Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • mňa by zaujímalo, že či by to nepoškodzovalo oči :D mohli by vynalieznuť aj funkčný NerveGear (ak nechápete, pozrite si Sword Art Online) .... ale to sa asi nikdy nestane xD
  • to by bylo výborné ale neublizujou ty blejle očím jako pc?
  • mmm, panove asi vedi CO JE TO BRANDING.
  • Zajímavá věcička, ale jak si vývojáři představují např chat ve hře?(chci si napsat o pomoc ve střílečce, nebo jen zkontrolovat jesli máčkám správné klávesy atd.= sundat OR...to samé u simulátoru, mám na klávesnici nastavenou klávesu, ale přes OR ji samozřejmě nevidím, takže zase sundat OR... Co lidi s vadou zraku (brýle)? Nepochybně to bude hodně táhnout oči/kazit zrak.
    Na sledování 3D filmu abych neotravoval okolí by to šlo, ale na vše ostatní je tu "zatím" TrackIr a jemu podobné fíčury. *4*
    • GlaDOS
      Je celkem logické, že OR nebude na všechny hry a rozhodně ne na multiplayerové střílečky. Spíš se více rozvine žánr her, které se budou snažit vtáhnout do světa atmosférou, jako Dear Esther nebo hororové hry jako Routine. Na simulátor by se více hodil nějaký speciální ovladač. Dále je možné koukat ven z OR skrze malé díry, které jsou umístěny pod očima. Žádná sláva, ale alespoň něco. Je taky možné, že klasická verze bude mít kameru, která při stisku nějaké klávesy promítne obraz do helmy. První návrhy kamery ukázaly, ale zatím nic potvrzené není, takže uvidíme.

      OR nekazí zrak. Je více šetrný k očím, než klasický monitor. Na monitor koukáš z krátké vzdálenosti, což oči unavuje. Ale OR má čočky, které oči přeostří do dálky na nekonečno. A to je pro oči přirozené. Lidé s vadou zraku použijí jiný druh čoček, aby nemuseli do helmy strkat brýle.
  • Cez staré TV obrazovky brainwashing nefunguje ideálne (stará technológia), aj keď blikali na tej istej frekvencii ako mozog zaznamenáva obraz z očí, čím vyvolávajú polo-hypnotický stav, pri ktorom človek prestáva uvažovať a nekriticky nasáva všetky informácie (aj úplne klamstvá) ako špongia. Zato tie nové HD televízory už dokážu človeku poriadne prepláchnuť mozog. Je to techno-tronická zbraň na ovládnutie más, čiže na tvoju doktrináciu a ovládnutie tvojej logiky. No keď má CIA možnosť v-blikať ti do očí (na každé oko zvlášť) správnou frekvenciou správne znaky, vymývanie mozgu prichádza ku „dokonalosti”. Oni ti tak strašne túžia vymyť mozog, že dokonca zvažujú, že by ti tie okuliare dali aj zadarmo (keďže ti zobrali priemysel/prácu do Číny a vedia že nemáš peniaze). Najskôr však musia zistiť, či už je ľudstvo dostatočne osprostené. Ak nie, mohlo by byť niektorým podozrivé, prečo tento výrobok vtláčajú masám zadarmo. Zatiaľ funguje starý trik, že ak si niečo kúpiš, myslíš si, že je to tvoje a máš nad tým kontrolu. Ak by ti to vnucovali, alebo dávali zadarmo, mohlo by ti to byt podozrivé. Tiež funguje triko o génioch, ktorý založia firmu, ako Facebook, alebo Microsoft, a odrazu sa na nich valia kamióny peňazí a rozbiehajú biznis po celom svete. Aj keď v skutočnosti za nimi stoja staré známe korporácie ako napr. CIA. Podľa reakcií čitateľov som dospel ku záveru, že to môžu dať zadarmo, a dokonca môžu začať zvažovať zákon, ktorý bude prikazovať tieto okuliare vlastniť a minimálne hodinu denne ich používať. Dnešným ľuďom to už podozrivé nebude. Doktrinácia a vymývanie mozgov na logiku masového človeka naozaj zafungovala zdrcujúcou a zničujúcou silou (logika masového človeka bola zlikvidovaná, už len ide zo stádom a robí to čo všetci ostatní). Ani logo - vše-vidiace oko Satana, ktoré je priamo na Okulus Rift, a v mnohých korporáciách ktoré ti prinášajú video-hry a techniku pre video-hry, ani to už nie je nikomu podozrivé. Tvojou úlohou je konzumovať, nie myslieť. Tak si nechaj vymyť mozog, aby si nebol schopný brániť sa. Pretože Spojené Národy chcú iba miliardu ľudí do roku 2050 (viď. Agenda 21), a ty si na odpis. Daj si na pred oči hi-tech prístroj na vymývanie mozgu, a mozog si spláchni v záchode, zombie.
    • Hm, tak jo, s pravdou ven. Jsem agent ještírků z podsvětí. Hluboko v zemi máme silné vysílače na ovládnutí vědomí. Jenže vesmírní lidé, v čele s Aštarem Šeranem, naše vysílání ruší a tak jsme přistoupili k řešení v podobě OR. Kód zabudovaný v elektronice brýlí se aktivuje každých 28 vteřin v sekvenci dlouhé 200 ms. Jde o sousled jemných obrazců (něco jako vodoznak), který vnímá jen citlivější část sítnice. Signál se dostává do mozku a způsobuje vyplavení serotoninu. Účelem je vytvořit závislost a zpětnovazebný mechanismus. Kód se momentálně aktivuje v periodě, ale do budoucna bude vázán na konkrétní akci. Třeba střelbu. Účelem je, aby se neloajální občané postříleli navzájem. Ve jménu vševidoucího oka třikrát masakru zdar! *1*
  • Nazdárek, můj kolega Dx tu nastínil skeptičtější obrázek, ale já patřím k té optimistické části obecenstva. Jsem rád, že jsem si mohl OR vyzkoušet. Jasně, DevKit má své mušky, ale nic zásadně neřešitelného. HL2 jsem bohužel hrál jen cca 15 min a nestačil jsem se dostat ke zbrani, abych zkusil jak se s OR střílí. Ze začátku by to asi byl dost zmatek. Už se těším na bližší test, až majitele jeho OR trošku omrzí :o) Jinak doporučuji shlédnout videa na Virtuix Omni na YT. Začíná se to pěkně rozjíždět. Kombinace OR a VO + kinect a tlaková vesta. Věřte, že střílečky budou jednou opravdová zábava a že hráči už nebudou banda obtloustlých trosek. VO vás totiž donutí se pořádně hýbat :o). No, ale abych to shrnul. OR DevKit jsem zkusil a jsem nadšen. Plná verze bude daleko dokonalejší a vůbec nepochybuju, že do několika let bude mít 3k rozlišení, možná i víc.
  • V práci jsme si s tím hráli a ty hry na to nejsou udělaný, sice jste tam ve 3D všechno nádhera ale problém je pohyb a měřítko ve hrách a i lidem se silným žaludkem se při moc prudkým běhání sem a tam dělá špatně a to tak ž. Je člověku špatně ještě hodinu po tom, mám pocit že senzitivnim lidem to uděla hodně zlé. Jinak fullhd stačit nebude, to bude chtít aspo. 2,5k
    • GlaDOS
      Podle spousty Youtuberů ten divný pocit od žaludku po pár dnech odezní a mozek si na VR zvykne tak, že není problém hrát několik hodin TF2. Podle mě ani není problém s menším rozlišením. Důležité bude omezit ty mezery mezi pixely. Ukázky z full hd displeje vypadají o dost lépe. S vyšším rozlišením by mohl být problém, protože to už by chtělo dost silné pc, což každý hráč nemá.
      • To nebude tak hrozný, s tím výkonným PC. Co OR vlastně dělá? Má display 1200x800 (přibližně). V tomto rozlišení běží hra. Software pak obraz separuje na dva kanály, ale ty jsou zobrazeny v rámci výše uvedeného rastru. Takže to co vidíte jedním okem, je skutečně poměrně málo pixelů. Co tím chci říct. Že i dnešní průměrný počítač má vcelku rezervy. Znám lidi, kteří už dnes hrají ve vyšších rozlišeních než je full HD a hry běhají jak víno. To co OR, zdá se překonal, je odezva. To znamená komunikace mezi senzory, alektronikou a PC. Pokud by dnes existoval malý OLED display s rozlišením 1920x1200, oculus by s tím neměl problém a PC také ne. Cca za rok začne průmysl chrlit OLED, FOLED a jiné typy displayů. Do dvou let poté budou k dispozici malé displaye se SuperHD tedy 3840x2160 px. Výkon CPU i GPU bude taktéž jinde. Vůbec nemám strach, že by byl problém s výkonem.
        • GlaDOS
          No, hra nerenderuje pouze polovinu toho 1280*800 pro každé oko. Bere si víc a řekl bych, že to rozlišení se možná přiblíží tomu 1280*800. Pak se deformuje a obraz pro každé oko umístí do poloviny obrazu. Ale předtím se toho musí vykreslit víc než jen polovina. A aby nebyl obraz rozmazán, hra musí běžet ve 60 fps se zapnutým Vsyncem proti trhání. Na mé HD 7850 ve full hd plynule Bioshock Infinite na plné detaily se zapnutým Vsyncem nespustím. To pak má asi 20 fps. Uvědomuji si, že spousta hráčů má kartu o generaci vyšší, ale ještě větší spousta jich má starší. Takže OR s displejem >full hd by mělo hodně lidí problém.
          • Nojo, dneska, proč ne. DevKit bude ještě nějaký ten pátek v kurzu a první vlaštovka ve finálním provedení přijde nejdřív za rok. S plným OR počítejme spíš u her další generace, jako jsou Star Citizen, Destiny a další. Karty, které zvládnou ful HD nejsou dnes nijak drahé, tedy pokud nejste děcko nebo nezaměstnaný. Chci vlastně říct, že se dívám víc dopředu, do doby, kdy bude OR třeba už ve verzi 2.0.
            • GlaDOS
              No, do budoucna vyšší rozlišení bude fajn. Já zatím myslím na první verzi pro klasické zákazníky a tam bych raděj viděl jen full hd a ne víc. Jak už jsem napsal, mnoho hráčů vlastní něco jako HD 7850/70 či GTX 660, což jsou docela levné karty, co teď zvládnou i ty nejnáročnější hry ve full hd. Ale stabilně 60 fps a dva obrazy, tam už možná narazí. A já bych strašně rád, aby se OR rozšířil co nejvíce. Pokud to bude jen pro lidi s poslední generací karet, to by mohli být prodeje nízké.
    • destabilizator
      Jop, to je problem, mozek se nema ceho chytit.
      Docela dobre to rozebirali developeri od EVE Online (delaji pro Occullus EV-R) - jsi pilot stihacky ve vesmiru.
      Napr. zjistili, ze kdyz pri pohledu dolu uvidi hrac svoje nohy (ve spravnem meritku), prestane se mu tocit hlava, protoze mozek se ma ceho chytit. Pocit nevolnosti se jim podarilo redukovat tim, ze jsou z kokpitu videt kridla stihacky a spoje skel kokpitu - to evokuje pocit jizdy autem, na ktery je mozek naucen - ale ve vesmiru nemate zadne pohybujici se okoli, proto ty kridla :-)
      Dodava to programovani her uplne novy rozmer.
      • Je to ´udajně podobný jako mořská nemoc. Mozek zaregistruje pohyb, ale tělo se nehýbe a tak vyšle nouzový příkaz tělu: "vyblij všechno", protože usoudí že tělo je něčím otrávené.
        • Neuvěřitelně motá hlavu taková blbost, když se při Half Life 2 zasekne obrazovka při loadingu tak pokud se pohne hlavou ale uvnitř se nic nepohne ale stále to je 3D tak má člověk pocit že mu někdo tahá za mozek :D Možná to je o zvyku, ale vemte si že třeba WipEout HD na PS3 první verze neprošla testy pro epileptiky a museli zredukovat blikátka, tohle podle mě snad ani nikdo netestoval a rovnou se to prodává, lidi co mají ty devkity jsou pokusní králíci :D
          • GlaDOS
            Devkity jsou pro herní vývojáře. Samozřejmě že jsou pokusní králíci, když žádné pořádné VR hry tu nebyly. Není co obkoukávat. Vývojáři OR se starají pouze o to, aby zařízení fungovalo s co nejmenším lagem a právě ten se povedlo silně potlačit.
  • Tak to je klasika, až si to koupí uplně všichni , tak potom to budou rozdávat zadarmo .
  • Mě by zajímalo,jestli na to budou dělat nějaký speciální druh ovládaní.Auta a letecký simulátory tak tam je jasnej volant a joystick,ale fps na klávesnici nebo joypadu nic moc.Tam by se hodilo něco na způsob move,kinect.
    • Na střílečky Virtuix Omni. Zadej si ten název na YouTube a budeš v obrze. Nic pro lenochy :o)
    • http://www.razerzone.com/gaming-controllers/razer-hydra

      Docela pouzitelny je tohle.
  • Jack1947
    Zadara , proc ne kdyz teda si uz nebudou klast dalsi podminky vyuziti ( tudiz asi radsi i ne no).
    • MickeyMutant
      Dvakrát týdně v tom budeš muset vylézt na ulici kvůli propagaci.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit