Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • No at uz je to venku. Na DCS a Asseto Corsa to bude naprosto ultimatni. Momentalne pouzivam IR headtracker a uz ten je obrovskym plusem v simulatorech, ale kompletni VR headset bude pecka. DK jsem zatim vynechal (i kdyz ohlasy jsem na to cetl zatim vice mene pozitivni az na nizke rozliseni), ale na release verzi uz se tesim. Ted jen drzim palce at se jim podari dostatecne vychytat vsechny technicke detaily jako input lag a rozliseni displeje atd.
    • Jop ... kolik asi tak tisicin promile lidi je ochotno si koupit volant ... joystick ... (aspon za 5k aby to stalo za hovor) a k tomu za dalsi desitku VR ... aby pak zjistili, ze ten simulator stejne nejde hrat, protoze co je jim platny, ze se v kokpitu muzou rozhlizet, kdyz to nemuzou ovladat.

      Bez se podivat na jeden jedinej sim ... a zjistis, ze i druha a treti klavesnice by nasla vyuziti. Jak to budes ovladat, kdyz na tu klavesnici neuvidis? Aha, nijak ... jo aha, ty budes na 30 pokusu nejakym virtualnim kurzorem trefovat ovladaci prvky ingame ...
  • Ono to stejne ve finale umre na "nepodporu" produktu. Dle meho to bude ve vetsine her nespustitelne ci se to bude muset ladit takovym zpusobem, ze od toho vetsina "beznych" lidi upusti.
    A u vetsiny her to snad ani nebude vhodne, nedokazu si tam predstavit hry jako CoD, CS apod. jak to hraju pres tuhle krabicku. SIngl mozna, ale multak asi ne *1*

    Kolik lidi treba vyuziva nvidia 3d vision? A on to (i kdyz se jedna o odlisny zobrazovaci system a VR) to bude stejny hype (nejake procento lidi to koupi na hry, nekdo najde vyuziti pro jinou nez herni sferu, ale presto vsechno pujde o miziva procenta lidi).

    Ani bezne 3D neudelalo vetsi boom v TV. Jedina vec je, ze kdyz ma TV podporu 3D, tak by mela mit o fous lepsi zobrazeni ve 2D (udajne kvalitnejsi panel)....no a i toto je silne diskutabilni.

    Se znicenym zrakem bych to neresil. Nejspise to bude sice vice namahat zrak, ale takove svarovani je horsi *1*
    • Ono to treba i ve vetsine her fungovat bude, ale bude to presne na urovni vseho ostatniho. Kolik lidi si koupi lepsi zobrazovadlo, nez nejlevnejsi TN sragoru? A nejlepsi je, kdyz takovi zoufalci pak pisou po netu, jak ma neco hnusny barvy ... jaky barvy, kdyz jejich zobrazovadlo zadny neumi? A vubec nejlepsi je, kdyz to sou "recenzenti" tech her.

      Vem si, ze anaglyph umi 100% zobrazovadel, naklady na to sou ... asi tak 5Kc za papirovy brejle, a ingame to funguje v tak reknem 80% pripadu (tech 20% napsal dobytek, takze se to bud zhrouti nebo jinak rozpadne). Kolik lidi to kdy aspon vyzkouselo? Kolik lidi vubec vi, ze si neco takovyho muzou zapnout?
    • Porovnavat 3D v TV a 3d vision s Oculus Riftom alebo aktualnou VR obecne je dost mimo. To je ako keby si porovnaval vyhlad z okna ked sedis v strede miestnosti a pozeras sa cez to okno von (3d TV/vision) a ked vyjdes von na balkon a pozeras sa na priestor pred sebou, si na hranici s krajnou (3d).Rozdiel je prave vo FOV. Ak by sa Oculusu este podarilo nejakym sposobom spravit aj uhol az na periferne videnie tak to by bola bomba. I tak je tam uz silne ponorenie do priestoru.
      Samozrejme stale su problemy ktore treba riesit - rozlisenie, latencia, mierne rozdiely vo fyziognomii kzdeho cloveka ktorych vpliv je vyraznejsi pri VR ako pri beznej obrazovke a dalsie veci. Ale to sa da vsetko riesit a aj sa to riesi.
      Co je skor vecsi problem to je obsah. Stale neexistuju aplikacie, hry (zatial su skor iba dema a ronze hacky do existujucich hier co nieje vobec idealne). Pomalicky sa nam tu rozmaha x roznych SDK a pravdepodobne navzajom nekompatibilnych. Moze sa stat, kym sa to utrasie ze bude na trhu 3-5 VR Systemov, pricom budu po SW stranke navzajom nekompatibilne a herny vyvojari nebudu podporovat vsetky. Bude treba cas na to aby sa to utriaslo a precistilo.
    • "Ani bezne 3D neudelalo vetsi boom v TV" - jenže to je dáno tím, že prostě na to není obsah.

      U her stačí málo a alespoň podpora zobrazení se dá jednoduše dodělat a to prakticky do libovolný hry. Stačí napsat "injektor" nebo-li prostě přepsanou příslušnou knihovnu pro DirectX nebo OpenGL apod. (podobně jako to má třeba ReShade či SweetFX) a náhle ti ze hry poleze obraz extra pro každý oko - mimochodem takovej nástroj už nějakou chvíli existuje - Tridef3D Ignition a určitě budou i další (m.j. umí vygenerovat 3D projekci ve všech dostupných formátech od anaglyphu a prokládaný obraz až po zobrazení pro OR s dvěma obrazy vedle sebe).

      U TV bohužel se s tim musí začít už při natáčení a použít dvě spárovaný kamery a celá produkce je pak o úplně jiných penězích, nemluvě o tom, že je rozdíl v tom si jen k PC/konzoli přikoupit cokoliv jako OR nebo kupovat 3D televizi + brýle.

      Technologie se pořád vyvíjí a to co bylo v tomhle oboru kdysi víceméně jen jako hračička se už zase posouvá dál. Nikdo to přeci nemůže srovnávat s tim, že "to už to bylo tehdy a tehdy a pak ještě tehdy a tehdy". Celý je to o pár kroků dál a zrovna dva nejnepříjemnější faktory, což byla vysoká latence a nekvalitní obraz (nízký rozlišení, obsahově taky nic moc, co si budeme povídat o 3D výkonu před 15ti-20ti lety), ty jsou víceméně potlačeny a vyřešeny.
    • walltar
      Ono se to moc nedá srovnávat s 3D monitory a TV... 3D monitor je pořád monitor. Prakticky nic ti to nedá. OR tě částečně přenese přímo do hry.

      COD a CS se tam opravdu dát hrát nebude... Protože ty hry jsou tak šíleně nerealistické, že se bude každýmu hned dělat blbě (hlavně rychlost pohybu, setrvačnost postavy, celkové měřítko hry). Ale hry jako Arma si myslím nebudou až takový problém... Je potřeba do hry přenést dost z reálného světa. Protože to přenesení do hry znamená, že na tebe rozdíly celkem negativně působí.

      Prostě hry na VR se budou muset už programovat pro VR... Když vezmeš starou hru a napasuješ na to VR, nebude to stát za nic. A ladění taky není problém... Mám DK2 Elite se hraje skoro bez jakéhokoliv ladění... Jen to ve hře přepneš na OR a v nastavení OR vypneš službu. Jakmile bude plně funkční SDK a hry ji budou mít implementovanou tak půjde jen o jedno tlačítko v menu.

      To že to bude mít na hraní hodně málo lidí je jasné... Potřebuješ celkem high end herní PC aby si rozjel hry už na DK2 a ne každý s High End herním PC si koupí VR headset. Ale s tím se celkem počítá... Od doby co se tam zapojil FB už hraní není prioritou. Protože hraní prostě VR samo neuživí.

      Jinak ono hromada lidí říká, jak to je technologie k ničemu... Ale podle mě to má obrovský potenciál. Akorát celá technologie je na začátku vývoje. Stejně jak kdysi byl automobil směšné zařízení pro výstřední boháče, které bylo skoro nefunkční a pomalejší, než kůň. A kolik dneska lidí jezdí na koni a kolik jezdí autem? Přitom princip na kterém funguje automobil se nezměnil, jen technologie v něm použité prošly vývojem. No a když se tuhle technologii podaří zmenšit a přidat k ní bezdrátový přenos videa a časem i energie tak máš hodně dobré zobrazovací zařízení pro VR (imho lepší a realističtější, než vlhké sny o hologramech místnostech jen pro VR). No a potom musíš začít pracovat na zapojení ostatních smyslů.
      • Súhlasím až na toto:

        "Když vezmeš starou hru a napasuješ na to VR, nebude to stát za nic"

        Half Life 2 je príklad takej hry a pritom je jedna z najlepších čo som s DK2 hral. Záleží od toho ako sa to urobí.
        • walltar
          Jo není to obecné ale u dost velkého procenta her to tak je. Plus se musí ta hra celkem upravit... Hlavní je oddělit pohyb postavy od pohybu hlavy. Technicky každá hra by šla předělat na VR, ale otázka je kolik práce by to dalo.

          Vím, že Valve si na tom dalo celkem dost práce.
          • jako zajimave to je, a netvrdim, ze me to taky nezajima....jen jsem trochu skeptictejsi ohledne "boomu".

            Az to bude zarizeni, co prenese do hry celou mysl, tak to bude mit opravdu smysl XD ----> na druhou stranu se takova vec (a ze do budoucna tento vynalez mozny je) da celkem jednoduse zneuzit s docela devastujicimi ucinky (na vymyvani mozku je to napr idealni vec).


            .....ale to uz se bruslim na lede sci-fi......
            • Zagro
              Na druhou stranu, už teď s DK2 je dohrání některých hororových her dost šílenej zážitek a ještě větší míra realističnosti bude pro dost lidí znamenat nemožnost tenhle druh her vůbec hrát :)
    • právě, že 3D Vision podporuje obrovské množství her starých i nových her a to neni zdaleka tak hypovaný jako Rift., ladit se to skoro nemuselo, CS jsem na tom hrúál ze zvědavosti, ale ten pravý wow efekt pro mě měly především letecké simulátory závodní hry, na ty je 3D jako děané

      PS: řikal jsem si, že jak 3D propadlo u TV. v kinech se dost uchytilo, dneska je ve 3D snad každý nový blockbuster,
  • firebug
    HTC s Valve sice neřekli přesné datum prodeje, ale zmínili se o letošním podzimu ne? Já jen jestli se něco nezměnilo? Nějak se v tom nestačím orientovat...
    Vzhledem k tomu, jakou má Valve zákaznickou základnu (Steam) bych tak nějak řekl, že mají před konkurencí solidní náskok. A kdyby stačili svou VR periferii s obdobnými hardwarovými specifikacemi vydat ještě o něco dříve, mohli by své konkurenci pořádně zatopit.
    • C-BEAM
      Vive je to nejlepší co se mohlo na poli VR přihodit, je možné že Oculus skutečně předběhnou ale také je možné, že tak silná konkurence Oculus dokope k velkému skoku přímo na 4k již v CV1. Možná je to naivní ale minimálně je to hezká představa :)
  • Rok 2016 si naše děti budou pamatovat jako nástup rádoby VR která opět velice brzy upadne v zapomění a jako vždy po ní za chvíli neštěkne ani pes protože je úplně k ničemu a naprosto nepotřebná...
    • To máš z vlastných skúseností? Mám rád takýchto veštcov čo zrejme všetko dopredu skritizujú a potom keď sa raz trafia naplno kričia kao to už vedeli dávno dozadu. Si to radšej najskôr vyskúšaj. Už DK2 je super zariadenie a k ničomu to určite nie je.
  • Mate tam preklep, ma to byt 2116.
  • V roku 2016 bublina teda praskne a fb vyvalil peniaze za nahypovany gimmick
    • Aspoň si to vyskúšal alebo máš radšej reči do vetra?
  • neviete budú k tomu dávať aj kupón na zľavu na dioptrické okuliare alebo budú zákazníkov rovno odkazovať na operáciu očí?
    • Já mam -2 s cylindrem na obou a s DK2 jsem neměl problém. Pokud nemáš nějakou extrémní oční vadu, budeš v pohodě.
      • Spíš naráží na to, že to lidem hodně rychle kazí oči.
        • walltar
          Mě by zajímalo kde pořád lidi berou, že to kazí oči. To je zase nějaká taková ta povídačka, jako že čtení kazí oči?
        • Jaaaj lebo TV a ine zobrazovace ociam prospievaju.
          • Jak dlouho je tu televize? A jak dlouho okoflus?
        • pokud by tomu tak bylo a opravdu to prokazatelně zhoršovalo zrak, lidi by je roztrhali žalobama, to se mi nezdá jako moc dobrý obchodní plán
          • C-BEAM
            to v nějaké debatě zaznělo že rift zničil zrak nějakému pilotovi a teď tu hovadinu lidé šíří a opakují dokola jako nad slunce jasný fakt. Zatím nic nedokazuje, že by zrak poškozoval více než koukání na monitor. Navíc jsou lidé co používají DK1 už třetí rok, kdyby zrak poškozoval už by z toho byla dávno kauza. I když je možné, že pokud si ho člověk neumí správně nastavit tak to zraku neprospěje ale to už tak chodí že pokud je blbá hlava trpí celé tělo.
            • C-BEAM
              a víš nějak ten prokazatelný fakt nějak doložit? jen nedávno zde byla studie jejíž výsledek je že hraní her zlepšuje zrak, máš nějakou dlouhodobou studii která se zabývá touto oblastí? sem s ní.
            • je preukázaný fakt, že za posledných 20 rokov sa výrazne zvýšilo množstvo zrakových vád u školopovinných detí a dokonca aj u detí predškolského veku. Hlavným dôvodom je že čoraz viac detí stále čumí do telefónov a tabletov. Takže predpoklad že sledovanie dvoch mini displejov umiestnených len pár cm od očí bude poškodzovať zrak sa mi zdá dosť reálny.
  • Tak to by měli HTC a Valve zabrat šponu, vydat to na vánoce a budou v balíku.
  • MickeyMutant
    Palmer Luckey 2013:
    "Something has gone wrong if it takes until the 2014 holiday season to ship."

    Palmer Luckey 2014:
    "If it doesn't come out by the end of next year (2015), then something's gone wrong."

    Palmer Luckey 2015:
    "Today, we’re incredibly excited to announce that the Oculus Rift will be shipping to consumers in Q1 2016." ...if something wouldn't go wrong again*4*
    • walltar
      Jo já bych řekl, že se museli víc zaměřit na věci, které až tak nečekali + Nejsem si jistý jestli ty výroky nejsou z doby před FB akvizicí. Pokud jo, tak to je celkem lehké vysvětlit... prostě měli víc peněz na vývoj a tak do toho mohli zakomponovat věci na které původně neměli peníze.

      Plus taky je možné, že je zpomaluje vývoj SDK, protože ta prý dneska není v extra dobrém stavu.
      • MickeyMutant
        Důvody byly, jsou a budou. Často je dobré se ohlídnout zpátky a připomenout si, kdo kdy co říkal pro poučení do budoucna. A to se samozřejmě zdaleka netýká jen Oculu a her.
    • Nevydali náhodou během té doby už dvě vývojářské verze a jedna z nich byla přímo odměna pro backery?
      • A netykaji se nahodou ty citace vydani finalni verze produktu?
        • Nic o finální verzi produktu v textu nevidím...
          • MickeyMutant
            Kdyby sis ty věty vyhledal, zjistil bys během chvilky srovnatelné s napsáním dvou krátkých komentářů, že se všechny týkají finální zákaznické verze brýlí.
  • XorxoxTalarius
    No bylo by to super, zrovna na tu dobu planuju koupit nove zelezo, tak bych to vzal vsechno prijednom *1*
    • Mno .. to uprimnou soustrast, tou dobou bude diky nasi centralni bance dolar za kilo.
      • XorxoxTalarius
        Necham se platit v Eurech *1*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit