Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Jack1947

    No holt to nebylo Star citizen, jo bez lidí a velké podpory se může jít každej menší vyvojář klouzat 😉 Je to drsná doba obstojí ti nejsilnější ( nebo nejěílenější ? co si dají záležet na tom aby je lidi podpořily - přehnané sliby/chyby ,zvučné známé jméno - neskutečnitelná vize atp... atd...)

  • Row

    Tak kdyz nic jineho, je to nadherna ukazka toho, co zvladne spravna komunikace.

    I pres to co slibil a nesplnil, jaka byla vize a co nedodal, spravnou komunikaci se dockal vesmes empatickych reakci, porad nechapu, proc jsou dokonce taci co nekomunikuji a mysli si ze to nejak vysumi.

  • Nasypat prachy do early access nebo KS u softwaru je dost riskantní loterie. Respektive šance, že projekt nedopadne nebo častěj není úplně dotažen dle slibů a skončí vydaný tak napůl je hodně vysoká. U SW je dost často problém, že si vývojář ukousne moc velké sousto a není schopný to naprogramovat. Oproti tomu mi třeba KS u deskovek přijde celkem bez problémů, kdy ve většině případů financujete jen samotnou výrobu a prototyp a často i print&play verze je k dispozici, takže víte do čeho jdete. Jen figurky můžou být problém, pokud s nimi nemá autor zkušenosti a podcení výstupní kontrolu číňanů. Zato u SW zůstává dost často jen na slibech co tam všechno bude.

    • walltar

      Tak ono většinou udělat jeden prototyp deskovky a odzkoušet ho není až tak náročné a peníze tě stojí právě ta výroba.


      U SW, i když máš nějaký prototyp, tak si pořád udělal třeba jen 10% práce co tě čeká. A potřebuješ peníze na vývoj samotný. Taky u her je jedna věc něco chtít udělat a druhá to potom udělat... Když uprotřed vývoje zjistíš, že tvoje vytoužená featura prostě nefunguje, nebo na její implementování ani zdaleka nemáš zkušenosti/čas tak to prostě musíš zrušit.


      KS na SW je prostě loterie... vznikla díky němu už řada zajímavých titulů, které by jinak asi nebyly, ale zároveň řada titulů se nepodařila. Osobně pořád spíš radši přispěju, pokud něco zajímavého vidím, ale už dlouho jsem neviděl nic co by mě přesvědčilo dát nějakou větší částku jako dřív.

      • sukovf

        Jediný SW projekt, který jsme na KS kdy podpořil, je KCD :-D.

  • Blue.Shark

    I to je risk crowdfundingu. Člověk si prostě musí vytyčit cíle, které je schopen naplnit. Při naskakujících částkách v kampani je asi jednoduché nechat se unést.

  • maros.goc

    To je tak ked ma clovek vysoke ego a nikdy neokusil co je to skutocny svet :-D pre mna je to blb

    • madPav3L

      Takže jako  Chris Roberts... ale ten to nepřizná a bude dál ždímat.

      • i586

        Chris je v první řadě lhář a megaloman. Něco jako Romero. Stačí když lidi přestanou posílat prachy a skončil. 200 mega je holt asi málo.

        • No tak hlavne, ze tady kazdy nadava na velka studia, ze vydavaji porad dokola stejne s..ky a casto s vetsim rozpoctem nez nejakych 200M. SC konecne prichazi s technologiema, ktere tady mely byt uz davno. Nebo chces dokolecka hrat kopie WOWka, Diabla, Assassinu atd ?? 

          • i586

            Zjisti si fakta. Žádná hra nestála víc jak 200 milionů. SC a SW:ToR jsou nejdražší hry historie. Samozřejmě jde o náklady vývoj, ne na marketing, které jsou irelevantní, protože nemají vliv na kvalitu produktu a rychlost vývoje.


            SC přichází s technologiema, které často běží 10-20fps bez ohledu na tvůj hw a jen při pár hráčích na serveru to laguje víc, než jakákoliv MMO hra na trhu. Nehledě na bugy, které neumožňují tu hru hrát - hru, kde stačí někde škrtnout s postavou o šutr, dojde k bugu ve fyzice a chcípneš. Skvělý - v MMO, kde smrt stojí hodně. Tohle nikdy nemůže fungovat. Technologie, které tohle měly řešit, už měly být ve hře tak před rokem+ a furt nic. Jen kecy a odkládání. Pokud ti tohle přijde jako promyšlený a dobře managovaný vývoj po 6 letech, tak hodně štěstí. Já vidim druhou Armu a lidi, co neví, co dělaj. Taky vidim lidi, který vzali Cry engine, kterej neuměl ani MP a snaží se z toho udělat MMO revoluci, což taky nebyl dobrej nápad. Přidejme k tomu, že mají 4 studia v jiných časových pásmech a vidím pěknej bordel v integritě vývoje. Jediný, co jim jde dobře a kde dodržujou termíny, jsou nový lodě lol. Mimochodem, SQ42 byl skoro hotový ve 2016 - slova samotného Chrise Robertse.


            Za týden je CitizenCon. Schválně kolik trailerů lodí ukážou... aspoň 3 lol. Plus samozřejmě fake gameplay jako před 2 lety s červama a pouštní bouří, což nikdy ve hře není a nebude. Ta hra je jen vize, ne skutečnost a oni to vymýšlí to za chodu. Je běžný dnes ukazovat fake grafiku, kterou pak downgraduju - to je jedna věc, ale ukazovat fake gameplay a obsah, je solidní drzost a manipulace.

            • To ze jde minimum prachu do marketingu je snad dobre ne ? (ikdyz uz to podle me zdaleka neni tak malo jako pred par lety) a ne dat 100M do hry a dalsich 200M na marketing. Navic dela hry dve - single a MMO. Samozrejme se tim usetri tuna penez, ale porad se jedna o 2 hry. GTA V stal 140M, SWTOR - 200M. Naprosto primitivni hry ve srovnani se SC, navic produkovane jiz zavedenymi plne funkcnimi vyvojarskymi studii. (fakt netusim co na SWTORu mohlo stat 200M - nejspis licence na SW)

              Co se tyka samotneho vyvoje, tak samozrejme pro MMO cast je funkcni netcode to nejdulezitejsi a to se jim nedari, ikdyz zlepseni uz cca rok slibujou a tam vidim nejvetsi nebezpeci. Nejake bugy typu zakopnu o kamen a umru v dobe, kdy hra tak jeste minimalne 3-6 let bude ve vyvoji, jsou opravdu nepodstatne. Stejne tak nejaka fake pisecna boure a cerv z Duny. (mimochodem neni duvod, aby to ve hre nebylo). To, ze ukazujou fake videa je kvuli tomu, ze je lidi chteji videt. Ostatni studia je nedelaji, protoze v takove fazi vyvoje nedelaji videa zadna.

      • maros.goc

        tak Chris na tej hre nerobí sám, že áno

  • TheGGG

    aha "vyčerpal úspory", "psychické zhroucení" to jo, mezitím prachy někde pěkně bokem ulitý na účtu v daňovém ráji a ven vydá pár škaredých modelů.... no pěkná pohádka... vykutálený garážoví podvodníček z glitchstarteru number 964646

    teď se bude válet na pláži, chlemtat mojito a smát se na celý kolo

    • i586

      "a ven vydá pár škaredých modelů"


      Ne, failíku. Vše co vyrobil, je umělecká práce. ^^^Tvoje vlastní logika.


      Btw, důchodci těžko děkují šmejdům PO TOM, co zjistí, že koupili předražený šmejd, takže opět failoidní argument.

    • exmaxx

      Přečti si příspěvky na tom fóru, které Šárka zmiňuje a uvidíš, že tohle není ta tebou vytoužená pohádka. Komunita Joshovi děkuje za to, co dokázal. Silnou komunitu nevytvoříš válením se na pláži.

      • TheGGG

        důchodci taky děkují šmejdům od kterých nakoupili předražené hrnce... lidi bohužel mají často tyto pomílené představy, popřípadě nechtějí uznat chybu a tak se tváří že se nic nestalo

      • maros.goc

        Dokazal maximalne to ze sam nedokaze urobit vesmirny simulator za 200 000 dolarov

  • Kori

    Pokud si pamatuju tak se uprostřed vývoje psychicky zhroutil (možná byl i hospitalizovaný), a od té doby to šlo z kopce. Rozhodně s ním soucítím. Klasický burnout. Člověk s tím musí počítat a aktivně se tomu snažit předejít, i když se zrovna cítí, že dokáže dobýt svět.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit