Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Jack1947
    Konečně něco pro ty co to ocení nejvíce, OPRAVDOVÉ PAMĚTNÍKY!
  • Mně se ta hra strašně seká, téměř to nejde hrát. Není problém v nějakém nastavení? Mám i5, gtx 970, to přece musí svištět.
    • Zkus to spustit v dosboxu. Asi moc rychlý počítač
    • MikeR
      Mně se vyloženě nesekala, jela prostě pomalu. Taky divný, netuším proč by měla, ale zkrátka pomohlo v nastavení vypnout overlay. Což je stejně hezčí, nemám rád ten rozmazávací filtr. (Do nastavení se dostaneš přes Esc, jestli jsi to už neobjevil). Tak třeba ti to taky pomůže.
  • Vypadá to polobožsky.
  • Bral bych raději návrat do éry diskoték...
    • diskofil
  • Sr_Lobo
    A nestačilo by znovu vydat GODS ? Mladý hipstři by to stejně ani nepoznali *15*
    • Gods mě vždycky hodně vadil s tim svým šíleným scrollingem.
    • jo GODS, neskutečná kvalita, úžasná hra prostě a to po všech stránkách, však taky jen ten nazev studia, Bitmap Brothers, to přece musi každýho znalce herni historie chytit za srdce, kor když to opravdu hrál v tý době kamenný :) chjo
      • Já bych to nazval spíš dobou bronzovou *3* , hry z doby kamenný si pamatuji taky. KAždopádně GODS jsou srdcovka snad pro všechny, co to v minulosti hráli.
    • ja bych dal rygera, sice to byla cista arkada, ale to napeti, kdyz prilitla "tma", se dalo krajet *5*
  • MikeR
    Tak do éry disket mě hra nevrátila rozhodně, neboť by těch disket potřebovala zhruba 42 (už tříapůlkovejch HD, jinak by to byl ještě větší masakr). Tehdy by se přesně takováhle hra vešla na jednu jedinou a s ní dost možná ještě nějaká další hra. Chápu, že většinu z toho asi bude zabírat hudba, ale to už se autor taky mohl vydat cestou MIDI, když už chtěl retro se vším všudy a možná by se do velikosti deseti disket dostal. *1*

    Jinak ale docela pěkný, na freewarovku určitě, to nelze mít nějaký zvláštní nároky - ani vyčítat těch proklamovaných čtyřicet minut, jakkoliv i skákačky z tý doby mohly dát zabrat klidně týdny. Možná to i dohraju. *5*
    • ten pocit, když si kopíroval hru z 20 disket a ta předposlední byla špatně nahraná *1*
      • MikeR
        Nojo, tak stávalo se, ale na disketách to zas nebyla taková trága, pokud to nebyl rozdělenej archiv. Většinou se kopírovaly soubory normálně a chyba se dala vyřešit rychle, neb tvůj zdroj často nebydlel dál než deset minut pěšky. Jó s kazetama, to byl vopruz celý to nahrávat znova. *1*
        • zdroj byl spolužák ze základky, ale většinou to v archivech bylo, doteď si pamatuju rozbalovací větu k ARJ, což je s podivem, vzhledem k tomu že si skoro nepamatuju co jsem měl včera k obědu *1*
          • MikeR
            No přirozeně. Co bylo před dvaceti lety vím přesně, ale co bylo včera, to se mě neptej, to je moc dávno. *1*
            • to uz byla sranda, kdyz byl venku commanche, ale predtim, kdyz nektery hry chteli temer vsechnu konvencni pamet k behu, to byla ta prava alchymie *5*
            • :) je to možný, ja sem si dost jistej že ty soubory autoexec a config napsal sám, měl sem 100% pirátskou verzi, buh vi esi to tam u toho bylo nebo esli sme to jen prehlidli. A souhlas, v ty dobe byly kompy fakt o necem jinym, ten pocit kdyz tata přines domu pentium 90, tak to byl orgasmus na několik měsíců. Ale samo i vse predtim, tátův 30ti kilovej big tower s x80286 a turbo tlacitkem co davalo 25mhz (mozna to bylo az na ty 385 ted nevim), ZX Spectrum+ kterej mi venoval ten samej strejda roky predtim, to byla fakt magie. Dovedu si predstavit, ze kdybych ted dostal kompa za 100k, s luxusnim 4k lcd monitorem, nataktovanym skylakem a třema titanama ve sli, nejaky brutal SSD raidy, 64gb ram tak by to MOZNA byl podobnej pocit. Ale co bych natom hrál? Na pentiu sem si dal Magic Carpet 2 v SVGA a byl sem o nekolik generací dál z ničeho nic. To dnes nehrozí.
            • MikeR
              GODS: vůbec nechci podceňovat schopnosti tvého strejdy, chraň bůh! Ale zrovna u Comanche to bylo právě maximálně jednoduchý, u toho byly dávkový soubory, co ten proces tvorby boot diskety udělaly za tebe. *1* Jen sis musel sám vytvořit systémovou disketu, což byla otázka jedinýho příkazu a i ten tam byl někde napsanej, ale jinak tam byly právě už připravený speciální config.sys a autoexec, člověk s ničím nemusel laborovat. *4*

              Achjo, ale byla to úžasná doba, to měly počítače fakt takový zvláštní kouzlo... ještě první Pentia patří do tý éry, ale pak už nikdy nebyly počítače tak zvláštně zajímavý jako tehdy. *4*
            • ja si pamatuju jak mi muj strejda dokazal udelat prvni boot disk a nastavit ho tak, abych spustil Comanche maximum overkill, nebylo to vubec easy, ale strýc měl vystudovanou kybernetiku, tak to nejak dokázal *3* A chyby na disketach byly fatalni, vse se balilo a stačila jedna chyba a cely snazeni k nicemu, pamatuju jak sem takhle prenasel Quake 1, to melo prez 50mb zabalený a ne prvni pokus to nevyslo, pak sem to dokazal a hra mi stejne nefachala :D
  • Připomnělo mi to výborný Volgarr the Viking. Kdo nezná, tak doporučuji mrknout.
    http://www.gog.com/game/volgarr_the_viking
  • Jarmil: "hele Karle, udelame nejakou suprovou hru podle sveho nametu." Karel: "Ok, ale chce to neco, co uz tady dlouho nebylo." Oba se na sebe dlouze podivaji a soucasne zvolaji: "Pixel art!!!"

    Osobne chapu, ze pixel art ma sve priznivce, ale v posledni dobe je tech pixel artovych her jak vsi na zvlastni skole plne cikanu. To je retro opravdu spjate jen s pixel artem? Proc ti borci neudelaji napr nejakou retro strilecku na build enginu (Duke 3D) nebo IdTech 2 (Q1, Q2), nebo nejakou retro zavodni hru, preci pokud nejde jen o grafiku, tak i tyto hry by mohly byt zajimave. I kdyz pravda, do techto her by se musely delat levely s tretim rozmerem, popr. modely objektu ve hre a to je uz krapet tezsi, popr. to vyzaduje vyssi kreativitu ze....
    • Autor dělá automatovky už posledních 10 let (takže se asi předvčerem nerozhodl, že udělá něco, co letí) a není to jen čistě nostalgická zrůdnost jako Oniken.

      A navíc je dělá čím dál tím lépe a vždy dělá něco jiného.
    • Kouzlo Pixel Art spočívá ve funkci mozku. Stačí základ a mozek si dotvoří zbytek podle vlastní zkušenosti a navíc tak, aby mu "kontrolní součet" seděl. Jednoduše řečeno, každý tu hru vidí a vnímá trochu jinak, protože mu mozek doplní jiné detaily.
      Na podobný jev, i když z druhého konce, narazil Peter Jackson u posledního Hobita a 48 fps - vše vypadalo divně právě proto, že už nezbyl prostor pro doplnění detailů z paměti diváka. Naráz bylo vše cizí.
      Pixel Art nevzniká proto, že by to bylo jednodušší na výrobu, než například 3D ve starých enginech. Spíš je to snazší z hlediska vizuálního vyznění a hráč si chybějící detaily "dodělá" sám :) Souhlasím s Vámi však v tom, že to spousta autorů zneužívá a maskují tím nedostatek invence. Potíž je také v tom, že designér s grafikem a zvukařem hru neudělají, protože neumí programovat, naopak, programátor hru udělá i v případě, že zmíněné tři disciplíny neovládá. A na hrách je to často vidět.
      • Palce horem za objektivitu.
    • No hlavně by mohli vydat něco na PS Vitu. Takové hry se na to hodí, když už umírá a mě se tam zabydleli pavouci akorát s takovou.
    • přesně, navíc existuje tolik jiných žánrů, než jen 2D skákačka nebo nějaká adventura, proč neudělaj novou verzi třeba Summer a Winter games nebo nějakejch závodů, sporty jsou asi málo hipster art co? *7*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit