Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Kdyby povyhazovali většinu (stejně zbytečného) managementu, měli by po starostech. Také by měli začít zaměstnávat lidi kteří vývoji her trochu rozumí (jako přímé nadřízené a vedoucí celého projektu).
  • Je to komplexni problem. Velke akciove spolecnosti spolykaly nezavisle vyvojare. Stal se z toho prumysl beziciho pasu na ktery je nabalena neskutecna byrokracie a hlavne extremne nabobtnaly marketing. Producent je sluzebnik financniho trhu. Tady jiz davno nejde o kvalitu produktu ale o cenu akcii. To ze dobry marketing je zarukou prodeje je jenom iluze ktera protrvava stejne jako iluze ze penize maji jeste nejakou hodnotu. Myslim ze je jenom otazka casu kdy to klekne. Marketing to vysroboval do jiz neunosne miry a prekroceni prahu unosnosti je velice blizko. Suobiznis je jenom nadstavba. Po kolapsu financniho systemu ktery je nadohled dojde zakonite i ke kolapsu marketingoveho molocha herniho prumyslu. A pak se treba zase prijde na to ze pro dobry prodej jsou duleziti schopni vyvojari a ne schopni kravataci.
  • Ja to rikam davno, ze by vyvojari meli investovat do her a ne do zvysovani vykonu. Pro televize je rozliseni 720p vic nez dostatecne, hry na tom vypadaji skvele, takze dalsi zvysovani vykonu neni potreba. Ted at se radsi vyvojari zameri na zajimavy obsah a rozmanitost her a propracuji a vyladi herni mechanismy. At dnesni hry dosahuji alespon te urovne, co hry pred 15 lety. Treba System Shock. Dnesni hry ho prekonavaji akorat v grafice, ve vsem ostatnim zaostavaji a to je velmi smutne.
  • a má pravdu
  • Tohle je nekonečná spirála. Snad každé výdělečné odětví začíná jako práce pár nadšenců, kde jeden člověk udělá to svoje a má z díla radost sám pro sebe a okolí je taky nadšeno. Objeví se možnost vydělat, odvětví je uchopeno podnikatelskou sférou, pro kterou je často samotná náplň neznámá, klíčové položky jsou příjmy, výdaje, zisk, ztráta.

    Náhle se v odvětví začíná objevovat byrokracie, nestačí jeden člověk ale jsou potřeba tři lidé, hlavně na vůdčích a kontrolních postech, sílí stupňovitost hierarchie. Spirála se utahuje a postupně dané odvětví vleče do slepé uličky.

    Prožil si to film, prožil si to hudební průmysl, prožil si to automobilismus, teď to prožívá průmysl digitální zábavy.
    Stále dokola - čím větší náklady, tím větší důraz na mainstreamovost kvůli nutnosti maximalizovat počet prodaných kopií. Tím klesá obliba u původních nadšenců, kteří ale dávno netvoří cílový trh, protože vzhledem ke poměru "kupní síla/nároky na produkt" na tuto skupinu podnikatelé zvysoka kašlou (odvětví se tak uřezává od svých počátků, ze kterých vzniklo).
    Čím větší mainstreamovost, tím nutnější potřeba ovečkám do hlavy namasírovat, že právě tuhle novinku potřebují, to se často děje jako malá domů známosti z dané mediální agentury. To vše stojí nemalé finance, a protože podnik musí vydělávat, tak není prostor na experimenty, zelenou dostávají zažité osvědčené koncepty, které se vytříbily v době, kdy odvětví teprve vznikalo (tedy náklady na neúspěchy šly z cizí kapsy).

    A až se odvětví dostane do slepé uličky, před kterou původní (nyní ignorovaní) nadšenci varovali, tak náhle někoho napadne geniální myšlenka: "Vždyť takhle to je vlastně špatně!" A původní komunita reaguje:
    http://images.cheezburger.com/completestore/2009/8/3/128937756967764563.jpg
  • Pan_Klobouk
    Zcela zdarma jim vsem poradim, jak snizit naklady nejmene na polovinu. Vyprdnete se na ten monster marketing, na ty lzive PR habadury a hromadu doprovodnych akci, co spolykaji miliony a casto stoji vic, nez vyvoj vlastni hry.
    • Jenže americký trh je klíčový a tam si bez reklamy neškrtneš. Tak jednoduché to nebude.
      Berme v úvahu "velké" herní tituly. Ne s nízkým rozpočtem.
      • Pan_Klobouk
        Jasne, jenze dneska jsme ve fazi... kdy uz se fakt vsichni zblaznili. Za reklamu daji vic, nez za vyrobu vlastniho produktu. Ten americky cirkus jeste chapu, ten ma svoje vlastni pravidla ;) ovsem zatahli to uz i do Evropy. Co ty londynske pulnocni premiery a akce kolem Halo nebo Call of Duty? Navic zrovna CoD, potrebuje ta jeste reklamu? Staci ohlasit novy dil, ukazat dva fake obrazky a uz maji dva miliony predobjednavek. Ta hra a cela serie uz je reklamou sama o sobe. Ale ne, klidne vypraskame pulku rozpoctu na reklamu pro reklamu. OK, at pak ale nebreci nad naklady.
        • Ono to funguje. Na PC i na konzolích najdeš lepší hry, ale subHD COD je stejně nejúspěšnější v prodejích. Stačí sledovat žebříček prodeje u herních prodejců, např. G*M* (abych nedělal reklamu) - výjde COD a vždy se opakuje stejná situace: PC: 1.COD, PS3: 1.COD, X360 1.COD.
          • Pan_Klobouk
            Jj, bohuzel. Nikdo nerika, ze serie CoD neni dobra (takze za tri) ale neni urcite nejlepsi. Nanestesti mainstream stado jim to porad basti. Jiste i diky PR masirce a reklame. OK, jenze ony se hutne masiruji i hry, ktere to uz nepotrebuji. CoD, Halo, Forza, Gran Turismo, FIFA... zbytecne to vsechno vypisovat, proste zavedene AAA serie a hity. Tam staci oznamit novy dil a je vymalovano. Jedno kam ho zasadi, jaky bude, kdo na nem dela atd. Automaticky je zadelano na milionove prodeje v prvnim tydnu a cislo jedna na zebricku. Presto si ale firma neodpusti protocit pulku rozpoctu v reklame. Asi proto, ze se to slusi a je to tak nejak nutnost.
  • Konečně to někdo řekl nahlas , myslim , že pěknou ukázkou tytulu , který tohle potvrzuje v tom negativním slova smyslu je Mafia 2 vývoj trval kolem 6 let jestli se nepletu peněz to muselo sežrat mraky a žádnej zázrak to nebyl spíše sklamaní roku docela by mě zajímalo zda si to na sebe vydělá.
    • Zayl
      "Tytulu" *plesk*

      No hlavně neřekl nic nového. Taky když z nich padají hry nevalné kvality jako na běžícím pásu tak ať se potom nediví že mají problém prodat i ty dobré.
  • NEkromanT
    asi stejne jako u filmu
    • To máš pravdu. Ve filmové prům. dnes frčí samé remaky. V tom herním zase nekonečné série několika málo her, které se samy už dávno vyčerpali - teď nemyslím série, které tak byly brány od začátku.
      • Víc peněz do her = snaha oslovit "všechny". Jestli je to dobře, ať si každý odpoví sám.
        Herní průmysl je mladý (oproti hudebnímu/filmovému) a nachází se v době hledání. Do toho přišel dostupný a rychlý internet a tím pádem i nové možnosti. Včetně těch negativních. Dalo by se říct, že než se stačil nějak "usadit" musel reagovat na nové technologie. To se děje stále. Nám nezbývá než čekat, aby to přešlapování na místě netrvalo dlouho.

        BTW zajímavé: http://en.wikipedia.org/wiki/Mark_Cerny

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit