolovkách... Pokud se tahle metoda zabíjení bosáků rozvine a bude nabízet hráči větší volnost třeba v tom na kterou část těla vyskočí a kde ji probodne tak budu spokojen... myslím že dragons dogma tohle řeší celkem obstojně...
          • Reakce na: Jackob
            Toto se doufám v PC hrách nikdy neprosadí ani náznakem, jsou různé druhy špatných bossfight ale toto je ten nejhorší ale kleju u toho v jednom kuse. OMG *10* *11*
            • Reakce na: Jackob
              Rozhodně se shodneme v hodně věcech... jak píšeš: "stát hodinu proti protivníkovi bezhlavě mačkat dvě tlačítka z toho jedno je úder a druhé lahvička lektvaru..." s tím naprosto souhlasím že tohle řešení je o ničem, to považuji přímo za odpad. To co popisuješ je určitě složité naprogramovat, tam by bylo třeba řešit animace a asi i fyziku a nevím co ještě. Po zkušenostech ve hrách je podle mě lepší směr aby měla npc protivníka lepší pohybové schopnosti a více druhů útoků... aby u v souboji hráč zapojil jak vybroušené reakce tak mozek při úhybných manévrech tak vlastních výpadech.
            • Pro mě je to rozhodně mnohem zábavnější než například WoW kde stojíš proti bossákovi a jen klikáš miší jak blbec několik hodin... To je zase pro mě nejhorší... Samozřejmě bych já osobně nejvíc uvítal možnost naprosté svobody a podběhl draka, chytil se jeho ocasu a pak mu po hřebetu vyšplhal na hlavu kterou bych mu probodl mečem a vše to ovládal realtime bez časových tlačítek a s naprostou volností pohybu po drakovy... ale to je strašně složité naprogramovat.. zatím jsme tak daleko nedošli... Nevím možná někomu vyhovuje jen stát hodinu proti protivníkovi bezhlavě mačkat dvě tlačítka z toho jedno je úder a druhé lahvička lektvaru... To mě osobně nevzrušuje nijak...
  • no u ty zensky jsem se chilku vztekal tak jsem hru odlozil dohral Dead Island a pak jsem ji dal na druhej pokus i bez tajfunu a bez stitu na kuzi stacila tezkia puska a par medkitu *3*
  • Na kazdeho bossa stacilo pouzit 2 x Typhoon a bolo po nom. Na najvyssej obtiaznosti to mozno neplati (nehral som), ale na normale to bolo pravidlo.
  • Řekl bych, že ti bossové nejsou až tak tragický :) ... a že by měli milion HP, to nevím. Je možný, že se je někdo snaží doslova ustřílet pistolkou, ale stačí trochu koukat po okolí a dycky se najde nějaká jejich slabina.

    SPOILER ALERT !!!!

    Berret - například ten je velmi náchylnej na ten zelenej plyn, stačí k němu hodit tlakovou láhev co se válí v bočních místnůstkách a je vymalováno
    ta ženština s čírem - ta se zas dá jednoduše zabít pomocí elektrických výbojů když zničíte počítač když u něj zrovna stojí, stačí párkrát a je zas hotovo.
    • btw - esi chcete vidět co to sou tuhý bossové, skuste dohrát Ninja Gaiden 1 a 2 *14*.
      Konec jedničky je přímo vražednej .... tuším, že tam bylo 5 boss fightů za sebou bez možnosti mezi nima doplnit léčiva a checkpoint byl po prvních 3 boss fightech. Potom co je Ryu všechny vykostil teprve začínala poslední pasáž hry, kde nebylo možné už taky nic nakoupit a na konci cesty čekal Ryua Final Boss.
      • Jaj Ninja Gaiden ,,, to bylo hodin a hodin hrani, nez se to povedlo. Ale jak takovejhle typ gamesky nekdo jednou dohral, tak uz s tim pak nemel problem. Kazdopadne jsem pro tuzsi obtiznost :)
  • Mě teda docela ta nová móda super nadupaných bossu štve... dolujete je hodiny a když uděláte malou chybku tak jdete do háje.. Nemyslím tím teď přímo Deus Ex.. Jsou ještě horší případy kdy Boss má z nepochopitelného důvodu milliardu životů a vy kolem něho musíte běhat hodinu a půl aby jste ho udolali a ještě k tomu se ten boss mezi tim 10x oživí.. Já nevim koho baví tyhle Epic fighty na celé odpoledne... Já si myslim že fighty s bossem se daj stáhnout na jeden úder ve správnou chvíli na správné místo... Boss fight by neměl být o tom aby jste proseděli co nejvíce času u toho ale aby jste z toho měli nějaký unikátní pocit... udělali nějakej superkill nebo nějakou zajímavou fintu provázanou s pěkným videiem... Boss je samozřejmě silnější protivník než ostatní, ale myslím že by se vývojáři měli zaměřit spíš na to aby Boss vynikal schopností či vybavením a ne monstróznim počtem hp... Proto si myslim že když střelíte bosse do hlavi tak by měl zákonitě chcípnout jako každej jinej...
    • Ideální boss je ten ne kterého se musí nalézt nějaká taktika a přijít na to jak na něj, viz. Shank. Tam byly bossfighty těžký, ale zároveň se dali s trochou nápaditosti(či po přečtení tipu po první smrti) dát.
    • Souhlas a ten pocit je frustrace.
    • USER47
      Tohle není zrovna "nová móda". Nevím, kdy jsi začal hrát, ale tohle je spíš závan starejch časů, kdy se bez bossfightů neobešla žádná akčnější hra. Už v prvních FPS z osmdesátejch let takový souboje byly (viz. třeba Wolf 3D), nemluvě o ještě starších plošinovkách všeho druhu.
      • Jo ... to byla doba, kdy jsme poprve potkali typka se 2 minigunama, kteryzto nas bez nejakeho tutorialu nemilosrdne rozsekal na kasi. Bez bossfightu by nebyly akcni hry.
        • Jo boss fighty jsou dobré ale měli by být propracovanější.. většina bossů se od klasických nepřátel liší jen počtem životů a lepšími skilly... A to je o ničem.. Některé hry dokážou bossfight slušně okořenit nějakými specialitkami... Tak by to mělo být... pro mě neni zábava jen rubat bezhlavě do nekonečna a pak se naštvat když po hodině rubání mě zasáhne a já umřu... Chci z toho mít nějaký zajímavý zážitek...
      • Nová móda neni boss fight sám o sobě... Ale spíš to že jsou bossové čím dál tím náročnější a náročnější... A nejsou náročknější ničím jiným než počtem hp... Nejsou nijak záživnější většinou.. spíš otravnější a otravnější.. Tenhle trend se na chvilku ztratil.. nebo sem ho nikde tak nepociťoval... Ale se zahlcením herního trhu Asijským shitem zase přichází móda velkých čísel kde všude běhají velké bonusy a všichni mají miliardu životů... (Dinasty Warriors styl) Místo toho aby boss fighty šli cestou nějaké propracované akce tak se hry předhánějí v tom který boss má víc hp... Já sem převážně hráč mmo takže na mě hodně dopadá vliv asijského na rychlo vyrobeného odpadu... Prostě mi přijde že se to ubírá spíš cestou číslama přetékajícího Dynasty Warriors než třeba střídmého a rozvážného Oblivionu kde boss fighty nebyli až tak tragický... Nevspomínam si třeba že bych měl takové potíže s Hittlerem ve wolfovi jako mam dnes s některýma bossama...
  • Tahle hra je celá pěkná s*ačka. Jak už jsem zde mnohokrát upozornil, hrál jsem to hodinu a šlo to z disku, ano tak blbá hra to byla.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit