Přejít na výpis diskuzí

Temné RPG Tyranny představuje fungování hlavních herních systémů v praxi

4.11.2016 20:25
Adam Homola 27 příspěvků

Třetí a poslední video nahlížející do zákulisí vývoje akčního RPG Tyranny se věnuje tomu nejdůležitějšímu, a to hratelnosti a herním prvkům jako takovým. V novém "deníčku" vám tvůrci z Obsidianu předvedou společníky, tvorbu kouzel, dopad reputace na vaši postavu, nebo souboje. To všechno v...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • bože, už by se taky mohli někam posunout. Sice přeceňovaná firma jak cyp, ale určitě mají vice než na iso nesmysly...
    • Souhlas, ten trolling už by si mohl někam posunout.
    • Jako zcela objektivní a nestranná osoba musím hádku níže rozseknout. Flash samozřejmě pravdu nemá, nebož z něj hovoří zášť (hlavní vývojář z Obsidian randil s jeho maminkou, nešťastný příběh).

      Tyto hry jsou krásné a kouzelné.

      Váš Tom Hanks

      PS: jujda nánky, špatná reakce. Ty, tím myslím chlapče nad mou hlavou, si dej padesát otčenáš za to rouhání.
  • Na PoE mi vadil čaroděj kterého jsem poté nepoužíval. Použil kouzlo a pak čuměl. Nemohl je použít znova a řada kouzel byla na prd. To se sice zlepšilo časem ale....Zbytečné ho tahat.
    • Morraw
      Zajímavé, na čaroděje jsem nedal dopustit. Už v půlce hry měl mnoho kouzel, které mohl používat několikrát za souboj a navíc se po něm zase obnovily. Spolu s chanterem a cipherem byl etalonem mé party.
      • Já to dohrál v klidu bez toho a problém jsem neměl :) Sice je poté čaroděj lepší ale i tak...Stejně musí některá kouzla použít a pak se vyspat. Kdyby tam byl třeba reset na počet bojů apod. Ale ne. Musí chrápat. A ze začátku vyloženě udělá kouzlo a pak čumí protože nic dělat moc nemůže. Tedy pak se zase vyspat i když to není třeba pro ostatní a to uděláš 100x.,...

        Tento systém jsem neměl nikdy rád. Možnosti jak to udělat jinak je řada.

        Ale na max levelu je schopný to je pravda. Nutný ale není
    • To je ale klasický vývoj kouzelnické postavy, který dává smysl už od pradávneho D&D. Kouzelník je na začátku velice slabý oproti nějakému bojovníkovi, ale postupem času se postavení prohodí. (Když nepočítám "diablo" styl her, kde jeden klik je jeden fireball). Je to o nějakém objemu magické energie, které je schopen za den čerpat.

      Napadá mne přirovnání, že když si vezmu lopatu a krumpáč, tak na za čátku taky vydělám více peněz a mnohem rychleji než člověk, který několik let studuje nějakou odbornost několik let. Jeho příjem bude za nějakou dobu také řádově někde jinde. (Aspoň v ideálním světě by měl být *1* )
      • Akorát PoE je inspirováno 4E pravidel, která se honí za balancem a těžce unifikuje classy / nerfuje magii. Osobně mám radši starý ADnD nebo 3E, magie v BG byla luxusní. Hlavně tam měly potvory různý imunity nebo šly zranit jen specifickýma zbraněma, okamžitá smrt, zkamenění atd. V PoE je to v tomhle směru hodně nedotažený.
      • V ideálním nevím, ale v tzv reálném sou některý klásy, za nějakou dobu, dost overpowered ;)

        V Obsidian/u jsou však posedlí rovnováhou a předešlé neradi dopuští. I proto v PoE, duchovním nástupci BG a systému D&D, nejsou kouzelníci přehnaně silní i když zůstávají verzatilní.

        Jinak chrápat musí kvůli zmíněnému objemu energie, tedy omezení síly postavy, zejména ve srovnání s jinými klásami, by nikdo nehrál krumpáče.
  • Vypadá to výborně, líbí se mi komplexní systém tvorby kouzel. Radši bych ale turn based, moc mi nesedí ten combat systém z PoE.
    • Ano vypadá to moc hezky. Trochu mám obavy ohledně komplexního systému kouzel. Sice nevím nic, ale komplexní věci není jednoduchý vybalancovat. Taky zmiňované zlepšovaní shopností používáním může být požehnání či prokletí, dle implementace a užití. Nicméně se těším, změn je třeba.
  • jdi uz s tema svojema rpg Obsidiane nekam, ani jedno me nikdy nebavilo. O co se furt snazi, o nejaky navrat legend z dob minulych? Vzdyt to je porad dokola, originalita zadna. Spolecnici, zlo a dobro, reputace, particka bojovnik, zlodej, kouzelnik, vlci na ceste, ukrutne propracovyny pribeh o velikosti vojny a miru kde je 70% obsahu balast ktery clovek zapomene za pul hodiny. Souboje kde poskakuje par postav pohledem z vrtulniku. Vzdyt to je uz jak kolovratek a asi 25 let to je porad to same dokola, ale plno lidi se jiste rado bude tvarit ze to je zcela urcite neco vyjimecneho a dokonce si koupi sberatelku za 5000 kde budou mit knizku s obrazky a plastovou figurku elfky s kozama jak melouny..
    • zaty
      Jestli ti drží u hlavy pistoli a nutí tě si ty Obsidianí RPG kupovat, tak zakašlej.
      • S timhle ohranym stokrat slysenym a tisickrat zopakovanym argumentem se jdi vycpat, dekuji.Nic nevis. varis z vody. A jestli te to potesi, tak ne, osbsidiani hry si obvykle nekupuju a ne obsidiani hry obvykle ani nekradu, a jak je mozne ze jsem je vsechny hral, to uz encham tvemu chytremu mozecku at si domysli. Ale jedno vim urcite, priste se nevyjadruj k vecem a lidem o kterych nic nevis.
        • zaty
          Jestli jsi je hrál nebo ne, je mi úplně šumafuk. Pokud je hrát nemusíš, tak je prostě nehrej. Pokud je musíš hrát v rámci tvého zaměstnaní, tak bych popřemýšlel o změně, pokud tě to štve natolik, že kvůli tomu píšeš takové naštvané příspěvky v diskusi.
          • Ja jen odpovidal na ten tvuj jasnozrivy prispevek o kupovani her ktere se mi nelibi..to je cele.
            Ale kdyz bych mel byt uprimny, tak zase takova neskutecna hruza ty jejich hry nejsou, hrat se to jakz takz da, ale proste, coz koresponduje s tim mym prvnim prispevkem, kdyby uz nikdy zadnou hru nevydali, vubec by mi to nevadilo. (F:NV byl docela fajn, i kdyz velkou cast zasluh na tom nese Bethesda)
    • Holt nejsi vhodným hráčem pro tyhle hry. Nemusíš kvůli tomu řvát.
      • No vida, nekdo me posoudil jako nevhodneho, pak to ma tom svete nejak vypadat :)
        • A jak jinak by ses popsal, když tě jejich hry nebaví hrát a příběh je pro tebe balast? Neber to jako urážku, protože to tak není míněno, ale za těhle okolností jsi pro jejich hry prostě nevhodný hráč.
          Her jsou mraky, tak proč hrát ty, co tě nebavěj.
    • Magister_Peditum
      Zvláštní, že tě od nich žádné rpg nebavilo, a přesto jsi ochoten za každé z nich zaplatit a hrát, když je pak tak "fundovaně" hodnotíš. *15*
      • To mas samozrejme pravdu, proste to je vzdycky strasnej pruser, ty Obsidiani hry *1*
  • Morraw
    Co jsem četl, tak délka bude zhruba kolem 25-30h, ale zase s velkou znovuhratelností diky konsekvencím, které změní i větší části hry.
    • A to je herní doba pro hlavní linku, nebo i s vedlejšíma úkolama?
      • Morraw
        No hra má být opravdu kratší. Takže hlavní dějová linka 20-25 hodin plus vedlejší obsah. Velikostně možná jako Shadowrun hry. Jde o to, že tam budeš dělat rozhodnutí, která ti třeba uzamknou určitý obsah. Když necháš zničit jedno a město a druhé ušetříš, tak přirozeně nebudeš mít přistup k obsahu zničeného města.
        A takových věcí tam bude více, takže alespoň já si to zahraju minimálně dvakrát.
        • Jo, tu znovuhratelnost chápu, je to taky důvod, proč se těšim - to, a možnost konečně si zahrát zlou postavu jinak, než jako vraždícího maniaka. Šlo mi spíš o to, že hlavní dějový linky nebyly zas tak dlouhý ani u notoricky známejch časožroutů, jako Baldur's Gate. Tam kdyby člověk šel čistě po příběhu (což nikdo nikdy neudělal), taky to nezabere víc, než 40. Čili i s 25 hodinovou klampaní se snadno dostaneš na objem Pillars of Eternity. Což rozhodně neni krátká hra. Každopádně dík za info.
          • Morraw
            No ono tam toho vedlejšího obsahu nebudu tolik jako v případě PoE. Tam jsem měl snad přes 120h. Ale já vyzobávám veškerý obsah, tak kdoví jak se to zde protáhne. Ale neočekávám opus o několika desítkách hodin. To už bylo několikrát zmíněno.
      • Hlavní linka...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit