Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • kubi-wan
    Pro mě osobně Call of Cthulhu v druhý půlce nijak neztrácela... první půlka byla díky absenci zbraní k po*rání (v dobrym slova smyslu), to jo. Ale ani s těma zbraněma potom jste zdaleka neměli vyhráno. To, že hra nebyla technicky moc uzpůsobená na to být střílečkou, ale adventurou, způsobovalo velkou neohrabanost manipulace se zbraněma, ale přispívalo to jistý uvěřitelnosti.
    No zkrátka... jednoduše řečeno je to parádní hra, kterou jsem dohrál prakticky jednim dechem a mrzí mě, že nikdy neměla pokračování.
    Tak snad bude něco obdobnýho ta nastávající Cthulhu hra od Frogwares.
    • co se týká toho plánovaného Cthulhu od Frogwares, tak oni už jednu Cthulhu hru vydali: Sherlock Holmes: The Awakened. Nehrál jsem ji, takže k ní nemůžu moc napsat, ale dá se čekat, že ta nová hra bude v podobném duchu
    • po přečtení několika recenzí na Call of Cthulhu (nejen českých) jsem si taky všiml, že v každé druhé se zmiňuje, že hra v druhé půlce ztrácí dech (jakoby to opisovali jeden od druhého). Taky si to nemyslím. Ta hra se rozhodně nestane FPS střílečkou, protože člověk má velice málo nábojů a je nucen používat stealth (připlížit se k někomu zezadu a dám mu páčidlem po hlavě) popř se mu zcela vyhnout. Střílečkou se možná stane až uplně na konci v posledním levelu, až člověk získá tu mimozemskou zbraň. Design levelů je velice variabilní od začátku do konce - město, loď, továrna, ďábelský utes, podzemní tunely na ďábelském utesu, podmořské základny - každý level má jinou atmosféru a jiný design a jinou hratelnost. Jsou tu i boss fighty v podobě Shoggotha v továrně, Dagona na lodi, létajících polypů (z povídky Stín z poza času) v tunelech, Hydry na konci atd. Ve hře se taky objeví Velká rasa Yith z lovecraftiánské mytologie (ale nebudu dávat spoilery v jaké souvislosti)
      • kubi-wan
        Jo, ty lítající polypy byly děs... jako v tom smyslu, že u toho jsem se fakt hodně bál... perfektně tam vystihli bezvýchodnou situaci, kdy hráč je oproti těm strašlivejm šmejdům fakt nicotnej cucák.
  • Ten nadpis je fakt od veci, to sa tym snazite nalakat viac ludi do diskusie, ci co? *12*
  • Jack1947
    Nechce se mi hrát hru kterou už jsem dohrál, nestačí to jenom instnout? jo ale asi to je fuk páč Dark corners stejně už mám. NVM...
  • No, titulek je dost zavádějící - vyplývá z něj, že Cthulhu dostane každej, kdo si zahraje demo...
    • JezboX
      Taky jsem to tak pochopil. Až mi srdíčko poskočilo, protože zrovna v tejdnu jsem dostal chuť si Dark Corners zahrát.
    • Khanemis
      Zrovna jsem chtěl napsat přesně to samé:)
  • No tak som to demo skusil a dost zufale technicke spracovanie. Mys laguje uz v hlavnom menu, ked si to prepnem do 60FPS tak sa to zlepsi, ale to si nemozem vypnut Vsync ktory by to osefoval. Nemoznost namapovat bocne cudliky je dalsi znak amaterizmu a sledrianstva vyvojarov. Toto nepochopim, maju problem s namapovanim dvoch tlacitiek navyse, pritom gamepad ich ma bambilion. Textury doskakuju uz v tej uvodnej animacke v aute, ked sa kamera prepina. Hlavne ze uz mam odporucanych 4GB VRAM. Ovladace pritom mam najnovsie a EW tam uz ma nejake optimalizacie. Celkovo grafika posobi umelo, co sa da tak sa leskne jak psie gul*. Nj idTech 5, viac netreba dodavat. Ale su hry, ako napr Alpha Protocol ktore ma najprv odradili prave vdaka technickemu spracovaniu, pritom hra samotna bola dobra. Dam tomu sancu v nejake zlave, ale iba ak to doladia a zaplataju. Toto si predobjednat, tak som pravom vytoceny do biela.
    • Já mám jen 3GB VRAM a textury mi nedoskakují, vše mám nastaveno na maximum. Vsadím se že máš Nvidii. Hru jsem si stáhnul zdarma z torremtu a jsem po pěti kapitolách z patnácti zatím velmi spokojen.
      • Mam Nvidiu, ale tuna borec ma 290X a robi mu to iste https://youtu.be/HD2e1_u7f1Q?t=1m2s
  • K Call of Cthulhu tématu.. Hrajte někdo Arkham horror deskovku? A případně má cenu si koupit rozšíření Dunwitch horror, které teď vyšlo v češtině? Nebo je to už moc překombinované...

    Přemýšlím, že bych si dokonce i toho Lovecrafta přečetl. :D
    • Khanemis
      Ony v podstatě všechny ty větší přídavky k Arkham Horroru mají něco do sebe...s Dunwichem jistě neprohloupíš:) Jen si musíš vybrat, pokud by jich měl víc, se kterými přídavky budeš hrát, protože e všemi najednou se to opravdu nedá:)
      Dunwich velmi dobře rozšiřuje hru, přidává nové mechaniky (především Gate burst je hodně zákeřná věc, co umí zvrátit situaci) a dá se jen doporučit, pokud máš samotný Arkham rád, ale už ti základní hra přijde trochu ohraná:) Samotný Arkham+Dunwich zas tak překombinovaný není:)
      • Děkuji moc...
    • nejlepší je si ho přečíst a pak hrat hry, protože jim člověk líp rozumí. Jinak na Lovecraftovi není nic moc hororového, tj. jeho díla nevzbuzují hrůzu, strach, horor. Je to spíš takové hororově laděné mysteriozní sci-fi, avšak s velmi bizarní a osobitou atmosférou. Navíc Lovecraft se dá přečíst za odpoledne, protože napsal pouze delší povídky, žádný román, takže si během 2 hodin přečti jednu povídku a sám uvidíš. Trochu mi připomíná povídky od E.A.Poe
      • To musí být horory jako víno, když v nich hrůzu musíš hledat roky :-D Skvělá logika, asi jako podívat se na hororový film a teprve za půl roku se z něj pokálet strachy...
        • ta logika je naprosto v pořádku, pokud si ovšem vidíš dál než na špičku vlastního mrdáku :o)
        • Toto byla reakce na příspěvek Solea
      • já třeba myslím, že to jsou horory jak řemen, ale chápu, že to tak někomu nemusí připadat :o) Lovecraft na jde přece jen dost od lesa, není tak přímočarý jako King nebo Barker - mně třeba trvalo roky, než jsem si v tom tu hrůzu našel, ale o to mi dneska připadá silnější.
        Jinak těm, co taková podoba žánru sedí, bych doporučil i povídky Roberta Chamberse nebo Thomase Ligottiho.
  • Mna by zaujimalo preco su na vsetkych ceskoslovenskych weboch len reklamy o zlavach na STEAM?? Ved to je predsa len prachsprosty predajca prace inych ludi rovnako ako ked Tesco predava lacnejsie rozky a tiez nevidim v novinach o tom spravu. Jedine ako platene PR. Preco radej nedavat ludom clanky o allkeyshop.com kde si mozu kupit hry na STeame za polovicu? Takouto reklamou zadarmo jednej firmicke len upevnujete status molocha...
    • Ty blbe, Steam dává většinu peněz vývojářům, zatímco ty zmíněné adresy prodávají kradené klíče a zisk jde celý jim. Takže tím, že tam něco koupíš, podporuješ pouze zloděje.
      • No neviem, ci predavaju vsetky kluce zrovna kradnute, ale pokial viem, tak to hlavne funguje tak,ze sa predavaju kluce z hier, ktore boli vo velkych zlavach v inej krajine a neni su nijak regionalne locknute, navyse tam mozu posielat vlastne kluce, ci gifty aj samotny hraci, tie weby to akurat spostredkuju a samozrejme si nieco prihodia, ale teba to vyjde vzdy lacnejsie.
        Navyse ten kluc niekto zaplatit musel, pripadne ten gift, takze tak cit ak, bola hra zaplatena a pokial bude prepocet v nasich krajnach 1:1 z dolarov na eura a za premrstene ceny, tak novinky budem kupovat vzdy radsej na podobnych strankach, ako priamo na Steame. Nie vzdy sa chce niekomu cakat na letne ci zimne zlavy.
    • ucho
      teď je otázka, jestli je to z tvé strany trolling, nebo o tom opravdu nic nevíš...
      • Obávám se, že je opravdu tak hloupý.
    • Tak to oslíku nečti a máš klid :)
      • nevšímat si problému neni jeho řešení
    • tak nakupuji jen rebelové
    • To tak, davat sem clanky o sedivacich co berou klice odkud se da.. nakupovat tam je jen na vlastni riziko. Pak by lidem treba zablokovali steam ucet a prisli by brecet sem. A jinak tu mas casto informace i o free hrach na originu ci o slevach na gogu, tak kusuj. *7*
  • Mne se ze survival hororu treba strasne libil the thing. Mel skutecne mrazivou atmosferu.
    • jo to byla fakt pecka, skvěle se jim povedlo vystihnout tu paranoidní atmosféru filmu
  • Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth je jedna z nejlepších hororových her na PC co jsem kdy hrál. To že tady na tomto serveru dostala 6/10 je ostuda. Ta hra je nejlepší existující převedení hororu H.P.Lovecrafta do herní podoby (kombinuje hned několik jeho povídek - Stíny na Innsmouthem, Volání Cthulhu, Stín z poza času ...). Ano, ta hra má pár technických nedostatků a je pekelně těžká, ale ta ATMOSFÉRA. Škoda že to studio pak zbrankrotovalo a nevytvořila další plánované pokračování
    • Hodnocení vždy subjektivní a tady bych se s ním ztotožnil.
      Hra mě tehdy dost zajímala, měla výborný začátek a atmosféru, ale po krátké době mě pustila. Zkoušel jsem ji rozehrát snad pětkrát, ale nešlo to, něco ji jakoby kazilo.
      Každopádně mám cuky vyhrabat ten Level, kde byla jako plná hra.
    • Rozhodně souhlas, Call of Cthulhu byla obecně jedna z nejlepších her, co jsem hrál, docela zjevení. Skvělá práce s žánrovými postupy a neotřele budovaná atmosféra. Hra, ve které se tvůrci skutečně přiblížili té lovecraftovské kosmické hrůze a nestavěli jen na strachu z toho, že na vás za rohem něco vybafne. A taky hra, kde vyprávění a imerze byly důležitější než žánr, to se zas tak často nevidí…
      • jojo, jsou hry co si člověk zahraje a za měsíc zapamene, protože to nebylo nic pamětihodného. A pak jsou hry, které mají tak silnou atmosféru, že zůstanou v paměti hodně hluboce. Call of Cthulhu tam u mě patří, podobně jako třeba prastará hra Alone in the Dark (taky lovecraftovská). Třeba nedávná Amnesie mne zdaleka tak nezaujala. Z novodobých hororů mne zaujal asi jen Dead Space 1 - ta klaustrofobická atmosféra té lodi byla dokonalá. A věřím že za 10 let si budu pamatovat Dead Space, ale Amnesii ne.
        • Povyk kolem Amnesie jsem nikdy moc nechápal – tam se člověk dost rychle naučil, kdy mu něco hrozí a kdy ne, pak už ta hra neměla moc na čem stavět.
          Dead Space to měl podobné – výborně budované napětí, které ale nakonec vždycky vyznělo do prázdna. Člověk věděl, že na něj nakonec jednou něco vyskočí a tím to vlastně hasne :o) Ale i tak mi ta hra byla dost sympatická, nejspíš díky Isaacovi a zvolené perspektivě. Ta jeho shrbená záda a svěšená ramena, to namáhavé oddechování a fakt, že na stav docházejících nábojů koukal vlastně zároveň hráč i postava, to tomu dávalo opravdu tísnivý a snad až existenciální rozměr :)
          • Já moc nemusím laciné lekačky, kdy začne hrát dramatická hudba a příšera mi skočí za krk. Spíš mám rád horory, které ten horor budují atmosférou. DS1 měl i lekačky, ale měl vrchovatě i té atmosféry (parádní ozvučení, totální klaustrofobie, pocit izolovanosti v pustém vesmíru, tma, hra světel - dokonalá atmosféra, umělecké dílo). Nejhorší bylo regenerující se monstrum, z toho jsem málem dostal infarkt :-). Amnesia nebyla špatná, to vůbec ne, ale nějak mi nesedí ten styl se před potvorama jen schovávat. Zatímco DS1 bych dal 9.5/10, tak Amnesii 8/10

            Jinak bych si chtěl ještě zahrát Clive Barker's Undying. Na té hře se podílel sám Clive Barker a prý je to hodně dobrý horor. Třeba se k tomu někdy dostanu
    • Kdysi jsem to hrál a nijak mě to neuchvátilo, jako horor už vůbec ne. Tuctová hra typu dohrát a smazat.
      • řekl bych to tak: fanoušci Lovecrafta a jeho mytologie ať si k hodnocení přidají 30%. Na motivy Lovecrafta je málo kvaltitních her a filmů, namátkově ještě Shadow of the Coment a Prisonor of Ice
        http://www.hardcoregaming101.net/cthulhu/cthulhu.htm
        • misho8723
          Človek nemusel byť Lovecraft fanúšikom, aby si hru zamiloval.. tak ako ja napríklad, som až po tejto hre sa začal zaujímať o Lovecraftove diela

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit