Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Larky
    Hi
  • tak abych to shrnul.. ten muž má místo hlavy koťátko, všechny vaše argumenty jsou zbytečné
  • Skyrim bude zrejme jedna z nejuspesnejsich her za poslední leta, maloktera hra dokaze i po peti letech po vydani vytvořit diskuzi která ma 100+ prispevku. At je to jak chce, tahle hra proste lidem neda spat.
    V Bethesde se museji placat po zadech od rana do vecera:)
  • Drobné SPOILERY!!! Moje hra Skyrimu podle mě slušně ukazuje, jak by měla taková hra vypadat. Byla taková jen díky modifikacím.

    Poté, co jsem dorazil do prvního města, věděl jsem dobře, že se ve světě děje něco špatného. Potřeboval jsem spojence. Bylo mi nabídnuto členství v Companions, které jsem rychle přijal a budoval jsem si u nich své místo. Stal jsem se dost silný na to, abych se pokusil zjistit, proč se ve Skyrimu objevují draci.

    Když jsem nakonec poprvé potkal draka a měl s ním bojovat - hned kousek od bran Whiterunu, padl jsem na dvě rány. Fajn. Na draka ještě nemám. Místo abych bojoval, běžel jsem do města, nabral všechny členy Companions, které jsem přesvědčil, aby mi pomohli. Zároveň jsem si najal bojovníky. Po 40 minutách boje s drakem jsme draka zabili a já přijal jeho sílu. Bylo to jen díky pomoci Companions, stráží města a najatých bojovníků. V základním Skyrimu bych přitom draka dal během chvilky sám - jenže proč, když jsem teprve na začátku? Zároveň by mocní a všemi opěvovaní Companions namísto obrany města jen seděli ve své síni. Totéž stráže. Dlouhý boj mi ukázal, že na sobě musím pracovat. Vydával jsem se na výpravy, učil se bojovat, kouzlit a získával nové vybavení. Síla nepřátel mě nutila získávat peníze a vyrábět. Byl jsem nucen využívat všech prvků hry, abych byl dost silný. K tomu základní Skyrim vůbec nenutí. A to je chyba!!! Není snad smyslem podobných her budovat svou postavu, aby se mohla posouvat dál a dál???!!!

    Po dlouhých desítkách hodin jsem se mohl sám postavit drakovi, což byl můj cíl. Drak ale i tak mohl zabít na jednu ránu, když si člověk nedával pozor. Taktika byla nutností a pomoc prostředí a NPC byla více než vítána. Hra nebyla tupým klikfestem s mlácením jednoho draka za druhým bez výzvy. A to jen díky modifikacím.

    Moje postava se od zajatého lejna, co skoro nic neumí, postupně propracovala na vrchol a stala se zachráncem světa - zaslouženě. Nezachránila svět během 10 hodin hraní a neporazila mocného dračího boha, zatímco by jinak musela utíkat před obrem! Má postava se musela učit. Musela využít služeb Companions, mágů a nájemných bojovníků. Musela vyrábět. Musela umět používat lektvary. Naučila se vše, co hra nabízela jen proto, aby se dokázala dostat do cíle. Studoval jsem herní prvky, abych je mohl využít k vlastnímu prospěchu a abych díky tomu mohl hru dohrát. Nic z toho ale v základním nemodifikovaném Skyrimu není potřeba a rozvoj postavy je spíše doplňkem než potřebnou cestou dál a hráč si vystačí s bezhlavým klikáním. Neříkám, že můj styl hraní by byl pro každého, ale právě díky modifikacím a jen díky nim si člověk může zahrát tak rozbitou hru, jakou je Skyrim, na poměrně solidní úrovni. Takže já bych nikdy netvrdil, že modifikace jsou jen doplňkem. Pro mě jsou to nejdůležitější ve hře a to, co ze Skyrimu dělá hratelnou solidní hru s dobrým bojovým systémem, kde je nutné myslet, mít občas i štěstí a hlavně studovat všechnomožné o světě. Učit se o bylinkách a jejich účincích, abych zmírnil útok draka či jiných nepřátel. Zkoušet se probíjet jeskyněma a ruinama, abych našel zbraně, které mi snad pomohou v mém boji. Hledat spojence, kteří mě něco naučí, či mi jinak pomohou. ATD... Pouze modifikovaný Skyrim je ten pravý Skyrim.
    • Uznávám, že to zní dobře. Jaké mody jsi používal, abys systém takhle vybalancoval?
    • Hmm..ja to mel podobne..jen bez modu...staci prepnout na Legendary obtiznost
      • Obtížnosti jsou špatně nastavené. Posílí všechno plošeně, takže pak tě dá stará bába rukama... to je docela o ničem.
        • neprislo mi..a zrovna stara baba ..jestli myslis ty carodejnice..by silna byt mela. zakladni banditi, vlci a podobna verbez je na legendary celkem v pohode zabitelna hned na zacatku. A rozhodne na tuhle obtiznost nemuzes na zacatku vlitnout na draka. me osobne ta obtiznost satcila k tomu abych vyuzival vse co hra nabízí, abych to nejak prezil..mody nejsou třeba.
          • Byla to nějaká bába ve whiterunu. Vlastní tam malý domek a pořád mluví o svém přiblblém synovi (kterého jsem se dovolil zabít a přinést jí jeho hlavu - díky modifikaci).

            Shrnu to: Bez modifikací nelze zabijet ty malé drzé zmetky - děti. *1*

            Myslím, že jsem tu toho napsal už více než dost. Stačí se podívat, co modifikace nabízí. Momentálně třeba hraju za obchodníka, který postupně buduje své bohatství - pouze obchodem bez boje. Skupuju nemovitosti, buduju doly a momentálně si stavím i vlastní hrad a vesnici. Časem se možná stanu králem Skyrimu a vyřídím tu krizi. *4*
            • aby ses ztěch modifikací neopupínkoval
            • Tak od toho modifikace jsou, ja se jen snazim vyvrátit tu blbost ze Skyrim se bez modu neda hrat.
  • Inquisitor
    To je co za mód proboha na tom úvodnim obrázku? :D
    • Jack1947
      Ve FC ukázali ještě debilnější mody...
    • Myslím že dobře vystihuje podstatu problému. Nebo ne? *1*
  • RazorProduction
    *1* Nejak podobne a nelitosne,nato slo Valve *2* http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=434111712 *15*
  • Mě ten konec štve jenom z toho důvodu, že tam byl placenej mód na úžasnou zbroj a jak to zrušili tak ji nemůžu najít =/ :D
  • Tady se zase hojně opakuje takový ten mýtus, že hry Bethesdy by nešly bez modů hrát, že modeři dodělávají za Bethesdu hru atd. To je ale podle mě nesmysl. Jasně, mody jsou super, například Morrowind jde dneska díky nim hrát ve velmi pěkné grafice. U Oblivionu už ale podle mě stačilo k perfektnímu hraní pár modů a Skyrim podle mě už žádné mody nepotřeboval - hrál jsem ho asi 140 hodin prakticky bez modů.

    Čili výhodu modů vidím spíš v tom, že umožňují upravit hru podle preferencí různých hráčů (proto je také používám) - ne že by mody nějak "dodělávaly" nehotovou hru.
    • Upřímně ti závidím. Také bych si rád zahrál Skyrim a neviděl na každém rohu chyby a nedodělky. Bohužel to nejde a hrát základní Skyrim bez modifikací u mě nelze. Právě Skyrim potřeboval módy ze všech TES her nejvíce. Budu konkrétní:

      Uživatelské prostředí je v základním Skyrimu naprosto nepoužitelné (konzolový paskvil). Nelze si nic filtrovat, nelze hledat, nelze si řadit. V menu se pohybuje nesnadno. Totéž platí o rozhovorech, kde se často bugovalo zvolení volby dalšího rozhovoru atd. Quest itemy se ti hodily vždy do inventáře bez nějakého označení, takže pokud si měl v báglu třeba 50 svitků a jeden z nich byl nový a ty sis nepamatoval, který to je, tak si dlouze hledal, který to je.

      Nastavení obtížnosti hry a bojového systému byl tragický. Základní obtížnosti byly nesmyslné. Na nejnižší hráč zabil draka na dva šípy. Na nejtěžší zabila hráče stará bába holýma rukama. Drak by měl být vždy nejtěžší, ale není tomu tak a hlavně na začátku je takový obr nebo troll mnohem těžší nepřítel než drak. To je velmi smutné. K tomu lze připočíst naprosto idiocký bojový systém, kde nelze vykrývat útok (parry), při blokování útoku se odebírá zdraví, shield bash je brutálně silný, nelze efektivně uhýbat (evade) atd. Boj ve Skyrimu je jen běhání kolem překážky a klik fest (a to jen u těžších soupeřů).

      Stejně idiocky je řešená magie. Ta se škáluje špatně, takže určitá kouzla jsou naprosto nepoužitelná od jisté chvíle. Na vysokých levelech pak většina kouzel je na nic. Kouzel je zároveň málo a většina je slabě použitelná a některá dovolovala exploitovat.

      Nepřátelská NPC mají špatně nastavené AI s velkými limity - např. neumí běhat přes vodní brod, nespolupracují, špatně reagují na okolní události, nepoužívají race ability, nevyužívají správně svůj inventář a např. neumí používat lektvary. V základní verzi Skyrimu stačilo jedním headshotem zabít NPC a to druhé, stojící hned vedle něj jen řeklo něco ve smyslu "what was that? I think it was nothing..." přitom jeho kolega vedle něj ležel mrtvý s šípem v palici. Trapné.
      • A nelze zapomenout na špatnou grafiku základního Skyrimu s obrovským množstvím nedodělků a glitchů. Zároveň optimalizace byla naprosto tristní. Z technického hlediska byl Skyrim dokonce obrovský pr*ser, neboť špatně načítal textury a měl problémy s alokací v RAM, což u konzolí i PC způsobovalo pády a zamrzávání.
      • + Ekonomika a crafting jsou naprosto strašně udělané. Hlavně crafting dovoloval exploity a to docela snadno. Nakonec každý, kdo chtěl rychle prachy, stačilo mu namísto špatně hodnocených questů a vybíjení jeskyň plné banditů, neustále vyrábět lektvary a ty s obrovským ziskem prodávat. Takto jsem měl za pár hodin přes sto tisíc septimů. Jasný exploit. Podobný problém byl už v předchozích dílech, tak nevím, proč to neřešili.

        Quest odměny byly špatné a bounty bylo od určité chvíle naprosto zbytečné dělat, protože nabídly velmi málo peněz. To ani nemá smysl mluvit o osekaných quest liniích, kdy hráč byl za nějaké dvě hodiny z nově příchozího neuznávaného nováčka v Companions leaderem a velmi uznávaným bojovníkem této guildy. To samé univerzita mágů.

        Ve Skyrimu má probíhat občanská válka, ale nic takového se tam neděje. Je tam jen pár táborů a nečiní bojovníci dvou stran. Žádná atmosféra, žádná akce. Nic.

        Kůň a jeho nepoužitelnost je vůbec snad ten nejvíce viditelný nedodělek. Kůň je pomalý, chová se nesmyslně a často se prostě nekam ztratí. ATD ATD. Bylo by toho strašně moc. Škoda, že tohle lidi nevidí. Modifikace do Skyrimu jsou naprosto zásadní. Jsou to v podstatě patche.
    • podívej se třeba na Nexusu na mod "Unofficial Skyrim Patch" (plus s ním spojené další 4 unofficial patche pro DLC). To je mod který prakticky od začátku do konce jen opravuje CHYBY na jejichž opravu se autoři vykašlali ... a perfektní příklad přístupu Bethesdy k vydávání (a následnému supportu) jejich her

      nebo SkyUI ... proč by se vývojáři zabývali trochu rozumnou úpravou interface pro PC ... jednodušší je vypustit 1:1 klon konzolové verze a zbytek nechat na komunitě

      a tady právě vidím největší problém se zpoplatněním modifikací. S podporou autorů souhlasím, ale dost reálně pak hrozí riziko že vývojáři co nejdřív ukončí podporu a další opravy se budou snažit prodávat jako "nezávislé" modifikace.
    • Veskoslav
      Řekni mi, co jsi hrál ve Skyrimu 140 hodin, když veškeré questy ve hře bez módů mají maximálně 80 hodin. To ses tam dalších 60 hodin procházel? Mimoto módy opravili spoustu chyb viz neoficiálně patche od modderů, vylepšili grafiku, přidaly nové lokace atd. Jsi asi první, kdo tvrdí, že Skyrim bez módů hrál tak dlouho.
      • vesko, když to hrajes jak motorova mys tak se nedivim ze jsi to dohral za 80 hodin, my ostatní hrajeme dele..a bez modu..ja třeba 496 hodin..pravda..dvoji rozehrani. Rozhodne není první..na Steamu mam lidi co to hrali plus minus 250 hdoin..taky bez modu. ja spsi enchapu jak někdo po 80ti hodinách muze tvrdit ze Skyrim dohral..prijde mi to uplne smesny..
      • mam odehrano pres 300 hod.bez jedinyho modu a jeste jsem to nedohral...
        • Takže si ztratil 300 hodin života. Hrát to bez modifikací je škoda. *3*
      • Všechny questy jsem určitě neudělal, i když jsem udělal příběh a gildy. Je to zřejmě o přístupu, pro mě Elder Scrolls nejsou o "dohrání", ale spíš o "hraní". Baví mě tam chodit po lesích, trénovat postavu, zkoumat dungeony, vyšplhat na skálu a rozhlížet se po krajině. Pozorovat, co dělají NPC, číst si knížky - nic z toho "na 100%", ale různě to střídat. Jsem jeden z těch, které v Elder Scrolls baví skoro všechno, co se tam dá dělat. Oblivion jsem hrál přes 400 hodin - ale tam to bylo hned několik rozehrání. Morrowind jsem hrál něco přes 100 a dohrál jsem jen hlavní přběhovou linii.

        Mody používám spíš systémové (zpomalovač levelování) a samozřejmě grafická vylepšení. Ale obsahu je tam podle mě už od výrobce víc, než se dá pojmout. Nechci ani stavět město, ani tisíce nových questů ani tisíce nových předmětů a zbraní. Většinou mi to narušuje svět, jak ho Bethesda vytvořila.

        Samozřejmě je super, že mody vznikají. Ale když pořád dokola poslouchám, že v Oblivionu před Oscurem nebylo, co dělat, tak si říkám, co jsem tam těch 400 hodin dělal. Podle mě se lidem spíš nelíbí to, co Elder Scrolls nabízí - tj, ponoření do obrovského fantasy světa. Z toho pak plynou mýty, že Bethesda dělá hry bez obsahu atd.
        • TES hry mají hodně obsahu. Sotva může někdo myslet vážně, když řekne, že jsou bezobsažné. Problém je ale dávkování obsahu.

          V Morrowindu to bylo ještě docela ok. Rozjezd tam byl docela pomalý a hlavní linie se tak necpala dopředu.

          V Oblivionu už to byl trochu problém, protože řešení krize byl člověk vystaven prakticky na začátku a i obdržení prvního koně a prvních lepších věcí bylo závislé na hlavní linii (ačkoli samozřejmě šlo získat věci a koně jinak, hlavní linie byla primárním zdrojem).

          Ve Skyrimu je to ale už opravdu špatně udělané. !!!SPOILER!!!! Hráč se během prvních deseti minut hraní setká se svým hlavním nepřítelem a je hned úplně jasné, co se bude dít. Jak vleze do první vesnice, všechno ho žene směrem za plnění hlavní linie. Pokud hráč hlavní linii nezná, omylem jí začne plnit a tím si zkazí celou hru. Nakonec tenhle "rush" je krásně viditelný tím, že hráč sází jednoho mrtvého draka vedle druhého, zatímco obr nebo troll hráče zabije na jednu ránu. Konečný boj je pak naprostý fail, protože je boss špatně naškálovaný a je vždy slabší než hráč. To je smutné. Nakonec se může stát, že hráč dohraje hlavní linii, "zabije" (ono ho nelze zabít, je jen odeslán jinam) hlavního bosse, stane se zachráncem světa, pak se jde projít do lesa, potká tam elitního banditu, který ho sundá na dvě rány.

          Takže hráč, který je legendárním hrdinou, jež zabil mocného dračího boha, je řádně proškolován pouhými boss bandity. Jakou jinou ukázku špatně udělané hry bychom chtěli mít? To je taky důvod, proč nemůže přijmout hodnocení Lukáše Grygara, který zjevně hru řádně neotestoval a dal jí nepochopytelně 10/10, což je jeho nejhorší výkon (ačkoli mám jinak Lukáše velmi v oblibě).
      • to mas odkial ze je tam 80 hodin questov... ako si to vypocital? jeden clovek zoberie quest na najdenie niecoho v dungeone, vbehne dnu, dobehne k itemu zoberie ho a vybehne von, zaberie mu to 20 minut. druhemu ten isty quest zaberie hodinu a pol, pretoze bude chciet cely dungeon vycistit, prejst kazdy kusok ci nenajde nieco zaujimave...
        • a někdo třeba nemá rád fast travel a chodí všude pěšky
      • nebyl už ve Skyrimu generátor, co vyráběl nekonečné množství fetch questů?

        jinak za mě především mody na zvednutí obtížnosti, obyč Skyrim byl i na very hard po pár hodinách dost jednoduchý, takže deadly dragons a monsters pro epické souboje, frostfall co řeší vliv mrazu tomu tak hodně přidal, pak ještě ten mod co zruší zobrazování hráčovy pozice a quest markeru na mapě (no map GPS myslim) a hned to bylo lepší
        • V normalni hre jenom quicktravelujes po znackach na mape a casto ani nevis o co v tech questech jde. Kdyz zapnes frostfall a zakazes quicktravel tak to ma okamzite nejakou atmosferu. Armor set z Game of Thrones nezbytnosti :). Kdyz te chytne boure a ty nemas nasekany drevo tak to je vetsi drama nez souboj s drakem *1*
          • V normalni hre? Sakra ja to hraju abych si zahral, proto jdu a vymetam kazdej dung, protoze chci videt jak je navrhnutej, jestli ma vic urovni, jestli budu splhat na skalu nebo plavat ve vode. Jako v kazdem Tes. To preci neni o modu. Je to o tom jestli si to chci uzit nebo jen zazit. To je na kazdem hraci, ta hra ti nenuti quicktravel to je tvoje blbost ze to pouzivas. Chces to hrat jako konzolovku? No problemo. Chces si uzivat to rpg, milujes sveho avatara a nechces aby o neco prisel? Taky no problemo.
            • Presne tak pane Hala. Jaky si to v TES udelas takovy to tam mas. Jako kdyby je někdo nutil ten quick travel používat:) Vetsina lidi dodnes nechape o cem TES jsou, you write the story byl podtitul Morrowindu, holt když si tam to prostředí někdo neumi vytvořit a hraje to jak ponocnej to je pak tezky. Ono kdyby tam snad bylo tlacitko one hit kill, tak na nej tihle magori budou klikat porad dokala a psat jak to je lehky.
    • Zakladni TES zabavi na desitky hodin ale mody to vylepsuji o tisic procent. stovky novych zbrani. brneni, questu, kouzel, lokaci, nove druhy nepratel a celych frakci, lepsi grafika to neni o preferencich je to neco co tu hru udela lepsi absolutne pro kazdeho.
      Pak mas mody ktere pridavaji uplne nove veci jako staveni a sprava vlastniho mesta, coz by chtel snad kazdy v zakladu, nebo super mod ktery pridava survival aspekty,pobihat ve vanici v trenkach uz se moc nevyplati.
      O modech ktere odstranuji bugy ani netreba mluvit.

      Zkratka de to hrat asi jako payday 2 co sem si ted koupil a sem nehorazne nasranej protoze trictvrtiny hry tvori dlc, ktere si kupovat nehodlam. Kdybych si toho vsiml predtim tak bych za to nedal ani halir.
      • Divam se jestli nejsou nejake nove mody a nasel sem mod ktery dela ze vsech giantu Usama bin Ladina, coz si myslim ze je padny argument k novemu rozehrati Skyrimu.
        To by na steamu asi neproslo a co teprve takove klasiky jako nude mod, chutovky jako rape mod nebo ten kde hrajete jako pasak *1* ... konzoliste nevi o co prichazi *1*
  • No díky bohu, ještě platit za módy... takový magor nejsem.
  • Chtěl sem si koupit Cities:Skylines, ale po tomhle kroku na to kašlu. Stejně jako na DLC z EU4 co ještě nemám. Nebudu čekat, kdy valve mody zpoplatní a tím zabije komunitu moderů. Když moje peníze nechtějí, tak aspoň ušetřím. Už mě štvou delší dobu (elektronická licence dražší než krabicová atd.) a tohle je poslední kapka, jsem rád že se odkopali, aspoň ušetřím :)
    • hele cities, sem pařil upirátěný .. Bavilo mě to, tak sem to koupil ... a Original verze na steamu nejde, černá obrazovka.. takže na ně hodit velkej hnědej smradlavej bobek, je to nejlepší co můžeš udělat
      • Cities Skylines pařim origo na Steamu, jede naprosto bez problému, problém bude asi v tvém PC
    • Jinak nemám nic proti placení lidem za jejich práci, ale musí to být profesionální práce na úrovni s jistými zárukami. Ne mod u kterého doufám, že hru nerozbije. Takže pokud by valve převzalo odpovědnost za kvalitu modů (např. refund) tak s tím nemám problém.
    • o nic jsi neprišel ty hry jsou blbosti

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit