Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • A to si lidi neuvedomuji ze jim roberts slibil jeste mimozemstany. Ti asi nebudou nikdy. (Mimozemske lode, zakladny, animace, zbrane atd)
    • walltar
      No tak tam není moc důvod aby nebyli nikdy... Mimozemšťani v SC mají tak napsané lore, že to celkem ospravedlňuje menší variabilitu jejich plavidel.

      Každá rasa už má několik konceptů lodí a časem určitě přidají další. Základny budou prostě jen jiná grafika nasazená na stejném procedurálním enginu pro základny, animace nebudou problém, protože všichni mimozemšťani v SC jsou humanoidní, takže půjde jen o přizpůsobení animací pro člověka. A zbraně je to stejné... zase se jen vezme to co už se používá pro lidi a upraví se tomu grafika a zvuky.

      Hratelní zezačátku nebudou, to možná příjde někdy po spuštění. Pokud by byli někdy mimozemšťani hratelní tak je pravděpodobné, že by to byl datadisk, který by obsahoval i SP kampaň, podobnou SQ-42, ale za mimozemšťana.
      • diky za podrobne odpovedi.
        ja doufal že mimozemštane budou víc originální. treba jako nejaka rosolovita hmota a jejich základny budou taky originální, treba jako ta v Crisis 1. škoda že jim chybí fantazie
        • Ravenshot
          Fantazie jim určitě nechybí. Důvodem, proč jsou všechny rasy podobné člověku je ten, aby i jejich zbraně, lodě a další vybavení bylo použitelné člověkem, tedy hráčem. Je to tedy otázka praktičnosti a zachování co nejvariabilnější gameplay.
          • alien5
            Jo staci ze ve Glive a Scythu clovek lezi sikmo :) Xiant scout je aspon clovek na zidli a to je mazec lod !!
            Jinak na jejich lode ktere nebudou ridit lide je potreba mene prace takze vzniknou rychleji a myslim ze Vandul lode uz maji skoro hotove i avatary atd..

            Mrknete na tohle : https://www.youtube.com/watch?v=lGo4C4bhzNg

            https://www.youtube.com/watch?v=zkyIi6nrPFY
            • od projektu s takovým rozpočtem a tak dlouhým vývojem bych čekal lepší mimozemštany než preskinované humanoidy a lode ktere vypadají jak sci fi popelnice *7*
            • Paulcz
              Spíše bych bral vesmírné ticho.
    • mimozemske lode uz davno jsou
  • Jak to tu tak čtu, většina lidí myslí celý dny jen na SC a každý týden navíc je tnutí do živýho. Osobně jsem optimista. Myslím, že se do konce roku dočkáme slušné hratelnosti. Že final finalovič nebude za 4 roky od začátku vývoje, to bylo myslím zřejmé. Vychází tuna pěkných titulů, taky máme knížky a kino. Mě osobně je jedno jestli SC bude letos nebo až za tři roky. Mě baví sledovat i ten vývoj. Je tam tuna zajímavostí. Samozřejmě se těším, ale nevisím na tom. Za CIG vidím ohomné množství dobře odvedené práce. Neflákají to a mají jedinečnou možnost hru vymazlit jak podle sebe, tak i podle představ komunity. Vývoj SC vlastně nikdy doopravdy neskončí, protože stále bude co měnit, přidávat, vylepšovat. Na SC mě vlastně nejvíc lákaly tři věci. Existence "fyzických" lodí, s interiérem. Možnost přistávat do velkých lodí a procházet se po nich. A možnost proletět atmosférou planet a kdekoliv přistát. Dále jsem očekával vše co nabízí třeba vesmír X. No a to se v podstatě naplňuje + další věci navíc, o kterých jsem ani neuvažoval. Za mě spokojenost.
    • Pěkně napsané.
      Souhlasím s tím X Universem. Já si dlouho přál, aby vyšla hra, kde lze lítat v libovolných lodích a zároveň si člověk mohl budovat "vlastní" impérium podobně jak v X, ale s tím, že lodě a obecně vesmír bude simulován více komplexně. A zatím to vypadá nadějně, ikdyž to nebude "skoro budovatelská" strategie jak v X, ale myšlenka, že pokud člověk nebude chtít bojovat, tak nemusí mě celkem láká a zatím to vypdá, že to snad bude i celkem zábava.

      Další bonus je SQ-42. Spousta lidí i tu říka, že je to zbytečné a měli se na to vykašlat a zaměřit se jen na MMO. Já osobně se na to těším jak malej. Vzpomínám si na pecky jako byly Freespace 1 a 2 ale hlavně StarLancer. Hrozně se mi líbilo jejich příběhové zpracování (ikdyž striktně lineární), kdy jsem byl "jen" jeden z pilotů na bitevní lodi a více mě štvalo to, že mi sejmuli kolegu než to, že jsem nesplnil nějaký secondary objective. A právě to mi z ukázek a videí hrozně připomíná SQ-42. A jelikož většina pozdějších vesmírných simů šla podobnou cestou jak FreeLancer, tak se na SQ-42 těším mometnálně možná trochu víc než na samotný SC.
      • Ja osobne jsem SC backoval primarne pro SQ-42.
  • vaporware. Vybrali miliardy a zmizí jak pára nad hrncem.
    • Tady uz se neco vyparilo a mam dojem, ze to bude neci mozek :)
  • Takze uz tam budou cely dve planety s par mesicema ? ... Chapu neco blbe ?

    Timhle tempem budou mit prvni hvezdnou soustavu za dalsich 5 let. Pravda, pak ji muzou tisickrat nakopirovat ...
    • jo chapes to blbe, protoze si myslis, ze se tam snazi pridavat content, aby lidi meli kde hrat, ale oni tam pridaji jen par planet aby videli ze jim to funguje, pripadne prisli na bugy, ktere nejdrive musi odstranit, nez zacnou delat zbytek ,,vesmiru,,
      • Jasne, a ten zbytek vesmiru budou rychlosti jedny planety za 2 roky a slibu ze pri spusteni bude 100 hvezdnych systemu za predpokladu 8 planet per system delat .... pristich 400let ... lol
        • Ravenshot
          Bez ohledu na sliby, tvoje zhodnocení by bylo validní jen ve chvíli, kdy už s technologií procedurálního generování planet, biomů, ale i měst a jiných lokací budou pracovat déle. Ale hodnotit jejich postup na základě prvních kroků, kdy je snahou implementovat vůbec první planety a měsíce, aby se zjistilo, jak to vlastně všechno bude fungovat dohromady, jak to pořádně rozjet a vše řádně vyladit, je dost neobjektivní.

          Také je důležité brát a chápat informace v kontextu. Ano, je pravda, že Chris slíbil s překročením 6 milionů vybraných dolarů, že Star Citizen se spustí se stovkou počátečních systémů. To bylo ale v době, kdy těch milionů měl 6. To bylo v době, kdy ještě nikdo netušil, že nakonec budou systémy tak obrovské a tělesa v něm procedurálně generovaná. A proč to nikdo netušil? Protože nikoho nenapadlo, že těch 6 milionů nakonec vybere víc jak dvacetkrát. Já neříkám, že tím jeho slib už nemá právo platit, jen říkám, že s neočekávaným úspěchem jde ruku v ruce neočekávaný růst ambicí a s tím i neočekávané prodlužování. Pravidla se změnila za chodu a bazírování na stavu, který byl platný jen na začátku celé kampaně, nevede k ničemu.
      • se vam lidi divim, to ste vazne tak blbi, ze se porad znova a znova nechavate nachytat na takovejhle trapnej skolackej trolling? *4*
  • alien5
    http://www.star-citizen.cz/wp-content/uploads//2017/04/EndofYear_PUTimeline_2017.png
  • Já doufám, že Chris věděl co říká, jelikož v lednu řekl, že v roce 2017 se vypustí 3.0 a SQ42 epizoda 1, půlku budu mít už splněnou snad.
    • Zatim to vypada, ze oboji do konce roku bude.
    • Byť jsem pesimista, co se týče jejich vývoje. Zajímá mě jen a pouze SQ42.
    • hlavne nemeli plytvat lidskými zdroji na singleplayer, ktery v mmo nikoho nezajíma. i když chápu že dát goal na kickstartru a pak vybrat miliony jen za slib, je príliš velké pokušení.
      • Me zajímá velmi.
      • SQ42 je u nich priorita...SC je nadstavba.
        • walltar
          To bych neřekl... SC bylo vždycky to co chtěl Chris udělat celý život, ale nikdy se mu to nepodařilo.

          SQ-42 bylo jako základ kampaně, ale hlavně kvůli tomu, že nikdo zezačátku nečekal, že se jim podaří nabrat tolik peněz, aby udělali SC. Takže se rozhodli, že jako první udělají hru, která se bude podobat Wing Commanderu a pokusí se s ní vydělat dost peněz aby mohli začít pracovat na SC.

          Ale pokud se to bere z krátkodobého hlediska... tak ano, SQ-42 je teď priorita, protože je to něco co jde vydat na tom základu, který bude ve 3.0 - 3.2... už tam tohgo bude dost na to aby se na tom dal postavit bojový simulátor s příběhem.
          • Neni to tak, ze sli na KS se SC, vybrali mnohem vic penez nez cekali a pak jako tresnicku na tortu dali dalsi goal udelat kampan? Myslim ze to tak bylo.
            Ja proti kampani nic nemam, kdyby nebyli v tak velkem casovem skluzu.
            • walltar
              Není... Právě Star Citizen (MMO část) byla vlastně stretch goal. Je potřeba se podívat na kampaň ještě před KS. Jak spustili KS kampaň, taj už si asi byli jistí, že se jim to podaří (vzhledem že tu KS kampaň spustili jen kvůli tomu, že jejich servery prostě nezvládali to množství lidí) a tam už se mluví jak o SQ-42, tak o SC.
            • Ne, kampan byla prvni, MMO cast byla jako jeden z prvnich stretch goalu, obe casti ale byli od zacatku planovane v ramci puvodniho rozpoctu
      • walltar
        No tak mě osobně SQ-42 celkem dost zajímá... Hlavně už z toho důvodu že je to něco co by mohlo být v hratelný podobě za mnohem kratší čas, než celá MMO část a budem si mít co zahrát. Protože alpha verze MMO, jsou sice pěkný na zkoušení, ale něco co se wipuje po každém patchi není moc na delší hraní.

        Plus pokud se jim první epizoda SQ-42 povede, tak by druhá a třetí epizoda mohli vydělat dost peněz, který se potom použijou na další rozvoj MMO části.
  • nevíte jak bude vypadat vesmír ve star citizenu? jestli bude otevrený jako v elite, nebo tam budou nejaké lokace ktere se budou loadovat?
    • walltar
      Otevřený bez jakéhokoli loadingu. Pokud něco uvidíš, tak tam budeš moct letět a budeš tam moct přistát (teoreticky, prakticky někde budou zákazy aby lidi netrollovali).
    • alien5
      Zadny load nebude.Pokud myslis respawn tak tam neco podobneho bude fungovat ale propracovanejsi a bude se to vyvijet v dusledku okolniho deni ekonomika hraci prirodni vlivy atd..
      https://www.youtube.com/user/alien105cz/videos
  • meli to udelat tak jako v elite: nejdriv vydat funkční MMO vesmír a pak postupne dodelávat další obsah jako FPS, remesla, planety, velke lode pro vícečlennou posádku, SP kampaň atd. Když chtejí všechno udelat naráz, tak je pochopitelné že se to protáhne.
    A myslím že nikoho nezajíma jejich vnitrní plán, že nejaký grafik ma udelat úlohu XY do toho a toho termínu. Verejnost zajíma kdy to bude celé hotové, nebo kdy budou hotové nejaké vetší ucelené celky. *7*
    • walltar
      Nevím no... Tak datum vydání 3.0 je imho větší ucelený celek. Je to asi největší patch od 2.0.

      Ale jinak to s tím vydáním základu jako u E:D... osobně jsem proti něčemu takovému. Elite tím obrovsky utrpěla. Jo, oni neměli jinou možnost, protože už prostě neměli peníze, ale hromada mechanik je díky tomu totálně v základním stavu. A vzhledem k tomu, že musí pumpovat expanze s novým obsahem, aby bylo na další expanze, tak už ty mechaniky nikdo nepředělá.

      Radši ať si dají tu práci a všechno udělají pořádně. Sice to dýl trvá, ale ten herní zážitek potom bude mnohem lepší. Samozřejmě zase bude záležet na tom jak na tom budou s penězma.
      • Layton
        Jak to tedy vypadá se SQ-42?
        • walltar
          Workin' on it... Těžko říct. Assety jako takové by měly být prakticky hotové (I když například Javelina dokoncčili celkem nedávno). Co jsem pochopil, tak se to celý zaseklo na AI a pár dalších systémech, který nebyli hotový.

          Jestli výjde tento rok si nedokážu tvrdit... určitě to nebude před 3.1, která obsahuje dost featur pro FPS boje beze zbraně a ženský model postavy. A pokud bych měl hádat, tak ho neuvidíme ani před 3.2, kde je ještě pár věcí, které by mohli souviset s SQ-42.

          Pokud by ji plánovali vydat s contentem mezi 3.1 a 3.2 ... tak by teoreticky konec roku stihnout mohli. Pokud budou chtít mít v SQ-42 to co má být ve 3.2, tak si nemyslím, že je nějaká šance, že SQ-42 uvidíme tento rok, protože 3.2 by mělo být na konci roku (čti: nejdřív na začátku 2018) a potom je potřeba to ještě otestovat před vydáním.
        • Co já vím, z videí a textů, obsah (tedy assety, animace, textury) pro SQ 42 je už půlroku hotov. Ted je ve fázi implementace do enginu a probíhají testy.
    • Hanzales
      Upraveno. S tím jak to naboptnalo to uřídit není žádná legrace. Zpětně se dáá vždycky říci, že se to a to mohlo udělat lépe, ale jak je psáno níže, radši si počkám na kvalitní výsledek.
      Taky není kam spěchat. Za to co z toho nakonec bude to určitě za to čekání stojí.
      Stejně si to budu chtít zahrát po nějakém tom milníku s VR a na to ještě ani dneska nemám pořádný komp.
  • Ravenshot
    Vývoj hry (Star Citizen ne Squadron 42) jde stále dobrým směrem. Protahuje se od původních termínů, ale to není chyba hry ani vývoje, to je chyba vedení, že bylo tak extrémně optimistické a řádně nevykomunikovalo jistá pravidla na začátku vývoje. CIG jako vývojářské studio vyvíjí mnoho technologií od začátku a vstupuje do neprobádaných vod, proto se ani nedá předpokládat, že by tomu ohledně délky vývoje bylo jinak. Aktuální stav hry je hratelný a na mnoha mašinách i dost plynulý, ale je nutné říct, že herního obsahu není moc. Sice existuje "otevřený vesmír" s pár základními misemi, dogfight mód a FPS mód, přesto je to jenom zlomek, a řadu lidí aktuální obsah brzy omrzí. Verze 3.0.0 tak dává naději, že výrazně rozšíří pole možností a gameplay, i když od původního plánu bude tato verze také dost ořezaná a svému původnímu obsahu se v lepším případě přiblíží až ke konci roku.

    Co mně se nejvíc na komunitě kolem Star Citizen líbí, je její vyspělost. Množství trollů a vývojově zaostalých jedinců je možná víc a víc, což se asi dá kvůli prodlužování vývoje a zřejmě i závisti z vybraných peněz tak nějak předpokládat. Nicméně je příjemné vidět, jak česko-slovenská komunita dokáže víc a víc podobné výpady ignorovat, jelikož chápe mnohostrannost vývoje této hry a dokáže porozumnět komplikacím. A co víc, dokáže být zdravě kritická a konstruktivní.
    • Označit změnu z původního data vydání "ke konci roku 2014" na "2018, ale spíš ještě i později" jako za "komplikace" je opravdu komické :)

      Samozřejmě, že je vinna na straně vedení, které mělo až příliš extrémně optimistické vidiny, ale přes 4 roky průtahů je opravdu hodně, vezmeme-li v potaz, že vydání je stále v nedohlednu. Tohle je opravdu marketingová katastrofa nejvyšší třídy.
      • Ravenshot
        Uvědomuješ si, že rok 2014, na který se odkazuješ, se vztahoval k úplně jinému obsahu a dosažitelným cílům, než které se musely naslibovat a vykázat za onu vybranou sumu peněz, jež překročila původní plán nesčetněkrát? Chyba nastala právě v ten okamžik, kdy hráči pumpovali peníze, a už se dávno překročili původní ambice hry. V ten okamžik se mělo říct: „tak, vybrali jsme desetkrát víc, než jsme plánovali a peníze stále přibývají, znamená to, že vám za peníze nabídneme víc, ale bude to logicky trvat déle.“
        • Tj ... objednas si trikolku ... dodavatel ti rekne ze zitra ... a za 10let ti doda ubersuperduper vykladanou zlatem a diamantama ... jenom ty si zatim z ty trikolky trochu vyrost ...

          Chapes ty ze to nekoho, kdo posle prachy na zaklade nejaky informace co za ne a predevsim KDY dostane naprosto nezajima, a ve slusny spolecnosti se takovymu jednani rika podvod? Pritom oni nebudou mit hotovo nic ani letos ani pristi rok ani napresrok. Coz je z toho co predvadej naprosto zjevny, protoze ta hra neni ani v alfe, zatim to sou maximalne technologicky hratky.

          Protoze hra, ktera je v alfe obsahuje nejakou kostru, a byt zdaleka nefunguje a neni vsechno implementovany, tak se jednoznacne vi, co kde a jak fungovat bude. Rozhodne se pak v alfe neresi, co jak vypada, rozhodne se nevyrabej dalsi a dalsi lodicky ... protoze na testovani staci jedna. Je treba totiz nejdriv rozjet funkcnost a herni mechaniky ... a teprve kdyz tohle vsechno bezi, tak se na to lepi to pozlatko.

          Ale jo, urcite se najdou lidi co resej jaky barvy vypinacu, jak vymalovat zdi ... kdyz nemaj jeste koupenej ani ten pozemek pod ten barak ...
          • A ty budes predni vyvojar, podle tech slov. 1. Crowdfunding je rizikovy podnik. S tim do toho jdes. 2. Uz pomerne zahy CIG avizoval, ze se plan zmenil a SC bude vetsi nez se cekalo. 3. V zacatcich, kdo hodne kricel, tomu prachy vratili. Navic muzes svuj ucet preprodat. Tys na to nedal ani korunu. Jinak bys to aktivne sledoval a vedel, ze SC je v hratelne alfe a je tam toho na ochutnani pomerne dost. Lode a jejich realisticnost je klicovy prvek SC. A osobne ocenuju, ze je promakavaji a meni k dokonalosti. Maji na to tym. Lidi, kteri se venuji jenom lodim. Jiny tym resi AI, jiny animace, enviro atd. Nic jako SC tady nikdy nebylo a to za trochu casu navic stoji. Bezne AAA tituly se vyvijeji leta a to na overenych mechanikach. Tady jsou mechaniky uplne nove, slibujici hodne zabavy. Takze ne pozlatko, oo predevsim to co je pod kapotou je hodne zajimave.
            • To xy: Jo, narval jsem do toho silenych 1200 Kc. A jestli to v cervnu nevyjde, zazaluju Chrise, jeho zenu i deti. :D. Prosimte, mou inteligenci z toho laskave vynech. Misto blaboleni na foru si radeji neco hezkyho precti. Pomuzes nam i sobe.
            • Ravenshot
              Zaklínač se vyvíjel 3 až 5 let. A? Jakou to má vypovídací hodnotu? Diablo 3 se vyvíjelo přes 10 let.

              Jaký smysl má porovnávat dvě zcela odlišné hry? Musel Zaklínač 3 řešit MMO otázku? Musel Zaklínač 3 vyřešit prostor o stovek milionů kilometrů? Kolik pracovalo lidí na Zaklínači 3 na začátku a kolik na Star Citizen/Squadron 42? CIG pomalu ani neexistovalo v roce 2012. Co s enginem? Musel CD Projekt přizpůsobovat engine pro své potřeby od základu? Těch oblastí, ve kterých tyto dvě hry jsou neporovnatelné, jsou desítky ne-li stovky. Jaký smysl má vůbec porovnávat tyto tituly, které mají společné jen to, že je oba lze hrát na PC? Ukaž mi jednu jedinou hru, která je svým rozsahem a ambicemi srovnatelná, a řekni mi, jak dlouho trval její vývoj.
            • Tak tys do toho jiste narval aspon par tisic, coz by odpovidalo tvy inteligenci .... ale jo, bez si zahrat Daikatanu, nejlepsi hru vsech dob - slovy vlastniho tvurce.

              Po kapotou neni zatim vubec nic, je tu tak maximalne hromada slibu a po 5ti letech vysledek zadnej. Zaklinac 3 se delal 3 roky ... 5 let kdyz vemu i vsechny dlc.
          • Ravenshot
            1. Jenomže ty sis neobjednal tříkolku. Ty jsi viděl koncept možné tříkolky, který se ti líbil na tolik, že sis ten koncept koupil, a souhlasil jsi, že s více objednávkami bude výsledná tříkolka mít těch kol třicet. Jenže se nakonec ukázalo, že z těch pěnez ta tříkolka těch kol může mít i tři sta. A protože CIG si nemůýže vydělané prachy strčit do kapsy, tak je samozřejmě raději investuje do vývoje. Jenomže s takovým balíkem nemůžeš nabídnout obyčejnou tříkolku ani třicetikolku. Kdo by souhlasím s tímto: „Vydělali jste skoro 150 milionů? To nevadí, dejte mi to, co jste očekávali, že dodáte na začátku a zbylých, co já vím, 130 milionů si nechte na důchod. Díky.“

            2. Je pravda, že nepochopení výše uvedeného vede u mnoha hráčů k frustraci a pocitu, že byli podvedeni. Tomu se mohlo předejít, kdyby došlo k lepší komunikaci, kterou jsem už zmiňoval.

            3. No původně se to označovalo jako pre-alfa a ne jako alfa.
  • tenhleten scam mel uz byt davno ingorovan vsema mediama
    • Az tenhle 'scam' vyjde, tak vsechny ty rdr, gta, horizony a zeldy budou vypadat jako spatnej vtip z roku raz dva, jak komplexností, detailností, tak i vizuálem...
    • Paulcz
      Neboj, když tam lidi šoupnou ještě pár mega vývojáři přidají Astara Šerana s jeho flotilou 10 miliónů mateřských lodí včetně velitelství na stanici Šáre.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit