Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Ahojte mam otazku. Hru som nehral ale chcel by som ju vyskusat. Da sa kupit za drahsie peniaze "na furt"? Teda bez toho aby som musel platit mesacne poplatky? Pamatam sa ze ked hra vychadzalo sa to tusim dalo, ale teraz sa k takemu produktu neviem nikde dopatrat. Dakujem za odpoved.
  • galaxies tu byla roky a pak přišlo nové vedení EA a řeklo "Dost!, ted to uděláme lepčejší!"
  • sankuri
    “Trh s MMO hrami je velmi dynamický a my musíme být také dynamičtí"
    Jste byli tak dynamicti ze jste znovu prevarili 10 let luhovany pytlik caje a prodali jej za nehoraznych podminek. Se pak nedivte ze je z vyslednemu napoje vetsine k zbliti.

    Posledni asi dva roky sleduju jak se mnoho hernich firem zamerilo na co nejvetsi a nejrychlejsi ryzovani penez stylem po nas potopa. Paradoxne se tim odsoudily k zahube, protoze manazerske grafy uspesnosti na hrace proste nefungujou:-)
    • To isté vidím aj ja. Na poli MMO akosi nikto nechce urobiť dobrú hru, čo vidí väčšina sú peniaze čo tečú do Blizzardu, každý by chcel z toho podielu, tak rýchlo robia jednu hru za druhou, retail verzia má bugy ako beta test, a potom sa čudujú, že po 2 mesiacoch stratia 90 percent klientov.
    • ale kdo by rekl, ze jednim z nejvetsich ryzovacu se stane Bioware (zacalo to DA2) autori tak pocitvych her jako BG nebo kotor
      • bioware je dávno mrtev
      • sankuri
        SWTOR vpodstate s BioWare nema nic spolecneho, EA je koupila az v pozdni fazi vyvoje a hodila jim defakto hotovy produkt k dodelani a ani BioWare nedokaze s hovnem zazraky. Da se rict ze EA spis zneuzili jmena BioWare ke zvyseni prodejnosti
  • Sw tor jsem hral asi 5 mesicu jen ciste jako PVP za juggernauta. I kdyz to byla skvela zabava a tech penez ani casu nelituji, je mi lito jak to cele dopadlo. Zakladnim problemem Swtor je engine, ktery je na dnesni pomery neskutecne zoufaly a zabugovany zpusobujici silene FPS dropy v pvp zonach a to i na high end sestavach. Kvuli tomu neni zadne world pvp, vice nez 8vs8 warzony, ani 8player premaidy. Naprosto nehratelne PVP v noci - prazdne servery (absence crossrealm pvp) a kdyz uz tak 4 lidi v premaidu farmi random pugy takze jedna prohra za druhou. Dalsi veci jako imbecilni aukce, podobne imbecilni a xkrat meneny system pvp gearovani, opravdu idiotske UI a dalsi veci se kterymi EA/BIO proste nic nedela a jen pridava blbosti a nesmysle jako je nejaka legacy ci raghoulska nakaza. Tudy cesta nevede, nic jineho nez FTP si Sw tor za takhle totalne zpackany management a vizi nezaslouzi.
    • Zajimave. Hrajes neco 5 mesici a pritom tvrdis ze je vsechno nesmyslne a nehratelne. Jsi snad zavislak? Nebo to prece jen nebylo tak hrozne jak licis?
      Taky si uvedom,ze PvP hraci jsou u vetsiny MMORPG(tech ''klasickych'') v mensine. Tudiz naprostou vetsinu hracu naopak ''blbosti'' jako Legacy system,nebo novy Flashpoint potesi. SWTOR neni uplne klasicka MMORPG. Ne kazdemu se libi,ale sve hrace si nasla. Aby byla hra uspesna,nemusi mit 12 milonu hracu.
      • Psal jsem duvody kvuli kterym jsem jinak pro me jako fanouska sw prestal swtor hrat. Co je na tom zajimave ? Zavislak? Co to tady meles ? Nikde jsem nepsal nic o 12 milionech hracu, mmorpg se stane uspesnym, pokud se tym doslova a do pismene nevykasle na dulezite aspekty a technicke zpracovani cele hry. Misto toho nam serviruji pul roku lzi (engine neni bugnuty, neni co opravovat na vine je vas HW) a nevyuzitelne nesmysly jako legacy a pod. Osobne tenhle pristup nechapu, potencial to melo. A i pres to, ze me plno veci neksutecne stvalo vydrzel jsem to hrat docela dlouho. Dokonce jsem ani moc neresil to, ze do prvni velkeho patche to byl v podstate ne moc doladeny betatest jen aby se namastili kapsy a stihl vanocni prodej. Velkohuby marketing, sliby a kecy, nekolik mesicu cekani na par dulezitych oprav...no hlavne ze mame novej flashpoint nebo nejakej event se zombikama. Fail.
        • huhiho ignoruj, to je Biodrone jak vysity. Staci se podivat na predchozi diskuze o SWTOR. Tak co Huhi, porad jeste neni SWTOR koridorovy klon WoWka co do konce roky bude f2p?
        • Pro tebe fail. Na vyber mas spousty her. MMORPG se stane uspesnym tehdy,kdyz vyvojarum prinasi obrovske zisky. Z pohledu vyvojaru tedy. Tak to byva vsude prezentovano. Hracuv pohled je samozrejme uplne jiny. Ja od hry neocekavam miliony hracu. Ba naopak. Pro me je obrovske mnozstvi hracu velke minus(duvodu je vice,nebudu je vyjmenovavat).
          Ty se jen opakujes. Ja ti neberu ze ti nic nerika legacy,ze ti nic nerikaji Flashpointy. Uplne te chapu. Kazdeho bavi neco jineho. ale ze to nebavi tebe,neznamena ze hra je fail.
          Ja se povazuji za fanouska teto hry a presto mam odehrano mnohem mene nez ty. Hral jsem dva mesice,dal jsem si pauzu a pred cca tydnem jsem si zase zaplatil 2 mesice. Mozna je to tim,za ja jsme nikdy od MMORPG her neocekaval 5 let zabavy v kuse,jako mnozi. nevim
          • Ty si veľmi tolerantný človek, ale väčšina z nás nie je, ak si zaplatím za produkt, za ktorý navyše platím mesačne, očakávam, že hra bude stabilná, že sa bugy opravia. Ten ich engine je taký obrovský fail, dopredu vedeli do čoho idú, ako to skončí, a aj tak do toho išli. Ten engine má problémy, absolútne neutiahne mmo hru, o nejakých realm eventoch ako boli vo wowku, kde 500 ľudí sa prišlo pozrieť na otvorenie brány Ahn Qiraji, môžu snívať, ten engine neutiahne ani 50 ľudí na jednom mieste. Plus, tak ako v Age of Connan, všade samý bug, pol roka s tým nič nerobia, ale riešia somariny. Ale čo už, kto chce kam, pomôžme mu tam, ľudia nie sú hlúpi, odišli z hry, tam im treba, zato, že takto do***bali Star Wars značku.
  • Je to propadak tak uz se s tim smirte .. hral sem to par hodin a pak to slo pryc. Doufam ze ten gw2 nepose.rou ... zatim to vypada hodne slibne.
  • Cypri
    Jen ať to je free to play, po vzoru LotR:O, dokupovat si prostě ty lokace atd. kazdej zaplati za to co chce.
  • Opravdu oznamili F2P do 15. levelu? Co ja vim,tak oznamili TRIAL do 15 lvl. Trial nerovna se F2P.
  • Od počátku tomuto zjednodušenému WoW klonu jsem tuto budoucnost předpovídal ve všech svých příspěvcích.
    MMO potřebují nový NON-WoW koncept.
    Na trhu je místo jen pro jediné WoW a ne 50 WoW s jinými texturami.
    Ti co tenhle TAB TAB GearGrind koncept chtějí, už ho hrají v léty odladěném WoWku. Ti co ho nechtějí, ho hrát delší dobu za měsíční platby prostě nebudou jen proto, že megakorporace X proklamuje "převratné pilíře" "dokonalý příběh" "heroickou hratelnost" nového WoW klonu s jinými texturami a absencí tuny věcí, které staré WoW za těch X let dokázalo implementovat.
    Pouze zcela nový koncept např. menších komorních MMO nebo MMO kde má činnost hráčů reálný efekt na vývoj má šanci uspět. Uspět nemyslím "překonat v počtu platících WoW" ale být zisková a udržet si stálou stabilní platící komunitu po velmi dlouhou dobu.
    Představte si MMO z libovolného světa "otázka textur" které umožňuje např. hráčům tvořit content pro ostatní integrovanými nástroji.
    Představte si jiné, které běží na serveru poskytovatele engine, grafiku, nástroje, schopná skupinka lidí si pronajme ne klienta ale server (stovky skupinek stovky serverů) a tvoří si vlastními scripty své vlastní provedení a svou vizi. Část zisku z poplatků bere pronajímatel, část nájemce. Maká tým dobře? Má dost platících. Nemaká, má málo lidí, zavřou ho.
    Představte si další - na principu Amberu. Tisíce menších serverů začínajících na stejném výchozím bodě (stav světa) a vývoj každého z nich určují hráči. Po pár měsících přesto že všechny byly stejné už se zásadně liší. Tady vládne korporace X, tady despota, tady vynalezli takové kouzlo.... Mezi jednotlivými "paralelními" světy je možno přecházet.
    Jen tři z miliónu neotřelých konceptů a ne "tupé spawnpointy skupinek oblud s respawn timerem". Hráči chtějí změnu, chtějí mít pocit, že jejich jednání má vliv na svět kolem. Ti kterým stačí levelovat, grindovat equip a do toho mít guildovní chat, ti už své WoW a desítky klonů mají.
    Back to EvE .... *3*
    • Moje zkusenost je jina. A zacnu treba hned u SWTOR. Hraci chteji neco noveho(to sami tvrdi),ale ve chvili kdy vysel SWTOR,forum bylo preplneno placicimi hraci,kteri si stezovali ze to a to neni!!!! jako ve WoW a ze oni to chteji! Ze ve WoW to bylo lepsi. A takhle je to u temer kazde hry. Vyvojari se pak vetsinou prizpusobi a zacnou hru upravovat.
      Tohle je proste bludny kruh a neni z nej uniku. Hraci jsou ve skutecnosti lini a necteji se nic noveho ucit.
      A pak ty jsou hry jako EVE. Jsou vyborne,jsou zcela jine nez zbytek MMO. Ale hry jako EVE nikdy nebudou mit tolik platicich hracu jak by si vyvojari megakorporaci predstavovali.
      Muj nazor je,ze MMO her proste vychazi prilis mnoho. Trh je presycen,hraci unaveni.
      • Pokud použiješ WoW concept a přitom hru extrémně osekáš, pak se nediv že si hráči ztěžují, když hrají podstatně horší verzi WoWu, co se herních mechanismů týče, to mi přijde naprosto normální. Očekávají určitý standard. A zrovna SWTOR je nejvíc WoWklon co jsem hrál, což by mi ani tak nevadilo, ale kdyby byl zpracován pořádně, opět co se herních mechanismů týče.

        Když sem to začal hrát, tak sem si řikal, jo jedna z mála her, která sice WoW z pomyslného trůnu MMO sesadit nemůže, ale má šanci mu alespoň šlapat na paty. No jenže pak se člověk dostal na flotilu a hned mu bylo jasný, tak takhle to nepůjde - engine zprasenej a s tim se holt nic dělat nedá, leda by ho totálně překopali, což neudělaj a aukční systém prasárna největší. No a pak člověk skončil u příběhový linky, kde jen občas zavítal do PvP nebo Flashpointu... MMO efekt nulový... Single výborný...
      • Přesně tak, jak píšeš. Já sám SWTOR hraju a abví mě. Oproti tomu mě WoW už bavit přestalo (6 let je prostě 6 let). I když u SW nezažívám takové euforie jako u začátcích WoW, tak mě stále baví...a jak bylo psáno. Komunita si sama vybrečela, že chce tohle a tohle dle WoW. Není to vývojářema, ale hráčema.
    • Nesouhlasím. Třeba já bych WoW nehrál, protože se mi hnusí grafický styl téhle hry. Proto raději hraju Age of Conan a LOTRO. Já jsem rád, že neexistuje pouze WoW a takových hráčů je spousta.
      • ja souhlasim, Wow je nevkusny a osklivy (imho).. v dnesni dobe jsou ty startovni lokace nekoukatelny (a ano jsou pekelne presaturovany)...Lotro je poplatny dobe, ale aspon si autori zachovali nejakou soudnost a miru vkusu... zastaraly jsou ty hry obe
      • Ten Age of Conan bych bral, ale Lotro nemá lepší grafiku.WoW má grafikou barevnou, Lotro vyblitou, myslím barvy.Žádná sláva.
        • Lotro melo v dobe sveho vydani jeden z nejhezcich grafickych kabatu. Jen jste museli mit vse nsatavene na maximalni detaily. Podivej se na screeny na internetu. Nektere obrazky prirody vypadaji jako fotky. Animace jsou taky jedny z nejlepsich,co jsem kdy v MMORPG hre videl. Kazdy kdo treba hral Age of Conan vi,jak neksutecne dokaze ohavna animace plaste zkazit dojem ze hry. LOTRO tenhle pripad neni. I kdyz stylizace samozrejme kazdemu nesedne.
        • To je nesmysl. Viděl si high res klienta? Podle mě ne, jinak by si něco takovýho nikdy nenapsal.

          A mně jde o grafický styl. WoW se mi prostě stylově nelíbí. Je to na hraně kýče a spíše za tou hranou.
          • Ne není to nesmysl.Samozřejme, každemu se líbí něco jiného.A nejen, že jsem to zkoušel, vlastním ho stejně jako WoW,Rift,AoC atp.
    • On tu non-WoW koncept je, sam jej zminujes na konci. EVE ukazala, ze to jde i jinak. Ja sam ted hraju World of Tanks. Ano, je to jiny styl MMO, ale je to MMO a jeste k tomu zcela zdarma. Druha strana mince je, ze obe hry nemaji statisice ci miliony hracu, ale to je pak otazka mit mensi a dobrou hru, ktera mi i pri 80 - 100k hracu vydela, nebo rychlokvasku, co nabere milion ci dva hracu a po roce po ni ani nestekne pes a skonci se stejnym poctem hracu, jako ty drive zminovane.
      • WoT a Eve jsou zcela jiné kategorie MMO. To už rovnou můžu porovnávat WoW a Planetscape. *7*

        Pohybujte se ve stejné kategorii her... nemá smysl srovnávat hry ze zcela odlišných kategorií.
  • xixixao
    Sem s tím, logickej krok.
  • MMO trh je presýtený, hranie mmo hier je tak časovo náročné, že ľudia väčšinou hraju iba jednu hru a vyberú si tú najlepšiu, ktorá im sedí. Na trhu je wow za 7 rokov nabušený hrateľnosťou, je tam content aj features ako Raid finder, Group finder, Pvp finder, to všetko cross-realm, hra je pristupna modom, combatlog vďaka čomu vznikla theorycrafting komunita a to úplne posunulo hru na iný level. Nič z toho SWTOR nemá navyše má problém s prázdnymi servermi, čo kvôli absencii group finderu znemožňujú hru.. Bioware najprv oklamal zákazníkov keď sľuboval MMORPG zatiaľ čo urobil singleplayer RPG s coop modom, a platiť mesačný poplatok za single hru, tak sorry. To je akoby si Blizzard za Diablo 3 tiež pýtal mesačné poplatky.
    Ďalšou príčinou je to isté s čím prišiel Age of Connan či Warhammer, nedorobená hra, plná buggov, chýbal end-game, pvp, chýbali veci, ktoré má konkurencia za úplný štandard, vy naši drahí zákazníci plaťte a my to za rok pridáme do hry. To je nová realita vydávať nedorobené hry a potom sa čudovať, že ľudia odchádzajú?
    • Čerpej z faktů a z reality. Trh stále přesycený není. Kdyby ano, nerodilo by se tolik nových MMO. Trh ještě něco málo snese, ale jasně, pomalu se blížíme hranici přesycenosti.

      Uvědomte si proboha, že vývoj MMO stojí hodně moc peněz a že je vývoj velké hry jen a jen podnikatelský projekt, který je předem propočítán. Vy si sice můžete ze svého omezeného pohledu říci, že je trh přesycený, ale je mi líto, je to jen váš dojem, který nečerpá příliš z reality, ale z pouhého nekvalifikovaného dojmu. *3*
      • Wow mal svojho času cca 12 mil. účtov niekedy okolo 2010. Prišlo AoC, WHO, pár ľudí prešlo na nové hry, potom sa vrátili k wow alebo stále skáču z jednej mmo do druhej. Teraz prišiel SWTOR a wow stratilo cca pár účtov, ktoré prešli k SWTOR-u, ale ako sa zdá rýchlo ho opúšťajú. Z toho pre mňa vyplýva, že playerbase pre mmo je okolo 12-13 mil. aktívnych účtov, keď to spočítame všetky hry dokopy.
        Podľa tvojej logiky a tvrdenia, že trh nie je presýtený, by znamenala, že s každou novou hrou by pribúdali hráč mmo, ktoré by prišli z iných segmentov trhu, prípadne úplne noví hráči, t.j. základňa by sa zvyšovala na 14,15, 16 ľudí. Ale ukazuje sa, že tá základňa má stále rovnaký počet členov, akurát sa presúvajú z jednej hry najmä z wow do druhej, t.z. chcú vyskúšať novú hru.
        Keďže každá nová hra je wow-like, tak sa znechutene stále vracajú nazad, nemajú dôvod začínať ďalší wow-klon od začiatku.
      • Jmenuj mě prosímtě další úspěšnou MMO kromě WOWka která má několika miliónovou základnu fanoušků. Žádná není protože oproti standartní SP hře, kde můžeš koupit 3 hry a postoupně je za měsíc dohrát, do MMO investuješ několik let. MMO je stavěné na dlouhodobé hraní. Je stavěné na stovky postav na jendom serveru a hráči prostě nemají čas/energii/prostředky aby si udrželi víc než 2 placená MMO nebo 3 MMO obecně.
        Jinak krásným argumentem o přesycení je každé MMO které v poslední době vyšlo. Ani jedno si dlouhodobě nevytvořilo silnou základnu a muselo přejít na F2P nebo zkočilo úplně (vyjímky jsou ale to jsou hry, které mají podobný problém jako SWOTR).
      • To, že vznikají nová MMO neznamená,že není přesycený.Někde hráců ubyde, jinde přibyde.Příklad u WoW.Odešlo 2mega hračů.Někteří skončili, jiní se přesunuli jinam.
    • Naprosto s tebou souhlasím, zvlášť v tom přeplněném trhu s MMO máš pravdu. Žel bohu to víme my, hráčí, ale vývojáři asi žijou s hlavou v písku, že to furt chrlí.
    • Trh je mozna presyceny, ale Star Wars jsou porad Znacka s velkym Z. Po odstaveni SW Galaxies melo SWTOR vsechny predpoklady byt uspesne. Nerikam WoW killer, ale mohlo nalakat spoustu lidi. Bohuzel by to nesmelo delat EA Edmonton pod dozorem EA. Zacalo pouzitim naprosto nevyhovujiciho enginu (o nemz i sami jeho tvurci dali ruce pryc s tim, ze je to stara verze, ale kdyz nabizeli novou byli vyfuckovani) a pokracovalo to myslenim autoru, jak porazime WoW? Tim, ze ho zkopirujeme 1:1. Bohuzel kopie jine hry ve stavu, v jakem byla v roce 2007 opravdu nefunguje. Proboha vzdyt tam nebyly ani zakladni MMO veci jako LFG nabo, boze chran, guild banka! A ted se divi, ze kdyz vyprselo nadseni z nadabovanecho kazdeho NPC, kterouzto vec pri dalsim hrani vsichni preskoci, protoze slyset znovu Waka Uka, booma hooma opravdu nemusi, tak lide odchazeji.
    • SnakePlisken
      Pamatuju si preview tady na GAMES (tuším rok 2001) o World of Warcraft, kde se zabývali myšlenkou, jestli bude mít WoW úspěch, jelikož je MMO trh přesycený. Jak vidíme, trh přesycený nebyl, je až teď.
      SWTOR jsem si koupil, hrál jsem, ale neoslovil mě. Většina odpůrců říkala, že to za chvilku bude F2P a ten moment se blíží. Je to škoda, jelikož ta hra měla potenciál, ohromné PR, ale zklamala. Hold uvidíme, jak si povedou jiné připravované MMORPG hry. Firmy vidí úspěch WoWka a chtějí si ukrojit kus koláče pro sebe, ale nejde si ukrojit z již snědeného koláče. Třeba jim to brzo dojde. :)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit