Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Osobně jsem měl vždycky radši Icewind dale II. Chápu enhanced edice u Baldura, ale u Icewind dale mi to přijde zbytečné, když je to jenom o boji.
  • Mám BG:EE i BG2:EE a předobjednal jsem si i IWD:EE.
    BG:EE jsem rozehrál hned po vydání a dohrál ho na patchi, kterej vydali jako fix těch největších bugů (1.0.něco) a dohrál jsem to bez jedinýho gamebreakeru.
    Původní BG1 z originálních cd mě vždycky po vstupu do Baldurovy Brány spadlo a corruptnul se mně save. Patche 1.2 a nynější 1.3 přidaly nový featury a opravilo se další hafo bugů a stále se o to starají.

    BG2:EE mně buguje fest, proto to zatím nehraju (klonování postav, nefunkční skripty), hlavně ToB část je tragédie. Patch je teď v testování, no uvidíme. BG2:EE je moje jediná výtka k práci Beamdogu.

    Můj celkovej dojem je, že si Beamdog naložil víc než na co měli, ale postavili se tomu čelem a pořád to patchujou (loni v létě když krachlo Atari tak byly nějaký copyright problémy, takže přes půl roku se nedělo nic).
    Za sebe můžu říct, že jejich verze Infinity Enginu na který teďka jedou (BG:EE 1.3, BG2:EE a IWD:EE) je z hlediska moddingu a stability o světelný roky dál než ta, na který jede BG:T nebo TuTu (o původním BG2 a BG1 ani nemluvě). Osobně jsem si EE edice koupil jenom kvůli tomuhle. Howgh.
    • VaZqeZ_EU
      Souhlasím s tebou. Někteří tu silně lamentují nad tím, že Enhanced edice je zabugovaná a že firma je neschopná atd. Srovnávají hru s originálem s tím, že je originál 100x lepší atd..

      To vše, je možná pravda, ale zapomněli jste na jeden důležitý fakt dámy a pánové: Při vydání původních Baldur's Gate 1 a 2 byly hry zabugované víc než dost, což se časem vyřešilo vydáním opravných patchů!

      Pokud tedy chcete mermomocí srovnávat staré a nové, nalijme si čistého vína, a srovnávejme obě verze jaké byli hned po vydání.
      • sorry ale není to pravda, buďto lžeš nebo si vymýšlíš, mám cd z roku 1999, první verze co se k nám dostala a hra po nainstalování nepotřebuje žádné patche. Bioware zkrátka umí dělat dobrou řemeslnou práci, narozdíl od paprskového psa. Zde je čisté víno
        • VaZqeZ_EU
          ..přečti si výčet oprav u patchů na originální Baldur's Gate (Hint: není jich málo). *3*
          PS: Hra byla vydána 1998.
        • BG1: TotSC nespustíš bez patche, pokud máš verzi na originálních 5 cd.
  • Tahle diskuze mne motivovala znovu si zahrát BG a přemýšlím, že pěkně od prvního dílu po konec dvojky. Vyplatí se koupit (bez ohledu na cenu) původní hru na GOGu nebo spíš Enhanced edition? A jak složité je případně původní hru upravit (BG1 i BG2), abych mohl hrát v rozlišení 1680x1050? Případně jak složité je hrát BG1 v engine dvojky? (Myslím, že tahle možnost existovala?)

    Dík.
    • Zkus BWS (Big world setup). Nainstaluje ti to všecko co chceš a nemusíš se s tím moc otravovat.
    • ad 1) i2) jdi do gogu, ta funguje na 100% a ta už má podporu vyšších rozlišení v sobě, přesná čísla nevím, já mám jedničku ještě na 6ti cdčkách. případně stáhni widescreen mod. ad 3) nedělej to, pokud chceš mít možnost kitů v jedničce, nainstaluj mod tutu, který docela funguje, ale voda je zelená, ale jednička je prostě jiná hra, má jiná pravidla kouzel(některá jsou mocnější v jedničce, třeba summon undead) a trochu jiný přístup k hraní, zahraj si radši původní hru bez modifikací, navíc se moc omezíš, protože si dáš body do zbraní, které ve dvojce nejsou tak dobré, nebo budeš chtít používat jiné, kdežto když si importuješ save z nemodované jedničky, nechá tě to zbraně znovu vybrat, jednička je nádherná, proč jí prznit modifikacema(které jsou i trochu cheat, třeba dualwielding)?
    • obojí to dělá ten samý mód - Baldur´s Gate Trilogy, spojí obě hry a oba datadisky do jednoho mega ultimátního RPG masakru a všechno to bězí v enginu BG2, složitý to neni, jen chvilku trvá než se to zkompiluje, já osobně bych šel do klasiky a na Enhanced verzi se vykašlal, jelikož zas tak moc enhanced neni :)
  • Beamdog jsou neskutecny amateri. Vlastne nedelal zadny enhanced edice, spis upravej UI k horsimu a to je vsechno. V BG neskutecne pohnojili veskerou grafiku interface, i samotny menu je proste hnusny a amatersky. Staci, ze v menu se pres sebe prolinaj ruzny graficky prvky :-D

    Ale absolutne nepochopim jak si muzou dovolit davat do IW stejnej HUD a stejny ikony jako do BG EE. Chapu, ze to chtej mit tak jak to podle nich funguje, ale tak snad to aspon prekreslej a daj jiny rozmisteni, pokud mozno odkazujici na puvodni hru. Kristepane to jsou fakt tragedi. Pro me nejhumpolactejsi herni studio soucasnosti.
    • Podobný HUD jako má bg v iwd je jeden z důvodů, proč jsem si to předobjednal. Zbytek od tebe je už spíš neopodstatněný hate.
      • ?? HUD je jednak head-up display, což je technologie promítání obrazu na sklo kokpitu ve stíhačce, chtěl si napsat UI neboli user interface, a jednak tohle jako kritérium výběru nechápu, to je to poslední co mě zajímá. Promluvíme si za rok po vydání až ta hra bude opět nedodělaná, jako je teď BG 2 EE, hlavně že mají scalující UI, super *7* jak málo lidem stačí ke štěstí
        • Mně je to úplně fuk. Použil jsem stejný termín jako on. Klidně si to na obrazovce přepiš fixkou.
        • HUD je v počítačových hrách synonymum pro UI, je to zažitá zkratka a používá se zcela běžně, tak nemachruj a netahej do toho nějaké stíhačky *4*
          • davidBray
            ne není
            • ano je, je to HuD zobrazený na monitoru místo skla od kokpitu stíhačky
          • Možná tak pro simulátory a hry z pohledu první/třetí osoby rozhodně ne izometrie, to že se něco používá neznamená, že to je blbě, stíhačky do toho tahat budu, protože to je prostě originální HUD, navíc je to zařízení mnohem starší než počítačové hry Podstatná část mého sdělení byla ale v tom, že kupovat si hru kvůli UI je nesmysl, který moje hlava prostě nepobírá, to je jako vybírat si mobil podle obalu a ne podle parametrů
    • Přesně uvažuju o tom, že si založím sro a budu dělat mody(čti patche na vysoké rozlišení) a chtít za ně peníze jako za novou hru, protože si to ovce(čti fanoušci kam se bohužel v případě EE BG taky počítám) koupí. Lidi uvědomujete si, co to sponzorujete? Chápu jediné - chcete to na tablet, ano to beru, to je jediný argument proč enhanced edici tvořit, já na tabletu nehraju, takže pro mě EE nemá hodnotu, prodat jí bohužel nemůžu
      • Oni navic zadnej mod nedelaj, trebas to BG se chova tak, ze se ti proste roztahne view na herni plochu, takze vidis vetsi oblast kolem postavy, ale rozliseni to ma porad stejny jako dobova hra, takze to presne podle toho i vypada. Navic tohle slo udelat i s puvodni hrou pomoci par zasahu. A samo jak sem psal niz, nese to sebou hromadu technickych problemu a vsemozny potize. A amatery bych je nenazval, amateri kdyz neco delaj, tak prevazne poradne. Tohle jsou proste mastici...
        • I v původním BG šlo nastavit vyšší rozlišení než SVGA, ale padalo to, to jo. No já čekal, že EE bude průšvih, ale tohle jsem nečekal, na to mě nemohlo nic připravit, cítil jsem se jako děcko co si jde pro oblíbenou zmrzlinu a prodavač mu jí schválně hodí na zem do psího výkalu, sebere ho s notnou dávkou prachu a hlíny, flusne do něj a řekne 500 korun, prosím
          • Původní BG neumí widescreen. Kdyby umělo, nemusel by se používat mod.
  • Tak snad se poučily, Protože ano Tohle vypadá jako skutečná Vylepšená edice, a né tahání penež z hráču. když to počítám tak by mělo vyjít 14-20 hodin hrání navíc, mimo pivodní obsah.
    • pivodní obsah... aháááááááá už chápu proč je enhanced edice oblíbená *1*
  • Drtivá většina přispěvatelů to tak chce a je nadšena. Vykradačka ui BG to asi není. Jediné co je trochu podobné je okno s rozhovory. A kurzor? Mají ho snad všechny infinite hry mám pocit, že jsem ho viděl i v pár strategiích, takže klid.
    • Corvus
      Přesně tak. Jinak stejný kurzor má dokonce i chystaná Pillars of Eternity (2014). A je to tak správně!
      • Však já původně psal o Sloupech. A jestli to je správně? Možná si zvyknu a bude se mi to líbit, ale když jsem viděl lets playe bety, tak jsem spíš nevěřícně koukal. Tohle je na hraně plagiátu.
    • Reakce na tunaka.
      • Ještě tam máš svitky, který jako by z oka vypadly těm z BG a tak nějak celkově to alespoň na mne působí jako BG3. To jsem popravdě z kickstarterový kampaně nečekal, tak mne to překvapilo. Je totiž už víc, než jen inspirace, je to na hranici plagiátu.
        • Asi ti uniklo, že chtěli udělat BG3, ale nemají práva. Kdyby je kupovali, tak by to šlo na úkor kvality hry. Uvědom si že nějaké 4 miliony dolarů jsou na tak obsáhlou hru naprostá almužna. Plagiát to není. Je tam sice inspirace IWD, které sami dělali (včetně svitků *1* ), ael obecně je to spíš pravá obsidianovská hra.
  • Orgasmus. *14*
  • to me pripomina.. ze ID2 z gogu me nesla spustit, ach. *13*
  • yenda1
    Výlet do Dračího Oka, jeho pět pater, odkrytí tajemství hadího kultu a na konci souboj s princeznou Yxunomei patří k nejepičtějším zážitkům.
  • Corvus
    Jo, tak tohle je splněnej sen. Mám Icewind Dale snad ve třech variacích a zcela určitě si koupím i tuto digitální a vylepšenou verzi. Icewind Dale považuji po Planescape: Torment za nejlepší hru na infinity enginu. I když Balduři mají širší fandovskou komunitu. Na Icewind Dale se mi strašně líbí severská atmosféra, která dýchá z každé obrazovky. Apropo každý nádherně vymodelovaný kout této hry by šel zarámovat a pověsit na čestné místo na zdi. Strašně se těším. Jakmile bude hra na Steamu k dispozici, jdu do toho!

    Kurňa to je nostalgie... Nádhera! ! ! Vrací se mi zážitky. Tohle musí každý RPG pozitivní fanoušek prostě podpořit.
    • DeDy
      Přesně vystihuješ to, proč i já měl Icewind Dale radši než BG. Asi nebude špatné si tento herní zážitek zopakovat.
      • Atmosféra a hudba vítězí nad herní mechanikou a skvělým příběhem, nic si z toho nedělej, ne každý musí mít vytříbený vkus. Ano hudba v ID je super, ale proto hry nehraju. Navíc BG má stokrát lepší atmosféru a vždycky když vejdu do chrámu lanthandera tak koukám jako blázen, co má icewind dale kromě dlouhých klikatých koridorů a jednoho údolí s kořenama gigantickýho stromu?
        • DeDy
          To je jako když se měšťák hádá s vesničanem, že jeho život je lepší. Každý právník ti řekne, že pravda je subjektivní. Já mám prostě rád venkov a město se mi protiví. A to je správně! Kdo má rád město, taky je to správně. (edit: vesničanem).
          • i přes to, co jsem napsal, mám ID rád, právě proto si EE nekoupím. Proč radši neudělají vlastní příběh a nenakreslí nové mapy? Mají systém dungeons & dragons, tudíž nemusí ani vymýšlet nová pravidla, jen udělat magické předměty, zajímavé questy a rozmístit potvory, to toho chci tak moc? Slibovali BG 3, zlatý voči
            • Vždyť já to právě tak myslel, že na to nemají schopnosti. *3*
            • tunak: trh na hru by byl, prostě na to nemají, a tím nemyslím prachy ale schopnosti, což zjistili když doteď neudělali plně funkční jedničku a už se hrnou na ID? Já normálně když dělám práci, tak jí dodělám, než se pustím do další, za tohle bych měl v práci padáka
            • Tohle neudělají, protože se jim to nevyplatí. Nenajdou pro hru dostatečně velký trh. (A ostatně asi i vědí, že na to prostě nemají.)

              Museli by koupit práva na značku + na D&D.
        • Nevím, na mě v druhým BG máloco zapůsobilo tak jako Kuldahar (myslím místo jako takové, v BG jsou samozřejmě nejpůsobivější trochu jiné věci). A kdybys zkusil takzvaný vynikající příběh BG2 trochu rozebrat, zbyde ti zase high fantasy hra na zachraňování světa plná klišé, pravda, tentokrát trochu sofistikovanější (zejména ale první díl, druhej už byl pro mne trochu na hraně). TOB už nekomentuju vůbec, ten celý sáze BG nasadil pro mne velmi nepodařenou korunu.

          Nechápej mě špatně, BG mám hodně rád, ale začínám být alergický na dneska celkem běžné tvrzení, že to byla extra inteligentní hra. Proti Mass Effectu? Jistě. Proti Falloutu, PT, Morrowindu? Pořád bych ji zařadil na první místo (ano, i před příliš afektovaný PT), ale jen tak tak.

          A dlouhých klikatých koridorů, které mne pěkně štvaly, jsem si v BG užil požehnaně.
          • nemáš pravdu, v BG1 i BG2 o zachraňování světa zas tak nešlo, a klasické high fantasy? ukaž mi jinou hru kde máš tak nečernobílého padoucha s "pochopitelnými" motivy jako Jon Irenicus?
            • Ad Majkl: to jsem si popravdě i myslel. Ale v SoA jsou přinejmenším dvě děti Bhaala - PC a Imoen.
            • Co chci? O to nejde, jde o to že Forgotten Realms má tolik sfér bohů a je tak rozsáhlé, že se jedná o lokální konflikt, navíc právě záleží za jaké hraješ přesvědčení a jakou máš reputaci, dokonce ale záleží i na zkouškách v planární sféře, i když jsi zloun můžeš mít vhodnou kombinací happy ending i za boha, to znamená být "hodný" bůh. nevím , co ti příjde trapného na tom hrát za zlo, můj mnich je největší baddass právě proto, že jsem se rozhodl u některých zkoušek v prvním pekle v SoA být zlý díky čemuž, a to spusta lidí ví, se dá pomocí opasku síly dosáhnout síla 24 s jakoukoliv postavou, stačí sarevoka zabít ve vzteku a sehnat si opasek síla 22, což ví každý fanoušek co se nebojí být zlý a paří to furt dokola, věřím, že takových bláznů je nás tu víc
            • tak to si blbě pamatuješ, ten motiv mnoha dětí Bhaala řeší až ToB, v BG2 to skoro není zmíněno
            • Martine, v tom případě teoreticky ani takový Kotor nebo Mass Effect není "záchrana světa", protože i tam ten padouch nakonec v nějakém světě bude sám chtít existovat. Nebo v TES hrách zjednodušeně když padouch zničí materiální sféru tak pořád ještě budou existovat ostatní sféry.

              Řekněme, že bez ohledu na zbytek Forgotten Realms zachraňuje hrdina v BG fikční svět hry. Sarevok chce, pokud si dobře pamatuji, vyvolat válku a využít její destruktivní energii k tomu, aby v sobě posílil destruktivní božskou podstatu. Já se mu jako hrdina snažím zabránit - nejprve proto, že zabil mého adoptivního otce, poté proto, že chci zabránit válce. (Případně pokud hraju sám trapného záporáka, snažím se mu zabránit, protože je konkurent.) Ve druhém dílu se dozvím, že dětí zlého boha je víc a že existuje mocný elfský kouzelník, který se snaží získat pro sebe jejich božskou esenci. (Tohle mi mimochodem přijde jako krystalická high fantasy.) Ano, hra se mi pořád snaží vnutit, že vlastně zachraňuju Imoen a chci zjistit, co má Irenicus za lubem. (Bez ohledu na to, jestli jsem s Imoen prošel BG1 nebo ne. Ale beru, že je to tzv. kanonické vyústění jedničky.) Následně sám na vlastní kůži zažívám, co božská esence způsobuje - noční můry, proměny v démona. Nyní je již cílem jedině zastavit Irenica a zabránit mu, aby mohl získat božskou moc a zcela jí podlehnout. (Není to tak, že by se z Irenica stal ještě mocnější elfský kouzelník s vlastní motivací, stává se z něho přece samotný bůh destrukce, vlastně nástroj určitého univerzálního principu.)

              Co ještě chceš, abys to mohl nazvat (možná sofistikovanjším než obvykle) zachraňováním světa?
            • ještě k tomu motivu boj o záchranu světa, nemáš pravdu, protože v BG sérii jde o genocidu bhaalových dětí a boj o moc, podívej se na mapu Forgotten realms kde se série odehrává a jak miniaturní část toho světa to je, to je spíš záchrana vlastního zadku *1* Mellisan by v případě vítězství musela řešit problémy ve sféře bohů, na destrukci světa by neměla čas a podle mě by to ani dlouho nepřežila, protože by se na ní jako na usurpátorku vrhli všichni ostatní bohové
            • není to klasické schematické - padouch chce zničit svět, zastav ho, tak jsem to myslel, ta zápletka BG1 s dodávkami nekvalitního železa a obsazováním obchodní společnosti dopplegangery jako zástěrka pro Sarevokovy božské ambice jde trochu dál, stejně tak chudák Joneleth, zamilovaný elf kterému zhrzená láska zničila život, chtěl se pomstít a nevyšlo to, tak mu za trest vzali všechny emoce a schopnost cokoliv cítit, což ho zničilo, jeho motivace byla dvojí, jednak se chtěl pomstít elfům co mu to provedli, druhak chtěl z hráčovy postavy získat zpět možnost něco cítit vysátím jeho božské podstaty, aby už dál netrpěl, ano, je to high fantasy, ale jde mnohem dál než hur, hur, zlý náčelník/kouzelník chce dobýt zemi a pak svět za pomoci mcguffin artefaktu, jako třeba v knihách o Drizztovi.. ale máš pravdu, ToB už přesně k tomuhle sklouzlo, i když podle mě to bylo důstojné zakončení, jen trochu trpělo tím že to měl být plnohodnotný díl, ale nakonec z toho udělali datadisk, tak to bylo dost ořezané
            • Morrowind. *5* (Nebo třeba Mafia.) Irenicus byl skvělý, ale klasické high fantasy to pořád je. Klasické high fantasy je přece LOTR a v LOTRu - i Silmarillionu, kde bych hledal inspiraci pro postavu Irenica - je motivace záporáků, před nimiž zachraňujeme svět, taky složitá a pochopitelná. To je přece v každé byť i jen trochu kvalitní literatuře od detektivek Agathy Christie po Oidipa vladaře, Hamleta a Racka.

              Ačkoliv byla v BG motivací vždy v první řadě osobní pomsta (nebo rozluštění záhady Velkého Záporáka), nakonec se z toho zachraňování světa přece jen vyklubalo. Ten negativní pocit je u mne ale zřejmě způsobený podle mého katastrofálním ToB.
          • tak to si pleteš pojem dungeon a koridor, kde se dá jít jenom dopředu a nebo zpátky jen jednou cestou(ano poslední dungeon v bg 1 je takový), a bg 1 měl otevřený herní svět se spoustou map, bg2 má míň map na povrchu, ale jsou zase rozmanité a jsou tam promyšlené questy, za mě v ID 1 byl akorát jeden s bardem, to je celé, jinak styl vyrubej průsmyk, který se klikatí nahoru/dolu/doprava/nahoru/doprava/dolu atd. ale jdeš po klikaté cestě není kam uhnout celou dobu, jediná vyjímka je kuldahar, kde není co dělat, něco jako první levely dungeon siege 3, ale co bys chtěl po lidech co udělali ID sérii a pak se z nich stal obsidian, který udělal právě zmiňovaný DS3, oni ty koridory fakt milují, jedinou hru, kterou udělali lepší než originál byl neverwinter nights a teď klohní pillars of eternity, tak ještě uvidíme, ale jsem skeptický, protože obsidian
            • Asi jsme si nerozuměli. Máš samozřejmě pravdu, že ID je úplně jiná hra, jak jsem tu někde okolo psal, je to tahová strategie s D&D praidly na Infinity engine a s vývojem postavy. *4* Je to taky trochu v podstatě klasickej dungeon i s tou koridorovou hratelností.

              První BG pro mne byl v cca 14-15 letech kdy jsem ho hrál zřejmě vůbec největší herní zážitek. A nejúžasnější na něm bylo asi objevování herního světa, posouvání se z lokace do lokace, v okamžiku, kdy i smečka vlků představovala problém a ten legendární Ogre s legendárním opaskem velkou výzvu. A že ten svět byl krásnej. Taková ta středoevropská podzimní atmosféra, moře se sirénami (moje snad nejoblíbenější lokace), pozdně středověký "bachtinovský" karneval, tajemný Cloakwood a potom velké středověké město na severu s "novogotickým" mrakodrapem Iron Throne.

              Icewind Dale vznikla na stejném enginu za použití z velké části asi stejných assetů myslím právě jako reakce na úspěch BG. Nikdy neaspirovala být stejně propracované RPG v propracovaném a na tu dobu živoucím světě. Je to trochu jiný žánr. A tu atmosféru vážně měla parádní.
    • Atmosféra, vizuál a hudba Icewind Dale byla prostě úžasná. *3*

      Na druhou stranu to byla jen infinity D&D tahová strategie s vývojem postav a logickými hádankami. Právě proto je myslím BG hodnocená jako lepší a je také oblíbenější.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit