Přejít na výpis diskuzí

Tvůrci série Civilization se bojí změn - a vůbec to nevadí

13.11.2016 15:45
Ladislav Loukota 23 příspěvků

Počet novinek v Civilization VI představuje největší revoluci v historii značky. Pokud však název Civilization něco definuje, pak je to právě absence změn - dost možná nejúspěšnější série tahových strategií vůbec se v klíčových bodech od svého vzniku v roce 1991 skoro neměnila. Paradoxně to znamená,...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Rad tu doporucim CIV IV Beyond The Sword s modem realism invictus.
    4ka stoji na steamu par drobnych a s s invictusem je to nejlepsi co z te serie muzete vymackat. Totalne prepracovanej strom vynalezu, grafika postav, unikatni postavy se rodi tam kde maji a jsou jich tam 100ky navic, nenajdete tam zadnou cenzuru. Ja napriklad hraju za hitlera a je tam vsechno ;-)

    Modpack se roky vyvijel a updatoval..

    Samozrejmosti je ze boje davaji smysl a s kopijnikem si proti Apache helikoptere neskrtnete ani nahodou..

    Nejlepsi je to na obtiznost warlord (jedina obtiznost kde AI necheatuje a ani Vas nenechava) bez barbaru (barbari a divoka zver na zacatku se nespawnuji, jinak jdou jen po Vas, coz neni fer)

    http://www.realism-invictus.com/
    • Já mám teď rozehráno v Caveman to Cosmos a minimálně technologický strom a civicy jsou ještě megalomanštější (ale zas se bojim že mě to začne nudit později. Ale RI se mi hrál fajn
  • Civka je obycejna strategie, typu postav dul na zlato, posli tam delniky, postav vojaky atd. Stejne jako warcraft nebo starcraft. S historii nebo realnou spravou civilizaci nema nic spolecneho a ani je vzdalene nepripomina. A je to skoda.
    • Tak zkus ten realism invictus viz muj prispevek vyse. Ten uz je historicky korektni.
      Aspon si precti co o tom pisou na jejich webu.
    • Kdežto spousta jinejch strategií (nebo aspoň jedna) má s historií a "reálnou správou civilizací" (sic!) společnýho mnohem víc. *7*
  • kdysi jsem hodně hrával civ2 a alpha centauri. Pak jsem tu sérii přestal hrát, přijde mi to pořád to samé, přijde mi, že to kráčí cestou prezentace na ukor mechanik a obsahu. Zkoušel jsem hrát onu vychvalovanou civ4, vůbec jsem se do toho nemohl dostat, hrálo se to hrozně pomalu, všude samé animace a podobné blbosti. V civ2 člověk přetáhl panáčka z místa na místo a hra odsípala. Řekl bych, že je to podobné jako nový a starý xcom. Nový xcom je taky prezentace na ukor obsahu.
    • je mozne si to tam nastavit a uz vsechno jede rychle a bez animaci. Stejne jako u Xcomu, tam se ty animace take daji vypnout.
      Takze prosim svoji vlastni neschopnost nesvadejte na vyrobce her ;-)
      • kostejnesmrtelny
        To je u Drizzta tak nějak standard *5*
      • WalkingWad
        Asi tak... problém co je v rukách bych nesváděl na gamedesign...
        • Majkl
          joj, stačilo strávit 30 vteřin v Options a nastavit Quick Moves a Quick Combat
  • Myslím si, že kvalita Civ V nebo VI leží v době odvedené kombinaci grafiky, user interference a hudby (tady už začala IV s Baba yetu). Celý nádech je velice pozitivní, směřující k oslavě lidství a člověk má i po tom co mu 5 národů vyhlásí válku pozitivní náladu... Samotné mechaniky hry nejsou kdo ví jaké, ale v VI zatím fungují a to je dobře.
    • Já teda nemohu vydýchat tu grafiku v Civ VI. Oproti Civ V mi to přijde jako krok zpět. Se zbytkem souhlas.
  • pro mě, byla nejlepší civ 1 a civ 2. Mezi 1 a 2 byl vidět největší rozdíl a posun. ostatní díly jsou už jen nastavované kaše.
  • Nejlepší CIV je Alpha Centaury ... vše ostatní tady už bylo ;)
  • N0isy
    Civ 4 je stejně stále TOP.
  • Civ IV + Caveman2Cosmos zatím nepřekonané. Škoda, že 5 není tak dobře modifikovatelná
  • Paulcz
    V Civ3 se objevily suroviny (+ obchod), které mají dost zásadní vliv na hru.

    Jinak autoři vymýšlí spíše blbosti typu město automaticky útočí na jednotky v dosahu, 1 políčko mapy = 1 jednotka atd. místo toho, aby hru rozvíjeli. Např. válčení by šlo udělat miliony různými způsoby kde jednotky spolu nějak kooperují a boje nejsou jen o házení kostkou a počítání bonusů z terénu.

    Co se týče mechanik obecně.. jsou úplně rozbitý. Nejedná se jen o to, že nefunguje AI (diplomacie, pohyb jednotek, správa), ale i celkový běh hry. Může za to i ono cheatování. Např. v Civ 1-3 není možné hrát v pohodě hru a užít si jednotlivá období, jakmile začnete vynalézat, protivníci vynalézají mnohem rychleji a celý vývoj se stočí do šílené spirály, která končí až v novověku. Hráč je nucen k následování bizarních pravidel, které nemají hlavu ani patu místo toho, aby hrál hru kde se stará o svou civilizaci. Přišlo mi, že tenhle problém byl i ve 4 a 5, ale moc jsem je nehrál.
    • Valceni v petce je naopak udelano nejlepe, kdyz nepocitam sestku, kterou jsem zatim nehral. Neni to o zadne kostce, je treba utok velmi dobre planovat, bez obeti se boje na tezsi obtiznost neobejdou, je treba mit dobry rozhled a vyvazene jednotlive typt jednotek, aby bylo mozne dobyt silne mesto.

      Stejne tak diplomacie funguje v zakladnich principech v poradku. Kdyz ma clovek slabou armadu, tak ho drive ci pozdeji souperi napadnou. Pokud je moc silny, ostatni se boji a snazi se spojit, kdyz je moc slaby, tak se spoji taky a pekne si ho rozparceluji. Uplne stejne jako v realu.

      A MP v Civ5, to je jeste nova dimenze. Tam se teprve ukaze "skill" hracu jako ty. Vetsinou dostanou krute na zadek :D
      • no nevim, v civ V mám v singlu nahráno přes tisíc hodin a plánování mi tam většinou stačilo minimální. na dobytí sousedů stačilo mít 2-3 solidní obraný jednotky a tak 3-4 dobývací na dálku a člověk s tím srovnal celý imperium. na obranu stačilo ještě míň když si člověk s ohledem na terén rozumně postavil město/pevnost. schazovala to tupost AI doplněná bonusy z obtížnosti ...na deity jsem vzdával až ve chvíli kdy se moji crossbowmani nedokázali ubránit bombardérům *1* , jakmile se dobře chytil začátek tak AI nedávalo smysl stejně jako na všechny ostatní obtížnosti ...nesmyslně hýbe s jednotkama, nechává si je likvidovat aniž by cokoliv udělala apod.

        tak trochu jsem doufal že ve VI se na tohle soustředí když si "zjednodušili" grafiku, ale inteligence AI zůstává stejná a krom toho domršili UI (asi aby odvedli pozornost od AI *1* ). ten přesun na systém jedna jednotka na pole se mi hrozně líbí ale prostě neumí udělat AI který by s tím umělo rozumně fungovat, nedej bože to dobře využít

        a co se týká diplomacie tak ta je pořád tak trochu k smíchu/pláči ...ale aspoň to člověka vrací do dob mateřský školky *2* . zrovna včera mě pobavilo v šestce Kongo když mě denouncovalo 2 tahy po tom co jsem si založil náboženství, za to že jsem k nim svoje náboženství ještě nerozšířil *1* (já na severu na přelomu evropy/asie, kongo kupodivu na jihu afriky ....odhadem pár desítek tahů kavalerií)

        jasný že MP odbourává všechny tyhle stupidity, ale ten bohužel není o tom že si to prostě zapnu když je zrovna čas

        stejně je to návykovka a užívám si to jako všechny ostatní díly už od jedničky *3*
      • Ja hral petku docela hodne na normalni obtiznosti a nikdy se mi nestalo ze bych bojoval proti koalici.
  • Stačí aby a.i byla dobrá a škálovala bez podvodů a výhod. S tím si mají dát práci a nikomu to vadit nebudete. Naopak!

    Pak rychlejší myšlení a.i a to za tahu hráče. Ne, že pak ukončím tah a teprve začne myslet a myslí hodinu. Máme dnes x jádrové CPU...

    No a poslední věc je velká změna a sotva to udělají...změna debility bojového systému kdy treba slabá jednotka poškodí silnou z nové doby a hlouposti... Luk vs ponorka apod.
    Osobně mě zklamala atmovka. Nic extra. Klidně by to mohlo zmastit vše okolo a hotovo. Vybalancovat by to šlo jinak. Kdyby to bylo nutné. Rise of nations to má skvěle. Kam padne tam je pusto a armagedon je pojistka...

    První dva body budou stačit ale to by museli chtít a pracovat kvalitně. Za celou dobu se to posouvá minimálně nebo vůbec.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit