Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Co na tom porovnávání pindíků furt máte? *1* Když hraju tak je mi stejně úplně jedno že má nějakej pcčkař 10krát vyšší výkon. Takový Beyond nebo Last of us si zahraju radši než nějakou uberhitech pc kokotinu. (viz crisis)
  • Hanzales
    jsem to zase minul, omlufte poruchu....
  • Nevím jak vy, ale já jsem na takové neutrální straně. Konzole přináší do her něco, co u PC málokdy najdete. U konzole prostě hru zapnete, a nemusíte se bát toho, že vám to nepoběží na maximální detaily. Hlavně proč bych si zakoupil konzoli jsou exkluzivity, jako např. Uncharted, Gears Of War, God of War, Heavy Rain, HALO,(Last of Us)....To jsou prostě hry, které za tu koupi stojí, protože se řadí mezi nejlepší tituly a štve mě, že si to nemůžu zahrát na PC. Samozřejmě i PC má nějaké plus, a to grafika, ale to už je opravdu na každém z vás, jestli dáte přednost hratelnosti a pohodlí, nebo grafice. Promintě za ot.
  • K tomu vykonu PC vs konzole:

    sucasne konzole drzia krok jednoducho preto, lebo maju uplne inu architekturu ako PC (coz je mimochodom jeden z najvacsich problemov PC, x86 je zastarala a neefektivna jak svina). Pristupuju k systemovym zdrojom uplne inak a o dost efektivnejsie. Takisto velmi pomaha to, ze vsetky su take iste = vyvojari optimalizuju software na jeden kus hardwaru. Preto napriklad aj hry, ktore su exkluzivne vypadaju v poslednom zivotnom cykle konzol omnoho lepsie ako multiplatformovky - vid trebars rozdiel medzi Beyond a Last of Us vs napr. Assassins Creed 3.

    Dalsia vec je, ze poslanie konzoly je jednoznacne - hrat hry. Cela konzola je na to stavana a ked to prezeniem, tak sa da povedat, ze nic ine ani nevie. Vsimnite si aka graficka karta je v takej PS3 - postavena na G70 jadre od nvidie, coz je 7000 rada (napr. 7800 GTX atd) a predsa zvlada Last of Us. Na PC by ste si na takom niecom zahrali tak Doom 3 a Half Life 2 - nic moc novsie (samozrejme myslim na plne detaily, na low by ste na tom pustili mozno aj Far Cry :P). Avsak, aj ked ta konzola zvlada hru ako Last of Us, napr. streamovanie videa v HD jednoducho nezvlada. Ale prehravat BluRay zvlada - skutocne ide o to ako je konzola postavena.

    A co sa tyka novej generacie konzol - bude to taky isty zivotny cyklus ako vzdy - prve 2-3 roky budu hry na konzolach vypadat lepsie ako tie na PC (ked vyjdu prve hry na nove konzole, tak budeme len valit oci z toho ako vypadaju - tak ako to bolo aj ked vysla PS3), dalsie 2-3 roky budu vypadat rovnako a PC pomaly zacne mat navrch az nakoniec posledne 3-4 roky bude PC jednoznacne na tom lepsie (tam sme teraz so sucasnou generaciou).

    Mimochodom, hovori sa, ze PS4 by mala mat v sebe graficke jadro s vykonom nieco medzi Kepplerom a Maxwellom (Keppler je sucasna generacia GPU od Nvidie - 680 etc, Maxwell je ta ktora bude nasledovat), coz by celkom aj casovo sedelo s oznamenim na buducorocnej E3 a zahajenim predaja na zaciatku 2014. Samozrejme vzhladom na to, co som hore napisal, aj keby tam mali nieco na Fermi jadre (coz je 500kova rada od Nvidie), stale by v ramci hier zvladali daleko viac, nez trebars Maxwell na PC. Dufam ze to bude stacit :)
    • Hanzales
      Já jsem ti dal Plus a někdo ho zase uzmul :) No ale čekal jsem jich naopak mnohem víc. Z této zapeklité problematiky má to co píšeš na tom největší podíl. Mimojiné bych to asi nenapsal lépe, proto jsem teda nic nenapsal
      Taky sice nejsem programátor, nebo nějaký specialista, ale i tak si myslím, že pro specificky vytvořenou platformu s fixním HW se nejspíš vyvíjí mnohem jednodušeji a efektivněji, než na nespočetný počet kombinací HW a SW. U PC je to mnohem více testování, kdy se spousta chyb vyladí stejně až po masovém vydání (širší kombinací všeho). Nutnost vytvořit několik úrovní detailů. V poslední době toto právě mnohdy téměř odpadá díky např. odfláklé konverzi. Hry, které využijí potenciál x64 a 4GB RAM je hrstka a napadá mě např. tak akorát DCS sim. Pokud je engine multiplatformní (UE3) rozdíly jsou pak minimální a pokud nejsou tvůrci leniví, dodají k PC verzi lepší textury, v lepším případě upraví ovládání atd. Pokud je hra vyvíjená přímo pro konzoli, pak už záleží zase na šikovnosti těch, co dělají na konverzi a opět mají těžší práci v tom, že to musí odladit na širší spektrum HW, případně využít výhod výkonějšího HW, což není jen o velikosti textur a přidání FXAA.
      A PS3 je specifikum samo pro sebe. Konverze her z PC/Xbox na PS3 je mnohem složitější, než z Xbox na PC (a naopak). Pokud ale něco vytvoří studio zaměřené čistě na PS3, které se za ty roky ještě stihlo naučit ten specifický HW opravdu využít, stojí to za to. A upřímně, Crysis je třeba po technologické stránce úplně jinde, ale zdaleka mně neuchvátil jako U2/U3, GOWIII. Tam už jde sice vidět omezení v tom rozlišení a antialiasingu, ale takto výtvarně zpracované hry na PC téměř nepohledávám. Nové konzole už jsou pomalu potřeba. Kvalita grafiky u multiplatformních her poskočí i na PC a konzolím by nějaké to nativní 1080p nebo i větší (do budoucna) + nějaký pořádný AA jen prospělo.
    • uvedom si pls v jakem rozliseni bezi hry na konzolich a v jakych na pc
      • Ved ja sa nehadam, ze momentalne ma PC radikalne navrch, to je jasne kazdemu. Ja som sa len snazil vysvetlit, preco konzole stale este jakz takz stihaju. Nie uplne, ale stale su tam pekne vypadajuce hry.

        A mimochodom, konzoly idu v 720p, pre PC vedie podla steam statistik 1080p s tym, ze len 1.09% hracov ma vacsie. 8.41% ma mensie alebo rovne 720p. Takisto, zatialco rozlisenie pre PC imho nikam markantne neporastie (jednoducho by to na obrazovke bolo prilis male), myslim ze mozeme pocitat s tym, ze next gen konzoly si 1080p daju v pohode a bude to na nich defaultne.
        • Hanzales
          No, za nějakou dobu tu budou 4k monitory a někde se spekulativně šuškalo, že ty nové konzole by taky měly zvádat větší rozlišení, než těch 1080p. třeba myslet více než rok dopředu ;o)
  • ano. WiiU je take next gen *2*
  • Vem to jinak, dej grafiku z Xboxu do nějakého nového 4jádra s 16gb ram atd .. nezahraješ si nic ... kdybych to měl přirovnat k něčemu :

    tak vem motor a dej ho do těžkýho (pc) a lehkýho (konzole) auta... výsledek je jasný.
    • Keyz
      Dík,za odpověď.
      Zde jsem se něco málo také dočetl (jestli to je pravda),tak je to celkem logické.
      http://www.overclockers.com/forums/showthread.php?t=588295&page=2

      -Ale to nemění nic na to,že kdyby stejnou hru dělali zvlášť na PC a zvlášť na konzoli tak by rozdíl měl být znatelný.Logicky to dělat,ale nebudou.
      Co jsem zkoušel tak málo her využilo více jak 2GB RAM.
  • pícíčkáři se můžou se svýma nadupanejma mašinama jít zahrabat

    si radši koupim novou konzoli za 17000 napíchnu jí na TV 50" než nějakej komp za 30000 s malím monitorem
    • Bohužel TV 50" je pořád "jen" 1920x1080...
    • Hanzales
      Hmm, tak já mám už celkem starší PC (C2Q 2.8Ghz, 4GB RAM, GTX560Ti) a ten má do 30k hodně daleko. Rozjedeš na tom vše na plné detaily (tedy pokud nevlastníš Tripple Screen třeba), včetně her, které jsou na PC stavěné (Metro 2033, ArmaII), Crysis 2 s DX11 patchem a Hi-res Texturama taky jede svižně, vše v 1920x1080 + lepší Antialiasing + AF k tomu jako bonus. Multiplatformní hry vypadají a hrají se na PC (z mého pohledu!) lépe, pokud je hra dimenzovaná na gamepad, připojím gamepad a jen málo multiplatformích her je dnes technicky na úrovni konzole. Zpětně mně napadá třeba Assasin Creed, kdy jsem si nějakých hezčích textur, nebo vyhlazenějšího obrazu nevšiml, ale spíše vyjímka.
      No a k tomu PC můžeš stejně jako ke konzoli připojit jak monitor, tak TV, tak gauč, nebo pro mně za mně houpací síť. Obě konzole mám hlavně kvůli exkluzivním hrám a ty jsou rozhodně velmi kvalitní a vývojáři jako třeba Naughty Dog ukazují, že i ještě dnes dokáží s tím HW zázraky. Vlastnictví konzole rozhodně nelituji, už jen třeba tím, že rozšiřují mé oblíbené závodní hry o další velmi kvalitní kousky. Mimo těch pár exkluzivek ale konzole spíše odpočívají.
      Závěrem asi tak. Kdybych přišel o obě konzole, byl bych hodně, hodně nešťastný. Ale kdybych přišel o PC, o všechny ty věci jako iRacing, LFS, rFactor 1/2, DCS (A10-C) s Joystickem, hudební prográmky, možnost chatovat ve hře klávesnicí a pustit si k tomu nezávisle skype, MP3 a já nevím co ještě, asi bych to už tak nerozdýchal.
      PS: srry že jsem se nechal unést flamečkem, in člověk odolává, odolává, ale pak stejně jednoho dne něco napíše :D
    • Veskoslav
      No já nevím, ale 22 mi naprosto bohatě stačí a když chci, tak přejdu do obývaku, přepnu kouzelným tlačítkem na ovladači v menu na PC a můžu hrát na 50 tv.....Jo ale šašek zůstane šaškem:)
    • Keyz
      Počítač jde taky napojit na TV a když máš bezdrátové periférie tak to máš jako konzoli s více možnostmi.
      • Malleth
        Ale bez her a každej třetí rok bys musel kupovat nový aby sis zahrál nejnovější hry
      • Nemas. To je jako bys tvrdil, ze traktor umi jezdit po silnici, tak je jako osobni auto, ale univerzalnejsi.
    • Jo, ale taková mašina za 30000 kč, ti vydrží hooodně dlouho. S tvojí konzolí za 17 tisíc se můžeš jít za dva roky zahrabat ty...
  • Keyz neuvědomuješ si základní věc ... nemůžeš srovávat pc a konzoli při stejném hw, to je nesmysl. Konzole bude vždycky o hodně výkonnější při stejné konfiguraci, jelikož tam nemusí jít velká část výkonu na systém atd. Proč myslíš, že se dnes hooodně hardwarově zastaralé konzole drží se současnými pc ? .. Jakmile vyjdou next gen konzole, tak zase chvíli nebude nic lepšího, dokud je pc nedoženou a pořád dokola.
    • smejki
      jen abychom si srovnali význam pojmu výkon - ten se měří v počtu elementárních operací za jednotku času, příp., když to vztáhneme ještě dál, tak se dostaneme třeba k datové propustnosti. V tomhle PC vede už někdy od roku 2007. Teoreticky stejné komponenty v PC a konzolích jsou logicky teoreticky stejně výkonné. Problém je ale, jak píšeš, právě v efektivitě, kterou má PC díky své universalitě a modulární architektuře násobně horší. Dnes už jsme ale dávno za bodem, kdy reálný výkon PC (tedy ten teoretický snížený o "ztrátový") je násobně větší než u konzolí.
    • sorry, ale nevis o tom skoro nic.
    • MiBox : prej výkonější :)))) :(((((( :))))))
      MiBox : napřed si o tom něco sestuduj
      MiBox : a nebo víš co, ne napiš nám ještě něco, takový onzoláci mě vždykcy dobře pobaví *1* *1* *1* *1* *1*
    • trolo
      Proč myslíš, že se dnes hooodně hardwarově zastaralé konzole drží se současnými pc ?
      lebo textury na konzole maju 6x6 a na pc 8x8 kvoli lenivosti vyvojarov


      Jakmile vyjdou next gen konzole, tak zase chvíli nebude nic lepšího, dokud je pc nedoženou a pořád dokola.
      dobry matros hulis. kde to zozeniem?
    • Keyz
      To si nemyslím.Když se podívám na nároky systému na PC tak je opravdu minimum.
      Možná jsem to špatně pochopil?
      • Nejsem v této otázce odborník, tak abych neplácal kraviny, zkusím to načtrnout laicky... jde o to, že například procesor se u konzole věnuje stoprocent hře, tomu co je zrovna potřeba, třeba počítání AI, fyziky.... kdežto u pc se procesor musí například k tomu všemu ještě starat o windows apod. Chápeš? Takže když to řeknu možná blbě a jednoduše.... 1GHZ procesor u konzole je stejně rychlý jako 3GHZ u pc ... jakoby... proto dnešní Xbox s 512RAM, obstarožní grafikou apod zvládne veškteré nejnovější hry naprosto plynule .. (samozřejmě v DX9 ale to jen díky tomu, že tenkrát nic lepšího nebylo to dá rozum) ...
        • GlaDOS
          V této otázce nejsi odborník, to máš pravdu a proto plácáš blbosti. Myslíš, že Windows ti tak moc vyžírá prostředky. Ten zabírá určité místo v paměti ale z procesoru si určitě nebere tvých 2 GHz. Možná ti to nikdo neřekl ale i konzole má firmware - tedy určitý systém, co se stará o chod konzole (podobně jako OS na pc) a ten určitou částí taky zatěžuje konzoli. Řeknu ti, proč konzole pořád podle tebe "drží krok se současnými pc". To, že tu ještě není nová generace konzolí neznamená, že dnešní konzole mají výkon navíc. To nemají. Drží se, protože na ně pořád vývojáři dělají hry (mají tam slušné prodeje a ti hnusní piráti jim nekazí zisk). A dokud se na ně dělá, nemá Microsoft a Sony kam spěchat. Vývojáři ale musí na konzole hodně optimalizovat. Dnešní highend pc by zvládli daleko lepší grafiku, než konzole. Tak mi tu netvrď, že konzole se stejným hw jako pc je vždycky výkonější.
          • Tohle taky není tak úplně pravda. Výhoda konzolí je v tom, že hry jsou dělané pro jednu HW sestavu a to tu konzole. Vývojáři přesně vědí jak se hra bude chovat a po testování kód hry upravit tak, aby pro konzoli sedl "jak zadek na hrnec".
            Kdežto u PC má každý hráč jiný OS, jiné programy, které běží na pozadí a hlavně rozdílný hardware. Hra se potom optimalizuje mnohem hůře.
            Taky jsem byl PC hráč, ale už dávno jsem se smířil s tím, že PC je až druhá kolej. Konzole prostě vládnou hernímu světu, to je prostý fakt, nemám zapotřebí si tady honit ego a propagovat je.
          • Na pc oproti konzoli zpravidla bezi spousta sluzeb na pozadi, ktera generuji preruseni a windows neumi vyhradit jedno jadro na systemove zalezitosti a zbytek jader vyhradit vyhradne jedne aplikaci. Jeste vetsi vliv ma snadna optimalizace programu na konkretni hw konfiguraci. V dusledku toho umi hry na konzole vyuzit hw mnohem dokonaleji. Kdyz postavis pc hw na urovni dnesnich konzoli tak ty hry na nem budou vypadat/behat daleko hur nez na konzoli.
        • Keyz
          Jo to chápu.Jen mně není jasný ten velký rozdíl.Přesněji tak moc velký rozdíl.Sice jsem se o to nějak nezajímal,ale viděl jsem PC s nějakým slabým procesorem a Windows Vista.Je pravda,že tam procesor dle vytížení pracoval dost a to se tam skoro nic nedělo.Nezdá se mi,proč by ten rozdíl tak obrovský?Když mám například Intel Core 2 Duo 3GHz a Widows 7.Tak nějakou část logicky věnuje na systém.Když si koupím noví Intel Core i7 který má mnoho vylepšení tak půjde opět část výkonu na systém.Ale ten rozdíl přeci nebude takový,že Core 2 Duo bude vytíženo z 50% a Core i7 z 10%.
  • Keyz
    Stejně jak to může být výkonné?Když tam dají nové a drahé komponenty bude to drahé i při velkovýrobě a pak se stejně maximálně vyrovná High-end PC.Tedy ty hry co tam pak budou tak budou vypadat jak by mohli vypadat momentálně kdyby šli pouze na PC :)
    -Zase dobré pro ty co kupují nové PC.To si koupí a pak stačí minimálně vylepšovat.Ta konzole prostě bude nejspíše pořád HW stejná,tedy co půjde tam půjde vesele i na podobném PC.

    Pokaždé kecají jak nějaký port bude strašně super na PC a náročný na HW.Když to udělají špatně jako GTA IV tak pak ano.Jinak to jde naprosto stejně.Tolik kecu okolo Max Payne 3 a výsledek?Jde to stejně vůbec se to neseká a vypadá to stejně a možná lépe.A to mám starej krám,sice je pořád výkonem lepší než konzole ale je starý.
    -Pro mně super,že není třeba vylepšení,ale zase škoda že málo využiji u hry výkonu PC tak aby se to projevilo na ve hře.Sice když zapnu u Witchera 2 Ubersampling tak to je náročně,ale rozdíl nic moc.
  • budeme cekat
    • Jj, jen čekej a těš se, hlavně na to, jak vám Sony pak do každého herního titulu bude cpát reklamy během herních pasáží
      • ales.smutny
        Já mám pocit, že lidi dostávají jasné příznaky hysterie kolem toho reklamního patentu. Kdyby sledovali, co všechno si firmy patentují, asi by zešíleli.

        Patenty se dělají pro jistotu, aby byli první a nemuseli případně platit za využití nápadu. Žádný plán na reklamy přerušující hru představen nebyl... Tohle je prostě běžná patentová politika.
        • tady je někdo koukám hodně naivní *1* doporučuju film Greatest Movie Ever Sold, The
      • Ty reklamy mají být pouze ve free2play titulech a ty stejně nehraju........

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit