Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Je to pravda. Budu teď psát jen o hrách, které jsem hrál, nebo které jsem měl možnost vidět hrát a budu psát jen o audiovizuálních efektech. Vím, že je něco špatně, když se mi líbí efekty v Max Payne 3, BiA: Hells Highway, Sniper Elite v2, potažmo Skyrim. Na druhou stranu si myslím, že bych se bez toho obešel. Mám teď na mysli efektní zpomalení nějaké brutální fatality. Max Payne je srie na zpomalení času postavená, tam se to dá ještě "překousnout" (nebudu říkat, že se mi to nelíbí, to bych lhal), ikdyž se ve trojce kamera kolem záporáků a kulek trhajících jejich těla točí častěji, než tomu bylo v předešlých dílech. Co mě ale štve je použití těchto efektů ve zbylých třech výše zmiňovaných hrách. Zpomalené sekání hlav ve Skyrimu? Nikdy dříve v sérii nebylo. Zpomalené a přiblížené náhledy na headshoty nebo trhání těl granátem v BiA:HH? Nikdy dříve v sérii nebylo. Takovéto zpomalené glorifikace násilí, krve, mozků a všeho dalšího mi přijdou jako naprosto samoúčelné a bolest a smrt zlehčující efekty. Zbytečnost, která opravdu jen svádí naše nejnižší pudy. Nejsem žádný purytán, nebo herní suchar. Jsem pro zobrazení krve ve hrách. Ale jen co se realismu týče. Končetina po useknutí mečem nepadá na zem 5 vteřin. Stane se to ve vteřině. Tělo trhané granátem se rozletí na kusy také ve vteřině a voják to rozhodně nevidí zpomaleně a přiblíženě. Většinou to nevidí vůbec a když už, tak musí kvůli oslepení, úleku a strachu ze střepin uhnout pohledem. Pak pouze najde zbytky těl na zemi, nebo těla prostřílená kulkami. Naopak by hra měla více ukazovat utrpení vašich spolubojovníků, jejich zdlouhavé umírání a měla by vás nutit ke snaze zachránit je. Třeba tím, že s každým vaším mrtvým parťákem by byla hra o dost těžší. To by pak na hráče mělo ten správný efekt bezmoci a strachu o své bratry ve zbrani. Líbí se mi třeba, jak bylo násilí podáno v L.A. Noire Žádné zbytečné efekty smrti neznámých vojáků, zato zubožená těla obětí, které měly dříve duši. Bylo mi jich líto, chtěl jsem zamezit dalším vraždám a mělo to ten správný efekt. O detailním průletu kulkou tělem a o rentgenovém průhledu drcení vnitřností ve Sniper Elite v2 nemá cenu mluvit. Dnešní doba je čím dál horší...
    • Souhlasím s tebou. Nejsem pro cenzuru her, ale s násilím by se mělo nakládat rozvážně. Plýtvat něčím tak závažným na banální účely je škoda a negativně se to podepisuje na uvažování společnosti (bez paranoidního podtextu).
      • Já si myslím, že je to blbost. :) když je člověk normální, tak si z toho vybere svoje a nad tím zbytkem se povznese a nic nehrozí a když je člověk magor, tak je už úplně jedno, jestli ho nakopne nějáká hra aby vyzabíjel půl rodiny, nebo třeba film kill Bill. Krom toho příroda nás postavila tak, že jako samci máme neustále pocit válčit a rvát se, ať už je to o cokoliv. (Vzato z jedné studie) proto dnešní doba, kdy už něco takového nehrozí v nás naše pudy dusí a pak je tu samí Breivik a jemu podobné. Takže se dá říct, že si svoje primitivní pudy vybijeme u hry a pak je to v pohodě :)
        • O tom já ale vůbec nemluvím. Úpadek se nemusí projevit jen magorama ve společnosti beroucích si inspiraci z her. To je ten nejméně pravděpodobný a nejméně častý případ si myslím. Spíše se bojím nedostatku respektu k násilí a z toho vycházejících problémů. Cokoliv, co se stane příliš normálním ztrácí váhu a svůj emocionální dopad na jedince. Tohle se stalo například s pornem a hodně vztahů má sexuální problémy právě díky pornu, aniž by si to zúčastnění uvědomovali. Chybí ten kontrast mezi normálním životem a sexem. Zatímco dříve nahé lidské tělo vzrušilo téměř každého a vytvořilo senzaci v hlavách zúčastněných, dnes je to tak rutinní záležitost, že to už ani na teenagera nemá žádný efekt. A to samé se podle mě děje s násilím. Jestli mi rozumíš...
  • imho je rozdíl mezi násilí a násilí.. když se dnes vyrábí "politicky korektní" hry, kde američan surové mlátí afgánce, nebo nějaké násilné nadřazování určitého národu atd.. je jasné že na hromadu lidí to negativně zapůsobí. rozdíl je ale pouze vidět krev či nějaké končetiny atd..to dle mě zase naopak svým způsobem upevňuje psychiku (řečeno s nadsázkou ^^ ), samozřejmě neberu v potaz vyšinuté jedince.. např Soldier of fortune 2 je v tomto dodnes nepřekonán. jednoduše - imho jsou násilné a nenávistné scénky horší jako krev samotná.
  • S násilím je to jako se sprostými slovy, nebo s hlasitým zvukem. Když jimi začnete plýtvat, ztratí efekt. Kde není ticho, tam není hluk.
  • Svým způsobem může realistické zobrazení násilí příspívat právě k tomu efektu "rozrušení", když hráč může přestat vnímat zasaženého nepřítele jako "panáka", ale uvidí, jak se svíjí na zemi a křičí bolestí... Ale tohle může podle mě fungovat spíš ve hrách typu Deus Ex, kde je možnost hru hrát bez zabíjení. Osobně když toto hra nabízí, jdu vždy touto cestou. Ale třeba v CS jásám nad stříkanci z headshotů asi jako každej, koho CS baví. *4*
  • jsem pro zcensurování Dishonored (viz 2 půlka E3 traileru) a povinné psychologické vyšetření všech, co do her cpou scény s podřezáváním a podobné "práce s nožem"
    Na krabici s hrou, by pak musely být uvedeny přípané negativní výsledky psychotestu... tedy např. "co-director Harvey Smith, který pro vaše dítě tuto hru vytvořil, trpí antisociální poruchou a schizofrenií"
    Pak se budou moct rodiče, správně rozhodnout.....
    • Buď si troll nebo blbeček co se náhodou proklikal na games.cz a začal tu mlet sra*ky. Pokud si to druhé dám ti radu vypadni odsud a běž si na stream cz nadávat na videa v nichž dostane chlápek tyčkou mezi nohy. Přesně kvůli takovím moralistickým sra*kám jako ty se čím dál víc rozmáhaj dětinské hovadi*y. Dishorned bude parádní hra a je jen dobře že při proříznutí hrdla teče z nepřítele krev mě je 15 a tudle hru si natuty zahraju.
    • Takováto hra by se k dítěti neměla dostat. Stejně jako alkohol a pornofilmy. ESRB není pro srandu rodičů. Mělo by se podle něj i prodávat, stejně jako se děti nepouštějí do kin na nepřístupné filmy. Nechápu jak může desetiletý klučina nakráčet do obchodu a poručit si noého Maxe Payna...
  • http://youtu.be/aGhC3gcThbY <3
  • Pokud ono násilí není samoůčelné, ale slouží k tomu, aby přiblížilo atmosféru, tak s tím nemám sebemenší problém. Např. k takovému GTA to prostě patří spolu se všemi sprostými slovy a bizarními postavami. Naopak mi přijde, že by vývojáři mohli přitvrdit a ve hrách, kde se to hodí, nechat hráče vidět opravdová svinstva. -_- Oproti takovým filmům a především seriálům (True Blood, Sons of Anarchy) jsou hry, co se týče násilí, dosti slabé.
    • Jo mam podobnej názor. Naco nějaká cenzura. Je to způsob jak se i někdo agresivní může odreagovat a normální člověk to bere s nadhledem. Navíc to pak bude působit i věrohodnějš.
  • Ja vidim problem v tom, že všetci hraju všetko, prečo by nemohol byť sex a brutalita v hrach pre dospelych, ked pri filmoch je to normalne, a niekto povie nooo tie hry su zle, lebo je tam brutalita a hraju to male deti, to je smiešne...
    • tam je problém čistě v tom, že malé děti to nemaj co hrát a rodiče to maj hlídat stejně jako hlídaj na co koukaj v telce.
      • Az budes rodic a pokusis se sve teze realizovat v praxi, tak budes koukat. Nejlepsi ochrana proti extremne nevhodnym poradum v televizi je ten, ze se dava az po 22. hodine. Ochrana proti nevhodnemu obsahu na pocitaci je prakticky nerealizovatelna a pokud se dite chytne nejake spatne spolecnosti, tak ti nepomuze prakticky nic, mozna se prestehovat. Tolik k vsemocnosti rodicu chranit sve deti.
        • No to bych teda netvrdil, že se nedá hlídat co dělá děcko na kompu. jako pokud mu je víc než 14 let kdy si myslím, že v dnešní době už má rozum a podobný hry ho nějak duševně neovlivní. Tam nemá cenu cokoliv řešit. Pokud mu tolik neni. Co je špatnýho na tom mu kontrolovat co v tom kompu má za hry. Udělat mu samostatnej profil ve windows je největší maličkost. nastavit prohlížeč proti špatnému obsahu atd. Na to nemusíš mít přece chůvu která by ho hlídala. A hry povětšinou kupujou rodiče a zabránit mu tahat hry z netu taky jde.
        • radši ať tví děcko hraje násilný hry, protože dnes jsou jen dvě kategorie děcek.
          1. ti co hrajou násilný hry, vysedávaj u TV atd. tzv. nerdi
          2. ty co fajčej cíga, balej trávu a chlastaj pod mostem
          jedno nebo druhý musíš si vybrat jinak dostane děcko vod světa podržc*e jako jeden co semnou chodil na základku. Velkej slušňák a křesťan a nakonec největší dacan ve třídě a to jsme byli braní jako nejlepší třída v jedné z těch lepších základních škol kam ani nechodily žádný nepřizpůsobivky.
          Sayonara život je vězení, smrt je vysvobození
          • GGG: jO na tom taky něco bude. Sám jsem byl zděšenej 12 letejma děckama co si zapalujou rovnou před školou a dělaj oplzlý gesta na starší holky a posílaj staršího pána co je napomenul do všemožnejch pohlavních orgánů. Tráva ve 14 letech je uplně normální co tak vidim takže možná pak je tohle ještě ta lepší varianta.
        • Ja som rodič šmudlo a ty zase kvakaš riadne z cesty, koho dnes zaujima TV, dnes každy pozera filmi na DVD, počitači a deti si môžu filmi pozerať kedy sa im zachce, ako im zabraniš, ale filmy su v pohode, ale hry nie, ešte do toho zamontuj drogy a zlu spoločnosť...LOL jejdašašek
  • spook.y
    Proč? Je to na každém co si chce zahrát. Co mě ale překvapilo je když jsem slyšel 8-10 letého kluka povídat jak mu rodič koupil Fallout 3 a on tam ustřeluje ruce a nohy a povídá to své babičce. Je to asi měsíc co se mi tohle stalo v autobuse *7*
  • dave.fojtas
    No jistě, ale kdy je násilí ve hře samoúčelné? Pokud jde o hry, ve kterých je primárním motivem transformovat organické v anorganické, pak hra plní redukující účel > redukuje agresivitu, působí jako odreagovavací činitel. Nevidím důvod, proč by se fetišizace násilí měla pranýřovat, pokud ho společnost chce a ve své podstatě vyžaduje. V herním (a koneckonců i filmovém) sektoru působí věkové hranice a dospělý, svéprávný člověk by měl mít právo vybrat si, co bude chtít hrát a co nikoliv.
    • Problem (ktery se projevil na E3) je ten, ze zbytecne brutalni sceny se dostavaji do vsech akcnich zanru a her i tam, kde nikdy nebyly. Viz tomb raider. Takze pak muze nastat situace, ze nebudes vlastne mit na vyber a hraci pod 18 let by teoreticky nemeli hrat akcni hry. Cemuz v praxi samozrejme nezabranis a pak je ciry alibismus se ohanet vekovou znamkou. Zbytecna brutalit se do vsech her pridava proto, ze cast hracu (obavam se, ze hlavne tech mladsich) si toho zada a zvysuje to prodeje. Proto je spravne, ze se ozvou i hra i, kteri si preji akcni hry bez hloupe primitivni brutality.
      • dave.fojtas
        Pokud jde o TR, tak to moc nesleduju, ale postřehl jsem, že jde o restart série a z trailerů se mi to naturalistické zobrazení dosti líbilo. (Už jen proto, že sterilní zobrazení akčních her je prostě z principu směšné). Co se týče obecně akčního žánru her, tak by měl být pro děti alespoň do 12 let naprosto zapovězený. Navíc, pokud už dítě má hrát akční hru, mělo by si uvědomit, že zbraně opravdu nejsou hračky a podle toho by stisknutí spouště mělo mít svůj dopad a to zejména v podobě markantní destrukce tkáně. Na závěr bych rád upozornil, že produkty vypadají tak, jak to vyžaduje masivní většina konzumní společnosti. A věř mi, že Gaussova křivka rozložení inteligence v populaci nelže.
    • Ano, ja napriklad ignorujem filmovu seriu SAW , ja tento spôsob nasilia nemusim, aj ked horrory mam rad, a oddsudzovať ich vštky je jednoducho hluposť.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit