Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Tu vidieť ako je hodnota peňazí relevantná a u každého iná. Toto je ta správna cesta pre štúdia, ktoré nemusia byť bičované veľkými "biznis nenažrancami".
    Niesom žiaden antifanúšik veľkých korporácií ala EA, Blizz, Valve (to je u mna mekka pc) u mna :) - sám hrávam pravidelne hry ako BF3, D3, Dota 2, ale tento prístup sa mi začína páčiť stále viac a viac. :)

    Chcem sa ale opýtať. Ak dám tych 5 dolárov tak vlastne len ich podporím, ale nedostanem kopiu hry správne ?
    • chápu buovo spojení slov 'relevantní hodnota peněz' správně tak, že platí vztah čím více peněz, tím víc obsahu hry, atd. vs čím víc peněz, tím větší snaha zničit úspěšnou frančízu?
    • Kopii hry dostanes az od 25 dolaru, 20 bylo jen pro prvnich 15 000
    • "Tu vidieť ako je hodnota peňazí relevantná a u každého iná." V tomhle smyslu je relativní, ne relevantní........
      • Synonymický slovník ti sem postovať nebudem. Ale vyznam si tam nájsť môžeš keď chceš. Relatívna je vyznamovo trošku inde, stojím si za svojim relevantným.... (to slovíčkarenie)

        p.s.: Dakujem za info ohšadom tej ceny. :)
        • smejki
          Člověk by neměl používat cizí termity, když je nezná suterénně nebo není v dobré konvici, protože je zde veliké rizoto, že to skončí fiatem. Každý se tváří jako suvenýr, ale vrátí se mu to jako <>buzerant.
          • Ja z tvojho komentu nemozem, furt ked to citam tak sa rehocem jak k*k*t :D
          • není ti trapny lajkovat si vlastni prispevky 15x?
            • smejki
              je tu mnoho lidí, kteří mě nemají rádi, takže abych vyrovnal mínuska, musel jsem si to ve skutečnosti lajknout 96krát!!!
          • Viktor_H
            Ty vole! Tohle mi zlepšilo den! Opravdu jsem se zasmál. *1*
          • ok - ešteže so to sele objasnil smejki.

            http://slovnik.azet.sk/synonyma/?q=relevantn%C3%BD

            Význam "u každého iná" si vo vete nespájaj s relevatným resp. narážam vo vete na dve veci a nie na jednu. Ak si to nepochopil, tak potom pardón. :)

            Ak tam potrebuješ ešte niečo naviac pre pochopenie tak:
            "Tu vidieť ako je hodnota peňazí relevantná a zároveň u každého iná...."

            Každopádne ak som buzerant, tak ok. Urážky od random uživateľov ma nejak psychicky nedeprimuju. :)
            • smejki
              *1*
              ještě že jsem ho nenazval lingvistickým panicem, to by tu třeba vyřvával, že souložil už alespoň pětkrát. (True story, už jsem to zažil, akorát šlo o herní panictví)
            • A k "Význam "u každého iná" si vo vete nespájaj s relevatným resp. narážam vo vete na dve veci a nie na jednu. Ak si to nepochopil, tak potom pardón. :)"


              Tak jo, já blbec jsem myslel, že spojka "a" i na slovensku znamená přesně takové spojení jako všude jinde! Inu jsem pako (sarkasmus). Dodávat tam "zároveň" úplně mění smysl té věty.
            • Smejki - a kdybys napsal "prostato", to byses teprve dočkal shitstormu
            • smejki
              "Každopádne ak som buzerant, tak ok."

              svatá prostoto, umíš ty vůbec chápat psaný text?
        • Vzhledem k tomu, že relativní znamená, že je v relaci (třeba k určitému člověku), tak je to rozhodně použitelnější než relevantní (protože to jednoduše znamená, že uvažovat o ní má smysl, ale meritum věci typu že je u každého jiná nepodporuje ani náhodou. Slovník nepostuj, lebo by presne toto vravil.
    • Blue.Shark
      Pochopil jsem to stejně. Abys dostal kopii, musíš jít do 20 dolarů :)
  • Ja jsem spokojen. Kickstarter je konecne ten spravny kanal, ktery zavrel hubu vsem, co chteji zpet stare dobre hry a jejich pokracovani. Ja se mezi ne taky pocitam. Takze:

    Shut up and take my money! *1*

    Jen doufejme, ze vsechny ty Wastlelandy, Eternity a Tormenty vyjdou a budou aspon hratelny :)
    • Jó kdyby van Caneghem přestal jezdit autíčkama a sednul mi nad kickstarter s Might and Magic X, to by ode mě letělo peněz... :D
    • walltar
      Jo přesně ... konečně mají studia možnost dělat i takové hry, jaké chce třeba jen menšina hráčů. Já sem s KS spokojený. Sice člověk riskuje peníze, ale narozdíl od AAA produkce, je tu šance i na dobré hry.
    • Paulcz
      já ještě doufám v nové Arcanum :)
      • Ferdis2
        ja pevne verím že Tomovi Hallovi sa do tretice konečne zadarí s Anachronox 2 *14*
      • A ja doufam v pokracovani Ultimy Underworld, ale to se mi asi nesplni
  • Veskoslav
    Chtěl bych upozornit redakci na možnou chybu v hodnocení příspěvků. Z mobilních telefonů a tabletů se z nepochopitelných důvodů dá občas dát více hlasů najednou. To by i vysvětlovalo, jak někdo dokáže dát 15 záporných hlasů za 30 vteřin:)
    • Tak hlasovat mozes viac krat aj vtedy ked vymazes cookies. Ale nie az tak rychlo no :D.
    • smejki
      http://diskuse.tiscali.cz/games/redakce/pripominky-namety-bugy-1/
    • Konkrétně v tvým případě, jakožto panáčka s rozsáhlým fanclubem, bych těch 15 záporných za půl minuty i chápal. Názory místního oblíbence ze vydýmované části republiky jsou vždy náležitě oceňovány.
    • JezboX
      Teď vyzkoušeno a dal jsem ti jen jedno plusko :D . Jinak vyzkoušeno na Nexus 7, Chrome, Android 4.2.2.

      Edit: A byl jsem přihlášen.
      • Veskoslav
        Tak ve škole jsme zkoušeli iPad a 8 mínusek za deset vteřin, Android 2.3.6 "dokázal" jenom dvě mínuska a 4.1.0 CubeU23GT jenom jedno.


        A abych nebyl za hlupáka, co se nudí, tak systém +- z tiscali chceme využít na svých stránkách, je už částečně dopracovaný a snažíme se vychytat mouchy. Proto testování naklikávání hlasů. Takové Novinky, tam jsme dokázali za minutu dát 250 mínusek:)
  • Velka facka kravatakom co v zivote nehrali hru a jedinym ich cielom je zisk, pricom su ochotny do marketingu investovat viac ako do hry samotnej. Pomocou kickstarteru sa tu pekne nakopavaju ultimatne hry z 90tych rokov ktore su uz dlhe roky zatlacane do pozadia.
    Ten Fargo je ale sikovny. Rozhodne nezaspal a snazi sa kut zelezo kym je horuce. Paci sa mi, ze aj pri Wasteland 2 ukazuje aj alpha verzie a tiez sleduje a naslucha komunite. Dufajme teda, ze to vsetko dobre dopadne a vsetko co naplanoval uskutocni.
    Ja bohuzial z financnych dovodov som nedotoval ale hru urcite kupim ked vyjde.
    A som vazne rad, ze pomocou kickstarteru tu mame moznost na rozvoj aj ineho druhu "vyroby" hier nez sme zvyknuti doteraz.
    Neviem ci som dobre pochopil ale co som cital tak Torment bude na rovnakom engine ako Wasteland? Nie zeby mi to vadilo ale prave naopak. Som skor za ten izometricky pohlad ktory sa podla mna viac hodi do podobnych hier.
    • Viktor_H
      Tak zas nebuďme úplně černobílí. Ber to spíš tak, že přichází krásná doba, v níž se trh s hrami rozšiřuje, máš tu vedle sebe AAA hry, indie hry, menší projekty a ještě menší a rizikovější projekty. Každý má z čeho vybírat.
      • smejki
        Když ono je tak jednoduché nadávat na kravaťáky, jak děcko na pískovišti.
    • Velka facka? Mas spatne meritko, kravataci se pohybuji v o rad vyssich cislech. Az se o KS zacne ze 100M pc hracu zajimat alespon 1 %, mozna je to zacne zajimat.
      • Veskoslav
        100m pc hráčů? No jde vidět, že IQ bude stejné jako u Těch kravaťáků. Mimochodem na KS přispělo na hry alespoň jednou už více jak 6,5 milionu hráčů.
        • Jo, vysoke, na rozdil od tebe. Ale schvalne, tipni si, kolik procent pc uzivatelu hraje hry a kolik je na svete pc uzivatelu.
        • hitokage
          100m PC hráčů nebude zas tak daleko od reality. Schválně jsem udělal menší průzkum a našel jsem docela zajímavý článek:
          http://software.intel.com/en-us/blogs/2009/03/03/just-how-many-pc-gamers-are-there/
          • Veskoslav
            Já ale nemyslel celkový počet hráčů, ale těch na KS, tam narážel na to, že by to někoho mělo zajímat, když jich bude 100 miliónů, což je nesmysl.
      • Tak at se tam pohybuji, ale kdo jim ty penize da? Ja ne.
        • Desitky milionu jinych hracu.
  • Tak když to hrajou na city...
  • Osobne som nikdy neprispel na ziadny KS ale zo zaujimavosti, aku ciastku ste na nejaky KS projekt uz poslali ? Niekto i vyssiu nez je standardna cena Ackovej hry ?
    • Zatím 3 ale zase za dost. Wasteland 2 100$ Eternity 300$ Torment 270$.
    • walltar
      Project Eternity - 30$
      Star sitizen - 30$
      Godus - 15£
      Elite Dangerous - 80£
      Sui Generis - 50£
      Torment - 20$

      Jak bude KS na infinity tak plánuju jít hodně přes 100$
    • smejki
      Wasteland 2, Project Eternity, Torment - po 250$
      CLANG, Sui Generis - po 10$
    • Double Fine 60$, Wasteland 2 55$, Shadowrun Returns 50$, Grim Dawn 50$, Carmageddon 50$, Dead State 30$, Project Eternity 35$, Star Citizen 35$, Elite Dangerous £45, cize viacmenej standardna cena Ackovej hry. Preco nedam viac? Pretoze mi naprosto nic nezaracuje ze ma hra bude bavit co by potom mozno viedlo k tomu ze uz na nic ziadne peniaze nedam.
    • Na hry kolem 40 usd za kazdou ( w2 , project ethernity, FTL a todle ), na ouju, peeble a 3d brejle dohromady as 500 usd
    • JezboX
      Dal jsem zatím jenom na Wasteland 2 (65$) a říkal jsem si, že na další přispěju podle toho jak W2 dopadne. Já starej RGP maniak jsem odolal i Project Eternity, ale tohle už je vážně na pováženou. Ale ještě chvíli musim zvažovat, protože jsem si nedávno koupil novej foťák a hned na to mi začal u herního PC odcházet disk do lovišť věčných.
    • hitokage
      U her dávám 30-50$. Od Wastelandu 2 jsem přispěl na 8 projektů a přes 50$ jsem zatím nešel.
    • x_ander
      Na Dreamfall a Broken Sword jsem poslal těch základních 25 dolarů. Poslal bych i více (a v budoucnu do mám i v plánu u případných zajímavých projektů), kolem cca 100 dolarů, ale zařízování bytu se s investováním peněz do her v mé peněžence moc neslučuje :-D
    • Shania
      Davam tak 10 - 50 usd podle obsahu, vetsinou minimum, pokud nemaji artbook nebo pristup do bety, ale tyhle veci davaji za dost penez, tak vetsinou odolam.

      Zatim jsem prispel na strike suit zero, star citizen, skyjacker, banner saga, starship corporation.

      Jinak docela casto nakupuju alfa beta verze her: neverwinter, arma 3, kerbal space program, starfarer (nyni starsector), cortex command a sposuta dalsich, ne vsechny hry za ty penize stoji:)
    • Ronox
      Poslal jsem vždy 50-100 USD. Project Eternity, Star Citizen, Dreamfall, Wasteland a teď Torment. Vždy podle aktuální situace peněženky :D
  • Bohuzel uz jsem prispel na Limit Theory, Star Citizen a Elite Dangerous. Jinak bych jim prispel i na toto. Nastesti to zvladli i bez mne.
    A az si vy, chytraci, co tu kroutite hlavou, jak muze nekdo dat penize na Kickstarter projekt, budete za dva roky nejakou z techto her kupovat (i kdyz u vas to vidim spis na stahovat), tak si vzpomente na ty svoje kecy, co jste meli a ze nebyt lidi, jako ja, tak mate kulove.
    • Spis te politujeme, az budes narikat nad vysledky a bude nas hrat u srdce, ze jsme nenaleteli :-). Platit predem za neco co neexistuje je hodne spatny obchodni model, nadsenecky, ktery nemuze byt univerzalni a dlouhodobe stabilni.
      • Odstranění prostředníka není špatný obchodní model. A to že teď riziko neúspěchu nese dobrovolně někdo jiný není nic závadného.

        Já osobně jsem rád, že mohu přispět na střední třídu her, která je příliš velká na nezávislý vývoj a příliš malá pro rozlišovací schopnosti velkých vydavatelů.
        • Odstranit prostrednik se da tak, ze vyvojari svou hru budou prodavat na svem webu. Tak jak to dela radu let treba Spiderweb Software. To neni ulohou KS. Ulohou KS je neco fikanejsiho. Riziko neuspechu prenest na hrace a pripadny zisk na vyvojare. Tradicni model, kdy riziko i zisk nese ten samy subjekt, mi prijde ferovejsi.
          • Ale to platí jen u té levné třídy her, kde to vývojář sám finančně utáhne. Takové hry mám sice rád, ale středně velký projekt v ceně několika milionů dolarů tak neufinancuješ.
            A kdyby měl inXile čekat dvacet let, než si na vývoj našetří, radši podstoupím nepatrné riziko v ceně třiceti pěti dolarů, protože zisk je pro mne osobně větší, než případná ztráta.
  • Já tady budu asi za vyvrhele když řeknu, že je mně to u řiti, co? *15*
    • Proč za kok*ta, jeno jsem vyjádřil svůj názor, ať to tu není jenom samá chvála. *4* Jediný, kdo je tu teď za kok*ta jsi Ty, když máš potřebu hned sahat po tak těžkých nadávkách. *4*
      • A proc sem tedy lezes kdyz te to nezajima? Chces byt zajimavy?
        • Chtěl jsem jenom proříznout hustý dým klišé příspěvků typu "tady to mají kravaťáci, dobré hry se vždycky zaplatí" a "lidi stojí o staré hry". Že se najde pár lidí, kteří budou dělat z komára velblouda jsem očekával.
    • Za vyvrhele ne, ale za kok*ta jo.
      • Za příspěvek + 1, ale divím se, že ho ještě nesmazali. Mě tady dali ban a mazali daleko mírnější komenty.
  • Asi zase zacnu hrat hry
  • A teraz nech mi niekto nakeca, ze ludia nechcu a nepotrebuju old-school hry!
    Je viac ako evidentne, ze zaujem a ochota platit TU JE!
    Jedine, co by herne studia/vydavatelia mali urobit, je trochu nasluchat hracom a riadit sa podla nich.
    • Viktor_H
      Až bude mít Wasteland na svém kontě milion kopií, možná to vydavatele přesvědčí. Do té doby to prostě z jejich perspektivy zájem není... *3*

      Nemluvě o tom, že tohle není hra za 60 dolarů, takže možná ani tak ne...
    • bohužel dětí hrajících kraviny je stále ještě mnohonásobně víc než dospělých, kteří hráli za mlada (a ještě je to pořád nepřešlo), takže jsou ochotní na tohle dát prašule...
      • Dnešní generace = děti hrající kraviny bez vkusu X Dospělí = mistři, kteří hráli pecky za mlada. Naprosto ultimativní racionální analýza. Samotnýmu ti je 20, ale budeš tu kydat. Úvaha jak řiť kolego...
    • MrSanta
      Zájem tu je, to nikdo nepopírá. Ale není tak velký, aby přesvědčil velké vydavatele do takové hry investovat. A dělat nějaké kvalitní "budget" hry, které přinesou pár usmolených miliónů zisku je asi pod jejich rozeznávací schopnost. AAA hru old-school harcovníci asi neutáhnou. Zatím nikdo netuší, kolik lidí si samotnou hru koupí. Project Eternity podpořilo na Kickstarteru necelých 74 tisíc lidí. Někdo přispěl přes PayPal. Dejme tomu, že si hru "předplatilo" 100 tisíc lidí. Kolik dalších si jí koupí? Milión to asi nebude. Zisk tam bude, ale pro velké hráče to bude imho malý zisk.
      Nebo to bude úplně jinak a hry jako Project Eternity nebo Wasteland 2 budou mít pyramidální úspěch a pak třeba i EA začne dávat prostor menším projektům od osvědčených tvůrců. Uvidíme.
      • "Nebo to bude úplně jinak a hry jako Project Eternity nebo Wasteland 2 budou mít pyramidální úspěch a pak třeba i EA začne dávat prostor menším projektům od osvědčených tvůrců. Uvidíme."

        ja dufam ze nie, lebo ked sa to dostane pod kridla EA alebo UBI alebo etc, tak sa bude opakovat historia a tie hry sparchanteju
        • MrSanta
          Já měl spíš na mysli něco na způsob "uměleckých" filmů. Velkou hrou vydělám sto miliónů, tak vezmu třeba 10 mega, dám to třeba Obsidianu a nechám je kutat si svojí hru. Oni přijdou s něčím bezva, lidi to budou žrát, zisk z toho sice bude malej, ale zase si šplhnem u komunity *1*
          • Viktor_H
            Takovéto chování nemůžeš čekat od akciovky... Tohle spíš dělají nějací mecenášové.
          • x_ander
            Kéž by takhle velcí vydavatele uvažovali....
            • Takhle treba uvazuje nenavidena Sony, ktera bezne podporuje nezavisle a divne projekty. A stejne se na ni nadava :-).
      • Keyz
        Podstatný rozdíl je právě v investici. Vydavatel investuje a očekává zisk. Zde získáš peníze darem tedy když to poděláš nemáš takový závazek vůči tomu kdo do tebe investoval prachy.
        • No myslím, že všichni očekávají nějaký zisk, jinak by vůbec nemohli fungovat. Otázka je, jak moc si chtějí vydělat (pokud bereme jenom zisk).
        • MrSanta
          Zisk očekává každý. Problém osobně vidím ve velikosti předpokládaného zisku. Jak už píšu víš, pár miliónů třeba EA asi nevytrhne.
          S tím závazkem to na tom Kickstarteru bude možná horší než třeba u vydavatele. Když po*erou hru pro vydavatele X, tak jim maximálně nedají prachy na další projekt. Firma ale může přejít k někomu jinému a navíc můžou nadávat, že za zkaženou hru může vydavatel, protože jim skrouhnul rozpočet / nedal dost času na dokončení / nesmyslně zasahoval do konceptu. U Kickstarteru žádné takové výmluvy nepřipadají v úvahu. Peníze mají, termín si taky stanovili sami a do vývoje jim nikdo nemístně zasahovat nemůže. A když nedodá kvalitní hru, když si vlastně můžou dělat co chtějí, tak jim pak už prachy nedá ani nas*aná komunita ani velký vydavatel.
        • x_ander
          No částečně tam ten závazek je. Když to poděláš, tak sice nebudeš ve ztrátě, ale nikdo ti už na žádný projekt nic nedá...
          • Keyz
            Lepší než být ve ztrátě, to pak těžce získám další investice a když tak tam budou tvrdé podmínky.
            Tohle je prostě lepší. I když to uděláš tak,že to bude bavit fanoušky a moc se toho neprodá tak co. Nejspíše se zaplatí další.
            Velký výhoda,že nemáš ten klasický závazek.
            • x_ander
              Jasně, to máš pravdu. Ale u tady těch Kickstarterovských projektů jde často o "srdcovky". Proto hráči sypou kotel peněz. A pokud to tvůrce podělá, tak sice nebude ve ztrátě, a nejpíš i něco navíc vydělá, ale u fanoušků tím imho skončí a nikdy mu už na nic prachy nedají. A z jednoho (byť komerčně i třeba úspěšného) projektu si nezaplatí náklady na zbytek života.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit