Přejít na výpis diskuzí

Tea Club #6: Martin Mastný o MMORPG Novus Inceptio

29.6.2014 16:10
Redakce Games.cz 85 příspěvků

Kolik dokážete napočítat českých MMORPG? Pokud nás v redakci paměť neklame, tak je jich celých nula. Martin Mastný se v projektu Novus Inceptio snaží situaci zvrátit a nabídnout nejen českým hráčům MMORPG zkušenost, která se sandboxovou filozofií zásadně liší od současných velkých hráčů na trhu. Nevyberete...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Super rozhovor a predevsim vize cely hry (scifi element, byt jen natuklej na me pusobi jako naprosto zasadni a rozhodne si umim predstavit, ze je to element, kterej da tyhle hre dusi). Uprimne si myslim, ze tenhle projekt neklapne, protoze penize. Ale zpusob jakym Martin Mastny premejsli me vazne bavi. Jen me tak napadlo, ze by bylo docela uzasny, kdyby se tenhle clovek dostal treba do tymu Dana Vavry — vzhledem k jejich zkusenostem by se docela jiste daly podobne ambiciozni napady zpracovat technicky a technologicky lip a idealne i se zajimavejsim platebnim modelem.

    PS – Pavel se podle me mohl ptat a smerovat ten rozhovor jeste daleko zajimavym smerem. To by se ale musel vyhnout vsem tradicnim a banalnim mmo otazkam, ktery k takhle zajimavy hre pusobi docela nepatricne a mel jsem dojem, ze Martinuv myslenkovej vlak obcas Pavlovi decentne ujizdel... Ale za vyber hosta urcite dobra prace :)
  • Uz me delsi dobu velice stve tento prehravac videii chci zeslabit video a zvuk se vypne a slider nejde posunout nahoru a to je pokazdy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • jak by rekl polacek, games neni pro raj pro idioty *6*
  • Celý žánr MMORPG jde celou svou existenci naprosto mimo mě, ale tohle je hra, která mě fakt zajímá a dovedu si představit, že bych si i ten pozemek za rozumnou cenu koupil. Jen doufám, že se její vydání nebude krýt s vydáním Kingdom Come, to by byla škoda pro oba české skvosty.

    Jo a moc se mi líbí, jak tady v diskusi autor komunikuje, to se jen tak nevidí. Za to rozhodně palec nahoru a přeju, ať je hra úspěšná.
    • Děkuji moc za podporu. Srovnání s Kingdom Come: Deliverance bych se raději vyhnul. Jsou to přeci jen dva velmi odlišné projekty jak koncepčně, tak hlavně i profesionalitou vývoje a zkušenostmi. Ale rozhodně to potěšilo.

      Vydání projektů ve finálním stavu se určitě nesetká ve stejnou dobu (NI bude později).

      Ještě jednou děkuji.
      --------------------------------------
      Celkově bych i rád dodatečně poděkoval všem zde na games.cz, jak redakci tak i zde diskutujícím - jakákoliv komunikace a věcné připomínky jsou hnacím motorem.
      • odkud jses nekde pobliz olomouce ze jo?
        • takze rikas, ze bych u tebe mohl potom zacit investovat a skoupit vsechny pozemky? Jestli hra bude uspesna, mohl bych vydelat ne? :)
          • :) první dotaz: původem z Jižní Moravy, pracovně Praha + celá ČR a fyzicky poslední roky útěk na klidné maloměsto(spíše venkov) cca 60km od Olomouce;)

            druhý dotaz: no podobným spekulacím se +- bránit nebude, ale nejsem si jist zdali by se na tom dalo vydělat - nákupem pozemku a následným převodem na jiné hráče (to by se muselo jednat o hodně zajímavý pozemek aby to někdo takto kupoval)...
    • Toho bych se moc nebál. Nevím jaký je odhadovaný termín dokončení, ale tohle na mě zatím působí jako hodně dobrý rozpracovaný koncept s termínem možného ostrého provozu ve vzdálené budoucnosti. KC:D je přeci jen už dneska v mnoha směrech trochu jinde.
  • Som sam co mu to pripomina Rust?
    • No toto bude trošku na jiné úrovní než Rust.
      Problém je, že survival prvky budou vždy podobné - hodně záleží na tom jak je autoři zapracují.
      A dle toho pak lze soudit porovnavat.
      Rust je hra na par dni a pak nejde nic delat - tady citim ze toho bude o dost vice.
  • Věřím svému šestému smyslu. Vždy byl správný ve volbě hry, kterou podpořit a kterou nechat být. Zde cítím, že tohle dopadne dobře. S Martinem mám mnoho společného. Taky nosím po kapsách sny mládí a nyní se je snažím realizovat. Člověk prostě musí vydržet a věřit tomu co dělá.
    Martine, jen mi není jasná jedna věc. Říkáš, že server utáhne 1000 lidí. Jak chceš docílit, že se připojí i ten 1001 nebo dokonce 1101 hráč, který má na serveru vytvořenou postavu? Já pro sebe řešení mám, ale to je trochu jiné MMO.
    • Díky - je to tak chce to vydržet a věřit.
      Ad server - rozhovor je točen před měsícem a od té doby se několik věcí změnilo. Takže 1001 nebo 1101 už není problém - a pokud by byl, tak na to existuje také řešení, které zde ale logicky nebudu rozvádět;)
      • Takže nebude problém se kdykoli připojit a hrát si svoji postavu na místě, které mám vyhrazené (chatrč) a může se zde prohnat armáda 200 hráčů, útočící na nedalekou osadu? *3*
      • Klasická realm fronta..
  • Mně zaujala ta myšlenka s tím příběhem, že hráč bude postupně objevovat proč tam je a co tam dělá a bude ho to motivovat. Ale logicky, jakmile první hráč to příběhové pozadí odhalí, automaticky se to roznese a budou ho znát všichni. Zajímalo by mně jak máte tohle řešené.
    • Tomu, že někdo bude první a roznese informace po internetu se zabránit nedá.
      Proč by to ale měl dělat i někdo jiný, když ví co ho na konci čeká? Jelikož během cesty po lore bude hráč odměňován unikátními "odměnami" (nemohu to napsat doslova, proto ty odměny).
      A tím, že dorazí hráč jakoby na "konec", vše teprve začne.
      Ale vše nebude tak jednoduché a jednoznačné - to že se někdo dostane na pomyslný konec úseku neznamená že je na konci a že má "odměnu" jistou.
      Toto bych ale raději nerozváděl více;)
  • Zni to paradne, borec vypada ze to ma promyslene.
  • Tahle hra mě vážně zaujala, díky za super rozhovor. Většinu mých námitek "no ale vždyť...!" autor už v rozhovoru vysvětlil a je na něm vidět, že to určitě není trouba, co se rozhodl udělat bez zkušeností obrovskou hru a neuvědomil si, co to obnáší.

    Jedna věc mi ale stále dělá starosti - tahle hra bude krásně fungovat, když jí budou hrát alespoň tisíce lidí. Když přijde někdo nový a uvidí krásná města, vesnice, a dozví se, že to všechno je dílem lidí a ne předpřipravené...wow...Jenže co na začátku? Běžný hráč podle mě přijde, popoběhne si po lese, pokácí strom, řekne si "hm, líp vypadající minecraft", zjistí, že za pozemek na barák by musel zaplatit 10 USD, hru vypne a sbohem.
    • Diky moc za podporu. No misty jsem Pavla Dobrovskeho skoro nepustil ke slovu, ale je to profik a umel si me usmernit...

      K dotazu: toto bude reseno tak, ze vetsina contentu co vytvori hraci behem finalnich testu zustanou ve hre i pri startu. Logicky bude i region, ktery budu vlastnit a udrovat i ja:)
      • možna bybylo lepší ty questy nezadavat prostrednictvim portalu do nejake "aukce" ale aby si hráč musel pro quest osobne dojít k zadavateli a osobne mu prinest zboží. Nebo zadavatel by mohl vyvesit zadani questu na nejakou tabuli (pokud ma domek treba) a tam by to zadani vyselo i kdyby byl offline, ale abyste mohli quest splnit, museli by se hráči online sejít.
        protože jakakoliv aukce v mmo podle mych zkušeností zpusobuje inflaci zboží
        • Pro lepší pochopení to bylo v rozhovoru definováno jako aukce (ale aukce to 100% nebude).
          Přehled o questech bude ale muset být dostupný kdekoliv - jejich plnění už ale bude vyžadovat dojít (či zajistit transport (dle typu questu) ) na místo splnění/doručení.
          Zadání pouze u domu zadavatele by mohlo způsobit (že nikdo o quest ani nezavadí - a pokud by se jednalo o quest vyloženě pro farmáře (který nevytáhne paty ze svého pozemku), tak tento quest nikdo kompetentní nebude moci plnit.
          Inflace zboží - každá věc má svoji kvalitu (tj. není kůže jako kůže). Logicky méně kvalitní suroviny budou méně žádané a za menší cenu (časem i neprodejné). Čím bude ale daný produkt kvalitnější (což bude vyžadovat velké úsilí ze strany hráče (autora produktu), tím poroste i jeho cena a unikátnost.
      • Děkuju za odpověď. Jo, to zní docela fajn, navíc jim to buď můžeš nechat jako odměnu za testy, nebo to tam může působit takovým stísněným dojmem - polorozpadlá prázdná vesnice, nebo srub v lese, očividně už tu někdo žil i přede mnou podobným způsobem:)

        Jinak nevím, jestli to bylo jen tím rozhovorem - ale doufám, že questy půjdou dělat nejen ve stylu "mám 10 kilo brambor a chtěl bych peřinu" nebo "otravujou mě vlci, kdo je pobije, dostane 10 zlatých", ale i něco trochu epičtějšího. Líbilo by se mi si v té hře hrát na game mastera ze stolních RPG - domluvit se s dalšími lidmi, že budou dělat "NPC"čka, vyrábět složitější příběhy pomocí jednoduchých skriptů a tak. Bude podpora takového hraní nějak zakomponovaná přímo ve hře, nebo bude jen to "tržiště"?
        • na to neni nic treba programovat, stačí se domluvit na foru nekde mimo hry
          • Spojil jsem dvě věci do hromady, naštěstí Martin to pochopil.
        • To je hodně ke zvážení (rozhodně to není v aktuálních plánech a není možné to zaručit).

          Ale dělám si poznámku;)
          Ve své podstatě to není nic programově složitého (s ohledem na možnost vlastnit na svém pozemku, regionu NPC (stráže, dělník atd.) ). Kdy by se dalo jednoduše udělat rozhraní pro questy v následujícím duchu:

          Vybrat dělníka na svém pozemku - zadat mu public požadavek na 100 prken. Doplnit vlastní story k požadavku. A delivery point určit jiného dělníka (přidat story) atd. (s tím se dá i pracovat formou, že dělník chce doručit kytku své milé atd.)

          Zapojit hráče jako NPC to už je pak na hráčích samotných pokud si budou chtít na něco takového hrát. Tady už je to na fantazii a dispozicích samotných hráčů. Kdy vznikne požadavek dones 10 kůží (story: proč to dělat) a delivery point bude reálný hráč se jménem "XY", který se pohybuje v regionu "ABC". Tento hráč "XY" by s tím ale musel počítat a čekat na případné zájemce o quest + poslat hráče zase jinam s jiným úkolem atd. To už jsou v podstatě eventy od hráčů (kdy se počítá s jejich vlastním zapojením a nasazením).
  • ČESKÉ MMORPG, v Češtině? Myslím že se Bobovy splní sen (nejen mu). *4*
    • v češtine to bude jen pokud to budeš hrát s čechama, ja osobne čechy moc nemusím proto budu hrát na anglickém servru
  • Hoďte sem ukázky na nějakou svou předchozí práci, projekt, cokoliv.

    Díky.
    • Herní projekt není žádný - toto je první herní projekt (což trošku zhoršuje situaci a důvěru;) )
      Nebyl čas, finance a hlavně odhodlání (respektive vnitřní dozrání (srovnání myšlenek a toho co člověk od života chce) - přeci jen jsem už starší ročník co pamatuje ZX spectrum atd.).

      A ostatní neherní projekty jsou převážně na úrovní intranet aplikací.
      Max mohu nějaké starší kresby co jsem nedávno dohledal (ale s hrou či aktuální pracovní náplní nemají nic společného - jen koníček v mládí;) )
      https://www.facebook.com/martin.mastny.1/media_set?set=a.383659554998620.91915.100000637358156&type=3
      • Budete mít problém to ufinancovat.

        Nejsem si jistej na čem, to chceš bastlit (na video se teď kouknout nemůžu) a jestli na to máte dost volnýho času, pokud to teda děláte ve volným čase. Netcode v MMO není žádná sranda, stejně tak server syncy, random generování, musíš udělat souřadnice hráče (zase sync), drop assign, timery, skripty pro NPC..

        Možná jste si měli na začátek vzít menší sousto, pokud to má bejt něco jako MMO ve stylu The Forest, tak je třeba si uvědomit, že s random generováním všeho si v MMO nevystačíte. Zrovna taky začínáme pomaličku vývoj, ale na tomhle si podle mě hned pro začátek nabijete hubu..
        • Nemyslím si, že by ani s jednou z výše vyjmenovaných věcí měl problém. Jde o to, že to není žádný 16 letý týpek, který si řekl: "udělám si vlastní MMO" a sháním na to všechno, protože sám nic neumím, jen všechny komandovat. *3* Takových lidí je na foru ceske-hry.cz tuna a nikdy to nikam nevede...

          Naopak Martin za ty roky jeho pokusů a vývoje prokázal, že to myslí vážně a má i hmatatelné důkazy, které bohužel tato krátká prezentace ani obsáhnout nemůže. Skepse je zcela na místě z pohledu běžného čtenáře. :-) Můj osobní názor je, že za pár měsíců tu všem škarohlídům ještě vytře zrak. *2*

          Ale z obecného hlediska je pravda, že začínající vývojáři by se měli řádně zamyslet nad tím, zda jejich projekt, který si vymysleli je opravdu možné realizovat...
        • Víceméně vše co popisujete je již hotovo a testováno (vývoj jako takový je již od roku 2012 - na novém enginu od listopadu 2013 (první hratelný prototyp na novém enginu byl hotov asi cca za 4 měsíce) ) a věřte, že vše se hodně ladilo a zkoušelo + se řeší každá drobnost a její logika.
          + plno věcí nebude ani existovat (ty na kterých stojí klasické MMO a v podstatě i padají) - jelikož se nejedná o klasické MMO, ale nic mezi MP a MMO v podstatě definovatelně neexistuje - proto MMO).

          Hodně těžko se to obhajuje a měl jsem s tím problémy už na prvopočátku (s obhajobou). Ale ti co projekt sledují delší dobu vědí, že "neplácám" jen tak do větru. Proto volím i cestu prezentace během vývoje.

          Ad velké sousto - ano i ne - ale jelikož projekt tvořím sobecky převážně pro sebe a tak aby mě to bavilo hrát. Proto jsem volil to co chci hrát a co mě baví i tvořit.

          Ale chápu Váš pohled na věc, nedůvěru a pochybnosti. Určitě jsou namístě a jen čas je bude moci vyvrátit či potvrdit.
          • V podstatě existuje - Massively online/coop (CORPG). Guild Wars 1 tehdy takový označování tuším používaly.

            Každopádně jsem opravdu zvědav na hratelnou verzi, kdybyste potřebovali betatest/ vychytat bugy nebo tak, tak není problém, hrál jsem už opravdu kde co a byl v closed betách všech podstatnejch mmo.

            Btw to není o nedůvěře, spíš si nejsem jist, jak a jestli si s tím poradíte, ale to ostatně ukáže až čas. Člověk v dnešní době, kdy vycházejí takový hrůzy, je prostě na pozoru, pokud je realista :).

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit